Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, rezultata din fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni, va intra in procedurile de privatizare intr-o luna.

Potrivit lui Alexandru Galiatatos, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, aceasta presupune angajarea prin licitatie publica a unui consultant care va elabora mai multe variante de privatizare. „Privatizarea se incadreaza in noua politica europeana care presupune implicarea sectorului privat ori in managementul companiei, ori sub forma privatizarii“, a adaugat acesta.

Procedurile de privatizare vor fi incheiate in 12-24 de luni, estimeaza secretarul de stat. Viitoarea conducere a Aeroporturi Bucuresti isi va incepe activitatea cu o reevaluare a activelor aeroportului si o majorare corespunzatoare de capital, spune ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Berceanu, sceptic

Fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu crede ca declaratiile actualului ministru sint facute in pripa. „Nu am nimic impotriva ideii de privatizare, dar de la o simpla idee la ceva coerent e cale lunga.“

„Sa va dau citeva exemple. Poti da 49% din actiuni sau mai mult, poti pastra o actiune de aur ca sa nu decida cineva ca nu mai e nevoie de aeroport, ci de construit vile. Multi au privatizat doar activitatea, nu si infrastructura“, spune fostul ministru, care a adaugat ca nu crede ca problema e abordata profesionist.

Fostul ministru a comparat privatizarea Aeroporturi Bucuresti cu cea a Petrom, ca interes pentru investitori, deoarece ambele sint societati profitabile, in timp ce privatizarea Tarom - planuita tot de Orban - poate fi asemuita cu cea a Sidex.