Cezar Preda (PDL) vrea sa interzica accesul adolescentilor in baruri, de luni pana joi, dupa ora 21.00

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 3 decembrie 2010, 17:33 Actualitate | Politic


Vicepresedintele PDL Cezar Preda a anuntat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca intentioneaza sa depuna o initiativa legislativa care sa prevada interzicerea accesului minorilor in baruri, restaurante si discoteci, dupa ora 21.00, de luni pana joi, transmite Mediafax.

Cezar Preda a spus ca intentioneaza sa depuna acest proiect in luna ianuarie, iar acesta ii va viza pe adolescentii cu varsta sub 18 ani.

"In luna ianuarie voi depune o initiativa legislativa in Parlament care sa prevada ca de luni pana joi dupa ora 21.00 este interzis accesul minorilor in orice local de alimentatie publica, bar, restaurant, cluburi, discoteci. Copiii trebuie sa stea sa invete si trebuie sa le facem legi care sa-i protejeze", a spus Preda.

El a afirmat ca sanctiunea in cazul celor care vor incalca legea va fi retragerea autorizatiei de functionare.

"Nu e permis sa devenim o tara in care in tot cursul saptamanii gasim minori care sunt pana dimineata in localuri. Vineri, sambata, duminica e relaxare, dar pana joi eu asa consider ca trebuie sa facem. Consider ca orice om care are copii isi doreste sa-i fie protejat copilul si sa nu-l aiba dupa ora 21.00 in alte locuri decat acasa, unde sa se odihneasca pentru cursuri", a adaugat Preda.


Citeste mai multe despre   


















2994 vizualizari

  • +20 (30 voturi)    
    Wow (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:39)

    HP [utilizator]

    Cred ca asta e prima lege 100% buna pentru tara asta. Bine !!
    • +4 (20 voturi)    
      Poate "neinsotiti" (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:51)

      EU [anonim] i-a raspuns lui HP

      Sper ca daca ma duc cu copilul in restaurant la ora 9.30 de luni pana joi sa am voie sa-i dau sa mananca,nu? Altfel initiativa e de 2 (doi) lei!!!!
      • +16 (20 voturi)    
        Da (Vineri, 3 decembrie 2010, 18:09)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui EU

        In mod sigur proiectul se refera la "neinsotiti". Pe de alta parte, ar fi bine ca insotirea sa fie doar a parintilor

        Adica n-am vrea ca tinerii sa mearga insotiti de un major care poate fi un amic din gasca. S-au mai vazut cazuri in care unul de 21 de ani intra in birt cu 7 gagici de 16 ani.

        In plus, ar fi de dorit ca legea sa fie implementata impecabil in sensul in care localurile ce nu verifica intrarea minorilor sa nu fie amendate ci inchise direct, de la prima abatere. Iar controalele sa fie zilnice si asa jandarmii o freaca la cafele toata ziua.

        Draconic, cu alte cuvinte.
        • +2 (4 voturi)    
          aha (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 11:06)

          Nume [anonim] i-a raspuns lui HP

          tu chiar visezi, nu gluma. Unde ai vazut tu lege implementata "impecabil" la noi?
          Initiativa e buna, dar e din start lipsita de orice posibilitate de a fi pusa in practica.
    • -4 (24 voturi)    
      lege buna? (Vineri, 3 decembrie 2010, 18:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui HP

      hehehe, nu mai ai voie sa iesi cu copiii la restaurant dupa ora 21.. 20.50 la toate mesele unde sunt minori chelnerii aduc nota si ii invita pe clienti politicos sa paraseasca localul... altfel pot fi ei insisi acuzati de complicitate.

      o statistica relevanta: in olanda 21% din tinerii pana in 18 ani au fumat marijuana in timp ce in california (unde este ilegal) peste 40%.

      domnul preda are toate motivele sa fie ingrijorat de evolutia noilor generatii, dar mai are de lucrat la solutii. minorii aia din baruri si discoteci de unde au bani de cheltuit? daca s-ar respecta macar legile in vigoare minorii ar bea doar apa si cola, parintii lor ar fi amendati zilnic pentru ca nu-si indeplinesc obligatiile si probabil ar trebui sa vedem jumatate din copii dati in grija serviciilor sociale.
      urmeaza legea care obliga minorii sa-si faca temele?
    • -8 (16 voturi)    
      preda iar o da in bara (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:53)

      gorbi [anonim] i-a raspuns lui HP

      Acest minunat parlamentar preda.....iar vine cu o idee tembela... Dupa ce a facut haos in organizarea asociatiilor de proprietari...acum vine cu o alta tampenie....

      Domnule preda..consultati organizatiile de tineret apolitice pana va hotaratzi sa debordati in propuneri legislative. Nu accesul in baruri....e problema principala a tinerilor.....

      Decat s abifatzi ca ati mai avut o initiativa..mai bine....datzi un search pe google..si cititi ce se intampla in ong-urile de tineret.

      Cum m-am intrebat..daca acest preda a locuit vreodata la bloc (ca altfel nu emitea aberatia de lege a asociatiilor de propr), asha ma intreb..daca are copii.

      Comentatorilor..comunisti..aprobatori..ii invit sa se documenteze..si apoi..sa apalude....

      girbacea, cordonator activitati consiliul local al tinerilor braila
      • +1 (1 vot)    
        kix (Duminică, 5 decembrie 2010, 1:30)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui gorbi

        Punem pariu ca nu ai idee cand a domnit Carol I si nici la matematica nu prea te pricepi. Sa te intreb ceva din termodinamica? Termenul iti suna cunoscut, dar faci eforturi sa-ti aduci aminte unde l-ai auzit. Se pare ca si limba romana iti ridica probleme.

        Minorii trebuie sa puna mana pe carte si nu sa ia barurile la picior.

        Noi am avut ghinionul sa avem un comunism prost implementat si o democratie prost inteleasa.
    • 0 (4 voturi)    
      daca (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:28)

      unu care a mai umblat prin alte parti [anonim] i-a raspuns lui HP

      daca interzici ceva de genul asta atunci o sa fie si mai mult ravnit si o sa devina brusc ceva foarte interesant de facut. asa macar se duc copiii in bar, beua o bere, trago mahmureala si vad ca nu e bine. du-te in tarile nordice unde este o lege de genul asta si vezi cum stau toti scolari cu sticla-n bot prin metrou si prin parcuri si pe unde apuca. si asta pentru simplu fapt ca e interzis si ca la copii li se pare ca sunt foarte maturi daca se duc in parc si beau "impotriva legii".

      legea e una proasta din perspectiva aia care a creat si bancul ala cu parintii care gasesc revista sad-maso la copil in camera si se gandesc daca sa il bata sau nu.
    • +2 (4 voturi)    
      Hilar (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 15:56)

      Gogulet [anonim] i-a raspuns lui HP

      As vrea sa vad o sustinere la fel de mare pentru inchiderea magazinelor de vise. :)

      Hai sa fim seriosi. Interdictia tinerilor in baruri? De Luni pana Joi? Hello, nu sesiseaza nimeni ridicolul acestei propuneri legislative? Cum ar veni, de Luni pana Joi nu au voie, dar in weekend pot sa rupa usile la baruri si sa intre in coma alcoolica.

      Adolescentul si minorul sunt lucruri total amestecate in mintea domnului Cezar Preda. Minorul e minor, indiferent de situatie. Unde mai pui ca, oricum e interzisa comercializarea de tigari si alcool catre minori.

      Pana la urma ce vrem sa interzicem? Faptul ca minorii injura? Ca beau sau ca fumeaza? Ori ca pur si simplu stau intr-un bar seara unde fac toate lucrurile astea? Ce ii impiedica sa se mute acasa cu bautura, injuraturile si tigarile (etnobotanice)? Sau ce ii impiedica sa stea la scara blocului spargand seminte si imbatandu-se ca porcii?

      Ahh, exact. NIMIC ! Pentru ca daca i-ar fi impiedicat ceva (parintii), erau deja acasa "relaxandu-se pentru cursurile de a doua zi".

      Cu alte cuvinte, hai sa responsabilizam barurile pentru ceea ce ar trebui sa faca parintii, si anume, sa isi supravegheze copii. Rolul parintilor care mai e ?

      Ma intreb ce l-o fi apucat pe Cezar Preda asa deodata, chestia asta. Brusc il preocupa soarta "adolescentilor" care nu invata.

      Pai ce sa mai invete bai nene ? Cand parintii sunt la munca pe plantatii si nu mai are cine sa ii supravegheze pe plozi, cand scoala e la pamant, cand invatatorul si profesorul la scoala nu mai au de ce sa isi dea interesul pentru o educare corecta si coerenta, cum ar vrea domnia sa se poarte onor odraslele? Ce sa faca? Sa stea noaptea la biblioteca scolii? Sa poarte discutii intelectuale la scara blocului cand sparge seminte de bostan noapte de noapte?

      Din '89 si pana in 2010, cum de nu a avut inspiratia aceasta divina?

      O propunere legislativa, absolut inutila in modul in care este formulata la ora actuala.
  • +4 (12 voturi)    
    Wtf... (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:50)

    tudor [anonim]

    Cei sub 18 oricum nu aveau voie in baruri, cluburi, discoteci potrivit legii…..
    • +3 (9 voturi)    
      serios? (Vineri, 3 decembrie 2010, 18:13)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui tudor

      potrivit carei legi? zi-mi si mie legea aia care le interizice fetelor din clasa a XI-a sau a XII-a sa se duca in discoteca, cluburi.
    • +2 (6 voturi)    
      mda (Vineri, 3 decembrie 2010, 18:30)

      Paris [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Mare dreptate ai
  • +10 (14 voturi)    
    sunt state americane (Vineri, 3 decembrie 2010, 18:23)

    pragmatic [anonim]

    unde limita de varsta este 21 de ani. Ar trebui sa existe sanctiuni EXTREM DE SEVERE inclusiv retragerea licentei pt. alcool servit minorilor INSOTITI sau NEINSOTITI.
    • +6 (6 voturi)    
      bautura si tutunul (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:43)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      bautura 21 de ani, tutunul 18. lege federala.
      nu la bar, oriunde. nici dela supermarket nu pot cumpara o bere. cu carte de identitate/carnet de conducere.
      in statele din sud, sunt orse, sau chiar tinuturi unde autoritatea locala a decretat dry area si unde nu se vand bauturi alcoolice. uneori, pentru o bere, trebuie sa sari in masina si sa mergi cateva zeci de mile.
      in baruri n'ar trebui sa fie, iar la disco, sa nu'i fie servit alcool.
      • +1 (5 voturi)    
        mda... (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:35)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

        legea federala... au voie sa bea la 21 de ani dar pana la varsta aia baga iarba si trag pe nas de le sare capu. dupa care, cand fac 21, se duc si beau pana nu mai stiu de ei, ca na, doar acuma au voie.

        si uite asa ai un retard de 21 de ani care se uita la o sticla de whiskey ca la o comoara si care habar n-are cum sa faca fata la un pahar de ceva. tara de ipocriti.

        legea asta suna ca legile lu Ceasca, pe vremea cand nu se vindea alcool de la 10 seara si pana dimineata si toti erau rupti de beti la 10 dimineata cand mergeau la intreprindere, ca na, numai atunci puteau procura, sau in Finlanda unde nu poti cumpara alcool din magazin dupa 9 seara dar e plin de betivi care nu isi permit sa bea bere la 6 euro halba (aia poti cumpara dupa 9 seara) si prizeaza spirt.
        • +2 (2 voturi)    
          gresesti (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:02)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui cucu

          nicio lege nu functioneaza DACA NU ESTE RESPECTATA. Baga legea si tine-te de ea, urmareste-o si pune-o in aplicare.
        • +2 (2 voturi)    
          Si la noi nu fac la fel? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:06)

          Audit [utilizator] i-a raspuns lui cucu

          Au etnobotanice pe toate drumurile. Mai ramane sa le vanda la chioscul din incinta scolilor.
    • +2 (6 voturi)    
      pe de alta parte (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:23)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      statul american trimite pe front tineri de 18 ani sa fie masacrati de tot felul de nebuni pentru bani si putere.

      Si soldatul de 18 ani n-are voie sa bea o bere?! N-ati invatat nimic in 20 ani, bai. Ca sa scoti copiii din baruri trebuie sa gasesti un loc in care sa-i pui. La scoala? Sau mai bine la biserica, ca sunt destule din alea.

      Mi-e sila de voi.
      • +1 (1 vot)    
        nee (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:04)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        nu trebuie sa-ti fie sila de oameni cu pareri diferite. Trebuie doar sa le combati ideile cu altele mai bune. Nu-ti fie sila de democratie, ci foloseste-o.
      • +2 (2 voturi)    
        gogu man (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 10:47)

        candy man [anonim] i-a raspuns lui gogu

        statul nu trimite copii pe front. trimite soldati.
        dela 18 ani au dreptul sa voteze, sa fie alesi, sa se inroleze, voluntari in armata. dela razboiul din vietnam, n'au mai fost draft-uri. adica ordine de mobilizare.
        21 de ani este majoratul definitiv, cand se considera ca au devenit maturi.
        n'a fost niciodat o miscare populara, care sa ceara anularea legii. majoritatea larga a americanilor, considera legea ca buna.
  • +10 (14 voturi)    
    buna treaba (Vineri, 3 decembrie 2010, 18:56)

    gogutza [anonim]

    Cred ca aceasta ocazie ar fi bine sa implementam si servirea alcoolului la persoane sub 21 de ani sa fie interzisa.Ar fi excelent.Deunazi la ora 8 dimineata am fost la o lucrare la un bar..ceva service la un aparat...ghiciti cine era in bar...un grup de vreo 6 liceeni...2 fete si 4 bajeti de bajeti...erau numai cu sa-mi bag ...si sa ma fu.... in ea...si cu tigara in gura...si unul cu berea...unul(smekeru grupului)avea un lichid transparent la pahar mik(vodka cred)...fetele cu bere fara alcool ...asa ca hai cu legea!
  • +5 (7 voturi)    
    Adolescenti (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:04)

    cristi [anonim]

    corect ar fi ca un adolescent sa aiba accesul interzis total intr-un bar. Adica de luni pana joi nu are voie la bauturi alcoolice iar de vineri pana duminica...nelimitat.
  • +4 (8 voturi)    
    BUNAAAAA (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:05)

    kk [anonim]

    In sfarsit aud ceva civilizat....dar nu ma pot abtine...pentru ca astea e tangenta cu o durere mai veche... de luat mai luati ceva chiar daca nu trebuie dat ceva in schimb, DAR... ce le oferiti ca alternativa ??? ceva sport, ceva cultura ???

    lool ma infunda rasul cand ma gandesc cum va bateti joc de tinerii din tara asta... craci tzatze la tv din plin, mistouri, fotbal, talente ca exemple gen jiji au, sa mai spun ?..... vai de ei peste 10-15 ani
    • +1 (1 vot)    
      depinde (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:08)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui kk

      depinde de copil. Fi-miu face baschet de la 8 ani si acum are 16. Se mai duce si el cu prietenii la un biliard si poate ca bea si o bere, dar atat. Sunt si tineri pe care ii trimiti sa faca sport, dar o cotesc in bar. Cine e de vina? Eu zic ca parintii care n-au stiu sa-i educe.
  • +1 (9 voturi)    
    Ce porcarie ! (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:05)

    Demigod [utilizator]

    In tzara asta nu merg hei-rupismele astea.
    E ca si cum s-a interzis fumatul (pe hartie) in localuri publice (baruri,restaurante). Aici nu se poate aplica nimic.

    De o asemenea lege ar beneficia doar localurile, care ar deveni in aparenta mai exclusiviste; iar adolescenti tot vei gasi acolo cu duiumul. Sau de nu, or bea pe strada sau in spatele blocului, si nici asa n-a fi bine.
    • 0 (0 voturi)    
      pai si? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:08)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Demigod

      in ceea ce spui tu este de vina legea, sau faptul ca nu se aplica?
  • +2 (12 voturi)    
    cretinism (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:14)

    viorel [anonim]

    1. cel care a realizat materialul ar trebui sa se hotarasca asupra unui lucru: adolescenti sau minori; notiunile sunt diferite.
    2. domnul Preda, prin initiativa simplista, autoritara pe care o inainteaza dovedeste inca o data ca prin vine ii curge un sange rosu-comunist fierbinte. Daca mintea domnului pedelist arunca razele gandirii doar pana la "a interzice" si "a obliga", inseamna ca nu a depasit cu nimic epoca de aur... Sa-i fie iertata ideea, nu stie cum "functioneaza" lumea in care traieste.
    • +3 (5 voturi)    
      De ce cretinism ? (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:34)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui viorel

      "A interzice" si "a obliga" sunt conceptele ce stau la baza oricarei legi din lumea asta.

      Singurul care traieste inca pe vremea epocii de aur esti tu.

      Legea este benefica pentru minori. Punct.
    • 0 (0 voturi)    
      alooo (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:12)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui viorel

      1. DEX "ADOLESCÉNȚĂ f. Vârstă de trecere de la copilărie la tinerețe (în general, între 14 și 17 ani)". Care-i diferenta intre minor si adolescent?
      2. Ce are decenta cu comunismul si cu epoca de aur?
      • 0 (0 voturi)    
        =)) (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 21:54)

        Idioteque [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

        Minor e si sub 14 ani draga Mircea...
  • -2 (10 voturi)    
    nu (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:19)

    silviu [anonim]

    cezar preda are probleme mentale si probleme cu democratia. handicapul mental se trateaza cu medicamente la sanatoriu
    • +3 (3 voturi)    
      Oare cum de permite HOTNEWS asa limbaj? (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:54)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui silviu

      Cam uitati in ultimul timp sa cenzurati limbajul jignitor.
      Uite cum am ajuns eu sa iau si apararea la pdl...
    • +3 (5 voturi)    
      Tinere, esti ..... (Vineri, 3 decembrie 2010, 23:05)

      California [anonim] i-a raspuns lui silviu

      Nu iti dau calificativul care il meriti, tinere Silviu (si Viorel etc.), il gasesti in folclorul popular al tinerilor minori. Daca si America ti se pare comunista, da-mi voie sa-ti spun ca n-ai iesit din grota inca. Dar de Suedia ce zici, niste comunisti nenorociti asa-i? Vino baietas in America si daca ai sub 18 ani si incerci sa umbli pe strada chiar insotit de parinti dupa ora 21:00, conform legii petreceti noaptea in arest si dupa aceea te duci frumusel in Court cu parintii de mana si sa vezi ce democratie iti trage judecatorul cu ciocanelul in masa. POC si se inregistreaza in recordul tau de nu te mai admite niciun college si esti ultimul la coada sa fii aceptat pentru un job. Recordul este public si are acces orice persoana interesata sa vada ce fel de personaj esti. Poti sa vii si cu Obama, ca nu te iarta nimeni. Tinerii sub 21 de ani nu au voie (deci interdictie 100%) sa cumpere (pentru ei sau pentru oricine altcineva) tigari si alcool (nici macar bere). Vanzatorii au OBLIGATIA sa ceara ID-ul pentru a verifica varsta cumparatorului. Daca nu fac acest lucru si sunt prinsi sau reclamati, se alege praful de profitul lor pe un an.
      Nu dle. Preda, nu jumatati de masura, interdictie totala pentru minori (a se citi sub 18 ani pentru cei confuzi, pentru ca asta este varsta de majorat in Romania) la consum de alcool, tigari si droguri (inclusiv etnobotanice). Pedepse usturatoare pentru tineri (amenzi si munca in interesul comunitatii) si luarea in vizor a parintilor care pot fi acuzati de neglijenta daca fapta se repeta. Iar pentru cei care se tem ca tinerii sub 18 ani se vor plictisi daca nu mai merg la baruri si discoteci, va sugerez sa ii trimiteti sa vada ce se mai intampla pe la scoala, sa le spuneti ca biletele la teatru sunt mai ieftine decat o seara la bar, un spectacol de opera, un balet sau un concert nu a omorat pe nimeni s.a.m.d.
      • 0 (4 voturi)    
        Parnaie (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:08)

        vov [utilizator] i-a raspuns lui California

        Vad ca esti foarte incantat si mandru de parnaia aia de tara in care stai tot timpul cu frica sa nu iesi in oras seara ca se pune la "record" sau sa bei o bere ca ..vai doamne....iti distrugi viitorul ..asa va obisnuieste de mici sa ascultati orbeste orice lege idioata si sa nu va puneti totusi nici o intrebare ..am uitat, america e o tara minunata, aveti privilegiul sa aveti o procedura pentru absolut orice si sa mancati numai mancare artificiala de ultima spetza...
        • +1 (1 vot)    
          Aia si prefectura (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:36)

          Skalid [anonim] i-a raspuns lui vov

          Ce are mancarea de fast-food cu pierdutul noptilor prin cluburi? Ce are de-a face ca esti "oarecum" supra-ponderal (procentual nu sunt mai multi la ei decat la noi) cu viitorul? Pana la urma prefer unu cu 10 kile de "osanza" in plus care vine la pachet cu un oarecare bun simt decat cocalarii cu burta, lant de aur si Mercedes din Romania.

          Zici de pustoaicele faine de la noi care undeva dupa 23-25 de ani incep sa puna pe ele kilograme instant de la pauzele la Mac, KFC etc? Sunt si la ei si la noi la fel de multe.

          Ce n-as da sa fie o "procedura" standard macar pentru jumatate din ce trebuie facut in Romania. Am fi deja mult mai departe.
        • -1 (1 vot)    
          lasa-l ma... (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:42)

          gica contra [anonim] i-a raspuns lui vov

          e dresat deja, nu mai ai ce sa ii mai faci, l-a prins flama.

          isi merita soarta. ce e trist e ca si cand o sa aiba calusul in gura si o s-o ia pe la spate de la foartele de ordine tot o sa considere ca e spre binele lui. dar na, la unii daca le dai big mac si cola, i-ai rezolvat, au impresia ca daz the real thing.
  • -3 (5 voturi)    
    nici nu ma mir! (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:50)

    Codruta N [utilizator]

    Pe astia din PD nu i-a dus mintea decat sa preia ce a fost mai rau din legile si comportamentele comunistilor dinainte de '89, asa ca la ce sa te astepti?
    Cat il priveste pe Preda - e de ajuns sa te uiti la mutra lui si la ce "initiative" a mai avut pana acum, precum si la "iesirile in presa" ale personajului >:
    Mai astept cu curiozitate sa vad cand ii va duce mintea sa umble lumea si cu ecuson pe maneca, asa cum umblau elevii, acu' vreo 30 anishori >:)
  • 0 (6 voturi)    
    PRO (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:50)

    Marius [anonim]

    Cel mai destept lucru pe care l-am auzit in ultimii ani. Incep sa-mi iubesc tara. Si am 26 de ani, nu sunt un babalac. Formidabil. Traiasca Romania!
  • +1 (5 voturi)    
    De acord si ceva suplimentar (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:57)

    Mihai [anonim]

    Sunt de acord. O initiativa buna, dar suplimentar as propune pt adulti sa se dea "carnet de betiv", adica sa ai un carnet valabil anual si sa ai o anumita suma de consumat functie de salariu. Sunt destul de multi (adulti) care isi petrec timpul in "carciuma de cartier". Functie de limita statul sa puna o taxa de 10-20% din limita alocata lunar. Ar mai face rost de bani...
    • +2 (2 voturi)    
      cum se pot vehicula... (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:47)

      alex_1 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      asemenea idei quasi-naziste???? sau era la misto. serios... carnet de betiv?????????????????

      societatea romana are o problema cu democratia si libertatea individului...
    • +1 (1 vot)    
      da (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:47)

      gheorghiu dej [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Tie ti-as face "carnet de respirat" pentru ca io consider ca tu respiri prea mult si ai o amprenta CO2 prea mare. Ti-as pune o botnita cu masca de gaz, si cum ai zis tu, "Functie de limita, statul sa puna o taxa de 10-20% din limita alocata lunar. Ar mai face rost de bani..."

      Cei care gandesc asa ca si tine merita cel putin un dispozitiv din asta.
  • -2 (4 voturi)    
    Naspa... (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:01)

    RoyalGeorge [anonim]

    dc??...
    sa nu-mi spuna ca dak el avea 16 ani. nu ar fi mers :-w.....
  • +6 (6 voturi)    
    educatia din familie nu conteaza? (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:04)

    pederico [anonim]

    nu (doar) barurile trebuie pedepsite, cat si parintii trebuie amendati. un parinte care nu stie unde ii e copilul inseamna ca nu il educa. statul nu se poate substitui familiei. desi unii prefera asa ceva.
  • -2 (6 voturi)    
    . (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:09)

    me [anonim]

    Asta e una dintre putinele stiri care ma face sa spun: "Bine ca am plecat din tara !!!" Lege mai comunista si tembela n-am auzit.
    Plus ca nici un politician din Ro nu s-a prins de o chestie de baza: N-are nici un sens sa dai legi care nu se pot aplica niciodata. Mai bine nu le mai dai! Arta razboiului te invata sa nu faci nici o miscare daca nu exista un beneficiu, pt ca ai de pierdut. Iar in cazul legilor neaplicabile exact asta se face.
    Dar ce ma ingrijoreaza cel mai tare e ca din 20 de comentarii, 19 sunt de acord cu legea. Romanilor le place consensul si autoritarismul ce sa mai...
    • +2 (4 voturi)    
      Deci dupa parerea ta, ai fi total de acord ca (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:01)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui me

      minorii sa fie manga, cu creierul imbibat de alcool de la 13-14 ani dormind pe scari sau facand scandal?
      Ti se pare ok ca unul/una de 13-14-15-16 ani sa fie in cluburi sau baruri la 2 noaptea?
      • +2 (4 voturi)    
        nu neaparat (Vineri, 3 decembrie 2010, 22:38)

        me [anonim] i-a raspuns lui Creator

        Nu e ok dar nu e ceva ce trebuie (sau poate fi eficient) interzis prin lege. E alegerea fiecaruia, da. Da, chiar daca sunt minori. Daca nici ca adolescent nu umbli prin baruri si discoteci cand mai umbli, cand esti manelist burtos la 50 de ani? E ilogica legea, imi pare rau.

        Si in SUA e interzis *alcoolul* pana la 21 de ani (ceea ce multi americani gasesc cam prostesc oricum). Nicaieri in America nu e interzisa intrarea adolescentilor in vreun local lunea si joia, e o tampenie.

        Si poate aia cu alcoolul ar mai avea sens, dar cum sa interzici sa intre in "orice local de alimentatie publica" cum zice dobitocul. Ce, si in cofetarii, si in fast fooduri? Cum decizi unde interzici si unde nu, cum aplici practic? E total tembela legea, imi pare rau.

        Apropo, in State tinerii fumeaza marijuana mult mai mult decat in Olanda, unde e legala.
        • 0 (2 voturi)    
          Este interzisa intrarea noaptea (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:03)

          Creator [utilizator] i-a raspuns lui me

          Nu si ziua, pana la 21:00 pot sta, dupa ora asta s-o intinda acasa.
          Dupa 18 ani pot sa-si distruga viata, dar pana atunci familia si statul trebuie sa ii protejeze si sa-i educe !
    • +1 (3 voturi)    
      Ai plecat din tara? (Vineri, 3 decembrie 2010, 23:25)

      California [utilizator] i-a raspuns lui me

      Si ma rog in care tara? In Congo? Daca te simti asa de tulburat de aceasta propunere de lege, este clar ca nu esti intr-o tara cu o democratie autentica. Cred ca stiu, esti in Siberia, acolo consumul de vodca este recomandat de la nastere.
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 12:55)

        me [anonim] i-a raspuns lui California

        Eu zic sa-ti vezi de treaba prietene, sigur am fost expat prin mai multe continente decat tine, am vreo 3 la activ. Si Africa nu e printre ele deci te rog lasa-ma pe mine si comenteaza la subiect daca ai ce te rog.
  • -1 (5 voturi)    
    Tot nu-mi place... (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:14)

    RoyalGeorge [anonim]

    ji cei care au program de dupa-amiaza? sa termini orele la ora 7, ji ce faci dak vrei sa mai stai cu colegi undeva?...
    KFC ji Mc se pun??
    eu vreau sa stau sa fac caterinca cu colegi ji sa vb. undeva unde e putina liniste... ji nu intr-un McDonalds...
  • +4 (6 voturi)    
    O lege foarte buna (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:16)

    HESS [anonim]

    In tineretea mea in vacantele petrecute la bunici,cand ieseam in sat sa beau un suc ,nu aveam curajul sa intru in bar.Ma scoteau cei majori cu suturi in fund.Stateam la usa bufetului si il rugam pe careva sa-mi cumpere un cico.In micul orasel unde parintii mei locuiau si eu cu ei nici atat nu aveam curajul sa intru in bar.Doar din cadrul usii ii faceam semn lui tata ca vreau sa vorbesc cu el.( Mai tragea si el o dusca dupa atata munca in trei schimburi si ziile dormite in fabrica caci trebuia sa vina Ceasca si totul trebuia sa arate a farmacie)Prima data am intrat in bar sa beau o bere la prima permisie din armata.Acum vuiesc baruriile de minori,droguri la ,,taraba,,Doamne unde o sa ajungem.?Vanzatorii de droguri ar trebuii condamnati la moarte.
    • +1 (3 voturi)    
      hai ca esti tare (Vineri, 3 decembrie 2010, 22:44)

      jw [anonim] i-a raspuns lui HESS

      Tu unde ai copilarit, in Romania anilor 1800 ? Si de ce era mai bine asa decat acum ca n-am inteles.

      "Doamne unde o sa ajungem.?Vanzatorii de droguri ar trebuii condamnati la moarte. "

      Da, de acord cu tine aici, dar stii de ce sunt asa puternici vanzatorii de droguri ? Pt ca drogurile sunt ilegale, deci scumpe. Ia sa propuna un presedinte legalizarea drogurilor. Cine crezi ca vor fi primii care il vor asasina? Ai ghicit, vanzatorii de droguri.

      Si sa vezi tu reducerea consumului daca ar fi legale. Daca cocaina ar creste-o badea Gheorghe pe islaz si s-ar vinde in piata la 2 lei kilu' pe ziar crezi ca s-ar mai droga vreun tanar ? Eu nu cred, e o psihoza intretinuta artificial de oameni care nu gandesc.
  • -1 (5 voturi)    
    Ma intreb si eu.. (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:39)

    horia avram [anonim]

    Ma intreb daca domnul dipotat PREDA in anii lui de junete se retragea la orele 21.00 fixe....
  • -1 (3 voturi)    
    initiativa fara suport (Vineri, 3 decembrie 2010, 20:52)

    iuli [anonim]

    sigur ca da, la hei-rup-uri din astea sa dea bine la popor sunt tari oamenii astia....asa ca intrebare, cine sa-i verifice? politia nu? adica astia care numai asta visau dupa ce le-a taiat si din bani si alte drepturi...adica asta mai aveau de facut, sa colinde prin baruri, sa le faca pv astora mici si sa-i scoata afara din baruri...pana gasesti niste adolescenti din astia mai potenti...sa vedem cine-i da afara...cheama mascatii, nu? pacalici, habar n-au ce presupune aplicarea in sine a unei masuri dar sa o trambiteze sunt asi
  • +2 (4 voturi)    
    Tare frate (Vineri, 3 decembrie 2010, 21:46)

    dondan [anonim]

    Un lucru e clar.
    Cei care sant impotriva legii au pana in 18 ani sau au peste 18 dar nu au copii.
    Sa imi zica mie un parinte care are copii si lui i se pare normal ca odrasla lui sa stea sa o arda prin baruri toata ziua apoi no offence ala nu e normal.
    Legea ar fi perfecta dar sa se aplice aici e problema cu aplicarea ei ca si cu multe alte legi in Romania.
    Nu am nimic impotriva tinerilor si adolescentilor si eu am 2 copii destul de mari.
    Dar nu mi se pare normal sa vezi multi dintre ei la ora 10 dimineata stand pe la cafele sau seara prin cluburi unde stie toata lumea ca numai lucruri " de calitate" deprind.
    • +2 (2 voturi)    
      hmmm stat = parinte? (Vineri, 3 decembrie 2010, 23:31)

      selim [utilizator] i-a raspuns lui dondan

      De cand pana cand trebuie sa se substituie statul parintelui... Mi se pare mai normal ca parintele sa impuna reguli in familie... fiecare dupa cum il taie capul.
      Mi se pare aberant faptul ca lumea se asteapta de la stat sa ii inlocuiasca in postul de parinte.

      Exista o metoda f simpla ca sa controlezi ora la care iti vine odrasla acasa... ii dai bani sa isi ia doar un suc :)

      Oare care va fi simtul civic care se va dezvolta in tanara generatie in momentul in care statul este personajul negativ care nu ii lasa sa se distreze... Nu cumva ar fi mai bine ca parintii sa isi asume acest rol?
      • +1 (1 vot)    
        vezi? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 0:56)

        om [anonim] i-a raspuns lui selim

        Aici e subtilitatea!

        Statul vrea sa se substituie familiei. Odata ce statul face educatia individului in mod total, acel individ este controlabil in totalitate.

        Ideea asta poate fi regasita atat in nazism cat si in comunism. "Omul nou", fara familie, fara religie si fara morala, care face totul la comun, o vita, un animal care munceste si nu isi pune nici un fel de intrebari.

        Si statul exact asta vrea. Un individ dependent, care sta la bloc, nu are familie, nu are mama, nu are tata, are datorie la banca pe toata viata, sta in cutia lui si consuma minim, si tot ce produce da la banci - adica tot statului.

        Asa-i ca suna bine? Mai ales pentru cei cativa care reprezinta statul.
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate, partial (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:56)

          Dumnezero [anonim] i-a raspuns lui om

          Gresesti cand mentionezi caracteristici de "fara ceva" la acest sistem, defapt e Totalitar. Statul care reuseste sa controleze aceste aspecte intime deseori promoveaza o religie; in Romania este ortodoxia, iar asta se vede in scoli cu orele obligatorii si infinitele fonduri donate, din banii publici, catre BOR. ...Deci: cu familia data de stat, cu religia data de stat, cu morala data de stat, cu cultura data de stat, ca un animal dresat.

          Ceea ce Comunismul si Fascismul au in comun este caracterul totalitar al statului, exact partea responsabila pentru cele mai multe crime impotriva umanitatii.


          Ca sa zic si eu ceva la subiect:

          Ideea lui preda este stupida pe mai multe nivele:

          statul acasa nu e echivalent cu invatatul.

          daca adolescentii au de mers la o zi onomastica sau ceva adunare sociala, ce fac?


          nu se stie ca petrecerile nu vor inceta? adolescentii doar se vor muta in locuri si mai private, i.e. la cineva acasa. Nu e prima oara cand s-ar intampla asa ceva. Intrebati-va parintii sau rudele trecute de 40 de ani. ...Ceea ce inseamna ca vor irita o gramada de vecini cu zgomot si "circ", dupa ce vor cumpara alcool de la magazin, mult mai ieftin.

          de ce ar fi adolescentii mai prejos ca studentii? Studentii au cursuri mult mai multe, mai grele si mai complexe; cum de sunt adolescentii mai importanti in "lupta pentru acordarea timpului la curs" ?


          ...Imi pare rau pentru parintii care nu stiu cum sa controleze copii. Mai bine ar cere ei cursuri de psihologie si, in general, de crestere a copiilor - e ceva ce NU se invata la biserica. Un om responsabil s-ar documenta putin inainte sa creasca familie.
          • 0 (0 voturi)    
            . (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 17:26)

            me [anonim] i-a raspuns lui Dumnezero

            "de ce ar fi adolescentii mai prejos ca studentii? Studentii au cursuri mult mai multe, mai grele si mai complexe; cum de sunt adolescentii mai importanti in "lupta pentru acordarea timpului la curs" ?"

            Las' ca ajung copiii lui Preda si la facultate, da atunci legea cu studentii ... :)
          • 0 (0 voturi)    
            imi pare bine ca suntem de acord (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 20:55)

            om [anonim] i-a raspuns lui Dumnezero

            dar ortodoxia in Romania a aparut cu cateva sute de ani inainte de statul denumit Romania.

            poate ca BOR e un mecanism corupt, dar te rog nu face confuzie intre o institutie si o religie.

            in Romania cea mai mare influenta o au televizorul si statul. familia si religia cad din ce in ce mia jos. cand vor cadea de tot vom fi sclavi.
            • +1 (1 vot)    
              @om (Duminică, 5 decembrie 2010, 14:05)

              Dumnezero [anonim] i-a raspuns lui om

              Statul este format din oameni, nu din extraterestrii sau aparate. Oamenii aceia vin cu anumite ideologii, iar fiindca reprezinta proportional populatia Romaniei, ei vin cu multa ortodoxie in cap, fapt ce se reflecta in procesul de guvernare. Este o problema de religie, fiindca religia conteaza la nivelul educatiei - sau mai bine zis - lipsa educatiei plus stimularea ignorantei si promovarea orbeasca a unor ideologii.

              P.S. daca iti cumperi televizor si abonament tv, atunci nu ar trebui sa te plangi ca ai televizor in casa.
  • 0 (0 voturi)    
    ETNOBOTANICELE???!! (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:04)

    Audit [utilizator]

    Cu etnobotanicele de ce nu faceti nimic?
    Retineti infecti politicieni: si voi aveti copii sau nepoti - nu stiti ce generati cu tolerarea si chiar incurajarea (prin nepasare) a acestora. SI VOUA VI SE POATE INTAMPLA sa aveti in neam (eu v-as dori pe cineva foooooarte drag) un consumator. Aceasta va va fi rasplata. Sper din suflet.
  • +1 (1 vot)    
    NU sunt de acord! (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:13)

    cet23 [anonim]

    Ar fi o catasofra pentru populatie aceasta masura. Exista sute de mii de adolecenti romani care seara de seara se imbata ca porcii si cauta scandal cu orice pret.
    Daca ii scoateti din baruri, vor migra, cu alcoolul lor zilnic cu tot in fata blocurilor. Se vor imbata noapte de noapte acolo, mizerii si urlete, scandaluri.
    Lasa-ti-i dracului de degenerati in crasme! Crasmele pentru oameni ca ei sunt facute!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e suficient (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:43)

    bigradu [anonim]

    Ar trebui interzis fara nici un fel de exceptie. De luni pana duminica intre orele 0 - 24
    • 0 (0 voturi)    
      exact! (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 13:03)

      io [anonim] i-a raspuns lui bigradu

      Si totul ar trebui interzis, nu doar intratul in localuri de alimentatie publica. Totul dom'le, nici merdenele sa nu-si mai ia de la colt, nici inghetata. Sa stea in casa si sa iasa doar la munca, mama lor!
      Cred ca Preda asta s-a certat cu copiii acasa si le-a spus: A, da, va puneti cu mine? Ce, e legal sa va distrati? Las' ca rezolvam si asta!
      N-as vreau sa fiu in pielea bietilor lui copii ...
  • 0 (0 voturi)    
    OPTIUNE (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 9:05)

    sase sase [anonim]

    Se spune ca trebuie sa fie alegerea fiecaruia, nu sa fie reglementat prin lege.Atunci sa fie la alegerea mea daca vreau sa dau cuiva in cap si sa nu fie interzis prin lege.Cred ca primul la care i-as da in cap ar fi unul care gandeste asa.
    Cred ca trebuie reglementat prin lege faPtul ca minorii nu au voie sa consume bauturi alcoolica si sa intre in localuri unde se face asa ceva.La discotecile unde se consuma alcool accesul minorilor ar trebui interzis.Acolo unde se organizeaza activitati unde participa minorii sa se comercializeze numai produse destinate lor (racoritoare etc)si nicidecum bauturi alcoolice.Incalcarea prevederilor ar trebui pedepsita cu inchisoare pt.cei care comercializeaza alcool in aceste conditii si amenda zdravana pt.parintii minorilor.Savarsirea infractiunilor la care participa grupuri de minori ar trebui sa constitue circumstante agravante.Minorii care au mai mult de 16 ani si sunt gasiti in asemenea situatii,vor fi pusi la munca in folosul comunitatii un anumit numar de ore,care nu va depasi 48.Numai asa vom putea limita degradarea morala si fizica a noii generatii.Cea ce propune dl.Preda este prea putin.
  • 0 (0 voturi)    
    pai (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 9:07)

    saabo [anonim]

    ..si in restul timpului?
    Sa stea si noaptea..Sa fie interzis si in celelalte zile!
  • 0 (2 voturi)    
    domnul preda e cam nestiutor (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 9:10)

    alex [anonim]

    uite asa se spala o noua generatie pe creier, cand aud fraze .... ar trebui sa stea la scoala nu in baruri imi pare desprins din evul mediu contemporan al comunismului aceasta fraza


    un politruc in nevoie de atentie
  • -1 (3 voturi)    
    o idee foate buna ! (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 10:49)

    adrian [anonim]

    Bravo d-le Preda! Eu unul as fi si mai restrictiv. Civilizarea si educarea oamenilor se face prin munca, prin studiu, printr-o multime de alte moduri dar precis nu prin baruri, noaptea in timpul saptamanii!
  • +2 (2 voturi)    
    Aoleu (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 11:07)

    barbq [anonim]

    Pai si Negoita ce mai f...? Ca alea de 18 ani au bac sau exam la facultate.
  • 0 (0 voturi)    
    Se vede ca... (Duminică, 5 decembrie 2010, 11:06)

    predutzu [anonim]

    ...domnul Cezar Preda nu cunoaste modul de gindire al adolescentului si nu stie ca fructul oprit devine scop in sine si o nevoie imperioasa de-al obtine;cu alte cuvinte,o astfel de interdictie ar umple barurile din bucuresti in citeva zile iar politistii au lucruri mai bune si mai importante de facut decit sa-i caute pentru singura -eventual contrav entie de-a intra in birt;si nu ma poate opri-teoretic si faptic,preda sau altcineva,sa ma duc cu fiul meu la un suc/bere sau orice,ca el vrea altfel;poate dl.preda are o intelegere cu barmanii,ca sustinind acesta ineptie de lege,sa le faca vinzare?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version