Ultimele studii in legatura cu stilul de viata si obiceiurile de consum ale celibatarilor i-au cam pus pe jar pe marketeri, intrucat arata cifre-record in privinta numarului acestora, dar si a cheltuielilor pe care le fac pentru a-si creste calitatea vietii. Rezultatele cercetarilor au aprins controversele: trebuie acestia abordati la fel sau diferit fata de cei care traiesc in cuplu?

Un raport recent Datamonitor arata ca peste 35% din europeni traiesc singuri. Alt studiu dat publicitatii luna trecuta de U.S. Census Bureau"s American Community Survey arata ca nici mai mult, nici mai putin decat 50,3% din gospodariile americane sunt intretinute de persoane necasatorite.

Si, dupa cum arata toate studiile demografice, numarul acestora este intr-o crestere constanta.

Viata solo este o tendinta majora a societatii actuale, celibatul dobandind proportii care nu pot fi ignorate de marketeri. Intarzierea varstei casatoriei, cresterea numarului de divorturi, dar si al persoanelor care aleg sa ramana singure sunt factori aflati in progresie continua, determinand o cifra tot mai mare a celibatarilor.

Este de la sine inteles ca aceste cresteri vor afecta in mod semnificativ modul de a face comert si implicit practicile de marketing, pentru ca stilul de viata si obiceiurile de consum ale burlacilor sunt intr-o anumita masura diferite de ale persoanelor care traiesc in familiile traditionale.

O categorie interesanta

Burlacii devin o forta de consum din ce in ce mai puternica, in special pe masura ce creste numarul celor implicati profesional, care tinde sa-l devanseze pe cel al studentilor sau al pensionarilor singuri.

Viata de celibatar poate fi sinonima cu independenta si libertatea pentru unii, cu esecul pentru altii. Sunt doua categorii de celibatari: cei care decid sa traiasca singuri pentru a fi ei insisi si a-si conduce existenta asa cum doresc si cei care sunt fortati de imprejurari sa fie singuri.

Pentru marketing, mai interesanta este prima categorie, deoarece sunt oameni independenti, care dispun de o putere de cumparare confortabila, isi cultiva imaginea personala, pasiunile, fiind dispusi sa cheltuiasca mai mult pentru sine.

Cheltuieli in crestere pentru confortul personal

Un studiu Datamonitor din 2003 prevedea ca europenii singuri vor cheltui in anul 2007 aproximativ 190 miliarde euro pentru mancare, bauturi si produse de ingrijire personala si ca puterea lor de cumparare este in crestere cu aproximativ 4% pe an.

Potrivit aceluiasi studiu, ei reprezinta 10% din cumparatorii pietei de alcool, 40% din cei ai produselor alimentare, 41% din cei ai produselor de ingrijire personala.

Celibatarii care decid sa traiasca singuri sunt cei care incearca sa-si transforme acest statut intr-o viata cat mai interesanta. Sunt persoane independente, inclusiv financiar, au mai multa libertate de a-si cheltui banii pentru propriile placeri, sunt deseori trend-setteri.

Aceste persoane consuma produse care le permit sa-si valorizeze cat mai bine imaginea. Sectoarele relevante pentru marketarea produselor spre burlaci ar putea fi turismul, activitatile de divertisment, echipament personal, moda si cosmeticele.

Ei se duc la restaurant, la cinema, citesc mai mult decat cuplurile, petrec mai mult timp pe web, fiind un target important pentru comerciantii online.

Integral in Saptamana Financiara