Texas: Un barbat executat in 1989 pentru crima a fost declarat nevinovat dupa 23 de ani

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 16 mai 2012, 23:12 Actualitate | Internaţional


Potrivit unui raport facut public marti de statul american, autoritatile din Texas, SUA, au executat in anul 1989 pentru crima un barbat nevinovat. Hispanicul Carlos DeLuna a fost acuzat de uciderea unei femei pe care de fapt o asasinase un alt barbat, Carlos Hernandez. Expertii de la Universitatea Columbia impreuna cu mai multi studenti au investigat timp de 5 ani cazul si au demonstrat nevinovatia barbatului la 23 de ani de la executie, anunta AFP.

Carlos DeLuna a fost executat strict in baza unei marturii care il plasa la locul crimei. Expertii au descoperit numeroase erori in investigatia anterioara, disparitii de probe si piste necercetate. Barbatul a fost arestat in 1983, la 40 de minute dupa ce Wanda Lopez a fost asasinata in cadrul atelierului auto in care lucra. Arestarea s-a facut in baza unei marturii date de un martor ocular care a vazut un barbat hispanic fugind din atelierul auto.

Barbatul si-a sustinut tot timpul nevinovatia si mai mult a sustinut ca omorul a fost facut de adevaratul criminal Carlos Hernandez. Procurorul a decis insa ca Hernandez nu exista si totul este o inventie a acuzatului pentru a scapa de pedeapsa.

Carlos Hernandez a fost arestat ulterior, dupa ce ucisese o alta femeie. Acesta a marturisit in repetate randuri asasinarea Wandei Lopez in timp ce se afla in penitenciar. Hernandez a murit de ciroza in timpul detentiei.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4189 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    La noi (Miercuri, 16 mai 2012, 23:21)

    Orpheus [utilizator]

    La noi e invers... si intre timp se prescrie.
    • -1 (7 voturi)    
      pai nu ? (Joi, 17 mai 2012, 0:01)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Cel mai bine sa te judece in max 2 zile, chiar pe loc daca se poate. Sa-ti traga si-un glont in cap. Ce atata judecata ca doar suntem 7 mld pe planeta, e de unde frate. Nu vrei tu primul??
  • -1 (7 voturi)    
    Nu cumva erorile sa determine principii! (Joi, 17 mai 2012, 8:32)

    BEDE [anonim]

    Erori judiciare se intampla de mii de ani. Cu cat sistemul se perfectioneaza, cu atat erorile judiciare ajung sa fie mai putine.
    Dar nu cumva existenta unor asemenea erori sa-i determine ca sa nu aplice pedeapsa cu moartea nici chiar la criminalii in serie.
    Iar pentru societate in general ar fi mai bine daca sentintele s-ar executa mai repede. De ce sa se cheltuiasca o gramada si sa stea omul niste ani asteptand la rand sa fie executat? Iar contribuabilii platesc pentru acest umanism teribil de prost inteles si practic sunt taxati pentru "drepturile criminalilor".
    E trist ca uneori se comit erori, dar erorile nu trebuie sa determine o schimbare a unor principii. Dar cel mai trist e cand sistemul justitiei e manipulat de unii pt ca sa se piarda unele probe si pt a fabrica alte probe...
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Joi, 17 mai 2012, 13:03)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      Sa nu cumva sa se renunte la pedeapsa cu moartea. Ce daca moare unu' inocent? Doi, trei? Lasa, important e sa casapeasca altii zece vinovati.

      Stii cand apare problema? Cand probabilitatea de a fi executat inocent devine 1. Si te afli fata-n fata cu camera de gazare, iar tu stii ca n-ai facut nimic din ceea ce esti acuzat. Cam nasol, nu? Poti elibera un om inocent dupa 23 de ani de inchisoare, poti sa-i dai despagubiri. Ce nu poti sa faci e sa-l invii daca l-ai trimis pe lumea cealalta. Dar ce importanta are asta, principalul e sa-i omoram p-aia vinovati, nu?
  • +1 (3 voturi)    
    Pro pedeapsa cu moartea. (Joi, 17 mai 2012, 8:45)

    Marionette [utilizator]

    Bun, un caz de eroare judiciara, si asa mai sunt, poate 0.1%, poate 1%, poate 5% poate 10% poate 20%. Dar ce este mai corect sa moara 0.1% nevinovati si sa fie ucisi cei care ucid si violeaza, sau sa moara 100% nevinovati (victimele ucigasilor) iar ucigasii dupa o pedeapsa de 10 ani restransa la 5 ani pentru compunerea unei poezii si la 2 ani pentru ca il doare cotul (vezi Gorbunov de la noi) sa fie considerat curat, cu datoria fata de societate platita, om respectabil, sa aibe familie, urmasi, o viata buna?
    • +1 (3 voturi)    
      nu sunt de acord (Joi, 17 mai 2012, 9:09)

      ButnaruFlorin1306077779988 [anonim] i-a raspuns lui Marionette

      Cum ar fi sa fii tu in locul lui? Ca practic cum l-a luat pe el putea sa il ia pe oricare in locul lui sa-i aplice pedeapsa cu moartea. O eroare judiciara nu ar trebui sa coste o viata de om (parerea mea)
    • +2 (2 voturi)    
      De fapt nu a fi "considerat curat" e problema! (Joi, 17 mai 2012, 9:20)

      BEDE [anonim] i-a raspuns lui Marionette

      Problema nu este ca, dupa 5 ani un criminal ar fi considerat curat si ar capata dreptul de a duce o viata normala. Pe mine nu m-ar deranja deloc daca dupa 5 ani un criminal chiar ar fi curat.
      Sa-si "plateasca datoria"? Cine poate oare evalua valoarea "datoriei" reprezentate de o viata omeneasca? Poate s-ar putea echivala numai cu alta viata, nu cu niste ani. Spun "poate", nu spun "sigur".
      Problema cea mai mare este ca un criminal care a comis o crima cu premeditare (sau chiar mai multe!), odata eliberat din inchisoare este probabil sa comita si alte crime. Ca, doar, cu inchisoarea s-a obisnuit deja in niste ani, si ce i s-ar putea intampla mai rau?
      Si noi, contribuabilii, platim pt astia?
      Ma rog, asta e mascarada de justitie care se zice a fi umanista. Se mai mra cineva ca mi-e scarba de asta?
      • -2 (2 voturi)    
        problema este ca sunt... (Joi, 17 mai 2012, 10:28)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui BEDE

        unii care`si dau cu parerea fara sa fi vazut macar o coperta a unui Cod Penal, da`si dau cu presupusu` despre regimul pedepselor, durata acestora, etc;

        am sa subliniez faptu` ca o persona care savarseste un OMOR CU PREMEDITARE n`are cum sa iasa din pushcarie dupa 5 ani de detentie;

        precizez pt. neinitiati ca scopu` pedepsei detentiunii in pushcarie nu este numai acela de pedepsa ci in doctrina penala se considera ca scopu` principal este reeducarea condamnatului;

        dupa cum este cunoscut o mare parte din infractiunile comise sunt rezultatul lipsei unei minime preocupari din partea societati fata de persoanele labile si vulnerabile din punct de vedere psihic - asa ca problema se pune la acest moment ce poate face colectivitatea pt. reducerea nr. de infractiuni, cresterea pedepselor nu va duce nicodata la reducerea nr. de infractiuni,

        pe de alta parte, am sa reamintesc ca us se gaseste din punct de vedere al pedepselor penale la momentul delclaratiei de independenta - exista inca state din us care admit pedeapsa cu moartea inclusiv pt. minori, in conditiile in care infractiunile savarsite de minori sunt rezultatul unor lipsuri majore in educatie...

        viata omului nu are pret, astfel incat daca cativa oameni sunt condamnati la moarte pe nedrept este foarte grav, mult mai grav decat condamnarea criminalilor doar la pedepse privative de libertate: incercati sa puneti in balanta aceste 2 ipoteze si veti afla de ce in Europa s`a interzis pedeapsa cu moartea - un om condamnat la detentie traieste si poate obtine o rejudecare a procesului, pe cand unul condamnat la moarte ce mai poate obtine in cazul descoperirii ulterioare a unei erori judiciare ?
        • +3 (3 voturi)    
          Pareri si evidente (Joi, 17 mai 2012, 11:10)

          BEDE [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

          Si la cati criminali a dat rezultate bune reeducarea?
          Foarte putini au fost aceia care iesind din inchisoare au dus dupa aceea o viata cinstita.
          Deci, ideea cu "reeducarea" este foarte generoasa, dar, daca nu functioneaza, atunci ar fi bine sa renuntam la ea. Mai ales cand e vorba de ucigasi, cand, in situatia cand reeducarea nu reuseste, exista probabilitatea ca ei sa mai comita alte crime.
          Daca ar exista pedeapsa cu moartea, probabil ca multi nu ar mai comite crime cu premeditare numai de frica. Merita incercat, din vreme ce "reeducarea" nu functioneaza.
          Si continui sa-mi fie scarba de ceea ce in prezent se numeste justitie, mai ales in Romania.
          Ramane ca in final Dumnezeu sa-i judece si pe doctorii in drept care fac nishte legi atat de minunate. Asta la momentul potrivit.
          • +1 (1 vot)    
            problema noastra... (Joi, 17 mai 2012, 13:14)

            capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui BEDE

            nu a fost nicodata lipsa unor legi ci modul gresit de aplicare, influenta politica, rolu` lui iliescu in numirile la CSJ, recursurile in anulare bagate de procuru` jeneral la ordinu` lui iliescu etc

            cele mai recente hotarari in litigii la CEDO contra Statului Roman nu mai constata lipsa de reglementare, ci modu` gresit de aplicare a lejilor;

            despre lipsa efectelor pedesei cu moartea exista studii nenumarate, inclusiv in us;

            sau poate credeti ca toate natiile europene care au abolit pedeapsa cu moartea sunt o turma de loaze si veniti Dvs. impreuna cu lejile din us de acum 100 - 200 de ani sa dovediti ca sunteti mai destept;

            repet, pedepsa cu moartea este o greseala, atat timp cat nu permite in nici un fel o reparare a unei erori judiciare - asta era povestea din articol;

            pe de alta parte, daca se doreste modificarea conduitei cetatenilor in sensul respectului pt. leje se pot creste pedepsele amenzilor pt. contraventii in sensul ca acestea sa se raporteze ca procent din venitul din anul anterior - politica aplicata cu succes in tarile nordice.
  • -2 (2 voturi)    
    Spectacol morbid (Joi, 17 mai 2012, 10:13)

    Andrei Leonte [anonim]

    Cat de mult trebuie sa tina entuziastii la practicile astea sangeroase de sacrificiu in numele justitiei, daca insista sa pledeze pentru ele chiar si cand injustitia e flagranta. In situatiile astea se vede intentia si placerea spectacolului uciderii oficiale, in numele cetatenilor: dati-le cu caramida in cap, sa fie exemplu, indiferent daca sunt vinovati sau nu.
  • 0 (2 voturi)    
    trezire (Joi, 17 mai 2012, 11:04)

    molekular [anonim]

    ar putea sa-l trezeasca acuma sa-i spuna cineva ca a avut dreptate si ca e nevinovat. parerea mea...
  • +1 (1 vot)    
    statul texas (Joi, 17 mai 2012, 12:09)

    jimmy yckx [anonim]

    ca si california, sunt dezvoltate economic si atractive pentru imigrantii hispanici.
    sunt milioane de imigranti clandestini, din mexic si toata america centrala, neluati in evidenta, in aceste state de frontiera.
    sunt foarte muti desperados, oameni gata sa omoare pentru ..un pumn de dolari.

    problema pedepsei capitale este o problema a locuitorilor statului.
    texanii nu vor vota niciodata abolirea pedepsei capitale.
    acolo, pedeapsa capitala este nu numai pedepsire, ci si exemplu, o atentionare care sa puna omul sa gndeasca de doua ori, inainte sa ia o viata.

    intamplarea relatata este accidentala.
    sunt erori judiciare, cum sunt si erori umane in accidentele pe sosele, in aer sau pe mare.

    despre hernadez, politia a spus ca nu exista.
    asta inseamna ca nu era in nicio evidenta oficiala, nu au avut niciun martor care sa ateste existenta.
    probabil un ilegal.
    • -1 (1 vot)    
      Reversul medaliei (Joi, 17 mai 2012, 13:52)

      Cetatean [anonim] i-a raspuns lui jimmy yckx

      Sunt de acord cu pedeapsa cu moartea co o conditie: cei care au trimis la moarte un om nevinovat sa fie si ei condamnati la moarte. Si ei au comis o crima oribila. Aceasta masura "este nu numai pedepsire, ci si exemplu, o atentionare care sa puna omul sa gndeasca de doua ori, inainte sa ia o viata".


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Life
Bancul zilei: Americanul și rusul se laudă
Americanul: – La noi… când trece Trump, toată lumea aruncă în el cu fructe, ouă, îl scuipă, îl înjură, etc etc…
Bancul zilei: Pescărița nervoasă
O pescăriță nervoasă, către pestișorul de aur:- Ti-am spus să faci din bărbatul meu un armăsar!
citeste mai multe articole din LIFE

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by