Publicatia britanica Autosport scrie in ultimul sau numar: “Inainte de startul noului sezon, inginerul Nigel Stepney a trimis un mail omologului sau de la McLaren Mercedes, Mike Coughlan, informindu-l asupra podelei mobile a monopostului F2007”.

Dupa Grand Prix-ul Australiei, cistigat de Ferrari, McLaren Mercedes a interpelat Federatia Internationala de Automobilism (FIA), intrebind daca un asemenea sistem este regulamentar. FIA a inasprit controalele, s-a asigurat ca asemenea echipamente nu vor mai fi folosite, iar de la urmatoarele curse McLaren a preluat conducerea in Formula 1.

Din clipa izbucnirii acestui scandal, McLaren Mercedes s-a aparat, sustinind ca “Coughlan a actionat de unul singur, fara stirea echipei”, asigurind ca datele tehnice din cele 780 de pagini despre Ferrari (care i-au fost descoperite in casa) “nu au fost folosite de echipa tehnica”.

Insa aceasta dezvaluire a publicatiei Autosport contrazice strategia apararii - McLaren a atras atentia FIA asupra “podelei mobile”, ceea ce inseamna ca a folosit o informatie tehnica la care nu trebuia sa aiba acces.

Saptamina viitoare, McLaren Mercedes va trebui sa dea explicatii asupra acestui dosar in fata unei comisii extraordinare a FIA si risca sa piarda puncte importante, daca se va dovedi vinovata de “violarea codului sportiv”.