Daruri pascale facute de parlamentari clerului: majorari salariale si sustinere financiara pentru lacasele de cult

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Miercuri, 15 aprilie 2009, 13:48 Actualitate | Politic


In Saptamana Mare, parlamentarii s-au gandit sa fie darnici cu slujitorii Bisericii. Astfel, Camera Deputatilor a adoptat miercuri ordonanta care majoreaza salariile clericilor. Cu 201 de voturi pentru, un vot impotriva si o abtinere, deputatii au dat unda verde ordonantei care prevede ca salariile lunare ale clericilor sa fie echivalente cu 65% din salariile de baza ale personalului din invatamantul preuniversitar. Totodata, deputatii au adoptat o alta lege care prevede acordarea de ajutor financiar pentru construirea si repararea sediilor administrative ale eparhiilor, a sediilor si unitatilor de invatamant teologic ale cultelor recunoscute.
 
Deputatii au votat aproape in unanimitate o ordonanta a fostului Guvern Tariceanu care modifica legea privind sprijinul statului pentru salarizarea clerului. Mai exact, clericii vor primi un sprijin salarial lunar echivalent cu 65% din salariile de baza ale personalului din invatamantul preuniversitar. Actul normativ mai prevede ca preotii din unitatile de cult cu venituri reduse vor beneficia de o contributie a statului reprezentand 75% din salariul de baza al personalului preuniversitar. Actul normativ a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2009.

La dezbaterile generale, deputatii au ridicat in slavi ordonanta fostului Guvern Tariceanu catalogand-o foarte importanta si necesara.

Ioan Oltean, deputat PD-L: "Biserica este o institutie fundamentala a statului, care nu a fost tratata cu suficienta seriozitate, desi este singura institutie care are, in orice coltisor, personal calificat."

Cristian Dumitrescu, deputat PSD: "PSD sustine cu tarie proiectul si vreau sa va asigur ca aceasta sustinere nu are legatura cu momentul politic actual sau viitor, ci cu insasi fiinta nationala. Fara credinta nu se poate construi nimic. Sa ne ajute Dumnezeu in infaptuirea acestei lucrari!"

Mihaita Calimente, deputat PNL: "Domeniul cultelor a fost neglijat foarte multa vreme si a sosit momentul sa reparam aceasta greseala, dar sa nu fim farisei cu unii, si credinciosi cu altii, pentru ca trebuie sa va amintesc ca exista si alte categorii de bugetari care au nevoie de sprijin."

Camera Deputatilor este forul decizional, proiectul de aprobare al ordonantei fiind adoptat si de Senat.

Tot miercuri, deputatii au mai adoptat o lege care modifica si completeaza Ordonanta 82/2001 privind acordarea unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult care apartin cultelor religioase recunoscute din Romania. Proiectul de lege a fost votat cu 196 de voturi pentru si cinci abtineri.

Proiectul de lege prevede largirea sferelor de activitate din domeniul cultelor pentru care statul ofera ajutor financiar prin acordarea de sprijin pentru construirea si repararea sediilor administrative ale eparhiilor, construirea, amenajarea si repararea cladirilor care au ca destinatie de asezaminte de asistenta sociala a unitatilor de cult.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1380 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    din 203 parlamentari, (Miercuri, 15 aprilie 2009, 13:56)

    tar [anonim]

    201 sunt retardati! Pentru repararea scolilor nu sunt bani dar pentru lacasele de (in)cult sunt bani. Asta ne trebuie acum, mai multa religie si mai putina scoala. A, si bine inteles salarii mai mari la popi care nu iau si asa destui bani de la nunti,botezuir etc..
    • -16 (16 voturi)    
      ESTI UN ... (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:06)

      legat de primul comentariu ... [anonim] i-a raspuns lui tar

      stii ce vreau sa spun ...  Aceleasi clisee comuniste. Ba, cand o sa scapam de voi astia, care aveti varza in loc de creier. Sa ai Facultate si sa primesti 65%din salariul cadrelor diddactice din preuniversitar, asta da smerenie.
      si comentariile boilor pe deasupra ...
      • +10 (12 voturi)    
        facultate? (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:18)

        facultativul [anonim] i-a raspuns lui legat de primul comentariu ...

        ai tu idee ce cloaca este in seminariile si facultatile de teologie ortodoxa? cu cateva exceptii (notabile, totusi),personalul didactic este numit exclusiv dupa pile si relatii (de toate felurile!), iar caltatea pregatirii, in afara dogmelor ruginite ale BOR, este catastrofica; daca pui un absolvent de teologie ortodoxa fata-n fata cu unul de la catolici sau reformati l-ai spart! in plus, cand ma duc la o faculate de inginerie stiu ca voi avea un salariu de inginer, dar cand ma duc la Teologie stiu ca voi trai din pomenile enoriasilor, nu mizez pe milostenia statului! P.S. Hotnews, ce formularea lu peshte este " salariile clericilor lunare"? nu era corect "salariile lunare ale clericilor"?
      • +8 (10 voturi)    
        Salariu??? (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:35)

        Y [utilizator] i-a raspuns lui legat de primul comentariu ...

        Tu chiar ai impresia ca a fi preot e o meserie de bugetar? Nu vad de ce TOTI contribuabilii trebuie sa plateasca salariile alea.
        Daca se simte lumea asa credincioasa poate sa doneze bisericii lunar, ca restu si asa sunt usurati de bani pe la nunti, botezuri, inmormantari si alte chestii.
  • -15 (17 voturi)    
    excelent (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:00)

    tux [anonim]

    foarte bine!
  • -12 (22 voturi)    
    Nefiresc (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:02)

    Weather [utilizator]

    Adica clericii te invata sa crezi in Dumnezeu si sa fii cinstit...Iar profesorii te invata fizica si sa faci bombe...Si primesc salarii mai mari cei din urma.Pai e normal?
    • +4 (4 voturi)    
      nu-i mai dati minusuri omului (Miercuri, 15 aprilie 2009, 15:55)

      obnoxious [utilizator] i-a raspuns lui Weather

      in mod clar era ironic 8-|
      • -1 (1 vot)    
        Proverb (Miercuri, 15 aprilie 2009, 20:59)

        Weather [utilizator] i-a raspuns lui obnoxious

        Stii...e o vorba...cugetul inteleptului se hraneste din vorba celui nebun.
    • +2 (2 voturi)    
      Nefiresc si surprinzator este (Miercuri, 15 aprilie 2009, 16:29)

      Lavs [utilizator] i-a raspuns lui Weather

      ca ati primit atatea voturi negative, din moment ce ironia din comentariul dvs. nu era greu de sesizat. Then again, un asemenea topic pasibil de polemici si controverse poate intuneca unele ratiuni :-)
      • 0 (0 voturi)    
        Offf (Miercuri, 15 aprilie 2009, 20:56)

        Weather [utilizator] i-a raspuns lui Lavs

        Ma bucur ca ti-ai dat seama.Am postat unul la fel de ironic la articolul cu greco-catolicu din Oradea si mi-au sarit toti la beregata...
  • -14 (18 voturi)    
    Doamne ajuta si Hristos a inviat!!! (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:02)

    roman [anonim]

    Sa fie intr-un ceas bun si sa reclidam in tara asta tot ce a distrus comunismul timp de atatea decenii de mutilare psihica si chiar fizica.Orcine pune mana pe o carte de istorie mai vechi sau scrisa dupa 89' cu autori legitimati ca fiind ,deontologic vorbind, cu coloana vertebrala si cu un continut cat de poate de obiectiv si exact al muncii lor de cercatare, poate sa afle sau sa-si confirme rolul pe care clerul si Biserica ca si comunitate de la primii episcopi atestati pe tereitoriul Romaniei in viata popporului roman. Numai vorbim aici de aportul in tot ce tine de cultura, literatura, sa afle ca de cand ne stim ca stat, ca popor roman am fost crestini ortodocsi.Boala acestui popor iesit de sub plaga comunista este in mare parte ignoranta, aceasi ignoranta pe care am cultivat-o atat de temeinic in perioada comunista. Sa deschidem ochii, sa fim constiti cu noi insine si sa primim , chiar daca o daca poate multi sunt ipocriti, farisei, acestat veste cu bucuriei.Hristos a inviat!!!
    • +1 (1 vot)    
      "Hristos a inviat"...ce cliseu verbal insipid! (Joi, 16 aprilie 2009, 1:50)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui roman

      OK,a-nviat,si ce-a rezolvat cu asta?Si vampirii pot invia,no problem,dar sunt creaturi malefice,asa se spune...Daca ati urma Calea lui Hristos,a Jertfei de Sine,n-ati vorbi cu atata superbie nefondata de boala unui popor,popoarele nu pot fi bolnave in corpore,ele sunt tot timpul animate de elanul vital (sau de idealuri inalte,cum a fost si comunismul la vremea lui).Ce idealuri ne mai inspira azi crestinismul dumitale insipid?Religia nu face decat sa alimenteze nevrozele oamenilor,ea e cel mai mare dusman al cunoasterii de sine si implicit si al virtutii autentice.Ceea ce religiosii numesc "iubire neconditionata" nu e decat vampirism emotional prost camuflat,adica o arma numai buna de a distruge stapanirea de sine a oamenilor sanatosi mintal (care sunt fara exceptie atei,in sens socratic)..."Distrugerea virtutilor autentice+inrobirea psihica"--iata ecuatia perena a oricarei religii de succes,ptiu drace...Mai bine fara religie,simpla credinta intima e de ajuns! Parca un "invatat crestin" a scos perla aia,ca tot ce nu-i necesar vine de la diavol,nici ca se putea o incheiere mai nimerita la comentariul meu...A bon entendeur,salut!
      • 0 (0 voturi)    
        Cliseu? (Joi, 16 aprilie 2009, 9:46)

        Crestin [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

        N-am sa primesc acum in ajunul Sfintelor Sarbatori acest raspuns ca o provocare.Tu spui lucruri pe care nici tu sincer vorbind nu le crezi... cel putin mie imi lasi aceasta impresie. Ce a rezolvat Hristos ca a inviat? Ne-a daruit inca odata speranta ca noi oamenii ne vom ridica peste statutul de fiinta bipeda cu coloana verticala dispusa pe orizontala ca si a ta fratele meu.. si vom fi mai mult decat un animal rationala care vine dupa teoria ta de nicaieri si clar se indreapta spre nicaieri.... vezi Petru Tutea. Ce pot sa-ti mai raspund, legat de aceasta iubire neconditionata.. pe care o numeste vampirism emotional:)) Omul meu ceva trainic in lumea asta se contruieste doar pe iubire, nu pe teoriile tale "insipide" si cred ca si dumneatea provi dintr-o familie , sau poate ai o familie unde dragostea adevarata fata de un frate sau de o sora, nu mai vb mama este una neconditionata si asta nu creeaza monstrii mutilati psihic ci ajuta la tot ce inseamna o dezvoltarea cat mai armonioasa a psihicului uman . Vezi exemplele unde aceasta iubire lipseste, unde familia lipseste.. unde apar sechelele, fristrarile unde lipseste dragostea..Vorbesti de credinta intima.. in ce fratele meu.. pe cine ia gasit.. unde te-ai refugiat? Pe cine ai ales sa-ti descrie gandurile tale, unde te-ai regasit? Nu vb balivesrne.. insa si in negarea temeinica a unei realitati.. vezi exemplu Cioran, exista o credinta nerevelata, ascunsa.. .Intima este credinta noastra a crestinilor. si eu zic asa in stoicismul tau, nihilismul exuberant , neoplatonismul timid incearca sa gasesti daca ce se intampla crestinilor autentici inalta sau coboara fiinta umana.Si daca crezi ca Biserica nu trebuie sprijinita, daca crezi ca ti-e iti ajunge sa traiesti dupa credinta ta intima, daca iubirea aproapelui nu-si are locul in orce societate.. atunci poti dragul meu candida:)) esti produsul fara cusur al societatii secularizate, unde ne raportam doar la bani, economie si la greu sinuciderea.Hristos a inviat!
  • +12 (16 voturi)    
    Biserica, institutie a statului? (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:05)

    Andrei [anonim]

    Citez: Ioan Oltean, deputat PD-L: "Biserica este o institutie fundamentala a statului, care nu a fost tratata cu suficienta seriozitate, desi este singura institutie care are, in orice coltisor, personal calificat."

    Boul asta platit din impozitele mele are idee ca biserica nu este institutie a statului si ca Romania este stat secular?
  • +9 (13 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:08)

    ateu [anonim]

    Bine, bine, dar prostitutia de ce nu ati legalizat-o ?
    Teoria darwinista cand o reintroduceti in manualele elevilor ?
    si o ultima intrebare: Chiar mai sunt necesare alte biserici ?
    • +2 (2 voturi)    
      Si eu sunt ateu (Miercuri, 15 aprilie 2009, 16:58)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui ateu

      si nu stiu de ce ai nevoie de o biserica pentru ca sa te auda barbosul ? Parca era vorba sa nu te inchini la chip cioplit.Astia vor tot mai mult.Pai daca sunt mai multe biserici decat credinciosi cine e de vina ca sunt popì saraci?E tentant sa fii popa sa traiesti pe spatele comunitatii.Pentru cei care nu sunt de acord cu mine si ma cred pierdut le spun ca am sansa sa ma caiesc in ultimele 5 minute de viata si barbosul ma va ierta,ca e mare si bun.Corect,nu?
  • +6 (8 voturi)    
    Si impozitul ? (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:09)

    ateu [anonim]

    Macar pe banii astia, luati impozit?
  • +8 (10 voturi)    
    voturile (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:17)

    ateu [anonim]

    Problema e simpla. Se pun bine si cu biserica ca la alegeri sa le zica popa babelor cu cine sa voteze. Nu supraapreciati clasa politica, nu gandeste atat de departe ca si voi. Ei se gandesc doar la voturi. Credinta si stiinta e alta poveste, ei nu o inteleg.
  • +9 (13 voturi)    
    paraziti (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:21)

    Hiksos [anonim]

    astia sunt cei mai mari paraziti din toate timpurile, traiesc pe seama superstitiilor pe care le intratin cu mare grija de 2000 de ani.

    Oare cat vom mai tolera sa fim fraieriti de acesti sarlatani, care se dau trimisii lui dzeu pe pamant ?

    de ce nu isi fac munca in mod gratuit, de ce nu platesc impozite, de ce din banii mei se constuiesc cladiri megalomane si inutile? Pentru ca suntem noi prea delasatori si le permitem asta. Bisericile au ajuns ca si chioscurile de ziare, la orice colt e cate una. De ce sa nu avem terenuri de sport in loccul lor ?

    daca faci ceva din si pentru credinta o faci voluntar, gratuit si fara sa astepti ceva in schimb, doar ne spun ca avem lumea de dincolo....cu aia cum ramane?
  • +8 (12 voturi)    
    da, dar salariile se dau din banii nostri (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:22)

    hic sunt leones [utilizator]

    pe langa asta se plateste cotizatie, taxa de botez, cununie, inmormantare, popa, dascal, femeie de serviciu, draci, laci.
    Eu nu sunt crestin si nu am chef sa sustin minciuna crestina, de ce sa platesc? Mai bine alocam banii aia gradinitelor, bibliotecilor, gradinilor zoologice etc.
    • -1 (1 vot)    
      plata salariilor (Miercuri, 15 aprilie 2009, 17:48)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Platesti pentru ca traiesti intr-o tara in care 85 % sunt romani ortodocsi practicanti. Pentru ca daca astazi esti ceea ce esti si maine vei fi ceea ce vei fi, nu ti se datoreza tie ci lui Dumnezeu, ai carui slujitori pe pamant sunt preotii. Iar in privinta "minciunii crestine"... mai gandeste-te...Si folosestet-ti mintea, asa cum se cere in Biblie
      • +1 (1 vot)    
        Nu-ti contest credinta... (Miercuri, 15 aprilie 2009, 19:30)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

        Insa mai gandeste-te cand vorbesti de preoti. Da..daca ai fi zis de calugari, maicute...poate mai avea sens..dar preotii sunt niste hoti ca si restul de parlamentari...numai ca au sedii si discursuri diferite. Marea majoritate evident...mai sunt si exceptii.
      • 0 (0 voturi)    
        am spus-o si mai jos (Joi, 16 aprilie 2009, 10:04)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

        nu vorbim despre credinta, este dreptul meu sa nu cred in Dumnezeul tau si sa nu accept perpetuarea a ceea ce mie mi se pare "minciuna" asa cum este dreptul tau sa crezi si sa-i ajuti.
        As fi foarte curios cati vor mai fi "romani ortodocsi" in cazul in care doar cei practicanti ar trebui sa-si sustina cultul.
  • +7 (11 voturi)    
    Idiotii (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:30)

    tibiro [utilizator]

    Cd Basescu a tinut discursul in Parlament legat de RM, Geoana a si sarit ca se foloseste de asta in scop electoral. Acum, cand idiotii astia aloca bani din impozitul platit de noi pentru indobitocirea poporului, nimeni nu sare sa zica de "izul" electoral. Religie = Manipulare
  • +8 (12 voturi)    
    Atentie virusi... (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:41)

    Daniel [anonim]

    Virusii (pardon popii) astia ataca:
    - persoanele in varsta
    - retardatii
    - cei care trec prin momente grele.

    Aliatii de circumstanta:
    - politicienii care platesc bine
    - mafiotii care platesc bine
  • +7 (11 voturi)    
    Retragerea din Biserica (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:42)

    twisted_arrows [utilizator]

    Stie cineva cum te poti regtrage oficial din biserica ortodoxa romana si daca faci asta...daca e posibil sa nu mai platesti impozitul aferent (daca exista asa ceva)?

    vreau sa ma retrag oficial. e timpul sa luam un pic de atitudine.
  • +7 (11 voturi)    
    Sunteti Liberi (Miercuri, 15 aprilie 2009, 14:51)

    Tiberiu [anonim]

    Biserica este un intrument cu care se poate genera supunere in randul populatiei. Supunerea fata de Dumnezeu implica supunerea fata de biserica. Si daca tu ca stat reusesti sa supui intr-o oarecare masura biserica, reusesti indirect sa supui si populatia(tot intr-o oarecare masura). De aceea biserica ortodoxa din URSS era controlata de stat.

    Orice idee, orice initiativa, orice activitate "sfintita" de Biserica este acceptata mai usor de catre populatia credincioasa. Exemple : razboiul, nationalismul, persecutia,etc. Asa ca sa nu va mai mirati cand vedeti la TV preoti care binecuvanteaza elicopterele de lupta si tancurile armatei romane.

    In concluzie doamnelor si domnilor, credinta oarba umbreste ratiunea. Si somnul ratiunii naste monstri. Religia crestina v-a bagat in cap de mici copii ideea ca sunteti niste oi proaste si neputiincioase in fata unor forte pe care nu le veti putea intelege niciodata. Nu este asa, va puteti depasi conditia...Puterea e in mainile voastre.Folositi-o!
    • -5 (7 voturi)    
      Puterea e in mainile voastre.Folositi-o! (Miercuri, 15 aprilie 2009, 15:03)

      buli [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

      Nu este asa, va puteti depasi conditia....ba tata da asta suna mai stupid decat propaganda popilor...care zic ca Hristos a inviat si a tras dupa el pe tot omul care crede in El ca Fiul lui Dumnezeu, ajutandul astfel sa isi depaseasca conditia, dandu-i astfel puterea in mainile lui, si trimitand pe Duhul Sfant sa ii ajute sa inteleaga acele forte de care se temea. Dar tu du-te la Darwin poate te ajuta el sa te depasesti.
      • +3 (5 voturi)    
        Prea subiectiv... (Miercuri, 15 aprilie 2009, 15:15)

        Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui buli

        Nu conteaza cum "suna", conteaza CE am vrut sa spun. Daca tu consideri ca e ceva in neregula cu CEEA CE am spus, raspunde-mi cu un contra-argument nu cu o parere subiectiva...
        • -3 (3 voturi)    
          parere subiectiva? (Miercuri, 15 aprilie 2009, 15:30)

          buli [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu

          Eu ti-am expus pe scurt invatzatura bisericii, nu o parere personala. Daca unii folosesc Biserica pt. a isi atinge unele scopuri, asta nu inseamna ca pierde ceva din adevarata ei valoare. Pe care desigur se para cunosti si nici nu o vei putea afla decat daca vei avea o legatura personala cu Hristos ca persoana, pe care nu il vei intalni decat prin Biserica. Pt asta ar trebui sa te si botezi...
          De ce ar trebui platiti popii?? Pentru ca au famili care trebuiesc hranite. Ca daca popa isi pierde timpul cu dealde voi, normal ca nu mai are timp sa faca si altceva.
          Tiberiu tata, lumineaza-ma si pe mine, cum vei putea tu sa te depasesti, prin ce mijloace vei lua puterea in mainile tale?? Care putere? Ori inca esti pui si nu stii pe ce lume traiesti...
          • +2 (2 voturi)    
            Polemica (Miercuri, 15 aprilie 2009, 16:21)

            Daniel [anonim] i-a raspuns lui buli

            Indraznesc sa raspund eu in locul lui Tiberiu.

            Biserica ar trebui sa-si asume un rol extrem de important in aceasta societate, rol pe care nu si-l asuma. Simplu.

            Eu n-am vazut nici o pozitie oficiala a marilor ierarhi legata de atitudinea afisata de Becali. Aici este vorba de un individ care se erijeaza in aparator al bisericii.
            De fapt un smecher si un smenar.

            Biserica cerseste si obtine foloase materiale furnizand in schimb servicii care se aseamana cu serviciile furnizate de bordeluri.
            Scuze, dar asta-i realitatea in Romania.

            Exista bani de biserici dar nu exista bani pentru copii !

            Ar fi multe de spus dar n-am timp....

            PS: Fiecare om are legatura sa cu divinitatea. Cei care pun in discutie asta sunt niste oameni superficiali.
          • +1 (1 vot)    
            Completare (Miercuri, 15 aprilie 2009, 18:45)

            Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui buli

            Intr-adevar, mi-am terminat cam din scurt discursul initial si am uitat sa mentionez si la ce "putere" ma refer. Am vrut sa ma referer la puterea de a alege felul in care vezi lumea. Majoritatea problemelor cu care ne confruntam in viata de zi cu zi se datoreaza barierelor psihologice ale caror cauze sunt ori lipsa de educatie ori excesul de educatie.

            Daca privesti viata dintr-o singura perspectiva(in cazul nostru cea crestina) nu vei gasi niciodata cele mai bune raspunsuri la intrebarile care te macina pentru ca mentalitatea asta nu-ti ofera o masura a plauzabilitatii raspunsurilor. Valorile Bisericii Ortodoxe pe care mi le-ai explicat sunt niste reguli inventate de niste oameni care au dorit sa creeze si sa intretina o societate mai stabila. Dar gandeste-te la pretul pe care il plateste fiecare dintre noi pentru aceasta stabilitate in conditiile in care ne confruntam cu probleme care ne depasesc puterea de intelegere(vezi criza economica, coruptia, etc.).

            O mentalitate mai pragmatica te va ajuta sa-ti dai seama ca exista intelepciune si in alte culturi, religii, filozofii decat in cea crestina, o intelepciune de care te poti folosi pentru a intelege mai bine ce se petrece in jurul tau.

            Cat despre majorarea salariilor preotilor...mi se pare o masura discriminatorie fata de celelalte culte religioase. Chiar daca religia ortodoxa este cea majoritara, mi se pare corect ca toate grupurile religioase sa aiba sanse egale de exprimare pentru a promova poli-perspectivismul de care vorbeam mai devreme.

            In concluzie ... eu nu incerc sa te conving sa renunti la valorile crestine, doar sa-ti explic ca exista alternative si ca puterea pe care o ai la dispozitie este aceea de alege intre ele.
      • +2 (4 voturi)    
        Aici nu se vorbeste de dogme (Miercuri, 15 aprilie 2009, 15:44)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui buli

        ci de statutul laic al unui ONG, in speta biserica ortodoxa; pentru rastigniri, invieri, mersuri pe ape va rog sa va adresati "organelor competente".
        Nu te impiedica nimeni sa-i intretii pe unii pe care eu, si multi altii ca mine, ii considera niste paraziti dar nu ma obliga si pe mine sa-mi rup masina prin gropi pentru ca parazitii tai sa isi mareasca veniturile.
      • +1 (1 vot)    
        Darwin nu, (Miercuri, 15 aprilie 2009, 17:07)

        dami365 [utilizator] i-a raspuns lui buli

        dar barbosul pe cati a ajutat?Ca daca iese bine ceva sari in sus si spui "uite m-a ajutat!" , daca iese prost "asa a fost vointa domnului!". Si atunci care este diferenta intre bine si rau? De ce au trait criminali de razboi pana la 90 de ani ? O prostie pentru fraieri!!!
  • +4 (6 voturi)    
    mai bine impozitati clericii (Miercuri, 15 aprilie 2009, 15:30)

    Gabriel, Deva [anonim]

    De asta spunea Pogea ca are nevoie disperata de bani si aplica taxa forfetara, ilegal, de la 1 Mai 2008. Nu va mai bateti joc de banul public! Clericii ar trebui sa fie impozitati nu ajutati financiar! Oricum, intre credinta si biserica este o prapastie adanca.
  • +2 (4 voturi)    
    ideal ar fi asa (Miercuri, 15 aprilie 2009, 15:42)

    ionel cj [anonim]

    parerea mea:
    statul sa nu plateaza nici un salar, la nici un cult.
    credinciosii sunt cei care trebuie sa isi sustina
    "clerul" ...
    sunt ortodox, daca doresc imi sustin popa
    la fel cum daca sunt peticostal etc imi sustin pastorul si nu cer de la stat.
    la catolici nu e cazul ca la cat "a agonisit" biserica catolica de 1000 de ani incoace au bani pt popi pt inca 20 de generatii.

    statul sa sustina si contribuie la ridicarea de biserici, in aceeasi masura in care contribuie la ridicarea de muzee, galerii de arta, etc.

    statul sa sutina institutiile de invatamant telogic, intr-o masura proportionala cu sutinearea altor institutii de invatamant.
    • -1 (1 vot)    
      serios? (Miercuri, 15 aprilie 2009, 16:31)

      radu [anonim] i-a raspuns lui ionel cj

      deci ar veni asa: un muzeu, o biserica ortodoxa, una catolica (sau de ei nu ne place ca e prea bogatzi?), una pentecostala, una adventista, una anglicana (sunt destui englezi in vizita de lucru, sa aiba si ei biserica lor!), una satanista (si ei credinciosi nu?!), una renascentista, una gnostica, o moscheie, un templu budist, un templu hindu, un templu [400 de enumeranzi mai tarziu], iar un muzeu, iar o biserica ortodoxa, etc.
      nu e bine?
      stiu! facem altfel. vedem catzi oameni merg la muzeu, la opera, la teatru, si apoi catzi ortodocsi, catolici, pentecostali, satanisti, evrei, musulmani, budisti, cretini sunt si impartizm bugetul nu? si o sa facem 18 biserici ortodoxe pe an, un sfert de teatru, si un templu budist la 4000 de ani.
      nici asa nu e bine?...
      cred ca mai bine ne scoatem degetul din nas si nu ne mai dam cu parerea despre cum trebuie cheltuitzi banii altora.
      • +1 (1 vot)    
        ba e bine sa ne dam cu parerea (Miercuri, 15 aprilie 2009, 18:43)

        ionel cj [anonim] i-a raspuns lui radu

        e bine sa ne dam cu parerea, pt ca banii altora sunt defapt o suma de bani: ai mei, ai tai etc ...
        si in aceasta suma, parerea mea a fost ca banii sa se chltuie asa.
        a ta poate fi alta, esti rugat sa o expui si apoi comentam .
        a spune ceva in genul " nu te stii nu e bine mai bine taci" fara sa dai si tu o solutie denota ca esti doar un ignorant care se baga si el in vorba ca doar e roman si tre sa critice, mai greu cu a da solutii.
        • +1 (1 vot)    
          ummm... ignorant? (Miercuri, 15 aprilie 2009, 19:30)

          radu [anonim] i-a raspuns lui ionel cj

          credeam ca parerea mea despre ce ar trebui facut era evidenta, dar vad ca nu s-a inteles si in ciuda faptului ca m-ai facut ignorant fara motiv (chiar!) o sa explic:
          religia este o chestiune personala, asa ca hai sa o pastram ca atare. cata vreme traim intr-un stat secular nici un sfantz din banul public nu ar trebui sa fie cheltuit pentru a plati preotzi, construi temple sau scoli pentru orice cult, de la crestinism ortodox la miscarea de integrare spirituala in absolut.
          reformulez, in caz ca iar nu s-a inteles: stat secular implica nici o para din impozitul meu pentru religie, indiferent de religie. exista variatiuni aicea, de pilda daca te declari de o anumita religie atunci platesti un impozit separat in mod automat (cum e cazul daca nu ma insel in Germania), sau potzi opta pentru o parte din banii deja platiti sa se duca la diverse organizatii, sau alte scheme de genul asta, care mi se par ok.
          multumit?
          • 0 (0 voturi)    
            da, multunmit si de acord aproape total (Joi, 16 aprilie 2009, 10:20)

            ionel cj [anonim] i-a raspuns lui radu

            asa ziceam si eu cu privire la prima parte, adica preotii sa nu fie platiti de stat.
            dar in privinta locasurilor de cult care pana la urma sunt monumente istorice, vezi multe biserici vechi etc cred ca statul trebuie sa se implice in reparatii etc ..iar la cele noi uneori, ca exceptie nu ca regula si proportional cu nr de credinciosi .....nu optez pt 100% neinterventie a statului pt ca la fel cum statul ajuta comunitati ne-regligioase gen ong-uri de dif feluri la fel poate ajuta ca exceeptii repet nu regula si comunit religioase.
            valabil si pt universitati...

            in mare oricum sunt de acord cu tine, adica substanta articolului era sa nu fie platit preotii , sunt de acord, nu pt ca sunt ateu dar pentru ca orice preot platit de stat e si influentat de stat :) .
  • +1 (1 vot)    
    de speriat (Miercuri, 15 aprilie 2009, 16:23)

    radu [anonim]

    cat de putin se gandeste in tzara asta. de fiecare data cand aud de ea ma autobinecuvantez ca am plecat la timp.
  • 0 (0 voturi)    
    Vai de voi! (Miercuri, 22 aprilie 2009, 11:17)

    Dani [anonim]

    Bai fratilor, dar pe aici sunteti cam toti dusi cu capul!
    Nu as fi putut crede ca exista atata intuneric in jurul vostru!
    Lasati lumina lui Hristos sa va lumineze mintile si mai ales sufletele, atat cat nu este prea tarziu!
    Daca sunteti asa destepti de ce nu faceti frate revolutie adevarata, nu comentarii de papagali!
    Aruncati cu noroi in Biserica si in credinta dar cand trebuie sa vb despre cei care distrug tara in realitate dati cu ciocul doar prin vorbe! Iesiti fratilor in strada, boicotati alegerile faceti ceva concret.....asa sunteti doar niste lasi cu idei preconcepute care nu vad barna din ochiul lor ci paiul din ochiul vecinului!
    Daca tot sunteti darwinisti urcati-va nene in copaci dupa dude!
    Si apropo, Hristos a inviat in realitate si invie in fiecare an pt noi pacatosii! Daca nu realizati pt ce s-a jertfit si a inviat sunteti pierduti! Stati in intuneric si va plac toate lucrurile lumesti care sunt efemere....dar placerea lumeasca e trecatoare, mantuirea e vesnica!
    HRISTOS A INVIAT! Cei care nu credeti interesati-va de Sfanta Lumina care se aprinde in noaptea de Inviere la Ierusalim numai la BISERICA ORTODOXA!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt vampirul (Miercuri, 22 aprilie 2009, 11:27)

    Dani [anonim]

    Oi fi si tu din specia lui Dracula?! Spune-i mamei tale sa te stropeasca cu apa sfintita si sa-ti puna usturoi la gat...asta ca sa nu te mai chinui....ca faci urat!
    Si apropo, foloseste limba romana ca cea franceza nu te prinde....sau oi fi vreun poliglot!?
    A, scuze vampirii stiu toate limbile!
    Si nu te mai semna Pintea haiducul ca murdaresti numele unui luptator al neamului acesta romanesc, care s-a nascut crestin acum peste 2000 de ani! Din fericire esti o exceptie a poporului roman!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by