''Romania - Fabulospirit'' va vinde imaginea Romaniei in UE

de Cristian Covaci HotNews.ro
Joi, 22 februarie 2007, 0:00

Foto: Anca Stanciu / HotNews.ro (Nota: foto apartine redactiei, nu campaniei)

Englezii sunt conservatori, italienii sunt vorbareti, iar nemtii sunt ingineri. Romanii - spirituali. Acesta este noul concept pregatit de Ministerul Afacerilor Externe (MAE), menit sa contureze imaginea Romaniei dupa intrarea in Uniunea Europeana. Sloganul campaniei va fi „Romania - Fabulospirit” si va scoate in evidenta spiritul romanilor - oameni langa care nu te poti plictisi.

Conceptul a fost elaborat la sfarsitul anului trecut, in decembrie, dupa evaluarea, impreuna cu misiunile diplomatice ale Romaniei, a perceptiei tarii in unele state europene, evaluarii unor evenimente culturale si studierii exemplelor statelor care au aderat anterior la UE.

Campania MAE urmareste sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara si spirit fabulos, care are mult de oferit marii familii europene.

Campania urmeaza a fi facuta dupa toate regulile jocului: campanie de print/presa scrisa si outdoor international, campanie de televiziune, evenimente indoor si outdoor, un concert live de mare anvergura si ecou mediatic puternic.

Pe termen mediu si lung, autoritatile si-au propus ca pentru Romania cuvantul „spirit” sa devina ceea ce este „conservator” pentru britanici sau „inginer” pentru germani.

Proiectul ministerului porneste de la evidenta potrivit careia fiecare tara are acel "ceva" al ei care o reprezinta si care, in ciuda timpului si a schimbarilor, ramane principalul sau ambasador.

Uneori este o mancare nationala, alteori - un oras ridicat la statutul de simbol (cum este, de exemplu, Praga pentru Cehia), alteori un monument sau un om valoros. De cele mai multe ori, totul se reduce la un singur cuvant. Gulasul i-a facut celebri pe unguri, iar maslinele si Zorba te duc imediat cu gandul la greci.

 
891 vizualizări
  • 0 (0 voturi)    
    hmmmmm (Joi, 22 februarie 2007, 18:46)

    gabriel [anonim]

    Interesant. Tentatia de a asocia acest slogan cu unul dintre intelesurile lui in limba engleza - "an alcoholic solution of a volatile substance " - este insa evidenta.
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit? (Joi, 22 februarie 2007, 18:47)

    sfnku [anonim]

    Va spune ceva sloganul asta????
    mie nu. si incerc sa-mi imaginez ce-ar putea sa spuna unui englez, sau francez, sau ungur sau..
  • 0 (0 voturi)    
    IN SFARSIT (Joi, 22 februarie 2007, 18:47)

    Sorin Blaj [anonim]

    Campania de promovare a Romaniei trebuia demarata mult mai devreme.
  • 0 (0 voturi)    
    cantofabulo (Joi, 22 februarie 2007, 20:31)

    cantofabulo [anonim]

    acest termen 'creativ' e o gaselnita fortata, care va crea confuzie in grupul-tinta. Nimeni nu stie ce inseamna. Eu propun 'fabulous tuica', si acest lucru caractericeaza 'spritul' neaos si e la fel de ciudat ca si fabulospirit...
  • 0 (0 voturi)    
    Fabulospirit (Joi, 22 februarie 2007, 20:37)

    oppinion [anonim]

    There is a cult BBC comedy from the 1950s, still widely listened to on CD, and indeed being re-broadcast by the BBC at the moment, called ROUND THE HORNE in which a very camp character runs around shouting ‘Fabulosa’ - I wonder if ‘Fabulosprit’ isn’t a bit close! Such contrived ‘portmanteau’ words are not much used in current English, though witty coinages do sometimes appear. On balance, It is possible ‘FABULOSPIRIT’ not to be the best idea - it’s not modern. The word ‘fabulous’ is not part of really contemporary English.
  • 0 (0 voturi)    
    campanie de imagine (Joi, 22 februarie 2007, 20:42)

    oppinion [anonim]

    Idea de campanie sustinuta, in presa internationala, TV, evenimente, concerte, este mai mult decat bine-venita. Chiar daca inceputa tarziu, "cladirea" unei imagini pentru Romania este benefica pentru toti.
    Campania promovata de MAE trebuie sustinuta de toate ministerele si organizatiile guvernamentale, precum si de societati private din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    cam penal (Joi, 22 februarie 2007, 21:40)

    noname [anonim]

    mai bine baga ceva cu mamaliga sau horinca... fabulospirit ?! vi se pare ca ne reprezinta acest simbol? nici nu prea intelegi ce vrea. asta e tot ce ne reprezinta si putem "exporta" de aici? pai "fabulo spirit " poti zice ca are oricine...
  • 0 (0 voturi)    
    Idee bunicica, slogan tampit (Joi, 22 februarie 2007, 22:20)

    George [anonim]

    Chestia cu spiritul ar merge cat de cat. Nu e o idee chiar rea si are o vaga legatura. Dar sloganul e de doua ori tampit:

    1. suna groaznic.

    2. "fabulos" e unul din cuvintele care ma fac sa vars. Indecent. Ca orice exagerare, nu e niciodata adevarat.

    Si poza aia...
  • 0 (0 voturi)    
    fabulos spritz (Joi, 22 februarie 2007, 22:43)

    chick [anonim]

    asta ptr. dl. base : fabulospritz de la gheatza
    se ia una bucata romanie acrita de politicienii corupti
    si se stoarceeee bine-bine peste o bucata buna de spaga in sange de romanash fraierit, bine batut, la cuptor, sarat cat cuprinde, bine patruns, se serveste...cand ti-e lumea mai draga!
  • 0 (0 voturi)    
    fabulosprit (Joi, 22 februarie 2007, 22:54)

    Frobenius [anonim]

    Nu mai repet. Gasiti aici:
    http://frobenius20.blogspot.com/2007/02/fabulospritul-20.html
  • 0 (0 voturi)    
    articol scris saptamana trecuta (Joi, 22 februarie 2007, 23:20)

    sutu [anonim]

    Stalpii brandigului Romaniei pot fi formati de schimbarea permanenta. Iar schimbarea se aseamana cu sloganul Daciei, pe drumul cel bun. Suntem tara si poporul care avem un drum ce duce din satul romanesc catre cei mai bune softisti. Etapele drumului sunt numeroase dar aici nu te plicissesti niciodata. Experientele imprevizibile si diverse faca ca aceasta incursiune catre viitor sa semene cu a unui turist de amazing races, care trece si printr-un sat, si printr-o localitate mica dar si printr-un oras cosmopolit.
    Layoutul cu drumetul iese imediat in fata, experientele cu care se poate confrunta si directiile pe care Romania le poate dezvolta sunt o paleta larga de la agroturism, infrastructura, schimbari de natura sociala etc Imaginea Romaniei e a unui drumet care stie sa se adapteze drumului sau! Abia atunci cand evenimentele din jurul romanului nu vor mai fi atat de numeroase, cand schimbarile atat de multe abia atunci Romania va trebui sa-si faca o rebranduire. Etapa aceea nu ai cum sa o vizualizezi pana nu traim si nu consumam schimbarea. Poate pe urma ne bagam si noi in cercetare sau in filme sau cine stie daca vremea tine cu noi si incalzirea globala continua poate vom fi un fel de Maldive:)

    din asta scos o exprimare destepata in engleza si that's it all folks!
    aerticol complet www.sutumarius.blogspot.com
  • 0 (0 voturi)    
    Fabulous (Joi, 22 februarie 2007, 23:32)

    John [anonim]

    I don't know bro, "fabulous" is pretty widely used, at least in the usa, we use it a lot, so i think it works pretty well, i mean, everybody should get the point although i think they could find something a little bit more attractive, because "spirit" does make one think about liquor stores more than about fun.
    Romania could also be "rustic", or "mountaineous" or, heck, I don't know, but certainly there are a bunch of other options, I don't know why they don't just hire a professional Advertising and promotion company instead of trying to save up a few pennies by using unexperienced people working for the government. I saw a few commercials the other day made by some company (Grafitti BBDO i think it was), and that looked pretty cool, they could really get something happening from there, rather than improvising, like they did with the "romania - simply surprising" campaign, which was a bunch of crap, too much money spent to focus on things that tourist don't really care about....
    anyways, that was my point, and "fabulous" is used quite a bit in North America and in the UK(I don't think things changed since I visited the UK last summer),
    that's pretty much what I had to say,
    cheers bro,
    john
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit ! (Vineri, 23 februarie 2007, 0:16)

    athos [anonim]

    Mie mi se pare o idee geniala " fabulospirit".Sa vada toti ce inseamna sufletul romanului ,plin de credinta fata de Dumnezeu..
    .
  • 0 (0 voturi)    
    spirit (Vineri, 23 februarie 2007, 0:21)

    ATHOS [anonim]

    Este destul de sugestiv " fabulospirit".
    Sa vada toti ce suflet mare au romanii si plin de credinta in Dumnezeu.;) Caci putem fi cu adevarat un izvor de inspiratie pt toate popoarele..
  • 0 (0 voturi)    
    speedy romania! (Vineri, 23 februarie 2007, 2:23)

    sutu marius [anonim]

    Exact ca in desenele animate! Suntem Speedy Romania! Este o continuare a drumetului din Amazing Races din articolul despre Wally Olins. Totul se misca atat de repede incat cine lipseste o saptamana din Bucuresti la intoarcere i se pare alt oras. Nu mai vorbesc ce se intampla atunci cand te intorci cu spatele, cat de repede dispare geanta, portofel etc.

    Aici se traieste in viteza! Schimbarile sunt foarte numeroase! Este atat de mult de vizitat, poti sa vezi schimbari de la an la an! Seamana putin si cu rapiditatea de scamator a lui Cpt Sparow din Piratii din Caraibe, pentru ca nu-i asa suntem ciudati dar tara merge inainte. Fiecare dintre noi avem secretele noastre si mostenirile grele ale comunismului dar in ciuda povestilor noastre complicate suntem cea mai estica tara europeana. Adica poate lent dupa Brucan dar am avansat de la comunism la economie de piata in mai putin de 20 de ani.
    Si culmea romanii par sa aiba exact proflul sefilor: destepti si lenesi! Conform unui studio comparativ referitor la noile tari integrate asa sunt romanii! Ar fi fost groaznic sa fim prosti si harnici, ca bulgarii de exemplu! Conform unei clasificari a sefilor cei mai buni sefi sunt cei lenesi si destepti! Chiar asta este o conditie de a ajunge sef! Daca acum romanii sunt in ultimul vagon, in curand locomotive va fi atasata langa noi si vom conduce Europa catre orient cu speedy Romania! Invatam de la expati, invatam de la noi insine, invatam din experienta dar Speedy Romania vine cu viteza! Vorba lui Tiriac: ‘asteptati sa vedeti cand se va trezi poporul roman”. Asadar cine vrea sa vada cum se scrie istoria de la 1940 la 2010 in mai putin de 20 de anis a vina in Romania! Masina timpului exista si o folosim toti romanii! Fiecare dintre noi este un speedy Romanian!
  • 0 (0 voturi)    
    fata mintea (Vineri, 23 februarie 2007, 7:28)

    ramos [anonim]

    Dovada ca romanilor le fata mintea este si numele sloganului MAE. De cand ne stim si pana acum trebuia sa avem deja ceva reprezentativ. In forma propusa seamana a scremut in ultimul moment. Hop, si noi!
  • 0 (0 voturi)    
    fabule... (Vineri, 23 februarie 2007, 7:33)

    Dragomir [anonim]

    FABUL?S, -O?SA, fabulosi, -oase, adj. 1. (Despre sume de bani, preturi, averi), Care depaseste orice inchipuire; enorm, extraordinar. 2. Care apartine lumii fabulelor, a legendelor, a mitologiei; fantastic, minunat. 3. (Adesea substantivat, n.) Imaginar, ireal. - Din fr. fabuleux, lat. fabulosus.
    Sursa: DEX '98


    Concluzia mea este ca sloganul a fost produs de niste oameni sub influenta intensa a drogurilor. Deci nu e o idee buna...

    O descreire decenta pentru Romania ar fi "spiritul stoicismului", ca spirituali in sensul religios... nu prea sunt romanii.
  • 0 (0 voturi)    
    n-am auzit o tampenie mai mare (Vineri, 23 februarie 2007, 7:41)

    vasile [anonim]

    Au mai fost si altti, daca mai tineti minte, cu Romania Pitoreasca sau Fascinanta Romanie, sau Romania-Mereu Altfel, sau Mereu Surprinzatoare, iar acum Romania-Fabulospirit! Care vi se pare cea mai proasta dintre toate? Diplomatii si spionii Romaniei sunt plecati cu sorcova, ca mai toate serviciile foste si altuale militarizate din tara. Mia bine spuneau Romania-O Gafa Continua.
  • 0 (0 voturi)    
    trebuie sa revin (Vineri, 23 februarie 2007, 8:05)

    vasile [anonim]

    Acest spirit fabulos incepe odata cu ajungerea intr-o vama a Romanie, sau la Otopeni, de unde taximetristul te fura pe fata; odata ajuns in Bucuresti, haite de caini vagabonzi te intampina pasnic (au mai omorat si un om de afaceri japonez-se mai intampla), in institutiile statului este o mizerie si o delasare cumplita, oamenii se inghesuie in mijloacele de transport in comun, stau la cozi in spitale (unii sunt aruncati din salvare) sau alte ghisee administrative, cardurile bancare romane iti iau bani si doar daca iti consulti soldul. Te duci la munte sau la mare, unde preturile sunt la fel cu cele occidentale, dar serviciile ramase cu 20 de ani in urma, asa zisul castel al lui Dracula (Bran) , l-a vandul CJ Brasov marelui licurici. Circulatia rutiera nu este respectata, si mai sunt multe alte lucruri fabuloase de spus......
  • 0 (0 voturi)    
    promovare Romania (Vineri, 23 februarie 2007, 8:52)

    camelia [anonim]

    fabulo/ fabulos da dar fabulo poate duce cu gindul si la fabula, a fabula etc unde, sa nu uitam, romanule e AS. Poate ar fi fost mai potrivit (chiar daca usor uzata!!!) formula MAGIC si impreuna cu SPIRIT ar fi iesit ceva mai bun.Fabulospirit!!!Tot la a fabula te duce gindul degeaba...
  • 0 (0 voturi)    
    eterna si fascinanta romanie.... (Vineri, 23 februarie 2007, 8:58)

    wiseguy [anonim]

    Aici se aplica varianta cu "vedeti ca se poate si mai rau" ? specifica Romaniei. Nu ne-a placut "eterna si fascinanta Romanie" dar acum ne-au rupt, cretinatate mai mare decat "fabulospirit" nu puteau sa scoata. Exista specialisti in branding, in marketing etc. Si una pt cei de la MAE, care nu au ce cauta pe acolo: exista chiar si specialisti care traduc sloganurile in limbile de circulatie internationala ca sa nu insemne prostii sau chestii ciudate. Asemanarea semnalata de vorbitorii de lb engleza de aici, cu "spirit" care inseamna alcool rafinat (aproximativ) in lb engleza este cel putin nepotrivita; sau asta s-a dorit: romanii un popor de...spritari ?...
    Oricum, inca o realizare a "baietilor destepti"....Rusine !
  • 0 (0 voturi)    
    dar vai (Vineri, 23 februarie 2007, 10:28)

    ogea [anonim]

    vai!
    ce se intampla cu "romanii sunt harnici", "romanii sunt ospitalieri" ?
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit (Vineri, 23 februarie 2007, 10:50)

    bonyes [anonim]

    nabucospirit... suntem pedepsiti de bunul dumnezeu, e clar.

    nu stiu de ce, are si rezonanta proasta, apucati-va si repetati cu glas tare de mai multe ori!

    nu inteleg de ce nu au dat public, acest slogan, din atitia romani se gasea unul cu o idee mai buna.

    nu cred ca asta ne reprezinta la acest moment. si nici nu intr-acolo trebuie sa bata aspiratiile noastre.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania - Fabulospirit (Vineri, 23 februarie 2007, 11:03)

    Mihai [anonim]

    ma distreaza ca toti brusc sunt specialisti in branding.

    de ex wiseguy zice ca fabulospirit e o cretinatate.
    sau george zice ca ideea e bunicica (care? asta cu brand-ul e o idee "bunicica"??) dar sloganut este tampit.

    cred de fapt ca cei de la MAE evita sa arate adevaratele calitati ale romanilor: ignoranti care cred ca se pricep la toate, si care au impresia ca toti ceilalti ina afara de ei sunt niste cretini.

    din pacate aceste calitati nu ne avantajeaza, asa ca treuia inventat ceva de bine, cum ar fi fabulospirit.
  • 0 (0 voturi)    
    domnu' mihai (Vineri, 23 februarie 2007, 11:23)

    x [anonim]

    n-oi fi eu specialist, da' fabulospirit mi se pare de-a dreptul slab.
    un slogan nu se adreseaza specialistilor, se adreseaza oamenilor mediocri, cu iq mediu, asa ca mine. potentialilor turisti. sau noi vrem ce-i mai bun, sa fim invadati doar de turisti specialisti in branding?

    cred se pot gasi si asocieri care sa fie normale si care "sa prinda"... comparati "Romania - fabulospirit" cu, de exemplu, "Croatia - Mediterana as it once was".
  • 0 (0 voturi)    
    Nea Marin (Vineri, 23 februarie 2007, 11:27)

    costin [anonim]

    fabulospirit suna ca si cum hai sa o luam razna si sa visam cum am vrea sa ne vada ceilalti ..... si asta si facem .... hai ca va aburim noi (cu citeva milioane de euro de campanie haha) sa ne vedeti ca pe niste spirituali ai europei .....

    oricum, e exagerat de-a binelea si suna ca si cum ne-am da mari, ceea ce daca nu ma insel e contrariul unei "spiritualitati" adevarate.

    oricum, nu poti "inventa" un brand, el trebuie ca sa ajunga sa existe sa se bazez pe ceva real, profund, clar ....

    brand de tara pentru romania ar trebui sa fie Nea Marin :)
  • 0 (0 voturi)    
    :))) (Vineri, 23 februarie 2007, 12:52)

    :) [anonim]

    .... si ne bucuram de viata.... si facem haz de necazul nostru :)))))))))))))))))))))))))))))) Minti luminate! :)))))))))))))))))
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirt (Vineri, 23 februarie 2007, 13:10)

    vipera blonda [anonim]

    Ajuta o blonda!!!
    Fabulospirit cu "B" sau cu "P"
  • 0 (0 voturi)    
    Campaniile pentru imaginea ROmaniei conduse de incompetenti (Vineri, 23 februarie 2007, 13:24)

    Cosmin [anonim]

    Am citit intro carte, despre cum s-au facut de ras guvernantii nostrii in campaniile de promovare a imaginii Romania. E un capitol intreg pe tema asta in " Cum sa convingi un milion de oameni - manual de marketing si publicitate ". De la esecul campaniilor cu Dracula Parc pana la ideea cu Romania mereu surprinzatoar, incompetentii intotdeauna au trait cu iluzia ca un slogan inseamna o campanie. O campanie inseamna mult mai mult, management, studii de caz, testari, evenimente etc. Adica exact ce nu stiu sa faca ai nostri. Era si un exemplu in carte, cu cel mai recent esec, marele summit al francofoniei care a adunat 100 de oameni in piata la concerte si care a fost un dezastru de la hostesse pana la logistica.
    Lucrati cu specialisti nu cu rude si cumnati domnilor de la MAE !
  • 0 (0 voturi)    
    Ne desteptam? ... sau nu!?! (Vineri, 23 februarie 2007, 14:19)

    RomanPurSiSimplu [anonim]

    Excelenta idee pentru Borat si filmele lui!
    Sigur e vorba de promovarea romanilor si Romaniei?!?
    Un referendum contra fabulatiilor si altor "politichii"
    delirante ar rezolva ceva?
    As fi multumit cu o eticheta normala, s-o lasam pe cea
    cu "spiritismul" celor care nu ne reprezinta (dar sint
    mari fabulosmecheri ce-i drept).
    O calitate trebuie sa fie in primul rind atribuita de
    altii ca sa fie recunoscuta, dar ne putem lauda cu
    orice pentru a obtine zimbete.
    Oare asta ne trebuie?
  • 0 (0 voturi)    
    traducere (Vineri, 23 februarie 2007, 15:30)

    eu [anonim]

    spiritual = spirited;witty;unworldly;spiritual;immaterial;facetiousness - traducere in functie de context
  • 0 (0 voturi)    
    O Idee FFF Buna (Vineri, 23 februarie 2007, 15:34)

    Fabulosul [anonim]

    Eu nu inteleg de ce va mirati atat ?!

    E o super-idee. Uitat-va ce se intampla la administratie., in justitie, invatamant, sanatate si veti ajunge la concluzia ca e un popor de a dreptul FABULOS!!

    Da, suna a Borat, dar se potriveste cel mai bine.. Decat pretentii de mari ospitalieri si intelectuali, mai bine imaginea reala :P

    Faceti-va fratilor nemti daca vreti sa fiti Dnul/Dna INGINER :))
  • 0 (0 voturi)    
    super! (Vineri, 23 februarie 2007, 16:24)

    adri [anonim]

    Eiii... parca incepe sa isi arate Romania adevarata fata si.... sa se trezeasca...Ce bine! Eu ma bucur tare mult.
  • 0 (0 voturi)    
    exemple din alte tari (Vineri, 23 februarie 2007, 16:45)

    bogdan [anonim]

    Am citit si eu cartea asta de publicitate " Cum sa convingi un milion de oameni ". Capitolul de national branding arata cateva exemple bune. Cum au facut in Spania, in Hong Kong sau in Canada... au schimbat sloganele... dar au avut de a lungul anilor o echipa solida, investitii, managemente.. branding inseamna o gandire sistematica
  • 0 (0 voturi)    
    Romanul .... (Vineri, 23 februarie 2007, 21:20)

    Romulus [anonim]

    Romanul s-a nascut poet. Mai bine se nastea harnic.
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit = romani??? (Vineri, 23 februarie 2007, 21:55)

    o studenta [anonim]

    Fabulospirit .... si se vede in imagine un taran... un taran care cica reprezinta imaginea tarii si de care de fapt nimaniu nu-i pasa aici, la el in tara. Un taran pe care il "vindem" asa cum e, dar incercam sa-l schimbam pentru ca nu e bun, ca-si duce oile pe jos la munte. Deci vindem o imagine europenilor pe care acestia ne-au impus sa o schimbam.
  • 0 (0 voturi)    
    romanospirit de gluma (Vineri, 23 februarie 2007, 22:58)

    diplomatrup [anonim]

    Bine ca nu i-au spus fabulospriritdegluma!

    Este tipic pentru MAE sa incerce dea lovituri cu clisee "superioare": o campanie, un concept, o strategie, o sinergie (sau doua).

    Forma fara fond insa, asa cum se caracterizeaza de altfel deocamdata o mare parte a respectivei cladiri.

    Daca citesti mai repede decat doamna Vintan cuvantul asta lung iti trece prin minte ca in tarisoara aceasta plina de oameni pasnici si ospitalieri se face un "spirt" sau un "sprit" pe cinste.

    Fabulospirt pentru bietii romani cu buzunare goale!

    HAIDETI MAI OAMENI BUNI SA FIM SERIOSI. IAR UMBLAM CU CAMPANII/TAMPENII DE ASTEA CA PE VREMEA LUI GEOANA, PLINE DE SLOGANURI GOALE!?

    NU SCHIMBAM IMAGINEA PE CARE NE-AM FACUT-O SINGURI CU O CAMPANIE DOCTA (tip MAE).

    Haideti sa dam banii astia mai bine pe campanii de invatare a ABC-ului civismului, a dusului matinal, a faptului ca trebuie renuntat la furat, injurat, caftit, sutzit, cu mic cu mare.

    Apoi va vorbi spiritul singur. Pana atunci MAE, asa cum ne-a obisnuit toarna doar un fabulos spirt de sprituit spiritul.
  • 0 (0 voturi)    
    evitati confuzia (Vineri, 23 februarie 2007, 23:39)

    x [anonim]

    poza cu taranul nu face parte din campanie. e doar o poza castigatoare la concursul hotnews.. considerata reprezentativa de catre autorul articolului.
    si asa si e.
  • 0 (0 voturi)    
    da, desigur (Sâmbătă, 24 februarie 2007, 1:10)

    Stefan [anonim]

    Ideea astora de la externe e SUPENIBILA :)) (v-ati prins, spiritualilor?!)
    No, hai sa zicem ca io is un vorbitor de engleza... booon.... vad io un poster sau un spot cu sloganu asta. La ce ma gandesc??? Poi imi apare in fata ochilor un tablou mirificoniric in care sunt amestecate circul, bauturile spirtoase si ceva metafore scremute. Foarte reprezentativ, la mai mare, baieti!
  • 0 (0 voturi)    
    BATAIE DE JOC (Sâmbătă, 24 februarie 2007, 2:31)

    Mihai [anonim]

    Cica ROMANIA FABULOSPIRIT - sa fim seriosi ! Halal spirit de roman, ne fura toti grupa mare, mult mai corect ar fi sa se zica ROMANIA FABULO-TAXA-INMATRICULARE, ar fi mult mai aproape de adevar, ADEVAR CARE ARATA CA SUNTEM UN POPOR SLAB SI FURAT PE FATZA DE TOATE LICHELELE !
    RUSINE !!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    brand (Sâmbătă, 24 februarie 2007, 10:57)

    ines [anonim]

    ... nu stiu daca ati discutat despre asta, dar cica acest nou "brand" este construit de Scholtz & Friends. Deci, exista si niste specialisti (fabulospecialisti) in spatele fabulospiritului...
  • 0 (0 voturi)    
    Fabulohotie & fabulominciuna (Sâmbătă, 24 februarie 2007, 12:20)

    viox [anonim]

    Imaginea Romaniei a fost conturata foarte clar de doamnele oachese si cu fuste lungi...Si nu cred ca se va sterge prea curand. Daca sa va sterge, va fi inlocuita de fabulohotie & fabulominciuna.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania fabuloasa (Sâmbătă, 24 februarie 2007, 14:11)

    oscar [anonim]

    Chiar daca sloganul mi se pare lipsit de inspiratie,cel mai mult ma deranjeaza comentariile pline de emfaza ale unor semidocti care nici macar nu stiu ce inculca o campanie de promovare a imaginii unei tari.
    Suntem asi la a ne trage singuri suturi...... iar cand ajungem undeva stim mai bine ca oricine sa ne vorbib tara de rau
  • 0 (0 voturi)    
    brand (Sâmbătă, 24 februarie 2007, 19:18)

    ines [anonim]

    ... eu am auzit ca aceasta campanie (fabulocampanie) este facuta de Scholtz & Friends, deci EXISTA specialisti. Atata au putut specialistii... fabulospecialistii...
  • 0 (0 voturi)    
    Fabulospirit la animale (hamsterul si sobolanul) (Sâmbătă, 24 februarie 2007, 22:31)

    Eugen [anonim]

    Tocmai citeam un banc. Parca se potriveste...

    A hamster and a rat were sitting on the side of a swimming pool. They were enjoying the sun.
    Suddenly the rat turned to the hamster and asked him:
    Dude, How come people consider me a noisance, and you a pet? How come people pay money to have you, while they are trying to kill me? How come you are considered a cute little animal, while I am considered creepy and disgusting? How come you live in a warm home, and I have to stay in the sewer?
    So the hamster answered:

    “It’s branding, dude.”
  • 0 (0 voturi)    
    LOOL (Duminică, 25 februarie 2007, 4:29)

    Jayyz [anonim]

    ASSta e chiar culmea...MAE, sunteti fara imaginatie!!!
  • 0 (0 voturi)    
    branduitori... (Duminică, 25 februarie 2007, 5:53)

    sile [anonim]

    Desigur, se stie de multa vreme ca romanului ii place sa fabuleze, asa ca, brandul asta de tara ne vine ca o manusa.

    Sunt pentru "fabulospirit"!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Campania "fabulosspirit" (Duminică, 25 februarie 2007, 8:30)

    Andrei Popescu [anonim]

    Ideea campaniei este buna, dar sloganul este cel mai idiot pe care l-am intalnit in ultimii 17 ani pe piata de publicitate din Romanaia. Ma rog, se pare ca atata a putut Mister Lucian Georgescu. Daca se mai indoia cineva... Ceea ce ar trebui lamurit este cum a apelat MAE la serviciile atat de idioate ale acestei companii? S-a facut licitatie, a existat un caiet de sarcini? Alte companii cu ce oferte au venit? La ce pret ar fi lucrat acestea? Nu cumva s-a facut, ca intotdeauna, totul pe sub masa? Si atunci de ce ne miram ca totul a iesit, vorba lui Roman, ca dracu?
  • 0 (0 voturi)    
    pt 35 Romulus (Duminică, 25 februarie 2007, 11:49)

    claudiu [anonim]

    Intai m-a bufnit rasul... dar ai mare dreptate. Cam amar comentariul tau, dar foarte bine punctat.
  • 0 (0 voturi)    
    mhmmm (Duminică, 25 februarie 2007, 15:45)

    aleks [anonim]

    Mie nu mi-e clar deloc! Poza atasata articolului face parte din campanie? Sau e bagata la inspiratie de editorii hotnews?
  • 0 (0 voturi)    
    Lucru slab (Duminică, 25 februarie 2007, 17:07)

    Un spectator oripilat [anonim]

    Campul de perceptie al celor de la MAE este extrem de redus , daca au legitimat acest slogan...
    chinuit ca o colica renala.
    Unde este lectia rabdarii si a revarsarii de sine ?
    Unde sunt piruietele de forta ale istoriei ?
    Unde ne sunt poetii si ganditorii ?
    Fratilor, iesiti din starea de abis , coborati in social, in material si in concret si dati-ne o mostra de potenta !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Fabulospirit sau pseudospirit (Duminică, 25 februarie 2007, 17:58)

    Rusu Antonela [anonim]

    Romania- fabulospirit este un slogan foarte original, insa nu si eficient. La prima citire, nu mi-a produs nici o semnificatie. Sintagma este derutanta.
    Dupa ce am citit motivatia autorilor am fost si mai revoltata.
    Occidentalii de rand nu stiu aproape nimic despre noi. Marea majoritate nu au intrat in contact cu Romania, dar nici nu isi doresc acest lucru. 70% dintre cei care au referinte despre Romania au aflat despre orfani, copiii de pe strazi, bolnavi saraci si hoti prinsi.
    Si atunci imi pun intrebarea: "Romania - fabulospirit" convinge?
    Un "spirit fabulos" poate avea orice conotatii... Un spirit fabulos poate denatura realitatea sau poate fi grandios de....(nu se stie ).
    Adjectivele la superlativ au devenit clisee in lumea moderna si cred ca cei din occident au trecut demult peste aceasta etapa.
    Cu acest slogan nu comunicam ceva explicit despre noi, ci mai degraba ne ascundem in spatele unor cuvinte generale. Fabulospiritul romanilor va deveni un pseudospirit pentru cei care vor avea curiozitatea sa ne asculte pledoaria.
  • 0 (0 voturi)    
    taare (Duminică, 25 februarie 2007, 20:06)

    silviu [anonim]

    ROFL=))) cititi commentu lu eugen=)))) super tare!!
  • 0 (0 voturi)    
    Spirit? (Miercuri, 28 februarie 2007, 13:33)

    cosmin [anonim]

    Toate tarile au "spirit". Adica n-avem nimic deosebit de ceilalti. Oricum, pe taramul spiritului nu ne putem compara cu nemtii, francezii, italienii, grecii sau chiar englezii. Romanii sunt batausi, iritabili, razbunatori si impulsivi. Inca din cele mai vechi timpuri calatorii straini sau cronicile autohtone sublinieaza dispretul romanilor fata de carti, dusmania dintre ei si dibacia la dat cu pumnul. Asta este cu-adevarat specific. Orice sociolog e de acord ca ne putem compara cu sarbii sau cu irlandezii la acest capitol. La spirit? Chiar nu exista nici un izvor extren care sa ateste asa ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    subiectiv (Joi, 1 martie 2007, 10:01)

    marcel [anonim]

    Chiar nu vreau sa fiu Gica contra.Totusi ,oricat as vrea sa fiu de optimist cu acest FABULOSPIRIT -brand de tara- o intrebare ma apasa mereu,si anume: cine va savura spiritul nostru care este "foarte ermetic".Va rade un occidental la povestile lui Pacala sau la operele lui Caragiale? Nu cred pentru ei astea nu inseamna nimic.Nici "vacanta mare" nici "divertis" nu cred ca ar starni umorul cuieva.Noi nu avem umor de tip "stan si bran" adica universal.In rest prin ce putem fi asa de fabulosi ? prin discutii de tip Morometii ? In acest caz lipseste comunicarea , noi nu vorbim o limba de circulatie europeana la scara larga in Romania.Oricum as vrea sa fie bine dar tare ma indoiesc!!!
  • 0 (0 voturi)    
    European Fabulospirit (Vineri, 2 martie 2007, 17:42)

    Karmina [anonim]

    ... sloganul fabuloso-spiritual cu care ne vom autocaracteriza nu mi se pare deloc flatant. "Fabulous" folosit ca in "Sex and the City" mi se pare cool, dar nu la asta se refera. Suntem fabulosi prin fabulatiile noastre nationale, istorice si spirituali prin bancurile cu Bula si atractia locala, blondele cu doua facultati, un master si trei MBA-uri.
    (By the way, "to fabulate" = un fel de a minti, ex. "you are fabulating" = visezi, exagerezi, minti)...

    Link pentru restul articolului: http://brizbriz.blogspot.com/
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit? (Luni, 5 martie 2007, 12:02)

    adi [anonim]

    De ce fabulospirit?.......De ce nu fabulospirit?
    Fabulosul nu prea mai e la romani......SPIRITL a fost si va ramane multa vreme in noi........
    Campania sper sa fie un real succes si sa schimbe parerea EUROPENILOR despre romani-tigani (nici nu stiu). Sibiul da roade!!!!!!!! spre uimirea mea.

    Succes MAE si sa ne auzim de bine!!!!!!!!

    P.S. "Conservati" valorile!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    fiti optimisti! (Luni, 5 martie 2007, 12:52)

    seven [anonim]

    in loc sa ne tot plangem ca imaginea romanilor este negativa de cum punem piciorul in afara granitelor, mai bine am veni cu niste propuneri constructive, si poate vom avea si noi o sansa sa ne intergam. sau poate asta e problema esentiala a celor care se exprima, ca nu doresc acest lucru.
    fabulospirit vrea sa sublinieze ce poate nici romanii ni stiu despre ei, sau au uitat, ca au avut si au multi oameni de stiinta si literatura, recunoscuti international, fie ca au trait in tara sau in strainatate. plus poate ca spiritul acesta la care se face referire este si caracterul nostru, si felul nostru de a trai, in care ar trebui sa fim capabili sa gasim si parti bune....sau eu cel putin pot.
    si cu siguranta, ca oricat ar incerca MAE sa convinga de o imagine pozitiva a ROU, nimeni nu il va crede atata timp cat noi insine nu o credem.
    fiti optimisti oameni buni!
  • 0 (0 voturi)    
    "fabulospirit" ou "fabulospirt" (Luni, 5 martie 2007, 12:55)

    nico [anonim]

    Et oui, encore la preuve que la Roumanie manque de confiance en soi. C'est tout de même dr?le de voir un pays dont on connait, du moins l'elite europeenne connait la valeur, qui est si apprecie à l'ouest europeen et qui ressent le besoin qu'on l'associe à quelque chose de positif. Roumains, roumaines, ayez confiances en vous, bordel !!! L'image de la Roumanie à l'ouest n'est pas seulement faite de tziganes, charrettes, pauvrete... elle est aussi faite, dans notre esprit, par la multitudes de richesses culturelles qu'elle a donne à l'Europe (la musique avec Enescu, Porumbescu, la litterature avec Rebreanu, Macedonski, Eminescu, le cinema avec Pintilie, Puiu, Diaconu, ...). Hai Romania !!

    Romanio, te iubesc !!
  • 0 (0 voturi)    
    Adica alcool? (Luni, 5 martie 2007, 14:54)

    Dani [anonim]

    Parerea mea e ca vorbitorii de engleza se vor gandi la alcool (= spirit).
  • 0 (0 voturi)    
    Urgent! Urgent! Urgent! (Luni, 5 martie 2007, 19:12)

    Ovidiu Bufnila [anonim]

    Tigrilor si tigroaicelor aveti dreptate in tot ce spuneti. Ideea, ca nu poate fi vorba de un brand, ideea este artificiala, neeconomica, anistorica, neincadrabila, fara dinamica, fara ancore. Nu ai cum sa anucorezi cestia asta intr-un Occident profund SPIRITUAL, cu misiuni complexe in Domeniile Spiritului. Toate Popoarele Lumii au Spiritualitate! Esti lips de VIZIUNE in toata povestea asta. N-o mai torpilez ca ati adus o sumedenie de argumente credibile si puternice. URGENTA este urmatoarea: EXISTA IN ROMANIA un Grup de TINERI marketeri, PR-isti, etc care pot veni rapid cu o contraoferta de BRAND? Exista in Romania GRUPURI de Profesionisti in Artele si Stiintele Comunicarii care pot elabora de URGENTA un BRAND de tara? NOI, Romanii, stim exact, EXACT care este filozofia Brandului Romaniei! Asta nu e o chestie nationalist-idioata ci exprima atitudinea voastra realista. OK, putem critica la nesfarsit. Ideea e sa devenim oameni de actiune. Daca gasiti pe undeva niste TINERI de exceptie care sa aiba curajul nebun sa construiasca Brandul ROMANIEI, OK! Asta e URGENTA! Nexit Generation are dreptul de intra in scena!
  • 0 (0 voturi)    
    De ce spirit? (Marţi, 6 martie 2007, 18:46)

    ionutz [anonim]

    De ce tocmai spiritualitate?! E adevarat ca in romania sunt oameni spirituali...cu care nu te poti plictisi , dar chiar nu avem altceva de laudat si care sa devina un simbol al Romaniei?! Spiritualitate cred ca au toate popoarele! Nu asta ar trebui sa ne diferentieze de ceilalti europeni! Trebuie sa fie ceva mai mult de atat! Si exista! Trebuie doar cautat unde trebuie!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru ca conteaza cine spune primul (Luni, 26 martie 2007, 11:08)

    keffie [anonim]

    o lege deja scrisa in brandingul de orice fel, nu numai cel de tara, e ca cine spune ala e.

    la majoritatea brandurilor de tara pozitionarile sunt unele care ar putea fi valabile pentru multe alte tari, insa pentru ca unii au zis-o primii, ei sunt cei care, daca continua sa o zica activ, coerent, vor fi recunoscuti ca cei care sunt caracterizati de aspectul respectiv.

    cat despre negativism, asta e ce ne trage inapoi de o gramada de vreme. relaxeaza-te frate, ca s-ar putea sa nu stii despre ce vorbesti. sau pune mana pe o carte de branding inainte sa vii cu comentarii acide.
  • 0 (0 voturi)    
    momentul desteptarii (Luni, 26 martie 2007, 11:24)

    keffie [anonim]

    este posibil ca fabulospirit sa fie privit cu reticenta de unii pentru ca nu este inteles.

    poate unora nu li se pare deloc ca sunt fabulosi si poate au dreptate. dar s-ar putea si sa fie atat de obisnuiti cu persoana lor incat sa nu isi dea seama cat de deosebiti sunt in ochii unui strain de orice alta nationalitate.

    pe www.desteptare.ro gasiti o alta forma de exprimare a practic aceleiasi idei, care ma astept sa aiba alta rezonanta in ochii romanilor si mai ales in mintea acestora.

    asa cum fabulospirit se doreste o platforma de comunicare a spiritului romanesc in exterior, desteptare se doreste a fi o platforma de comunicare catre romani, oriunde ar fi acestia.

    asta ca sa se vada ca s-a cautat unde trebuie.

    spor!
  • 0 (0 voturi)    
    FabulOOspirit (Joi, 4 octombrie 2007, 19:08)

    OO [anonim]

    "Men are more often bribed by their loyalties and ambitions than by money."
    Robert Jackson
    Not in this case.
    OO

Abonare la comentarii cu RSS
Asigurari si Pensii
Gadget




Vremea la


/
Mâine:
|
 Parteneri
Deutsche Welle
RFI
MedLife
WBS
 






Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri