„Am redus din nou tarifele", se precizeaza in reclamele ROMTELECOM, dar ultima modificare a tarifelor a fost operata in data de 1 februarie 2005. Revista FINANCIARUL a solicitat interventia ANPC si a CNA.

Revista economica FINANCIARUL, publicatie editata de Agentia DS PRESS Iasi, a solicitat Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului si Consiliului National al Audiovizualului sa aplice masurile legale in cazul in care constata ca actuala campanie publicitara derulata de catre operatorul de telefonie fixa ROMTELECOM incalca prevederile Legii nr.148/2000 privind publicitatea.

La ora actuala, ROMTELECOM deruleaza o campanie publicitara al carei mesaj principal este „am redus din nou tarifele" („la convorbiri interjudetene" sau „la convorbirile internationale").

Tinind cont de faptul ca ultima modificare de tarife dateaza din 01 februarie 2005, revista economica FINANCIARUL considera ca spoturile difuzate de televiziuni, precum si reclamele din presa scrisa si electronica, in special prin formularea „din nou", acrediteaza ideea ca ROMTELECOM ar fi operat recent o noua reducere a tarifelor la cele doua categorii de convorbiri.

Toate acestea nu reprezinta insa decat „publicitate inselatoare", in sensul definitiei date de Legea nr.148/2000 privind publicitatea, art. 4, litera b), care precizeaza: „publicitate inselatoare - orice publicitate care, in orice fel, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare orice persoana careia ii este adresata sau care ia contact cu aceasta si ii poate afecta comportamentul economic, lezindu-i interesul de consumator".