Chiar daca vremea oamenilor „sandwich board”, care fac reclama la diverse produse, a trecut, compania americana Ford vrea sa-si foloseasca angajatii in scopuri publicitare.

Producatorul de automobile le-a cerut acestora sa se comporte ca „reclame mobile” pentru companie, mai ales acum, cand Ford se lupta sa-si impuna brandul si sa „infloreasca” pe piata din Statele Unite.

Noua cerinta a conducerii nu a venit ca un zvon printre angajatii companiei. Toti cei care lucreaza full-time la Ford au primit, la inceputul saptamanii, un e-mail pe adresele din reteaua companiei, semnat chiar de Ray Day, directorul executiv de comunicare de la Ford Motor.

Toate aceste ordine indreptate catre angajatii Ford i-au fost aduse la cunostinta lui Ray Day chiar de presedintele producatorului american de automobile, Mark Fields, in scrisoarea electronica saptamanala prin care comunica cu subalternii sai.

In acest e-mail, Fields le cere explicit angajatilor sa vorbeasca despre Ford cu prietenii, cu familia sau cu orice reprezentant media cu care intra in contact.

Prietenii, posibili clienti

„O reputatie intr-un continuu proces de imbunatatire duce la cereri mai mari din partea clientilor nostri si, intr-un final, la mai multe vehicule vandute”, a scris Fields in mesajul trimis vineri.

O copie a acestui mesaj a ajuns si la ziarul „The Detroit News”, care l-a dat publicitatii. „In afara companiei, fiecare dintre noi este o sursa mobila de reclama pentru companie in fata lumii din jurul nostru.

Trebuie sa luam acest rol foarte in serios, ca si cum am vorbi cu vecinii nostri, cu prietenii de la munca si cu oricine intram in contact”, le-a mai solicitat directorul Ford angajatilor.

Mark Fields a tinut sa le dea si cateva sfaturi acestora: sa adopte un ton mult mai increzator - „acea abordare din care se subintelege ca suntem o echipa care stie sa castige si care are un plan din care are de castigat”. In plus, Fields le-a sugerat muncitorilor sa promoveze produsele noi care ies de pe poarta uzinei din Dearborn.

Pana la conducere

Sfaturile bossului Ford vin intr-o perioada grea pentru companie, marcata de restructurari si planuri de revenire pe piata din statele Unite.

Din aceasta cauza, Field le-a cerut si managerilor companiei sa comunice regulat si cat mai des cu angajatii directi despre revenirea Ford Motor, avand in vedere ca cei care supravegheaza activitatea muncitorilor sunt singurii care pot tine cate o sedinta saptamanala in care sa-i poata informa despre progresul pe care Ford il face prin planul „Way Forward”.

Metodele conducerii Ford de a-si promova brandul nu sunt insa considerate foarte bune de specialisti. Michael Bernacchi, profesor de marketing la Universitatea din Detroit considera ca afirmatiile pozitive ale angajatilor la adresa companiei sunt o solutie buna, dar o solutie departe de a fi cea potrivita pentru problemele cu care se confrunta Ford.

„Produsele si brandurile trebuie sa vorbeasca singure despre ele”, a spus Bernacchi. Peste program. Mecanicii Ford verifica in orele de lucru calitatea masinilor, iar in timpul liber fac reclama companiei.

integral in EvZ