De ce statiile de metrou din centrul Bucurestiului arata neingrijit? Explicatiile Metrorex

de George Sandu     HotNews.ro
Joi, 20 iulie 2017, 16:42 Actualitate | Administratie Locala

Piata Unirii 2
Foto: Hotnews
​Placile care ar trebui sa acopere scheletele metalice din tavan de la statiile Piata Unirii 2, Universitate si Piata Romana lipsesc "din cauza inaltimii considerabile" si a conditiilor dificile de verificare si intretinere, sustine Metrorex intr-un raspuns transmis HotNews.ro. Din explicatiile companiei se intelege ca reparatiile vor trebui sa mai astepte. Compania de transport precizeaza ca lucrarile de reabilitare a sistemelor de plafoane suspendate "se vor executa in functie de bugetul de investitii alocat METROREX S.A. pentru perioada 2018-2022."

Compania de transport  mentioneaza ca apa care se scurge la metrou este cauzata de pierderile de apa din conductele furnizorilor de utilitati din zona si nu reprezinta un pericol pentru calatori. Scarile rulante din pasajul pietonal Universitate, care nu functioneaza la multe iesiri, se afla in administratia Primariei Calitalei, precizeaza Metrorex.

Redam mai jos integral explicatiile Metrorex:
  • "Conceptia arhitecturala adoptata in constructia statiilor de metrou de pe Magistrala 2, pusa in functiune in perioada anilor 1979-1986, a prevazut realizarea unui sistem de plafoane suspendate constituit din structuri metalice pe care sprijina geamuri securizate, avand rolul estetic de a masca tubulatura de ventilatie, a cablurilor, etc. Din cauza inaltimii considerabile, acest sistem de plafoane este verificat si intretinut (refacere jgheburi, pozarea cablurilor, etc) in conditii dificile de lucru. Urmare a uzurii fizice a acestui sistem (in special la nivelul geamurilor securizate) au aparut anumite deficiente. Din motive de siguranta, s-a hotarat dezafectarea acestor plafoane suspendate in statiile in care s-au constatat mai multe nereguli (ex: st. Dimitrie Leonida, st. P-ta Romana, st. P-ta Unirii 2, st. Politehnica , st. Piata Victoriei 2 si Universitate). Lucrarile de reabilitare a sistemelor de plafoane suspendate se vor executa in functie de bugetul de investitii alocat METROREX S.A. pentru perioada 2018-2022. In ceea ce priveste infiltratiile de apa existente, acestea au aparut din cauza unor pierderi de apa din conductele furnizorilor de utilitati adiacente constructiei de metrou din zona. In acest sens, METROREX S.A a luat masuri de tratare a acestor infiltratii prin metode specifice. De asemenea, mentionam ca aceste infiltratii de apa nu au impact asupra publicului calator. Referitor la scarile rulante din pasajul de la Universitate, va comunicam ca acestea apartin pasajului pietonal Universitate, care este administrat de catre Primaria Municipiului Bucuresti."
HotNews.ro v-a prezentat in luna iulie un material depre situatia in care se afla statiile de metrou din centrul Bucurestiului in cadrul campaniei "Bucurestiul abandonat".

VIDEO Cum arata doua statii de metrou din centrul Capitalei


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

7987 vizualizari

  • +19 (21 voturi)    
    Au dat un raspuns de parcă (Joi, 20 iulie 2017, 18:21)

    nick24 [utilizator]

    ar vorbi de un metrou din altă țară: nu raspund de nimic, n-au văzut, n-au auzit...
    • +2 (4 voturi)    
      De demontat sa putut? (Vineri, 21 iulie 2017, 11:12)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Cu toată"înălțimea considerabilă"plăcile au fost demontate.Unde sunt.Eu cred că furtul sa făcut cu știrea celor mari și cei mici au primit ceva să-și țină gura.Nu-i normal,în toată România sa pornit o hoție, generată de acțiunile celor de la putere.Pe zi ce trece hoții devin tot mai obraznici,nu se mai feresc,ne sfidează.Văd că așa fac guvernanții,că hoția nu mai este pedepsită și au curaj.Feriți-vă!Ce face PSD-ALDE acum va fi greu de îndreptat.
  • +15 (19 voturi)    
    in (Joi, 20 iulie 2017, 18:38)

    nahir [utilizator]

    explicatii de ce nu se poate face un lucru, romanii sunt maestri, metrorex nefacand exceptie.
    argumentul ca sunt plafoanele prea inalte, este de-a dreptul pueril frizand ridicolul. ce sa facem ca sa ajutam metrorex? sa-l acuzam post-mortem pe ceausescu?
    oare cum s-or descurca rusii cu statiile metroului din Moscova? sau englezii, sau suedezii, sau parizienii?
    cand vom auzi "am facut" in loc de "nu se poate pt. ca..." sau "vom face...candva"?
    • +17 (17 voturi)    
      Metroul suedez e o frumusete in stanca (Joi, 20 iulie 2017, 20:54)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Va invit sa cautati poze.

      Metroul din Moscova e foarte elegant, din nou, vedeti niste poze.

      Metroul din Bucuresti e... o rusine, fiindca se afla in Romania, tara in care nu-i pasa nimanui de nimic.
      • +8 (10 voturi)    
        asta e rapunsul corect si implicit respins: (Joi, 20 iulie 2017, 23:42)

        padrepadrone [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

        pentru ca nu-i mai pasa nimanui de nimic. Toti supravietuiesc, exceleaza sau nu conteaza,
        Metroul sau orice alt aspect sau bun comun nu mai conteaza raportat la starea efectiva de supravietuire dictata de guvernul socialist dambovitean ales!
      • +4 (4 voturi)    
        s-ar putea (Vineri, 21 iulie 2017, 9:29)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

        sa le pese doar de furt.
        in bugetul de venituri si cheltuieli al oricarei intreprinderi, cu atat mai mult in cazul metrorex, este imposibil sa nu fie prevazut capitolul "Mentenanta". ce-au facut cu banii respectivi? ma tenteaza sa cred ca s-au decontat lucrari false.
  • +6 (6 voturi)    
    Incompetenti (Joi, 20 iulie 2017, 19:57)

    artistul000 [utilizator]

    Se da jos acel plafin fals, se curata frumos tavanul, se zugraveste si gata...
    Si cu economie la buget
    • 0 (2 voturi)    
      Unde-plafonul fals? (Vineri, 21 iulie 2017, 11:15)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Cine-va la demontat.Era material care nu se deteriorează?De ce a fost demontat?Ca să fie furat?
  • +6 (6 voturi)    
    mda (Joi, 20 iulie 2017, 20:28)

    404.8 [utilizator]

    e greu sa cureti betonul ala , sa-l vopsesti in negru / gri inchis macar si sa repari de bun simt tesiturile alea.
    nu costa foarte mult si nici nu trebuie supercalificati sau distinsi academicieni , sa faca munca asta.

    problema e ca nu ies comisioane din chestia asta si nu au cum sa faca un business ceva aia care trebuia sa ia decizii, nu-i asa?
    • -1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 21 iulie 2017, 13:40)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui 404.8

      Cat poti sa bati campii. Ce sa repari de bun simt la betonul brut, cu toate urmele de cofraje si capete de fier-beton lasate pe afara? Nu realizezi ce costuri inseamna repararea unui plafon la 6-8 metri inaltime fara inchiderea traficului. Plafonul fals e singura solutie, dar un plafon sigur la inaltimea asta costa.
      Singurul lucru unde ai dreptate e ca probabil n-a venit cine trebuie cu oferta, si de-asta nu s-a facut pana acum.
      • +2 (2 voturi)    
        aham (Vineri, 21 iulie 2017, 21:16)

        404.8 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Metrorex are in dotare drezina motor tip MRU 002 destinata transportului de materiale, unelte, utilaje pentru efectuarea de lucrari precum si de personal.

        Inchirierea ei costa 1500 de lei pe zi.
        O inchiriaza chiar Metrorex:
        http://www.metrorex.ro/prestatii_terti_p1386-1

        ai si poza:
        https://bucurestiulmeudrag.ro/img/photos/s1920/582c81ac-606c-414a-92b8-4b1e592b13d5.jpg

        sa tai rahaturile alea corodate de ani de zile, care chiar sunt un pericol pentru siguranta traficului, nu e asa complicat cum te chinui sa argumentezi.

        in plus, betonul neprotejat ( chiar in tavan fals) lasa praf care ajunge in plamanii celor care tranziteaza metroul( nu mai vorbesc de pulberea fina metalica pe care o inhaleaza zilnic cei care acceseaza metroul).

        si nu in ultimul rand , pricepe ca metroul nu sta bine la siguranta in exploatare si siguranta la foc, de aia se tot chinuie ISU sa-i puna la treaba ( orice constructie trebuie sa indeplineasca cerintele esentiale din legea 10/95).

        deci, cine bate campii?
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Luni, 24 iulie 2017, 10:40)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui 404.8

          Ce treaba are drezina cu inaltimea de 8 metri? Urca cumva si pe pereti? La pretul ala ma indoiesc. Plafonul fals e solutia tehnica cea mai folosita de zeci de ani. Si exista un motiv, este cea mai ieftina si usor de intretinut. Daca e cazul betonul se poate izola cu spuma (eventual ignifuga). Oricat praf ar fi la metrou (si nu prea e), in niciun caz nu este mai rau ca in intersectiile de la suprafata.
          Daca te pricepi asa de bine (stii si cat costa drezina) fa un calcul cam cate ore de manopera si de ce echipamente e nevoie sa montezi un plafon la inaltimea de 8 metri lucrand doar cateva ore pe noapte (deci cu sporurile legale de rigoare). Nu mai vorbim ca plafonul trebuie sa fie rezistent la foc, dar mai ales care sa nu degaje gaze - deci cartonul ignifugat nu merge, doar sticla si tabla sunt 100% sigure, dar au greutate mare.
          Cred ca e clar acum cine bate campii, nu?
  • +9 (9 voturi)    
    Incredibil (Joi, 20 iulie 2017, 20:57)

    JustinCase [utilizator]

    Cat poate sa coste un tavan fals? La cum se fura in Romania, probabil la vreo 20.000 de euro metrul patrat? Mai trebuie sa mai astepte? ASTEAPTA DEJA DE ANI DE ZILE!
    N-au bani nici de aer conditionat in trenuri, nici de tavan fals, dar de stilouri de mii de euro cadou se gasesc oricand!
    Trebuie sa asteptam 2018-2022 PENTRU UN AMARAT DE TAVAN FALS!?!
  • +8 (8 voturi)    
    Am eu o intrebare mai buna (Joi, 20 iulie 2017, 22:47)

    Anonym [utilizator]

    De ce statiile de metrou arata la fel sau mai rau decat acum 15 ani cand am venit in Bucuresti?

    Cateodata un oras esuat isi arata indiciile la vedere, dar ne facem ca nu le vedem
    • +3 (3 voturi)    
      Așa-i place lui Firea. (Vineri, 21 iulie 2017, 11:19)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Firea spunea că-i place curățenia.Ca să nu se vadă starea deplorabilă a extins mizeria.Când este mizerie generală,o oază de curățenie este vizibilă.
  • +9 (9 voturi)    
    Lasati tavanul . Mergeti la WC-uri ! (Joi, 20 iulie 2017, 23:01)

    ultimul_mohican [utilizator]

    Exista unul mizerabil in incinta statiei Piata Unirii 1 si altul , mai mizerabil , la statia Nicolae Grigorescu . Temerarii pot incerca sa intre dar fara masca de gaze pe figura riscurile sunt imense . Pina sa ajungi la cabina te doboara duhorile PESTILENTIALE care se revarsa din vasele destinate urinarii . Nu ca vasele din cabina ar mirosi a Coco Chanel . Cauzele ? Metrorex nu pune nici un fel de dezodorizante in acele vase si nici apa nu se declanseaza automat , cu senzori . In aceste conditii pe vase se acumuleaza saruri urit mirositoare . Cu dezodorizante mirosul agreabil ar fi preponderent , dominant si ar acoperi cu succes mirosurile dezagreabile . O tehnica simpla care este bine pusa la punct in toate WC-urile din mall-uri sau restaurante este ignorata iresponsabil de administratorii acelor WC-uri . Sau or fi iar ceva economii NEGHIOABE , ca la stat .
  • +11 (11 voturi)    
    Ei, de ce (Joi, 20 iulie 2017, 23:11)

    slashroot [utilizator]

    De ce nu mai găsești o poiană prin care să te plimbi fără să calci în peturi, dar fiecare apartament are covoraș la intrare?
    De ce râurile sunt pline de mizerii, dar spălătoriile auto sunt pline la orice oră?
    De ce pavajul de la Unirii e și urât, și știrb, trotuarele sunt murdare de rahați de câine, dar locul de parcare (închiriat!) ni-l apărăm cu ferocitate și îl marcăm cu grijă?

    Pentru că suntem egoiști, goliți de sentimentul de comunitate, lipsiți de civism, miopi în ce privește proiectele comune, needucați, crispați, triști și înrăiți.
    • +4 (4 voturi)    
      egoism sau nepasare, tot in aceeasi zona bat (Joi, 20 iulie 2017, 23:45)

      padrepadrone [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      Interesant ar fi sa decoperim cum am ajuns aici!
      • +4 (4 voturi)    
        "goliți de sentimentul de comunitate"... (Vineri, 21 iulie 2017, 9:20)

        mariusssss [utilizator] i-a raspuns lui padrepadrone

        ... mai pe sleau, lipsiti de patriotism. Atunci cand nimeni nu se gandeste la binele comun, atunci nu mai exista patrie.
      • +3 (3 voturi)    
        Ipocrizia - noua moda (Vineri, 21 iulie 2017, 9:55)

        GCI [utilizator] i-a raspuns lui padrepadrone

        Pentru ca liderii in momentul de fata sunt ipocriti, iar masele copiaza cu succes acest comportament.
        Cel mai usor exemplu e felul cum se circula pe imaginara banda de viteza (adica banda a doua :) ). Cei care folosesc banda ilegal, dau flashuri, stau la un centimetru de cel din fata lor - considera ca ei au dreptate, ca asa e regula de circulatie, ca asa e normal si toti ar trebui sa le faca loc in timp ce amaratul din fata lor executa o manevra legala de depasire a unui alt autovehicul de pe prima banda...

        Cealalta explicatie e: totul e de fatada, de imagine, un rahat poleit cu aur.

        La fel si cu metroul: in centru sunt trenuri noi, silentioase , curate, vin din doua in doua minute la ore de varf, exista afisaj electronic cu durata de asteptare pentru urmatorul tren iar acestea din urma chiar sunt, calitativ vorbind, superioare altor metropole eurpoene. Pe magistrala 4, in schimb, circula garniturile din 1979-1986 (vorba Metrorex) care vin cand apuca, uneori uita sa se opreasca in statie, nu se sincronizeaza cu punctele de legatura iar afisajul electronic nu mai functioneaza. La orice ora as ajunge, tot intarzii la birou - habar nu am cand ar trebui sa fiu in statie.

        Iar acum legat direct de articol: facem centrul frumos, cu tavan fals, dar de ce ne pasa doar de centru? E ca si cum am consolida doar cladirile din centrul orasului pentru urmatorul cutremur, ceilalti nu conteaza, pot sa crape :)

        Oricum, Metrorex are altceva in plan: refacerea sistemelor de control acces si planul cu 123 km de metrou pana ajung nepotii mei la pensie.
        Iar sistemele de control acces probabil ca vor fi schimbate din nou daca Firea reuseste sa unifice sistemul de transport in comun asa cum a fost acum cativa ani (despartindu-se cand au realizat ca nu se mai putea fura organizat din doua surse). Reunificarea transportului in comun va fi poleiala cu aur a rahatului de primar actual... fanfaronada, fatarnicie, ipocrizie.
    • +3 (3 voturi)    
      punctul pe i (Vineri, 21 iulie 2017, 10:26)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      de fapt asta e esenta romanismului: in casa spoturi de lumina si parchet, afara rahati, praf si mizerie. izolati in bulele personale, cu avant spre disparitia romaniei ca stat.
  • +8 (8 voturi)    
    Acum 5 ani (Joi, 20 iulie 2017, 23:14)

    vlad.pe [utilizator]

    Acum 5 ani tavanul era acoperit cu placi de sticla, probabil s-au prins ca e cam periculos si le-au dat jos.

    Legat de Metrorex, sunt curios daca seful sindicatului mai detine majoritatea buticurilor din spatiul Metrorex si daca aceste magazine platesc facturile la lumina, pana acum cativa ani plateau doar jumatate.
  • +2 (2 voturi)    
    sacul de bani al Guvernului (Vineri, 21 iulie 2017, 8:36)

    cristianfagadar [utilizator]

    Metrorex este pusculita Guvernului.Acum Firea vrea sa il duca la Primarie pe motivul ca din 90 -a furat destul :))singurul metrou din Europa cu paznici in vagoane!!
  • +1 (1 vot)    
    zau (Vineri, 21 iulie 2017, 9:23)

    ella111 [utilizator]

    metrorez este una dntre cele mai bogate companii. au monopol.
    angajatii sunt platiti extreme de bine.
    de-a lungul anilor un leu nu au investit in conditii si structura, nici macar un leu. decat acolo unde chiar nu se mai putea amana.
    unde se duc toti banii lor?
  • +2 (2 voturi)    
    Nu poti sa spui altceva (Vineri, 21 iulie 2017, 13:05)

    Rescator [utilizator]

    decat:Niste hoti ticalosi!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri