Activistii "Greenpeace" si reprezentantii Fondului Mondial pentru Natura protesteaza impotriva amenajarii Drumului National 66 A, Campu lui Neag - Herculane, pe motiv ca aceasta va distruge ultima padure intacta din Europa.

Tronsonul este cunoscut sub denumirea de "drumul lui Basescu", dat fiind faptul ca amenajarea acestei cai de acces a demarat pe vremea in care actualul presedinte al Romaniei era ministru al Transporturilor, iar seful statului s-a interesat de bunul mers al lucrarilor in vara acestui an.

Comisarul general al Garzii de Mediu, Silvian Ionescu, a cerut, ieri, o analiza amanuntita a documentatiei de care dispune constructorul.

Reprezentantii "Greenpeace" sustin ca soseaua care va lega Campu lui Neag (judetul Hunedoara) de Herculane (judetul Caras-Severin) se construieste fara ca firma care a castigat lucrarile, respectiv Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, sa aiba toate avizele necesare, iar constructia va distruge si ultimul peisaj forestier intact din Europa.

Membrii din conducerea organizatiei de mediu au mentionat ca nu exista studiul de impact asupra mediului si nici acordul de mediu necesar pentru aceasta lucrare si, in plus, nici parcurilor nationale Retezat si Domogled Valea Cerne nu si-au dat avizul.

Mai mult, "Greenpeace" cere Guvernului reclasificarea imediata a DN 66A ca drum forestier si oprirea lucrarilor pentru a proteja peisajul forestier. Activistii mai sustin ca aceste arii adapostesc suprafete semnificative de paduri seculare, precum si specii endemice rare, in timp ce parcurile nationale din zona sunt arii protejate de interes national.

Lucrarile de amenajare a DN 66 A, pe portiunea Campu lui Neag - Herculane au debutat in anul 1999, dar in perioada 2000 - 2004, pe timpul guvernarii PSD, acestea au stagnat.

Presedintele tarii, Traian Basescu, a recunoscut in aceasta vara, in timpul vizitei pe care a efectuat-o la celebrul tronson care-i poarta numele, ca dupa preluarea puterii de catre Alianta "D.A." una dintre rugamintile adresate ministrului Transporturilor a fost sa reinceapa finantarea la sosea, ceea ce s-a si intamplat.

Costul total al lucrarii se cifreaza la 1.000 de miliarde lei vechi, conform devizului estimativ.

Considerat de maxima importanta, drumul ar trebui sa scurteze legatura dintre Petrosani si Baile Herculane, fiind amenajat pe locul unui drum forestier vechi clasificat ca national. In urma discutiilor purtate cu reprezentantul "Greenpeace", Gabriel Paun, comisarul general al Garzii de Mediu, Silvian Ionescu, a cerut analizarea imediata a documentatiei de care dispune constructorul.

"La solicitarea "Greenpeace" am cerut sa se verifice ce autorizatii exista si in ce faza este documentatia pentru acest drum", a adaugat Silvian Ionescu.