Englezii sunt conservatori, italienii sunt vorbareti, iar nemtii sunt ingineri. Romanii - spirituali. Acesta este noul concept pregatit de Ministerul Afacerilor Externe (MAE), menit sa contureze imaginea Romaniei dupa intrarea in Uniunea Europeana. Sloganul campaniei va fi „Romania - Fabulospirit” si va scoate in evidenta spiritul romanilor - oameni langa care nu te poti plictisi.

Conceptul a fost elaborat la sfarsitul anului trecut, in decembrie, dupa evaluarea, impreuna cu misiunile diplomatice ale Romaniei, a perceptiei tarii in unele state europene, evaluarii unor evenimente culturale si studierii exemplelor statelor care au aderat anterior la UE.

Campania MAE urmareste sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara si spirit fabulos, care are mult de oferit marii familii europene.

Campania urmeaza a fi facuta dupa toate regulile jocului: campanie de print/presa scrisa si outdoor international, campanie de televiziune, evenimente indoor si outdoor, un concert live de mare anvergura si ecou mediatic puternic.

Pe termen mediu si lung, autoritatile si-au propus ca pentru Romania cuvantul „spirit” sa devina ceea ce este „conservator” pentru britanici sau „inginer” pentru germani.

Proiectul ministerului porneste de la evidenta potrivit careia fiecare tara are acel "ceva" al ei care o reprezinta si care, in ciuda timpului si a schimbarilor, ramane principalul sau ambasador.

Uneori este o mancare nationala, alteori - un oras ridicat la statutul de simbol (cum este, de exemplu, Praga pentru Cehia), alteori un monument sau un om valoros. De cele mai multe ori, totul se reduce la un singur cuvant. Gulasul i-a facut celebri pe unguri, iar maslinele si Zorba te duc imediat cu gandul la greci.