Viitorul brand turistic al Romaniei nu va promova litoralul, a afirmat ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea. Intr-o declaratie pentru RFI, Udrea a precizat ca, intre altele, vor fi promovate orasele vechi medievale. Brandul turistic national ar urma sa fie gata pe 24 sau 25 mai, a spus ministrul.

Descarca fisierul audio in format MP3

  • "Anul trecut am reusit sa contractam in sfarsit serviciile de creare a acestui brand turistic national al Romaniei, care va fi gata pe 24 sau 25 mai, dupa care Romania se va promova prin acest brand, pe bani europeni mai departe. S-au facut cercetari din luna decembrie, cred, se fac studii de piata si permanent se prezinta raportul unui comitet format din profesionisti, ONG-uri, societatea civila. S-au stabilit sase produse turistice, care pot fi reprezentative astazi pentru Romania si care pot fi atractive pe piata internationala de turism. Ce pot sa va spun, din cate am inteles, e ca din aceste sase produse cu care Romania ar putea fi identificata pe piata internationala de turism nu se afla litoralul. Si pentru mine a fost o surpriza".

Reporter: Ne puteti da un exemplu de domeniu care se afla pe lista ?

Elena Udrea: Va pot da un exemplu, turismul cultural, orasele vechi medievale, acestea se afla. Compania care a castigat crearea brandului turistic national este cea mai mare companie de brand national din lume si a mai facut branduri inclusiv pentru Brazilia si Croatia.