Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a anuntat luni ca a solutionat litigiul deschis de Intersat impotriva RCS & RDS, prin care compania reclamanta a solicitat ca RCS & RDS sa fie obligata sa incheie un acord de interconectare, precum si ca ANRC sa stabileasca solutia tehnica de interconectare si tarifele aferente serviciilor de terminare a apelurilor in ambele retele.

Potrivit unui comunicat de presa al ANRC, autoritatea de reglementare a impus RCS&RDS un termen de 20 de zile pentru negocierea si incheierea acordului de interconectare si un tarif de interconectare de 2 eurocenti pe minut, exclusiv TVA.

Intersat s-a adresat catre ANRC deoarece compania RCS & RDS a refuzat companiei solicitarea de incheiere a unui acord de interconectare.

„Asigurarea posibilitatii abonatilor unor retele diferite de a comunica intre ei reprezinta un scop important al reglementarii in comunicatii si este rolul autoritatii de reglementare de a stabili conditiile de interconectare atunci cand negocierile dintre parti esueaza.

ANRC nu va ezita sa ia in mod consecvent toate masurile necesare atingerii acestui scop, atat in cadrul activitatii sale de reglementare, cat si al activitatii de solutionare a litigiilor,” a declarat Alexandrina Hirtan, vicepresedintele ANRC.

Autoritatea a comparat costurile pe care le-ar presupune solutiile de interconectare propuse de parti, respectiv interconectarea directa a retelelor celor doi operatori sau interconectarea indirecta prin intermediul serviciului de tranzit oferit de Romtelecom.

Tinand cont si de faptul ca ambele companii implicate in litigiu aveau deja acorduri de interconectare cu Romtelecom, ANRC a constatat ca, pana la un anumit volum al traficului de interconectare, solutia interconectarii indirecte prin intermediul retelei Romtelecom este cea mai eficienta.

Pe baza propunerilor celor doi furnizori, ANRC a stabilit tariful pentru serviciul de interconectare in vederea terminarii apelurilor in reteaua RCS & RDS la valoarea de 2 eurocenti/minut, exclusiv TVA. In ceea ce priveste tariful pe care il va plati RCS & RDS pentru terminarea apelurilor in reteaua Intersat, ANRC a aplicat principiul reciprocitatii si a impus acelasi tarif de 2 eurocenti/minut.

Decizia ANRC prevede un termen maxim de 20 de zile pentru negocierea si incheierea acordului de interconectare intre cele doua companii.

Directorul companiei Intersat, Gheorghita Chivu, a declarat pentru HotNews.ro ca pana acum nu a primit un raspuns din partea reprezentantilor RCS-RDS referitor la aceasta decizie.

“Nu avem inca nici o reactie din partea celor de la RCS&RDS asa ca nu stim daca vor face recurs in instanta sau nu”, a precizat Chivu.

Directorul Intersat spune ca discutiile cu oficialii RCS&RDS s-au impotmolit la tarife si la solutia tehnica de interconectare.

“Tariful solicitat pentru serviciul de interconectare in vederea terminarii apelurilor in reteaua dansilor a fost de 4 eurocenti pe minut, iar tariful pe care voia sa-l plateasca RCS&RDS pentru terminarea apelurilor in reteaua noastra era de un eurocent pe minut.

De asemenea, RCS&RDS a cerut interconectare directa, iar noi am vrut interconectare prin tranzit oferit de Romtelecom”, a mentionat Gheorghita Chivu.

Directorul Intersat a precizat ca solutia directa se justifica doar in cazul unui trafic foarte mare, iar Intersat nu are acest trafic. In plus Chivu spune ca oficialii RCS&RDS au solicitat companiei Intersat achitarea costurilor legate de circuitele de interconectare.

“Pe langa problemele mentionate, acestia au cerut ca toate costurile aferente circuitelor de interconectare sa fie suportate de Intersat direct”, a mai spus Chivu.