Pasionatii reclamelor "istete" din Iasi au avut in acest an ocazia sa descopere ca "Noaptea Devoratorilor de Publicitate" nu este decit un alt "produs" - printre atitea altele - care se supune constiincios "bunei" traditii romanesti: calitativ - la inceput, si din ce in ce mai slab pe masura ce se "consuma".

Pe cit de mult a fost mediatizata si asteptata - de ce sa nu recunoastem - de publicul iesean nonconformist, pe atit de mult "Noaptea Devoratorilor de Publicitate" a dezamagit. Incepind cu organizarea si terminind cu spectacolul in sine...

Cum se injecteaza publicitina la... "turma"

Manualele de marketing si publicitate ne invata sa dam Cezarului - clientul - ce-i al Cezarului! Pornind de la acest principiu, nu e de mirare ca s-a dezvoltat o adevarata cultura a respectului fata de client, cultura pe care incearca sa si-o insuseasca pina si cei mai mici vinzatori sau comercianti de pe piata.

De multe ori, in practica, se dovedeste ca mult laudatul respect fata de client, devine bataie de joc. Iar "Noaptea Devoratorilor de Publicitate" organizata in acest an la Iasi este un exemplu elocvent in acest sens. "Filmul" intimplarilor vorbeste de la sine...

Potrivit programului anuntat, spectacolul ar fi trebuit sa inceapa la ora 21:00,

insa accesul in sala a fost permis dupa mai bine de o ora de asteptare in "aer liber"... probabil pentru a creste suspansul.

O alta ora "chinuitoare" a fost dedicata trecerii "turmei" in sala, lucru deloc usor daca este sa luam in calcul factorii conjuncturali: imbulzeala, nemultumirea si nerabdarea celor "tinuti la rece" timp de un ceas, usile duble deschise doar pe jumatate, perchezitia la intrarea in sala etc.

Tinindu-se de miini, de haine, de minerele rucsacurilor, pentru a nu se pierde unii de altii, platitorii de bilete traiesc in cele din urma prima lor "satisfactie": se vad intrati in sala. Lucru banal, dar obtinut cu multa sudoare.

Si astfel dorinta de vizionare a spoturilor publicitare, practic dorinta de a consuma produsul "Noaptea devoratorilor de Publicitate", este amplificata... Pont vindut marketerilor!

Dupa "satisfactia" primilor pasi in sala, spectatorii sint bombardati cu tot felul de fluturasi, pliante si reviste ale sponsorilor evenimentului... doar au venit acolo pentru a "gusta" publicitatea.

Grijulii, promoterii, se gindesc tot la "placerea" clientilor: vizuala (fustite scurte, decolteuri adinci), gustativa (o bere, un baton de ciocolata), si nu in ultimul rind placerea de a primi ORICE pe gratis - pungi, pliante, reviste, fluturasi.

La rindul lor, organizatorii si sponsorii s-au bucurat de feedback-ul mult asteptat: o gramada de hirtii si ambalaje calcate in picioare, numai bune de reciclat.

Dati afara inainte de final

Evenimentul a fost impartit in patru sectiuni, in pauzele dintre calupurile publicitare fiind organizate concursuri ale caror premii au constat in produse ale firmelor care au sponsorizat manifestarea.

Tinind cont de reactia salii, putem spune, fara teama de a gresi, ca doar primul dintre cele patru calupuri publicitare a fost "gustat" de public, continind spoturi care au reusit sa creeze atmosfera dorita la un asemenea spectacol: aplauze entuziaste, zimbete largi pe buze, energie pozitiva.

Ceea ce s-a "construit" destul de greu, dupa o seara care parea sa fie ratata, s-a risipit in numai citeva ore. Este greu de crezut ca motivul a fost oboseala sau dezinteresul spectatorilor (care in mare parte, nu se aflau la prima experienta de tipul "Noaptea Devoratorilor de Publicitate").

Explicatiile care ramin in picioare sint cele referitoare la locatia neadecvata pentru un spectacol de acest gen, precum si lipsa de "atractivitate" a majoritatii spoturilor selectate (in calupurile 2, 3 si 4).

Sala Polivalenta din Iasi a fost conceputa special pentru evenimente sportive a caror durata este de maxim doua ore. Pentru evenimente de tipul "Noaptea Devoratorilor de Publicitate", tribunele din scinduri de lemn s-au dovedit extrem de incomode, fapt care a facut ca foarte multi spectatori sa plece imediat dupa concertul trupei "Senzor".

Pretul biletelor, 100.000 lei (vechi), a fost prea mare daca ar fi sa tinem cont de conditiile in care s-a intrat in sala, de treptele din lemn "confortabile" pe care au fost asezati spectatorii, dar si de calitatea spoturilor selectate pentru prezentare.

Cireasa de pe tort care a adaugat un plus de "splendoare" evenimentului a fost "eleganta" invitatie adresata publicului de a parasi sala.

Imediat dupa ce a inceput si ultimul calup de publicitate, in jurul orei 04:30, echipajul de ordine de la Sala Polivalenta s-a mobilizat pentru a stringe pungile, sticlele de suc, hirtiile aruncate, si, intr-un final, pentru a rabata rindurile tribunelor.

Pe linga faptul ca spoturile publicitare nu mai puteau fi vizionate pe cele patru ecrane amplasate in sala (datorita faptului ca au fost aprinse luminile in sala), spectatorii au fost vadit deranjati de oamenii care faceau curatenie.

Motiv pentru care foarte multi au plecat inainte de terminarea calupului de spoturi publicitare.

In final, merita mentionat faptul ca organizarea evenimentului "Noaptea Devoratorilor de Publicitate" la Iasi a fost marca "Media Sound Advertising", dar probabil ca "laudele" trebuie impartite si colaboratorilor locali...