Un nou scandal pune la grea incercare credibilitatea trustului patronat de fratii Ioan si Viorel Micula

O parte din taloanele castigatoare pentru concursul „Racoreste-te cu Frutti Fresh si Burger” au ajuns la cunostintele si rudele angajatilor „European Drinks”

Respectivele taloane au fost anulate, premiile au fost retrase, iar cel scos „tap ispasitor” a fost dat afara

Un concurs „racoritor” si un scandal „fierbinte”

Recent, un alt scandal a pus la grea incercare credibilitatea trustului patronat de fratii Micula. Unul dintre nenumaratele concursuri cu premii organizate de „European Drinks” s-a terminat intr-un mod rusinos, fiind un esec total din punct de vedere al imaginii.

O parte din taloanele castigatoare pentru concursul „Racoreste-te cu Frutti Fresh si Burger”, organizat in aceasta primavara, au fost distribuite, se pare, cunostintelor si rudelor angajatilor de la departamentul Marketing al „European Drinks”.

In urma unei anchete interne, demarate dupa ce la unul dintre magazinele participante au fost depuse taloane castigatoare nestampilate, toate premiile au fost anulate, iar castigatorii acestora au fost amenintati cu Justitia in cazul in care nu restituie premiile, motiv pentru care niciunul nu a indraznit sa faca niciun fel de plangere.

Principalii vinovati au scapat fara pedepse, singurul „tap ispasitor” fiind gasit directorul Petre Rotar, caruia i-a fost desfacut contractul de munca cu litera „i” (indisciplina).

Promotia desfasurata in perioada aprilie-mai a.c., in mai multe lanturi de supermarketuri din tara era una foarte tentanta pentru cumparatori.

La fiecare bax de vodca sau orice alt produs purtand marca „European Drinks”, cumparatorul primea un talon care se razuia si, cu un dram de noroc, ii putea aduce unul din premiile oferite de firmele fratilor Micula: un autoturism, un laptop, aparatura electrocasnica si alte premii mai putin importante.

Pentru realizarea taloanelor a fost folosita tipografia proprie a trustului, situata in spatele Agentiei Pentru Protectia Mediului Bihor, iar raspunzator de realizarea si desfasurarea promotiei a fost Departamentul de Marketing al holdingului, condus de Cosma Horatiu, si unul din subalternii acestuia, Petre Rotar.

Petre, Petre…

Taloanele au fost distribuite in magazinele participante si oferite cumparatorilor conform regulamentului promotiei. In Timisoara, lucrurile au decurs, insa, putin altfel. Ca masura de siguranta, fiecare talon a fost stampilat. La putin timp dupa inceperea promotiei, la magazinul „Metro” Timisoara s-au prezentat mai multi castigatori ale caror taloane nu erau stampilate.

Vestea a ajuns la Oradea, iar conducerea holdingului a decis ca, in mod discret, premiile sa fie retrase de la toti castigatorii, fara nici un fel de explicatie. Ciudat este faptul ca nici macar unul nu a indraznit sa faca vreo plangere.

Cum era si firesc, la „European Drinks” a fost declansata o ancheta interna. Cercetarile au inceput cu cei care au avut acces la tiparirea si distribuirea taloanelor. Singurul vinovat gasit a fost Petre Rotar, un angajat de la Marketing care a fost direct raspunzator de tiparirea taloanelor.

Se presupune ca acesta ar fi sustras taloanele castigatoare, inainte de a fi date spre distributie pentru a ajunge in magazinele participante la promotie. El a fost sfatuit de conducere sa-si dea demisia, iar contractul de munca i-a fost desfacut fara a i se face vreo plangere penala, desi era vorba de o infractiune de frauda.

Interesant este faptul ca seful Departamentului marketing, Cosma Horatiu, cel care l-a sustinut pe Rotar pana in ultimul moment si a militat pentru mentinerea lui in functie, nu a fost sanctionat.

Batista pe tambalul „Frutti Fresh”

Reporterii nostri au solicitat Biroului de Presa al „European Drinks” explicatii cu privire la cele prezentate mai sus, expediind pe adresa de e-mail a grupului de firme un set de intrebari punctuale. Insa, dupa cum anticipam, raspunsul pe care l-am primit nu raspunde la nici una din intrebarile noastre.

„In anul 2006, compania noastra a organizat loterii publicitare in reteaua de magazine mentionata de dvs (Metrou - n.n). Premiile castigate la aceste loterii publicitare au fost inmanate castigatorilor in conformitate cu regulamentele loteriilor publicitare respective.

Referitor la incetarea colaborarii dintre compania noastra si domnul Petre Rotar, ne pare rau, dar, aceste date fiind confidentiale, nu vi le putem comunica” - este textul integral al comunicatului ce ne-a fost remis.

Acesta fost doar unul din concursurile desfasurate, dar nu exista nici o garantie ca la celelalte concursuri cu premii, lucrurile nu au stat la fel.

Conform ziarului „Realitatea romaneasca”, marele premiu pus in joc de „European Drinks” in cadrul promotiei „Racoreste-te cu Frutti Fresh si B?rger“, un Peugeot 107, a fost castigat de Dragus Ioan din Busteni, iar extragerea castigatorului a avut loc la hypermarketul Carrefour Baneasa.

Loteria publicitara s-a desfasurat in perioada 12.04-9.05.2006, pentru extragere fiind depuse peste 70.000 de lozuri. Despre scandalul de la Metro Timisoara, nimeni nu sufla un cuvant. Doar „tapul ispasitor” al afacerii, Petre Rotar, a fost inlaturat. Adevaratii organizatori ai deturnarii premiilor au ramas la posturile lor.

O parte din taloanele castigatoare pentru concursul „Racoreste-te cu Frutti Fresh si Burger”, organizat in aceasta primavara, au fost distribuite, se pare, cunostintelor si rudelor angajatilor de la departamentul Marketing al „European Drinks”.

In urma unei anchete interne, demarate dupa ce la unul dintre magazinele participante au fost depuse taloane castigatoare nestampilate, toate premiile au fost anulate, iar castigatorii acestora au fost amenintati cu Justitia in cazul in care nu restituie premiile, motiv pentru care niciunul nu a indraznit sa faca niciun fel de plangere.

Reporterii nostri au solicitat Biroului de Presa al „European Drinks” explicatii cu privire la cele prezentate mai sus, expediind pe adresa de e-mail a grupului de firme un set de intrebari punctuale. Insa, dupa cum anticipam, raspunsul pe care l-am primit nu raspunde la nici una din intrebarile noastre.