In Strategia de dezvoltare a turismului pentru 2007-2013 se recunoaste ca Romania a pierdut lupta pentru turism cu vecinii nostri. "Am pierdut pasul, nu mai suntem in rand cu ceilalti, ci dupa ceilalti", a declarat pentru TVR Ghoerghe Fodoreanu, presedintele Asociatiei Nationale a Angentiilor de Turism.

Romania a incetat sa fie o destinatie turistica chiar si pentru romani. Seviiciile dezastruase si preturile umflate au dus la o reorientare a preferintelor turistilor.

Ponderea litoralului romanesc in totalul potentialului tarii noastre este de doar 16% desi aici exista peste 150 de mii de camere de hotel. Importanta acestora scade dramatic din cauza sezonului turistic scurt de doar 3 luni fata de 8 luni cat dureaza in Turcia sau Grecia.

Mai sunt si lucruri care merg bine

O parte din segmentele turismului romanesc merg bine. Acestea ar fi: turismul de circuit in Maramures, Moldova si Bucovina, agroturimul, turismul de eveniment, cel balneoclimateric si montan. Acestea sunt motoarele adevarate ale turismului romanesc si nu litoralul.

Specialistii au declarat pentru TVR ca daca acestor segmente meritorii li se va acorda o atentie mai mare, anul 2007 ar putea fi anul relansarii industriei de profil din Romania. Ei considera ca tara noastra are suficient potential pentru a aduce peste doua miliarde anual din turism.