Deocamdata este doar un concept si poarta numele BLS, de la B-segment Luxury Sedan. Este insa o versiune gata de productie, asa ca, exceptind eventualele modificari rezultate ca urmare a comentariilor facute de clienti la Geneva, ofera imaginea modelului de serie pe care Cadillac il va construi pe continentul nostru si care vizeaza piata de aici.

Versiunea definitiva o vom vedea la Frankfurt, in septembrie, si, probabil, la cateva saptamani distanta, si la Bucuresti, 2005 fiind anul in care capitala noastra gazduieste un salon international.

Si asta pentru ca anul trecut Cadillac s-a bucurat de rezultate bune de vanzari pe piata romaneasca, iar reprezentantii companiei au decis sa profite de acest lucru si sa aduca aici toate modelele destinate "Batranului Continent". Construit pe platforma Epsilon, folosita si de Opel Vectra sau Saab 9-3, BLS se va produce, ca si modelul din urma, in fabrica de la Trollhaettan.

El va intra in concurenta directa cu Audi A4, BMW Seria 3 sau Mercedes C-Klasse, nume care nu mai au, cu siguranta, nevoie de prezentare pentru publicul nostru. Din punctul de vedere al dimensiunilor, este pozitionat intre Saab 9-3 si Cadillac CTS, iar ca varianta constructiva va exista, in aceasta prima generatie, doar versiunea limuzinei.

La capitolul motorizari, sunt disponibile unitati de 200 si 275 CP pe benzina (ultima fiind un V6 Biturbo de 2.8 litri), dar si, premiera in istoria marcii, propulsorul 1.9 MultiJet cu filtru de particule care ofera 180 CP.

Un motor realizat de Fiat, dar de care, potrivit intelegerii dintre compania italiana si General Motors, vor profita si modelele realizate de grupul american, liderul mondial al vanzarilor, in special pe piata europeana, acolo unde clientii pun mare pret pe acest tip de motorizare. Pretul unui BLS se va situa intre 28.000 si 29.000 de euro, iar vanzarile vor demara in februarie 2006.

Deja este prevazut si un urmas, pentru 2010, care va beneficia de noua versiune a platformei Epsilon, moment in care gama va cuprinde, in plus, un break si un coupe-cabrio.