Succes și harakiri: Mazda va fi penalizată de creșterea semnificativă a vânzărilor ● Netflix încă domină în Urzeala Streamingului, dar iarna va fi lungă și grea ● Elon Musk se asigură că va avea de unde să decoleze spre Marte

HotNews.roFoto: Hotnews
  • Mazda riscă să primească amenzi grele de la UE.

Succesul SUV-urilor Mazda riscă să-i aducă amenzi severe din cauza neîndeplinirii obiectivelor europene de reducere a emisiilor de CO2. Anul trecut, Mazda a evitat amenzile combinându-și emisiile cu cele ale lui Toyota. Producătorul a evitat să comenteze dacă va face și în 2019 acest lucru. Akira Marumoto, CEO la Mazda, a precizat că tocmai succesul SUV-ului CX5 este acela care-i împinge în sus emisiile de dioxid de carbon, fiind mai mari decât cele ale modelelor de bază Mazda3 și Mazda2. CX5 și modelul mai mic CX3 au contribuit la mai mult de jumătate din totalul de 228.210 al vânzărilor europene de anul trecut, conform lui JATO Dynamics. Vânzările de CX5 au crescut cu 17% la 69.196, iar CX3 cu 4% la 55.192. În septembrie, Mazda va mai livra și SUV-ul CX30 în Europa.

Din aceste cauze, Mazda nu-și va îndeplini mandatul primit de la UE de a-și reduce emisiile medii ale flotei la 94,1 g/km în 2021. Ele vor scădea de la 131,2 g/km la 98,1 g/km, expunând producătorul la penalizări de 75 de milioane de euro. Pentru a-și atinge obiectivul în viitor, Mazda contează pe noi tehnologii ca motorul pe benzină Skyactiv-X cu aprindere prin compresie controlată prin scânteie, ca și pe un hibrid cu încărcare și un vehicul integral electric. Modelul recent lansat Mazda3 este primul model cu motor Skyactiv-X, urmat de CX30. Motorul are emisii sub 100 g/km, a spus Marumoto.

Mașina integral electrică va fi lansată în Europa la anul, cu o tehnologie proprie. Ea îi va permite producătorului să-și reducă emisiile medii pentru că va avea emisii zero, dar și să pretindă așa-numitele „supercredite” pentru vehicule cu emisii sub 50g/km. Marumoto nu a dat alte detalii în afară de cel că va fi un proiect diferit de mașinile electrice de pe piață. Rapoarte din presa de specialitate pretind că va fi probabil un crossover.

În timp ce Toyota nu va avea probleme în a-și atinge ținta de 95,1 g/km în 2021, deoarece 72% din vânzări le dețin hibridele, Marumoto a spus că Mazda va avea „unele dificultăți” în 2020 și va plăti amenda de la UE. Producătorul preferă să plătească amenda decât să reducă livrările, pentru a proteja profitabilitatea dealerilor, a mai spus el într-un interviu pentru Automotive News Europe. „Va trebui să echilibrăm impactul posibilelor penalizări cu țintele de vânzări, dar trebuie să avem în vedere și sustenabilitatea rețelei noastre de dealeri”. (Automotive News Europe)

  • Netflix a trecut de 150 de milioane de abonați pe plan global.

Netflix va fi trecut de această țintă când își va publica ultimele rezultate în această săptămână, pe măsură ce noi producții precum comedia Sex Education și altele mai curajoase ca The Punisher de la Marvel continuă să ademenească spectatorii să se aboneze. Compania se așteaptă să anunțe aproape nouă milioane de abonați când va raporta azi rezultatele pe primul trimestru, ridicând baza globală de plătitori la 148 de milioane. Are, de asemenea, opt milioane de abonați la perioada de testare gratuită de 30 de zile. Și veniturile sunt așteptate a fi într-o creștere sănătoasă, cu aproape o cincime, datorită creșterii abonărilor provenite mai ales de pe piețe internaționale. Aproximativ 80% din noii abonați provin din alte țări decât Statele Unite.

Wall Street va urmări cu atenție dacă noile numere ale clienților au fost afectate de creșterea prețurilor, anunțată pentru piața americană din ianuarie. Testul adevărat va veni proabil în trimestrul al doilea, când noile prețuri vor fi suportate de toată baza sa americană de 60 de milioane de abonați. Încasările suplimentare generate de prețuri, care sunt așteptate a fi practicate și pe matura piață europeană la un moment dat, vor sprijini creșterea continuă de producții proprii Netflix și a bugetului pentru licențe. Compania va cheltui pentru acestea 15 miliarde de dolari în acest an, înarmându-se pentru o bătălie costistoare cu un număr în creștere explozivă de noi rivali care intră pe piața de streaming. Săptămâna trecută, Disney a anunțat noi detalii despre noul său serviciu, Disney+, care va fi lansat în SUA în noiembrie cu conținut extins de la Star Wars la universul supereroilor Marvel și la Pixar, casa lui Finding Nemo și Toy Story. (The Guardian)

  • SpaceX intră în echipa NASA de deturnare a asteroizilor.

NASA și-a ales vehiculul pentru Double Asteroid Redirection Test (DART), acordând lui SpaceX contractul de lansare de 69 de milioane de dolari. Dacă totul va merge conform planului, DART va decola în vârful unei rachete Falcon 9 din Complexul pentru Lansări Spațiale 4E de la Air Force Base Vandenberg din California în noiembrie 2021 – primul pas dintr-un voiaj cu scopul de a demonstra cum o coliziune cu o navă spațială poate schimba traiectoria unui asteroid.

DART

DART

Foto: Hotnews

Parte din Asteroid Impact & Deflection Assessment (AIDA), program comun cu Agenția Spațială Europeană (ESA – European Space Agency), DART va călători până la asteroidul binar Didymos, compus din asteroidul Didymos A de tip S, mare și stâncos cu un diametru de 780 m și din Didymos B, de 160 m și cu o compoziție necunoscută. După lansare, DART se va deplasa până la întâlnire cu propriul sistemul solar de propulsie electrică. În octombrie 2022 se va lovi de Didymos B cu viteză mare, pe când se va afla la 11 milioane de km distanță de Pământ. O sondă ESA va observa evenimentul și va măsura gradul de deviere cauzat de impact.

Savanții vor fi în măsură să aprecieze eficacitatea unui astfel de impact cinetic și să-și îmbunătățească tehnica. Devierea poate fi foarte mică, dar dacă are loc la o distanță suficient de mare de Pământ poate însemna diferența dintre o lovitură devastatoare și o ratare salvatoare. (New Atlas / Sursă NASA)