Societe Generale are planuri mari in ceea ce priveste BRD, filiala sa din Romania. Mai precis, deschiderea in 2006 a inca 200 de agentii in Romania. Ceea ce ar insemna o retea cu 60a mai mare la finele anului, daca ne raportam la numarul actual de agentii ale bancii - 330.

Planurile Societe Generale au fost dezvaluite in China, la Pekin, de directorul diviziei internationale de retail, Jean Luis Mattei. El a precizat ca „mai sunt multe de facut in Europa Centrala si de Est". Alaturi de Romania, banca franceza urmareste si consolidarea pozitiei din Rusia. Insa numarul de sucursale ce vor fi deschise aici este mult mai mic - intre 20 si 40.

Una dintre motivatiile din spatele interesului Societe Generale pentru Romania este profitabilitatea extrem de mare de pe aceasta piata. In 2004, profitul BRD a crescut cu 55a, oferind actionarilor unele dintre cele mai mari castiguri din regiune, raportat la valoarea unei actiuni.

Agentii cu costuri minime

Reprezentantii din Romania ai BRD au explicat ca expansiunea bancii se va baza in special pe agentii mici, numite BRD Express. Avantajul acestora sunt costurile reduse. Deschiderea unei astfel de reprezentante costa, in medie, 100.000 de euro, dupa cum anunta directorul general adjunct al bancii, Sorin Popa, in momentul lansarii proiectului. Mult sub costurile deschiderii unei sucursale mari.

Agentiile BRD Express au un numari mic de angajati si sunt amplasate in general acolo unde potentialii clienti ai bancii traiesc sau muncesc. In sucursale sunt oferite produse de baza pentru persoanele fizice - carduri, conturi si credite. Insa nu este exclusa si oferirea de produse destinate firmelor, spune Traian Traicu, purtator de cuvant al BRD.

Potrivit acestuia, deschiderea celor 200 de unitati ar putea dura mai mult decat au anuntat francezii, un termen mai realist fiind doi-trei ani.

Agentiile bancare de proximitate, desi au o vechime considerabila in Franta - tara de origine a Societe Generale -, au fost inceput sa fie deschise in Romania in 2004, fiind prima tara in care banca-mama implementeaza acest model.

Daca in prima faza, agentiile Express au fost deschise in cartiere din marile orase, precum Bucuresti, Brasov, Constanta, la finele anului trecut au inceput sa fie atacate si orasele mici si comunele.

Batalie pe sucursale

Daca BRD va ajunge la 530 de sucursale, asa cum doreste patronul francez, va urca direct pe locul doi in topul bancilor cu cea mai dezvoltata retea, dupa CEC. BCR, care in prezent administreaza 370 de unitati si care avea in plan, inainte de privatizare, deschiderea a inca 70 de sucursale in 2006, ar cobori pe locul 3.

In timp ce urmatoarele banci din top ar ramane mult in urma, cu retele de circa 200 de unitati.

Articol integral in EVZ