Serviciul oferit de Media Strategy, companie ceha infiintata in 2004, care activeaza deja pe piete precum Cehia, Sloacia, Ungaria sau Polonia, consta intr-un proiect numit TV Price Pool Audit (TV PPA), al carui beneficiu este un pret de referinta pe TV. La proiect participa mai multe companii care sunt consiliate, in final, cu privire la promovarea pe TV.

Practic, compania realizeaza o analiza a pietei romanesti, cu informatii despre evolutia si tendintele preturilor publicitatii TV, apoi ofera fiecarui client al sau informatii care sa-l ghideze si sa-l ajute in alegerea strategiei viitoare de comunicare pe acest suport media.

"Fiecare client are sa-si stabileasca strategiile de comunicare TV in functie de bugetul de care dispune - in unele cazuri investitia in publicitatea TV reprezinta 70-80% din bugetul de promovare", explica Daniel Stanciu, Managing Director al Media Strategy Romania.

Stanciu spune ca acest serviciu este unic pe piata romaneasca prin natura informatiilor cuprinse in raportul final: este un program dezvoltat si implementat de Media Strategy a.s. Cehia, care este si detinatorul licentei pentru Europa al TV PPA.

"Avem toate instrumentele de audit pentru clientii care doresc sa-si evalueze campaniile TV", a completat Stanciu, care a mai explicat ca proiectul are caracter confidential. Software-ul folosit pentru evaluarea pietei este dezvoltat si adaptat la particularitatile pietei romanesti in centrul software al Media Strategy Cehia.

Datele vor fi prelucrate in fata unui notar de catre coordonatorul programului pentru Europa Centrala.

Romania. In Romania, programul va fi lansat cel mai probabil pe 15 august, in functie de numarul clientilor care isi vor anunta disponibilitatea de a participa pana in acel moment, potrivit lui Daniel Stanciu.

El spune ca, din punctul de vedere al costurilor, programul este accesibil tuturor clientilor, un client plateste pentru 2007 aproximativ 4.500 de euro.

De asemenea, pentru clientii care vor participa la primul proiect, compania va analiza anul 2006 gratuit. "In primul rand, mizam pe clientii din retea ai companiei, care sunt familiarizati cu proiectul sau pot obtine informatii mult mai usor de la colegii lor din Cehia, Polonia, Slovacia", spune Stanciu.

Un articol de Sorina Iordan

Integral in Cotidianul