Premierul Ungariei, despre declarațiile lui Iohannis: Nici în cele mai tulburi perioade antidemocratice nu am auzit așa ceva din România / Dacă vom fi nevoiţi, vom ridica mănuşa aruncată. Deocamdată nu recomand să ne aplecăm după ea

de I.H.     HotNews.ro
Vineri, 1 mai 2020, 12:38 Actualitate | Politic


Viktor Orban
Foto: Flickr
Premierul ungar Viktor Orban a reacționat vineri la declarațiile președintelui Klaus Iohannis, care a acuzat PSD că vrea "să dea Ardealul ungurilor". Orban spune că nu a auzit din România astfel de fraze "nici măcar în cele mai tulburi perioade antidemocratice". "Dacă vom fi nevoiţi, vom ridica mănuşa aruncată. Deocamdată nu recomand să ne aplecăm după ea", a afirmat premierul Ungariei, scrie hirado.hu, care citează MTI.

Premierul ungar Viktor Orban a fost întrebat vineri, la postul naţional de radio Kossuth, despre declarațiile preşedintelui României, Klaus Iohannis, pe tema proiectului de lege privind autonomia ţinutului secuiesc și despre acuzațiile că PSD vrea "să dea Ardealul ungurilor".

Viktor Orban a spus că îl cunoaşte pe preşedintele României drept un om demn de respect, care îşi susţine principiile, iar prin urmare Ungaria respectă România şi pe preşedintele ei.

Premierul ungar a spus că tocmai din acest motiv este nedumerit ce se întâmplă, afirmând că asemenea fraze nu a auzit venind din România "nici măcar în cele mai tulburi perioade antidemocratice".

"Eu aştept să se clarifice situaţia, să înţelegem ce s-a întâmplat. (...) Bineînţeles, dacă vom fi nevoiţi, vom ridica mănuşa aruncată, dar deocamdată nu recomand să ne aplecăm după ea", a apreciat premierul ungar.

El a mai spsus că nu se ştie dacă este vorba despre o provocare, un "accident" sau despre mişcări ale unei noi strategii naţionale româneşti.

Orban a făcut apel la calm în aşteptarea unei clarificări a situaţiei şi a recomandat ca Ungaria să încerce mai degrabă să menţină relaţiile de bună vecinătate, să-i respecte pe români, aşteptând totodată aceeaşi atitudine faţă de maghiarii care trăiesc în România, faţă de maghiarii din Ungaria şi statul ungar, mai scrie hirado.hu.

Președintele Klaus Iohannis a lansat miercuri un atac extrem de dur la adresa PSD, acuzând partidul că vrea "să dea Ardealul ungurilor" și spunând că este incredibil ce înțelegeri se fac în Parlament.

"E incredibil ce se întâmplă în Parlamentul României. PSD-ul a ajutat UDMR-ul să treacă prin Camera Deputaților o lege care dă autonomie largă Ținutului Secuiesc. Este incredibil unde s-a ajuns cu acest PSD, este incredibil ce înțelegeri se fac în Parlamentul României. În timp ce noi, eu, Guvernul, ne luptăm cu pandemia de coronavirus, PSD-ul, marele PSD, se luptă în birourile secrete ale Parlamentului ca să dea Ardealul ungurilor”, a spus Iohannis.

​UDMR i-a cerut președintelui Klaus Iohannis să-și ceară scuze pentru declarația făcută de la Cotroceni referitoare la legea privind Ținutul Secuiesc, Kelemen Hunor susținând că este un mesaj tipic PRM-ist care instigă la ură împotriva maghiarilor.

​"Klaus Iohannis, isterizat si nervos, a avut o declarație nedemnă pentru un președinte, cu un mesaj tipic PRM-ist violent și periculos: ungurii ne iau Ardealul. Astăzi am fost martorii unui eveniment fără precedent în ultimii 30 de ani: de la microfonul Cotroceniului se dezinformează grosolan și se instigă împotriva maghiarilor. UDMR respinge ferm acest gen de discurs și orice fel de instigare. Președintele trebuie să-și ceară scuze pentru acest derapaj periculos”, a scris Klemen Hunor pe Facebook.

Ministrul ungar de Externe, Szijjarto Peter, a reacționat și el după declarațiile dure ale președintelui Klaus Iohannis și i-a amintit acestuia că maghiarii din Transilvania, în marea lor majoritate, l-au votat la prezidențiale. "Acest lucru trebuie să fie clar pentru toată lumea. De aceea cererea, mesajul și apelul nostru către președintele României este simplu: mai mult respect pentru maghiari”, a spus Szijjarto Peter, într-un mesaj video postat pe Facebook.

După replica critică a ministrului ungar de Externe la adresa lui Klaus Iohannis, MAE român a reacționat calificând drept "provocatoare și inadecvate” declarațiile oficialului maghiar privind incitarea la ură a președintelui.

"Oficialul ungar deturnează, în mod absolut regretabil, sensul afirmațiilor Președintelui României cu privire la proiectul de lege privind statutul așa-zisului ”Ținut Secuiesc” – o temă care se circumscrie exclusiv unei dezbateri interne din România cu privire la un demers legislativ care contravine Constituției române, partea ungară neavând a se pronunța asupra acestui subiect. Așadar, MAE consideră provocatoare și inadecvate afirmațiile oficialului ungar privind calificarea discursului Președintelui României ca fiind incitare la ură și apreciază că este necesar ca partea ungară să își revizuiască propriile atitudini și acțiuni care denotă lipsă de respect la adresa României și înalților oficiali români”, se arată într-un comunicat al MAE.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25397 vizualizari

  • +61 (97 voturi)    
    Ce a zis Klaus (Vineri, 1 mai 2020, 12:44)

    JohnR [utilizator]

    De se tot agita ungurii? Care fraze? Eu nu am auzit nimic la adresa lor? Sau se identifica mai nou cu PSD? Anti-democratie e din plin la Budapesta. D-nul diktator sa vada barna din ochiul dansului.
    • +13 (25 voturi)    
      victore ... (Vineri, 1 mai 2020, 13:14)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      pute !
    • -22 (44 voturi)    
      Da mai, o fi anti-democratie la Budapesta (Vineri, 1 mai 2020, 13:42)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      Dar nu e prostie. Si chiar anti-democratia aia e facuta cu manusi, nu cu taranisme din anii 90. Prostanacul ala de la Cotroceni impreuna cu ineptii aia de la conducerea PNL ( vorbesc aici de somitati gen Ludovic, Turcan, Ghiorghiu, etc, etc) vor aduce PNL sub PSD la rezultatele din toamna.
      • -2 (8 voturi)    
        Și nu sunt? (Vineri, 1 mai 2020, 14:32)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Au respectat vreo promisiune? Una zi-mi și mie, te rog. Nu poți? Că nu ai ce exemplifica, așa-i?
        • -2 (8 voturi)    
          Niciuna (Sâmbătă, 2 mai 2020, 7:38)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui prec

          Dar poate cel mai mult ma enerveaza mizeria cu pensiile speciale. Pe care nu le vor taia niciodata pentru ca tembelul ala de la Cotroceni se bazeaza pe armata, servicii, miltie sa controleze o tara
      • +9 (19 voturi)    
        Tu esti din alt film (Vineri, 1 mai 2020, 14:41)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Traiesti cumva in Ungaria si ai gresit situl? PSD o sa castige la toamna pentru ca a ajutat UDMR sa faca magaria asta? Vezi ca aici voteaza romani.
        • +5 (11 voturi)    
          cine sa mai voteze psd? (Vineri, 1 mai 2020, 23:14)

          Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

          ... daca tine virusu' pana-n toamna nu fac nici 5%.
          • -1 (9 voturi)    
            Cine sa voteze PNL ? (Sâmbătă, 2 mai 2020, 7:40)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

            Ai gresit initialele. Vezi ca in toate sondajele PNL scade accelerat. Pana in toamna ajunge sub PSD. PSD de bine de rau ramane acolo, nu-i muti tu pe aia 25-30% care voteaza PSD cu mizerii a la Vadim Tudor.
            • +2 (6 voturi)    
              iesi din bula.. (Sâmbătă, 2 mai 2020, 9:31)

              Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

              ... pensionarii sunt pe duca. guvid-19 inseamna cuiul din sicriul pentru psd.
              • -1 (5 voturi)    
                Terminati mai cu prostiile (Sâmbătă, 2 mai 2020, 15:47)

                Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

                Pensionarii sunt majoritari si vor decide votul intotdeauna. Iar numarul de pensionari creste in permanenta pentru ca alte si alte generatii ies la pensie iar numarul de nasteri e din ce in ce mai mic. Mai, mai ganditi inainte sa scrieti.
      • +10 (22 voturi)    
        Prostănaci au fost maghiarii din România. (Vineri, 1 mai 2020, 15:12)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Maghiarii din România sau aliat prostește cu PSD,ALDE,Pro România să obțină nimic.Au căzut ca proștii într-un hău și dau vina pe alții.Ținutul Secuiesc nu există ca Unitate Administrativ Teritorială(UAT) și deci nu poți băga în Parlament o lege care să acorde autonomie la ceva ce nu există.UDMR a vrut să-și impresioneze maghiarii și PSD,ALDE,Pro România au vrut să-și bată joc de România și de români.Acum sunt cu curul pe tăciuni și țipă.
        • +9 (15 voturi)    
          Ba au obținut. (Vineri, 1 mai 2020, 17:24)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Ungurii și secuii la noi au mult mai multe drepturi la noi decât rumânașii în Hungaria. Și vor mai obține, stai liniștit. Că de trădători și lași nu duce lipsă țara asta.
          • +6 (10 voturi)    
            Nu acum. (Vineri, 1 mai 2020, 19:39)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui prec

            Cârdășia cu Ciolacu,Tăriceanu,Ponta,Stănescu,Arsenie a căzut.Sesiunea de urgență de la Senat a arătat frica lor.
    • -16 (30 voturi)    
      Asa e in tenis... (Vineri, 1 mai 2020, 14:12)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      UDMR+PSD i-au ridicat lui Klaus mingea la fileu si a tras (cam exagerat, zic unii).
      Dar exagerarile lui Klaus i-au oferit lui Orban ocazia sa i-o traga inapoi.
      Asa e in tenis!
      • +11 (19 voturi)    
        reactia este pe masura jocului (Vineri, 1 mai 2020, 15:16)

        java [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

        Pai voi credeti ca reactia presedintelui este doar legata de ce s-a intamplat in Parlament?
        Decizia din Parlament a umplut paharul. Presedintele are toate inforamatiile despre ceea ce se intampla in spatele "Scenei" si toate actiunle din zonele respective si influenta Mr Orban. Stiti ca se da cetatenie Maghiara la Romani care nu stiu o boaba de Maghiara si nu au dovezi ca sunt de etnie Maghiara?
        Asa ca domnul Presedinte a trimis un mesaj si domnilor de la Budapesta sa o lase mai moale cu influenta si actiunile intreprinse sa destabilizeze zona.
        Ei au crezut ca serviccile noastre au fost si ele lovite de Covid19 si sunt in catantina :).
        • -7 (7 voturi)    
          Exemplifică cu cetățenia. (Vineri, 1 mai 2020, 17:25)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui java

          Unde, când și cum.
    • +12 (14 voturi)    
      Klaus inca mai avea de zis (Vineri, 1 mai 2020, 16:49)

      yoyosm [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      1. care tinuturi din Ungaria au autonomie locala romaneasca? A decretat zevzecul de orban vreunul si nu am auzit eu de el?
      2. care este partidul romanesc din ungaria format pe considerente etnice care a lansat o asemenea propunere in parlamentul ungariei?
      3. ce-ar fi sa facem o paralela intre viata minoritatilor de romani din ungaria (care au mai scapat saracii de procesul de maghiarizare) si comunitatea maghiara de la noi. Victoras sa vb de drepturi si democratie numai dupa ce arata cate drepturi a oferit el minoritatilor sale: romani, slovaci, etc
  • -22 (40 voturi)    
    . (Vineri, 1 mai 2020, 12:46)

    Bintea Haiducul [utilizator]

    Plictiseală mare pe la vârfulețele astea, nicht wahr ?
  • -17 (69 voturi)    
    smoke and mirrors... (Vineri, 1 mai 2020, 12:46)

    demaGOGU [utilizator]

    ...KWJ nu a vorbit fara voie de la stapanire!, iar asta face si mai dificila descifrarea adevaratelor intentii ale papusarilor.

    raman la parerea ca, dupa devalizarea tarii- agricultura, industrie, resurse naturale, oameni - singurul "proiect" ramas pe masa predatorilor este...dezmembrarea teritoriala.
    • +12 (28 voturi)    
      Care ar fi problema? (Vineri, 1 mai 2020, 13:19)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Nu străinii au distrus economia țării, ci o parte a rumânilor cu mentalitatea lor regățeană, cea care pune pe prim plan furtul, minciuna, lenea, lașitatea și trădarea. Care a fost printre primele legi abrogate de Iliescu și Roman? Ilicitul cumva? Asta ne este soarta, noi ne-am făcut-o.
    • -7 (21 voturi)    
      Dreptate (Vineri, 1 mai 2020, 13:32)

      Mihai1985 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Ai mare dreptate!
    • 0 (14 voturi)    
      devalizare (Vineri, 1 mai 2020, 13:39)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      la devalizare uitași pensiile speciale militare...se pot impozita?...sau dezmembra?...ce zic prădătorii?
    • -9 (11 voturi)    
      adevaratelor intentii ale papusarilor (Vineri, 1 mai 2020, 13:55)

      Pasquale Adolfo Benigni [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Nini_S%C4%83punaru ... Clică!
  • -33 (69 voturi)    
    si din elicopeterul lui Vela (Vineri, 1 mai 2020, 12:46)

    cucuveauamov [utilizator]

    se vede ca Victor Orban e sase clase (nu, case) peste miticul klaus
    • +1 (19 voturi)    
      aici ai nimerit-o (Vineri, 1 mai 2020, 13:27)

      BillytheGreat [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Mitic, epic, legendar.
    • -13 (25 voturi)    
      Da, dar aceasta comparatie este valabila (Vineri, 1 mai 2020, 13:35)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      nu numai in ce priveste Orban vs Iohannis ci si in ce priveste clasa politica din Ungaria vs cea din Romania si in general poporul maghiar vs poporul roman. Deci suntem ceea ce suntem, iar Iohannis nu e cu nimic mai evoluat decat Basescu si Iliescu. Nu l-as baga in aceeasi oala si pe Constantinescu. In rest, dpdv intelectual , Orban e mult deasupra oricaruia din agaricii de la varful politiicii romanesti. In momentul asta nu vad unul care sa se apropie cat de cat de el.
      • -3 (3 voturi)    
        Aia nu înseamnă că-i ceva de capul lui. (Vineri, 1 mai 2020, 14:35)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        El, repetent în facultate, este bun când îl compari cu Veorica, atât!
    • +14 (26 voturi)    
      ti-a venit flutuasul cu salariul (Vineri, 1 mai 2020, 14:23)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      de la ambasada urss din bucuresti?
    • +4 (8 voturi)    
      @cucuvesuamov (Vineri, 1 mai 2020, 19:29)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Te rog frumos “amice” (cum ar zice Caragiale)...”mitici” sunt cei din Muntenia ...in special noi bucurestenii...!
      Deci nu-l face pe Klaus Iohannis “mitic” ca nu-i de-al nostru...!��
      Vezi ca ne strici “reputatia”...!
  • +32 (62 voturi)    
    mult tupeu (Vineri, 1 mai 2020, 12:50)

    voxpopulix [utilizator]

    Ungaria a avut o mereu o atitudine provocatoare si s-a implicat in Romania mai mult decat orice alta tara ar fi acceptat. Tabere de vara, banii bagati prin diferite programe, majoritatea izoland si radicalizand si clasicul lobby extern facut mai mult sau mai putin discret.


    Din fericire pentru noi, apartenenta la NATO si EU a complicat mult orice planuri de divizune.

    Cetatenii maghiari au toate drepturile pe care le au si romanii, din pacate pentru ei Romania este condusa de o mafie iar UDMR, alaturi de PSD si PNL, face parte din problema pe care o avem de 30 de ani.

    Asta se poate schimba printr-un vot dat pe alte criterii, nu pe povesti cu autonomii si prostii. In Harghita si Covasna se vede clar ca UDMR a actionat la fel cum au facut-o PSD si PNL in sud si in Moldova.

    Cei doi Orban sunt doua elemente toxice pentru Romania si Ungaria. Eu zic sa votam cat mai avem voie.
    • +9 (11 voturi)    
      UDMR si oficalii (Vineri, 1 mai 2020, 17:00)

      Tudor PetruFriciu [anonim] i-a raspuns lui voxpopulix

      din Ungaria nu iteleg vorba buna si limbajul diplomatic.Daca preseditele nostru a fost putin mai dur imiediat dl.V.Orban a devenit cel care indeamna la respectul romanilor.Felicitari dle.Presedinte.
    • +5 (5 voturi)    
      orban hunul (Sâmbătă, 2 mai 2020, 4:50)

      Fu Thien Zbang [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      sa nu uite ca romanii au mai fost la budapesta in 1919!cum zicea tribunelul vadim daca mai ajungem inca o data,nu mai plecam!
      am zis!
  • +40 (66 voturi)    
    . (Vineri, 1 mai 2020, 12:51)

    Sarmat [utilizator]

    UDMR - calul troian al Ungariei si al Kremlinului
    • -9 (11 voturi)    
      Ciocan! (Vineri, 1 mai 2020, 13:04)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      Ciocan! Pentru el, orice problema e un cui!
    • -12 (22 voturi)    
      nu chiar. (Vineri, 1 mai 2020, 13:37)

      Magherandu [anonim] i-a raspuns lui Sarmat

      UDMR lucreaza pe fata.
      Calul troian poate fi gasca generata de Sibiu Capitala Culturala Europeana.
  • -11 (41 voturi)    
    Rîde Ciobi (Vineri, 1 mai 2020, 12:54)

    NoFive [utilizator]

    Cine vorbeste de "tulburi perioade antidemocratice", ce sa zic. La el in ograda mai degraba. Adevarul e ca Iohannis si-a cam facut-o cu mîna lui.
  • +28 (42 voturi)    
    uite cine vorbeste! (Vineri, 1 mai 2020, 12:54)

    aero [utilizator]

    si cum noi stam si ascultam zilnic stiri la tv (cu V. Orban, u min de externe, cu netradatorii IUDMR, cu alti neaveniti..) despre cum ne insulta ungurii in fiecare zi, si cum ei au dreptate si noi nu!
    Oare nu le e rusine televiziunilor sa tot stea stiri insultatoare si nemeritate la adresa romanilor!
    Iar oficialii nostril scuipati in fata de unguri, accepta complice in fiecare zi!
    Normal ca apar "Vadimi" la asemenea jigniri!
    • -1 (1 vot)    
      Reactii romanesti (Sâmbătă, 2 mai 2020, 12:45)

      critica [utilizator] i-a raspuns lui aero

      Aveti dreptate! Nu pot sa nu ma mir mereu de faptul ca publicatiile si unii parlamentari romani barfesc tocmai pe alti romani care nu au nici o vina! Cred ei ca asa castiga mai multe voturi, sau nu ii duce capul?
  • -36 (78 voturi)    
    Are dreptate Presedintele Ungariei, (Vineri, 1 mai 2020, 12:58)

    asistat [utilizator]

    cu prostii nu are rost sa-ti bati capul... Ma mir ca n-a adormit cand a ascultat declaratia lu’ ficus...
    • -4 (8 voturi)    
      atentie (Vineri, 1 mai 2020, 13:54)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui asistat

      Tare imi e ca Orban e ca pretenul Putin, acel Nu sa fie de fapt Da
  • -49 (75 voturi)    
    RUSINE Johannis! (Vineri, 1 mai 2020, 13:00)

    Cactus Jack [utilizator]

    CNDC a sanctionat corespunzator presedintele Johannis. Un articol despre rusinoasa lui fapta privind declaratia dusmanoasa fata de Tinutul Secuiesc, se afla pe masa comisiei de acordare a premiului Karl din Aachen. Data planificata a acordarii distinctiei era 21 mai 2020, s-a amanat din cauza lui Covid-19 pe un termen ulterior necunoscut. Personal consider ca merita sa fie anulata definitiv, nu asa arata comportamentul unui politician european, care lupta si pt drepturile minoritatilor nationale.
    • +19 (31 voturi)    
      Secuiule (Vineri, 1 mai 2020, 13:10)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Ce ati vrut voi sa faceti pe intuneric, ca hotii? Klaus v-a expus cu pantalonii in vine. Ce bine imi pare ca ati luat teapa!
    • -7 (15 voturi)    
      Ba sa ia instinctia! (Vineri, 1 mai 2020, 13:40)

      Magherandu [anonim] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Asa vede oricine ca e in slujba strainatatii!
    • +21 (29 voturi)    
      Dar dupa parerea ta (Vineri, 1 mai 2020, 13:45)

      Putinel [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      cum ar trebui sa fie comportamentul unui presedinte de stat atunci cand integritatea tarii pe care o administreaza este amenintata intr-un mod insinuos si perfid de falanga unei etnii care permanent incita si se foloseste de oportunismul politic al unor partide pentru a-si promova cu tenacitate scopurile revizioniste?
    • +24 (36 voturi)    
      Presedintele a actionat corect (Vineri, 1 mai 2020, 13:45)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Presedintele nu a facut nicio declaratie dusmanoasa.
      Presedintele a facut ce trebuia sa faca, in fata atacurilor iredentiste repetate ale udmr si ale celorlalti tradatori ai tarii.
      A avut in mod sigur rapoarte de la Serviciile de Informatii ale tarii, dar si fara asemenea rapoarte, daca ai macar un pic de minte, poti intelege planurile iredentiste marsave ale udmr.
      V. Orban stie ca presedintele are dovezi clare, privind actiunile iredentiste ale guvernului maghiar, de aceea a avut aceasta reactie moderata.
      In primul rand, a cere astazi orice drepturi sau privilegii, mai mult decat au acum, inseamna impertinenta.
      Minoritatile au in Romania absolut toate drepturile imaginabile.
      Orice pretentie in plus, inseamna ca, in spatele unor cuvinte mestesugite, se ascunde altceva. Propunerea de autonomie a unei zone din Romania, repusa mereu si mereu in discutie, ascunde pretentia clara ca acea zona sa fie extrasa de sub autoritatea Statului Roman.
      Cu ajutorul psd si al altor tradatori, astazi propunerea trece tacit la camera, data viitoare, profitand de carantina, de vacanta, de votul prin corespondenta al parlamentarilor, chipurile din greseala, trece si de senat.
      Mituind sau santajand niste judecatori corupti de la CCR, propunerea poate trece si de CCR.
      Daca nu prima data, poate a doua oara, poate a treia oara.
      CCR a dat multe decizii aberante, criminale, nelegale, netemeinice si neconstitutionale.
      Dupa eliminarea tuturor autoritatilor Romane din zona, urmeaza cererea de independenta, apoi unirea cu Ungaria.
      Nu este un fals conflict interetnic.
      Usor, usor, Romanii din aceste judete au fost alungati sau deznationalizati, Limba Romana nu se mai invata, nu se mai foloseste, programa scolara, manualele nu mai refleca realitatea, ci pozitia mincinoasa a udmr, privind istoria Transilvaniei.
      Se impune ca scoala sa ajute la formarea oamenilor, sa nu mai poata fi pacaliti atat de usor, de politica iredentista a pasilor marunti, dusa de udmr.
      • +2 (2 voturi)    
        JOHANNIS (Sâmbătă, 2 mai 2020, 13:11)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        Mare noroc are ROMANIA cu presedintele JOHANNIS ! PUNCT SI DE LA CAPĂT ! Niciun presedinte ”pur sînge românesc ” n-ar fi îndrăznit să aibă curajul lui JOHANNIS ! îNSĂ prin el se exprimă chiar vocea profundă și tăcută a poporului român, NICIO ”STRĂDANIE” DIN LUME NU MAI POATE COBORÎ NIVELUL LA CARE A URCAT K.W. JOHANNIS .PENTRU TOTDEAUNA acest POPOR ! Se vor scrie ...”istorii” peste” istorii ” pe această temă , dar nivelul atins nu mai poate fi ...doborît . Rămîne de văzut pînă la ce grad al maturității va ajunge să se coaguleze prezenta ”starea de anestezie” a elitei cultural -politice românești,stare în care stă cantonată de 80 de ani .PENTRU CĂ DESPRE NAȚIONALISM NU SE POATE VORBI ÎN CAZUL ROMÂNIEI ! Cît privește pe unguri, eu unul nu pot decît să le deplâng obsedanta si patologica disperare a înfrîngerii suferite la 1918 . Nici după un secol întreg nu și-au revenit .
    • +1 (7 voturi)    
      cine e "personal"? (Vineri, 1 mai 2020, 13:54)

      zigot [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      sa stiu si eu cine distribuie rusinea in Ro
  • +8 (20 voturi)    
    hunule (Vineri, 1 mai 2020, 13:03)

    DiDiRo [utilizator]

    tu ai facut istorie la scoala? Vezi cum vii tu in intampinarea tezei biblice ca pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti. Fii mai cu respect pentru poporul roman ca altfel o sa te facem de toata rusinea cand mai vii pe la Tusnad.
  • -13 (23 voturi)    
    Ca sa vezi (Vineri, 1 mai 2020, 13:04)

    Imperialistu [utilizator]

    Marele european si democrat Johannis foloseste saluturi in maghiara pe post de bata electorala si aiureaza despre ungurii care fug cu Ardealul. Marele dusman al civilizatiei europene si al natiunii romane, Viktor Orban, face apel la calm si buna intelegere. Cine e responsabil si cine e un iresponsabil in cautare de voturi pentru partidul sau, dragi compatrioti? Ia spuneti.
  • -10 (16 voturi)    
    raspunsul lui KI (Vineri, 1 mai 2020, 13:05)

    FlorinMiron1 [anonim]

    Raspunsul lui Iohannis nu a fost elegant. Omul nu a facut decat sa se coboare la nivelui politicii maghiare traditional neprietenoasa la adresa Romaniei.
    De ani de zile, as putea spune ca dintotdeauna, atitudinea politicienilor maghiari referitoare la Romania, la romani, a fost un de hartuire, de ''bagat strambe''.
    A fost o singura exceptie, cand Tariceanu (acum un imbecil notoriu) a reusit sa faca sedinte de guvern comune ale guvernelor Romaniei si Ungariei, in Budapesta si la Bucuresti.
    Asta e o dovada ca se putea construi si altfel relatia noastra istorica. Sper sa ajungem din nou la o asemenea relatie.
    Ungaria merita mai mult decat un lacheu al lui Putin.
  • -11 (19 voturi)    
    Orbanul lor, a devenit minte lucida? (Vineri, 1 mai 2020, 13:08)

    Fides [utilizator]

    Nu, tot dicatator ramane, desi e tot mai iubit la el in tara. Dar stai, nu a zis nimic in germana? Nu a cumparat Ardealul de la PSD? Vai si amar de noi si iesirea de doi lei a lui Klaus. Orbanul nostru e prea prost sa ingroape PNL, iata insa ca o face presedintele. Si nici macar nu e ceva nou, caderea a inceput de anul trecut, cu bugetul la Sanatate si Invatamant redus, cu Orban II, Citu aproape I, cu anticipate in pandemie, cu Costache vinde spitale/demisie la fix-pix, cu Orban suspect de imbolnavire Covid, cu Citu dobanda la dobanda di IMMI invest 0, atacat energetic, totul presarat de masti luate la preturi exorbitante... samd. Iar Klaus a inceput sa minta pe banda rulanta, de la faptul ca nu aprimit alte propuneri de premier, pana la experimente fakenews cu scoal din Franta. Si sa induci ideea ca in Camera Deputatilor nu exista si parlamentati de la PNL care nu stiau ca trece tacit acel proiect de lege, ehei nu mai e drum lung. Ba, da mai tine minte cine e sef la SRI? Eduard Hellvig nu e fost PNL-ist? Jo napot, KL A US. Vinde Ardealul, PSD-ule :-)
    PS. Vorbele de cacao aruncate de Klaus pt a atrage capital electoral nu vor trece neobservate la nivelul UE, chiar daca Viktor Orban e dictator ales, bla bla bla.
  • -3 (11 voturi)    
    perioada antidemocratica (Vineri, 1 mai 2020, 13:08)

    anion [utilizator]

    Atentie PSD! Credeati ca Orban va ia in brate ca victima? Nu, in capul lui am avut perioada antidemocratica cu PSD, PUNR si PRM la guvernare cand vi se spunea Patrulaterul Rosu!
  • 0 (10 voturi)    
    Păi ridic-o, Horgane, cine te oprește. (Vineri, 1 mai 2020, 13:27)

    prec [utilizator]

    Este democrație, la noi cel puțin.
  • -9 (19 voturi)    
    din pacate... (Vineri, 1 mai 2020, 13:44)

    Atlantic [utilizator]

    Din pacate reactia lui Iohannis la derapajele psd a fost gresita,iar comentariul lui Viktor Orban este cat se poate de potrivit.
    Mi-as dori ca Presedintele sa gaseasca o modalitate de a repara,evident partial,eroarea comisa.
  • -12 (24 voturi)    
    PNL se prabuseste in sondaje (Vineri, 1 mai 2020, 13:45)

    eucomentez [utilizator]

    Cam atat. Restul sunt povesti si gargara.
    • -4 (6 voturi)    
      Și-ți pare rău? (Vineri, 1 mai 2020, 17:27)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Mie nu. Zi-mi o promisiune ce-au respectat-o. Una.
  • +13 (21 voturi)    
    Doar romani . (Vineri, 1 mai 2020, 13:48)

    cosminas [utilizator]

    Scoateti udmr-ul in afara legii ! Si am terminat cu maiaua asta !
  • +14 (20 voturi)    
    e bine sa stie dl orban de dincolo (Vineri, 1 mai 2020, 13:52)

    zigot [utilizator]

    ca romanii au pedepsit intotdeauna aroganta, fie interna, fie venita din exterior; imediat sau in timp.
  • +9 (13 voturi)    
    unde e discriminarea? (Vineri, 1 mai 2020, 15:33)

    Nedianu [utilizator]

    In declaratia lui Iohannis nu este nimic discriminator la adresa maghiarilor din RO.
    Putem aduce in discutie poate doar faptul ca este o declaratie politica mai rigida. Iar diplomatia romana nu este asa versata si prompta, cea maghiara fiind superioara la acest capitol.
    Eu ca si roman, consider ca presedintele ar fi trebuit sa se adreseze si cetatenilor etnici maghiari.Scurt, ca si om si presedinte, separind putin discursul de elementul politic.
    Poate daca o facea, lasa loc de mai putine speculatii si nu dadea ocazia politicienilor maghiari sa atace in mod nejustiticat -dealtfel- iesirea lui ca fiind discriminatorie.Si asta la o institutie unde un maghiar este presedinte, pentru a avea un efect mai vizibil.
    Iar comportamentul politicienilor maghiari este total neechitabil si dispretuitor fata de romani si Romania si atit timp cit acesta va exista, nu va fi bine si va da nastere la astfel de situatiuni provocatoare. Insa asta e politica mizera, ei speculeaza si marseaza pe lipsa de consecventa a politicului romanesc, si nu tin cont ca, ne-am saturat cu totii sa-i vedem ca invirt mecanic manivela la flasneta asta obosita a nationalismului invocind cu orice prilej minoritatea vesnic lezata, fara autodeterminare, nerespectata si fara drepturi.

    Iar la capitolul respect va fi respect atunci cind ambele comunitati inteleg sa iasa din tiparul asta de gindire medieval, si sa faca ceva concret pentru ei si pentru spatiul in care convietuiesc.
  • +9 (17 voturi)    
    Minciuna nedisimulata nu mai tine! (Vineri, 1 mai 2020, 16:08)

    Entiu [utilizator]

    Cum isi permite Orban Victor sa dea lectii presedintelui roman .
    De tinut minte pentru toti romanii! Johannis, neamt, ia atitudine intr-un mod decent si sublim.
    Este o lectie binemeritata pentru neamul romanesc, care nu ia atitudine si este pasiv si neimplicat.

    PSD-ul este cu maghiarii si cu Victoras. Sa stiti ca romanii nu sunt prosti si au inteles ca Johannis este un mare patriot.
  • +9 (19 voturi)    
    Un raspuns pe care numai marele Aurescu il da!! (Vineri, 1 mai 2020, 16:13)

    Entiu [utilizator]

    "Oficialul ungar deturnează, în mod absolut regretabil, sensul afirmațiilor Președintelui României cu privire la proiectul de lege privind statutul așa-zisului ”Ținut Secuiesc” – o temă care se circumscrie exclusiv unei dezbateri interne din România cu privire la un demers legislativ care contravine Constituției române, partea ungară neavând a se pronunța asupra acestui subiect. Așadar, MAE consideră provocatoare și inadecvate afirmațiile oficialului ungar privind calificarea discursului Președintelui României ca fiind incitare la ură și apreciază că este necesar ca partea ungară să își revizuiască propriile atitudini și acțiuni care denotă lipsă de respect la adresa României și înalților oficiali români”, se arată într-un comunicat al MAE.
  • -6 (8 voturi)    
    Ce se tot agita asa ?! Klaus era in campanie (Vineri, 1 mai 2020, 16:43)

    Ochiana [utilizator]

    electorala pentru PNL.
    Ingrijorat ca PNL ul se scufunda in sondaje ca Titanicul, d-l Presedinte a vrut sa loveasca in inamicul public nr. 1 PSD ca au uitat sa-si faca treaba. Si i-a bagat drept tapul ispasitor care se da frate cu ungurul.

    Probabil dnii de la PSD deja incep sa se bucure ca ei incep usor-usor sa creasca in sondaje iar PNL ul se prabuseste vertiginos.
    Nu va invatam nimic din din experienta 2016.

    Iar de d-l Victor Orban, ce sa mai zic, nici el nu e mai breaz cu ministrul lui de externe.
    Calmati-va, domnilor !
  • +8 (10 voturi)    
    Dl presedinte (Vineri, 1 mai 2020, 16:45)

    Tudor PetruFriciu [anonim]

    a atacat psd si parlamentul toxic,nu s-a referit la secui.Daca udmr se identifica cu psd nu e mare surpriza pt. mereu s-au comportat ca un psd vorbitor de maghiara A sutinut mereu toate initiativele antijustitie si antidemocrarice lansate de psd-alde.
  • +2 (16 voturi)    
    da, presedintele a gresit! grav! (Vineri, 1 mai 2020, 17:41)

    miculescu-rucar [utilizator]

    trebuia sa ordone armatei sa ia cu asalt parlamentul si sa aresteze javrele din camera deputatilor.
    cum puteti sa acuzati seful statului cand are o atitudine ferma fata de o problema de importanta majora?
    a gresit, ca nu a fost dur si in fapta,nu doar in vorbe!
    naparcile trebuie strivite!
    • +3 (9 voturi)    
      Subscriu în totalitate. (Vineri, 1 mai 2020, 18:50)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

      Dacă se va mai întâmpla așa ceva voi fi disponibil și
      pe fază.Năpârcile trădătoare trebuie strivite (legal,
      dacă se poate și prin orice mijloace dacă instituțiile
      Statului se fac că plouă).
  • +8 (10 voturi)    
    Sa nu uite Orban (Vineri, 1 mai 2020, 17:44)

    lenty [utilizator]

    Armata romana a ajuns pana la Budapesta.
  • +11 (11 voturi)    
    bleah (Vineri, 1 mai 2020, 17:57)

    razeshu [utilizator]

    Ti se face sila, tot timpul au bagat batul prin gard sa agite spiritele si sa isi castige alegerile acolo iar acum sunt surprinsi ca e cineva si in curtea vecina si le da cu batul in cap.
    Astia-s niste derbedei fricosi care te injura de la balcon si cand ii intalnesti pe strada umezesc pampersu instant si urla sa vina politia sa ii apere.
    Ma astept la o escaladare a limbajului asta agresiv si belicos ca sa ascunda criza COVID ului si pe cea economica - industria auto se va duce in cap in anii urmatori si o data cu ea mare parte din economia Ungara atat de dependenta de producatorii germani. Si nici sponsorul cracanat de la rasarit nu va sta prea bine cu finantza :)
  • +10 (10 voturi)    
    Recomandarea (Vineri, 1 mai 2020, 19:11)

    Mitchi [utilizator]

    Domnu' Viktor ... recomandarea e buna ... nu va aplecati ... clar!
  • +8 (8 voturi)    
    Recomandarea (Vineri, 1 mai 2020, 19:14)

    Mitchi [utilizator]

    Domnu' Viktor ... recomandarea e buna ... nu va aplecati ...clar!
  • +8 (10 voturi)    
    Patriotismul nu înseamnă naţionalism (Vineri, 1 mai 2020, 21:12)

    MIKI@ [utilizator]

    Ce e mai grav un preşedinte care nu se implică care stă ca o piatră în apă (apa trece pietrele rămân) sau unul care i-a atitudine vis-a-vis de integritatea teritorială, administrativă a României. Patriotismul nu înseamnă naţionalism, cum vrea dl. Prim-ministru al Ungariei Viktor Orban să sugereze. Naţionalismul există în Ungaria de mult, ex. dacă nu cunoşti limba maghiară nu comunică nimeni cu tine pe motiv că nu cunosc alte limbi de circulaţie internaţională (deşi cetăţenii cunosc şi alte graiuri), chiar dacă vorbeşti în engleză, germană, franceză, iar limba rusă nici nu ce să caute aici. Preşedintele trebuie să fie un jucător să se implice vezi Președintele SUA Donald Trump vezi Președintele Braziliei, Jair Bolsonaro, Președintele Franţei Emmanuel Macron, etc
    După scandalul legat de adoptarea autonomiei Ținutului Secuiesc?, o altă chestiune inflamează spiritele. Cu bunăvoința Senatului României, limba maghiară este pe cale să devină limbă oficială în Ardeal. S-a avizat tacit faptul că autorităţile locale sunt obligate să folosească oficial în comunităţile unde o minoritate naţională are peste 20% limba minorităţii respective. Unde în lume se mai întâmplă aşa ceva? Cineva vrea zâzanie cu maghiarii, pentru că până acum oamenii români şi maghiari au trăit în armonie cu bune şi relele.
  • +8 (10 voturi)    
    cetatenia (Vineri, 1 mai 2020, 22:30)

    gurka [utilizator]

    Cetatenia romana trebuie retrasa celor care nu stiu/nu vor sa vorbeasca Limba Romana si,de asemenea celor care vor autonomie pe criterii etnice.Trebuie modificata legislatia,urgent!Nu sunt nationalist si nici mare patriot,insa vreau sa vorbesc in limba mea in tara mea in care platesc multe si marunte(taxe si impozite de ex.)...
  • +3 (3 voturi)    
    Videasz: (Sâmbătă, 2 mai 2020, 1:23)

    Miky113 [utilizator]

    manusa aia folosita(aruncata) are covid inauntru !

    Si oricum nu va ajuta mai la nimic daca nu o aveti si pe cealalta .
  • +4 (4 voturi)    
    la licurici (Sâmbătă, 2 mai 2020, 7:47)

    Cetateanu [utilizator]

    La licuriciu de la vest, nu vorbeste engle'zeste nu stii konstitutia, fasz ce'tatenia! :))
  • +2 (4 voturi)    
    Piesa de teatru... (Sâmbătă, 2 mai 2020, 8:17)

    Criogenia [utilizator]

    ...de la matineu se muta in pusta maghiara. Nationalist fiind i-a venit manusa lui Orban, o va folosi si el pentru alegeri. Uite cum o mana spala pe alta si ambele c*rul....
  • +4 (4 voturi)    
    Gulas cu urechi ridica manusa??? (Sâmbătă, 2 mai 2020, 11:16)

    V. Istina [utilizator]

    In sfarsit reactioneaza si Romania normal odata! Si dupa zeci de ani de actiuni iredentiste si subminare a Romaniei si Republicii Moldova, e Ungaria brusc o victima???

    O mizerie ordinara!

    Porecla data de media nemteasca magarului dictator e foarte politicoasa, dar si foarte potrivita: gulas cu urechi!
  • +2 (2 voturi)    
    poate (Sâmbătă, 2 mai 2020, 12:23)

    costelo999 [utilizator]

    mai facem un city break la budapeste in 24 de ore, am mai facut prin 1918 sau 19 si prin 45 parca....
  • +1 (1 vot)    
    cine semana vant, culege furtuna (Sâmbătă, 2 mai 2020, 15:59)

    revo [utilizator]

    Orbane, nu mai trage vanturi!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by