"Avem mai multe planuri, dar cel mai important dintre proiectele noastre se refera la un sediu logistic nou in afara Clujului. Structura va fi plasata in afara orasului sau chiar a judetului, depinde de oportunitati. Si asta fiindca, in cativa ani, ne-am trezit ca ne-am construit sediul si hala de depozitare la periferia Clujului si acum suntem aproape in centru.

Zona Calea Turzii s-a "apropiat" de centru si este foarte scump si inoportun sa tii o hala de depozitare la cinci minute de zona centrala", a explicat decizia Zoltan Nagy, actionar principal al companiei. Investitia este estimata la doua milioane de euro si, dupa aceasta miscare, va ramane in Cluj-Napoca numai call center-ul si partea de management.

Cifra de afaceri a companiei a fost, anul trecut, de 4 milioane de euro, cu un profit de 200.000 de euro. "2005 a fost un an relativ bun in care nu neaparat cifra de afaceri in lei a crescut, ci profitabilitatea. Leul a castigat fata de euro, iar pentru noi, fiind o firma importatoare si, deci, dependenta de euro, marjele de profit au crescut", a mai spus Nagy.

In acest an, Telezimex va avea afaceri estimate la 5 milioane de euro si un profit de 3 - 400.000 de euro. Principalele investitii din acest an se refera la schimbarea tehnologiei. "Vrem sa facem un call center. Aceasta presupune un departament nou si investitii in tehnologizare", a afirmat Nagy.

Profit din imobiliare

Trustul CRE, unde Telezimex este actionar minoritar, are bugetate investitii de 11 milioane de euro in domeniul rezidential. Trustul de dezvoltare imobiliara are in derulare al doilea proiect rezidential si un al treilea in pregatire. Rata profitabilitatii in domeniu, rata pe care o atinge si CRE, este de 10%. "Avem in pregatire al treilea proiect si suntem in cautare de altele noi.

Cautam oportunitati si avem in vedere mai multe variante. Avem in al doilea proiect si o cladire de birouri care se va numi Media Business Center si care este destinata firmelor din domeniul media. La jumatatea anului viitor va fi dat in folosinta. O parte este deja ocupata. Viitori clienti care s-au aratat interesati fac parte din media nationala audio-vizuala", a spus Nagy.

Accent pe parteneriate

Strategia firmei este de colaborare prin parteneriate. Cota de piata a companiei atinge, conform conducerii Telezimex, pe domeniul componente electronice si accesorii, 20% in Romania, iar tinta pentru acest an este atingerea a 22%. Compania Telezimex a fost infiintata acum 15 ani, iar printre partenerii sai de afaceri se numara Maxell, Sanyo si Philips.