Un brand care nu mai reprezinta nimic la Constanta
Penny Market a ajuns un aprozar care fura la cantar

de Ionut Zagoneanu     Replica de Constanta
Miercuri, 2 mai 2007, 0:00


(Foto: Replica de Constanta)

Cine merge dupa principiul ca a-ti face cumparaturile la supermarket inseamna a intra in contact cu angajati model, instruiti dupa model occidental sau a achizitiona produse fara a lua teapa „la cantar” se inseala amarnic.



Cotidianul "Replica” a prezentat de-a lungul timpului metodele prin care supermarketurile constantene dau tepe de zile mari, totul sub acoperirea unui brand care, in timp, nu mai ofera nici o garantie a profesionalismului si a calitatii.



Acesta este si cazul supermarketului Penny din Tomis Nord, care s-a gandit sa-si mai rotunjeasca incasarile bazandu-se pe nepriceperea si graba clientilor fideli. Astfel, zilele trecute, intre pretul produselor afisat la stand si cel care aparea pe bon erau discrepante care i-au pus pe ganduri si pe cei mai naivi si neatenti cumparatori.



Spre exemplu, ardeii erau la stand 5.9 lei pe kilogram, adaosul de pe bonul oferit de cantarul electronic fiind de nu mai putin de 2 lei, pretul real ajungand de fapt la ... 7,9 lei. In fata revoltei cumparatorilor, angajatii supermaketului Penny au aruncat pisica in curtea distribuitorilor de la Bucuresti.



Mizand pe stangacia persoanelor care nu stiu sa foloseasca aparatele electronice destinate cantaritului, supermarketul Penny situat in Tomis Nord castiga sume deloc de neglijat.



Sub sloganul „Preturile cele mai mici le gasesti intotdeauna aici” acest magazin ademeneste o multime de clienti care se incred in astfel de minciuni publicitare si ajung sa ia tepe ce, insumate, reprezinta pagube serioase bugetului familiei.



Constiinta este insa un lucru eliminat din start de catre orice agent comercial ce vrea profit cu orice pret, astfel ca nici supermarketul Penny se pare ca nu face rabat de la aceste reguli „ale economiei de piata” si pacaleste clientii prin orice metoda prinde la public.



In data de 30 aprilie 2007, cei care si-au cumparat alimente de la „Penny” au platit un pret mai mare la casa decat cel care era afisat la stand, totul sub legalitatea bonului oferit de cantarul electronic.



Aglomeratia din zilele ce au precedat sarbatoarea de 1 mai si numarul mare de alimente achizitionate, in general, in cosul de produse de catre orice client fidel al sistemului supermarket sunt doar doua dintre motivele pentru care unii cumparatori nu au realizat diferentele de bani dintre pretul afisat la stand si cel platit la casa, pe baza bonului eliberat de cantarul electronic in momentul



cantaririi produselor. Nimeni nu a realizat jaful organizat si, prin urmare, nici angajatii ingeniosi nu s-au simtit datori sa puna punct pacalelii. Scamatoria preturilor a fost data in vileag abia cand o clienta ce astepta la coada, la casa, s-a decis sa-si mai verifice inca o data cumparaturile pe care urma sa le plateasca.



Uimita de diferentele de pret care erau afisate pe panou si pe bon, clienta nemultumita a cerut sa i se dea explicatii. „Imi asteptam randul la coada si, din lipsa de ocupatie, m-am gandit sa verific daca am cumparat tot ceea ce aveam nevoie. Cand sa ajung la casa, am constatat ca suma pe care trebuia sa o platesc nu era nici pe departe totalul pe care mi-l facusem eu.



Nu mi s-a parut normal sa platesc niste bani aiurea”, a declarat femeia care a realizat ca era cat pe ce sa fie victima hotiei de la Penny Market. Diferentele dintre pretul produselor de pe raft si bonul oferit era de ordinul miilor. La stand, castravetii erau 3,49 de lei pe kilogram, iar pe bonul cantarului se regaseau cu 3,9 lei pe kilogram.



La ardei, diferenta era si mai mare: pretul afisat era de 5,9 lei pe kilogram iar pe bon era trecuta suma de 7,9 lei pe kilogram. Aproape socati de descoperirea facuta si de aceste diferente uriase dintre preturi, ceilalti clienti de la casele de marcat au constatat cu stupoare ca si ei se numara printre pacaliti.



„Nu am fost atent la bonul de la cantar, oricum nu vad bine si nu credeam ca se poate intampla asta, dar iata ca in Romania orice este posibil. De acum voi fi mai atent la ceea ce voi cumpara de aici, pentru ca nu se stie niciodata ce le mai poate trece prin cap astora. Parca pretul creste de la raft pana la casa.



Probabil ca este o strategie de-a lor si vor sa se imbogateasca de pe urma noastra. De la mine un leu de la altul un leu si asa se aduna. Sa le fie rusine”, a declarat un alt client care s-ar fi numarat printre pagubitii de la Penny, daca hotia nu ar fi fost data in vileag.



In debandada iscata si fortati de galagia oamenilor, angajatii supermarketului Penny au dat vina pe distribuitorii de la Bucuresti care furnizeaza marfa.



Chiar si asa, angajatii nu au putut oferi nici o explicatie pentru faptul ca „au uitat” sa schimbe preturile afisate si pentru faptul ca bietul cantar electronic ce ar fi trebuit sa vina in sprijinul clientilor se pare ca s-a transformat in cel mai mare dusman al acestora, o adevarata gaura neagra pentru bugetul oamenilor inainte de 1 Mai.



Dar, oricum, nu e nici un secret faptul ca aparatele functioneaza tot pe baza „ordinelor” date de catre oameni.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















174 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    comentariu (Sâmbătă, 29 martie 2008, 20:14)

    BD [anonim]

    in principiu aveti dreptate cu cele relatate.numai ca acest fenomen nu se numeste"hotie"seful de magazin nu are nici un avantaj in aceasta situatie.problema este alta:seful de magazin nu mai face fata la toate problemele si munca pe care trebuie sa o faca cu 12-14 angajati,foarte putini pt un supermarket.Data de 30 i-a prins cu multe modificari de preturi si pur si simplu nu au putut face fata .Credeti-ma ,ca vorbesc in cunostinta de cauza,fiind sef de magazin la un astfel de supermarket.vina apartine actionarilor si conduceriiREWE Romania care vor doar vanzari si productivitate in munca cu oameni putini.Stimati jurnalisti,in loc sa vorbiti de "hotie" vorbiti mai bine de sclavie lucru care afecteaza in mod direct consumatorul
    Bafta multa in continuare!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by