Campania pentru prezidențiale a început în mod oficial pe 12 octombrie, dar partidele au început să împânzească orașele cu bannere încă de la sfârșitul lunii august. Europa Liberă le-a cerut partidelor care primesc subvenție să spună ce sume au fost investite în afișajul outdoor.

Panouri electoraleFoto: Agerpres

Perioada de precampanie nu este strict reglementată din punct de vedere legal, iar partidele folosesc banii publici pentru a-și lansa candidații printr-un afișaj outdoor agresiv. Formațiunile politice profită de vidul din legislație care nu le interzice să își monteze bannere cât un bloc sau pe fiecare stâlp de pe principalele bulevarde. De asemenea, în perioada de lansare oficială a competiției electorale apar corturile de campanie, în care se strâng semnăturile necesare candidaturii la prezidențiale.

De la precedenta campanie electorală, cea din 2014, legea s-a modificat substanțial. Dacă în urmă cu cinci ani, candidații la alegerile prezidențiale puteau avea în campanie bannere uriașe, acest lucru a fost interzis prin noua lege electorală. În timpul campaniei electorale, care este reglementată la doar 30 de zile înaintea primului tur de scrutin, candidații pot avea doar afișe de dimensiuni reduse, care să fie lipite în locuri special amenajate.

Citește articolul integral pe site-ul Europa Liberă.