Ioan Rotaru considera ca exista cateva mari semne de intrebare in ceea ce priveste accidentul care a avut loc la Izvorul Crisului. In urma impactului frontal dintre o dubita si un camion al SC Sadachit, in care se aflau recipienti cu acid sulfuric, cateva tone de acid s-au scurs pe jos, existand pericolul unui adevarat dezastru ecologic.

In opinia lui Rotaru, principalii vinovati sunt tocmai cei care au intervenit imediat dupa accident, adica politistii si pompierii. "In urma accidentului, masinile au ramas pe carosabil. Or, toti au vazut si la televizor ca masina era rasturnata in sant. In plus, bara din spate era serios lovita.

Atunci imi pun intrebarea: nu cumva acidul a cazut din recipiente dupa interventia pompierilor, care au vrut sa traga camionul pe marginea soselei si l-au scapat in sant? Iar dupa ce au gresit, au trebuit sa se scoata si sa dea vina pe cineva.

Cum va explicati ca acidul era tot in rigola de la marginea drumului, iar pe sosea n-a fost decat foarte putin, drept dovada ca soseaua n-a suferit nici o paguba? In plus, accidentatul acela care a fost dus la spital a suferit arsuri pentru ca n-au stiut ca trebuie sa-l spele cu apa.

Va dati seama, la cateva zile, omul era in spital si nu fusese spalat, ca sa se indeparteze eventualele resturi de acid! Ei au vrut sa se scoata, pentru ca nu au intervenit profesionist. In plus, sefa Garzii de Mediu, Mihaela Beu, era extaziata ca va ajunge vedeta TV dupa acest accident.

Cand au venit cu camerele de televiziune, i-a pus pe pompieri sa-si ia costumul de protectie pe ei si mastile, ca sa dea bine la TV. Dar a fost caraghios, pentru ca ea era aproape dezbracata.

Va dati seama, aia imbracati si cu masti si ea mai mult dezbracata decat imbracata, dadea interviuri", a declarat Ioan Rotaru, in exclusivitate pentru Ziarul 21.

Firul logicii expuse de patronul SC Sadachit este destul de bine legat si tinde sa-i dea dreptate.

Pe langa problemele expuse anterior, au existat si altele mai "marunte": rezervorul camionului a "disparut", soferul accidentat din dubita n-avea nici un ban asupra lui desi venea din strainatate, soferului de pe camion i-a disparut 1 milion de lei din portmoneu, benzile albe de pe drum erau intacte, semn ca acidul n-a curs pe sosea in urma impactului, ci dupa aceea.

Sanctiuni drastice

Firma Sadachit a fost amendata cu 75 de milioane de lei de catre inspectorii Garzii de Mediu Cluj. In plus, reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane au decis sa ridice licenta pentru transportul substantelor periculoase, detinuta de catre societatea turdeana.

In urma accidentului, comisia de ancheta a ridicat problema stringenta a unor initiative legislative care sa reglementeze stabilirea unor trasee speciale pentru transportul substantelor toxice, dar si reconsiderarea intregului sistem de interventii in astfel de cazuri.