VIDEO Iohannis respinge interimarii propuși de Dăncilă și o trimite cu miniștrii la votul Parlamentului: Avertizez PSD să pună rapid capăt acestei crize politice

de C.D.     HotNews.ro
Joi, 5 septembrie 2019, 18:02 Actualitate | Politic


Iohannis
Foto: Presidency.ro
Președintele Iohannis respinge miniștrii interimari propuși de premier după plecarea ALDE de la guvernare și o trimite pe Viorica Dăncilă să-și legitimeze Guvernul prin votul Parlamentului.

Anunțul șefului statului vine după ce miercuri Viorica Dăncilă a anunțat că sesizează Curtea Constituțională deoarece președintele nu numește miniștrii interimari.



„PSD e responsabil faţă de guvernarea României. Această criză de care sunt vinovaţi PSD şi toţi aliaţii lor tinde să aibă consecinţe din ce în ce mai grave, care vor fi resimţite de toţi cetăţenii. Conflictele din coaliţia de guvernare, disperarea PSD de a rămâne la putere, luptele interne şi târguieli pe funcţii nu au nicio legătură cu agenda reală a românilor. Eu nu girez sub nicio formă un astfel de joc politic meschin, ca atare resping categoric propunerile înaintate pentru miniştrii interimari”, a spus Iohannis.

Șeful statului i-a cerut premierului să meargă în Parlament să obțină votul pentru remaniere.

„Este datoria și obligația doamnei premier să meargă de urgență în Parlament pentru a obține votul de validare. Guvernul, acest guvern, nu mai are legitimitate în fața românilor încă din 26 mai, când cetățenii s-au exprimat prin vot că sancționează direcția în care duce PSD România. Acum, Guvernul nu mai are nici legitimitate politică și asta explică frica doamnei premier de a se prezenta în fața Legislativului”, a spus Iohannis.

Pe 30 august, preşedintele Iohannis a semnat decretul prin care se ia act de demisia Graţielei Leocadia Gavrilescu, viceprim-ministru, ministrul Mediului, a lui Anton Anton, ministrul Energiei, şi a lui Viorel Ilie, ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul, şi prin care se constată încetarea funcţiei de membru al Guvernului pentru cei trei. Aceştia, membri ai ALDE, au demisionat după ce formaţiunea a ieşit de la guvernare.

În locul lor erau propuşi interimari astfel: la Energie - ministrul Economiei, Niculae Bădălău, la Mediu - ministrul Apelor şi Pădurilor, Ioan Deneş, şi la Relaţia cu Parlamentul - ministrul pentru Mediul de afaceri, antreprenoriat şi comerţ, Radu Oprea.

Cele mai importante declarații ale președintelui:

  • Criza în care ne aflăm este generată de PSD prin comportamentul iresponsabil față de guvernarea României. Această criză, de care sunt vinovați PSD și toți aliații lor din acești ani, tinde să se acutizeze și să aibă consecințe din ce în ce mai grave, care vor fi resimțite de toți cetățenii. Conflictele din coaliția de guvernare, disperarea PSD de a rămâne la putere, luptele interne și târguielile pe funcții nu au nicio legătură cu agenda reală a românilor.
  • Eu nu girez sub nicio formă un astfel de joc politic meschin și, ca atare, resping categoric propunerile înaintate pentru miniștrii interimari. Să fie clar: Guvernul actual și-a schimbat componența politică! În aceste condiții, Constituția indică, fără echivoc, ce trebuie să facă prim-ministrul. Este datoria și obligația doamnei premier să meargă de urgență în Parlament pentru a obține votul de validare. Guvernul, acest guvern, nu mai are legitimitate în fața românilor încă din 26 mai, când cetățenii s-au exprimat prin vot că sancționează direcția în care duce PSD România.
  • Acum, Guvernul nu mai are nici legitimitate politică și asta explică frica doamnei premier de a se prezenta în fața Legislativului. Soluția nu este aceea de a prelungi criza prin tot felul de cârpeli, precum desemnarea unor interimari, ci de a tranșa situația cât mai curând în Parlament. Acesta este unicul mod prin care Guvernul poate încerca să își recapete măcar legitimitatea politică.
  • Prim-ministrul acuză că, prin plecarea miniștrilor ALDE, Guvernul este blocat, întrucât foștii miniștri ALDE nu și-au delegat atribuțiile, fapt ce ar fi de natură să conducă la imposibilitatea plătirii salariilor personalului. I-auzi! Asta în condițiile în care am ținut eu demisiile aproape o săptămână, ca să fie timp de rezolvare a situațiilor tehnice. Dar dacă acest lucru s-a întâmplat, este foarte grav și este cu totul imputabil premierului, care avea obligația să se asigure, înainte de plecarea miniștrilor, că activitatea ministerelor nu va fi blocată.
  • Această situație duce la două concluzii posibile: fie doamna Dăncilă nu a știut că era responsabilitatea sa, ceea ce denotă incompetență, fie a vrut să profite de acest context pentru a prelungi artificial momentul votului din Parlament, fapt deosebit de grav, pentru că pune în discuție loialitatea sa față de cetățenii României.
  • Este pur și simplu ridicol să acuzi că nu ești lăsat să guvernezi, când un simplu bilanț arată că, în 2 ani și jumătate, ai schimbat 3 guverne și 80, atenție, 80 de miniștri! Sunt cifre incredibile, care arată câtă instabilitate și probleme – de la cele strict administrative, până la cele legate de politici și de continuitatea acestora – poate genera schimbarea unui ministru într-un minister. Însă lucrurile nu s-au oprit aici. La cei 80 de miniștri se adaugă un număr de 35 de solicitări de remanieri sau demisii, care la rândul lor numai stabilitate și normalitate nu putem să spunem că generează. Chiar în aceste zile doamna premier vrea să schimbe nu mai puțin de opt miniștri, adică o treime din Guvern!
  • Prin numărul uriaș de miniștri schimbați, dar și prin faptul că de fiecare dată schimbarea a survenit în urma unor reglări de conturi în interiorul PSD, practic, în toată această perioadă, PSD a golit de conținut funcția de ministru, făcând-o irelevantă prin numărul uriaș de miniștri schimbați. Avertizez PSD să pună rapid capăt acestei crize politice, care se poate transforma într-o criză cu efecte directe asupra cetățenilor.
  • PSD riscă să ducă România într-un blocaj, care poate însemna inclusiv întârzieri în plata pensiilor și salariilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















10818 vizualizari

  • -18 (24 voturi)    
    CCR (Joi, 5 septembrie 2019, 18:05)

    Gigi Kent [utilizator]

    S-ar putea ca CCR sa o trimita inapoi la Iohannis. Asta e ...
    • +14 (22 voturi)    
      da... (Joi, 5 septembrie 2019, 19:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      pentru ca eu cand am fost la vot l-am votat pe dormeanu, nu pe Iohannis...
      halal democratie
      • -6 (10 voturi)    
        Interesant (Joi, 5 septembrie 2019, 20:07)

        Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Vrei ca Iohannis sa se erijeze in CCR, asa-i?

        Deci daca l-ai votat pe Iohannis, inseamna ca toate institutiile statului trebuie sa faca precum Iohannis si sa fie in acord cu dorintele lui.

        Iata o conceptie foarte sanatoasa despre independenta puterilor in stat si democratie!

        Traiasca #rezist tataie, ca astia stiu calea corecta!
      • -7 (9 voturi)    
        L-ai votat si "fotbalistul anului"? (Joi, 5 septembrie 2019, 20:12)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        L-ai votat si "Fotbalistul anului"?
      • -6 (10 voturi)    
        Nu ai votat... (Joi, 5 septembrie 2019, 20:37)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Il vei fi votat tu pe Iohannis dar asta nu inseamna ca poate face ce vrea el doar pentru ca l-ai votat tu.
      • -1 (1 vot)    
        E o diferenta (Vineri, 6 septembrie 2019, 21:50)

        Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        asa mare intre cei doi privind comoditatea?
  • -21 (23 voturi)    
    Dar poate ca... (Joi, 5 septembrie 2019, 18:27)

    Gigi Kent [utilizator]

    Da' poate ca doamna Premier nu intelege si trebuie sa mai citeasca pana ce intelege ceva din demisiile celor de la ALDE.

    Pai ce domnul Iohannis i-a revocat pe Kövesi si pe Lazar "imediat, adica imediat"?

    Putina rabdare stimabile … Nu iti face griji ca iti primesti "salar"-ul.
  • +9 (15 voturi)    
    ministeriabili (Joi, 5 septembrie 2019, 18:28)

    D.M.A.Gogu [utilizator]

    Sincer, 80 + 35 e un numar chiar mic de ministeriabili avand in vedere modul de a conduce partidul, anume prin promisiuni facute pentru diverse posturi in administratia publica. E numeroasa clientela ce trebuie satisfacuta.

    Acuma e si un razboi al nervilor, cine rezista mai mult. In final ar putea si Iohannis sa ceara CCR sa se pronunte cu privire la trecerea guvernului prin parlament, insa probabil ca e un demers cu rezultat cunoscut.

    Ma intreb, mergand inainte cu interimari se poate sta la guvernare pana la urmatoarele alegeri parlamentare? Daca da, atunci il inteleg pe presedinte. Daca nu, putea sa se scuteasca de acuzatiiile ca obstructioneaza guvernul si sa numeasca interimarii, ori sa ii refuze pe motive legate de activitate, moralitate, etc (daca exista). Asa a ramas in zona gri, "nu, caci nu vreau eu". Ar putea fi o alegere care sa il coste.
  • +11 (27 voturi)    
    Bravo (Joi, 5 septembrie 2019, 18:33)

    Akylas [utilizator]

    Bravo domnului presedinte Iohannis, o sinteza corecta si alarmanta a spectacolului extraordinar al trupei de circ PSD-ALDE !!!
    • -1 (11 voturi)    
      daaaa, s-a trezit ficusul, a inceput sa vorbeasca (Joi, 5 septembrie 2019, 19:49)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      mare minune , el nu se trezeste inainte de ora 19 cind se impart pijamalele dupa care isi bea lapticul si kerge ;la nani ca a obosit
      • +1 (3 voturi)    
        De unde le scoti, tovarase ? (Vineri, 6 septembrie 2019, 11:05)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Matale esti incapabil sa scrii ceva cu cap si coada, bolborosesti ceva incoerent, in care amesteci injurii si prostii...
        De ce te mai obosesti sa mai postezi ?
  • +11 (27 voturi)    
    Touche! (Joi, 5 septembrie 2019, 19:08)

    Coco_papagal [utilizator]

    Bravo K.J.
  • -13 (29 voturi)    
    Bravo Iohannis (Joi, 5 septembrie 2019, 19:30)

    Unforgiven [utilizator]

    Duplicitatea la care ai ajuns este de neconceput!
    Sa vii si sa spui cu atata nonsalanta ca vrei ca PSD sa puna capat acestei crize, cand chiar tu esti initiatorul crizei prin refuzul nejustificat al ministrilor propusi, denota o aroganta si o imbecilitate de nedescris!

    Iata unde am ajuns din cauza mizeriei de propaganda securista!
    • +3 (9 voturi)    
      Zic borfasii: (Joi, 5 septembrie 2019, 21:55)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      "Sa vii si sa spui cu atata nonsalanta ca vrei ca PSD sa puna capat acestei crize, cand chiar tu esti initiatorul crizei prin refuzul nejustificat al ministrilor propusi, denota o aroganta si o imbecilitate de nedescris!"

      Ia spune-ne si noua, cum s-a creat aceasta criza? A demis Iohannis minstrii? De ce nu se duce veorica in parlament sa voteze minstrii, daca s-a schimbat compozitia politica a guvernului? Si cine a scjimbat aceasta compozitie, Iohannis?

      Mare tupeu aveti si multa-multa nesimtire. Ca niste adevarati borfasi.

      "Daca prin propunerea de remaniere se schimba structura sau compozitia politica a Guvernului, Presedintele Romaniei va putea exercita atributia prevazuta la alineatul (2) numai pe baza aprobarii Parlamentului, acordata la propunerea primului-ministru".

      Cum dna Dancila a ramas fara ALDE, evident ca se schimba compozitia politica a guvernului, deci e obligata sa se duca in Parlament, asa cum a facut premierul Tariceanu, dupa ce a dat PD afara din guvern, asa cum a facut premierul Victor Ponta, dupa ce PNL a parasit USL si guvernarea. Si amandoi au facut-o rapid, pentru ca stiau ca au sustinere.

      Viorica Dancila stie ca acum nu o are, ii trebuie timp si incearca sa-l castige cu interimari. 45 de zile ii da timp sa negocieze, sa cumpere."
      • 0 (2 voturi)    
        Domnule rezistent (Vineri, 6 septembrie 2019, 9:44)

        Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Borfasii sunt cei care vin si improasca cu noroi in toate directiile prin propaganda si dezinformare!

        Iohannis putea sa accepte ministrii interimari propusi si sa termine odata cu toata campania asta electorala facuta pe spinarea prostilor!

        https://www.realitatea.net/zegrean-respingerea-mini-trilor-interimari-nu-este-constitu-ionala-dancila-are-ca-tig-de-cauza_2217871.html
        • 0 (2 voturi)    
          Tovarase, iar ai dreptate (Vineri, 6 septembrie 2019, 11:08)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

          "Borfasii sunt cei care vin si improasca cu noroi in toate directiile prin propaganda si dezinformare!" - exact ce faci matale.
        • +1 (1 vot)    
          Domnule borfas. (Vineri, 6 septembrie 2019, 15:35)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

          De ce sa accepte cineva sa rezolve probleme voastre, ale borfasilor. Voi ati declansat criza, voi sa sa o rezolvati: venit cu mistrii in parlament la vot si gata criza. NU trebuie sa depindeti de altii.

          "Din punct de vedere juridic, lucrurile sunt foarte clare, pentru ca art 85 al 3 din Constitutie nu lasa loc dubiilor: "Daca prin propunerea de remaniere se schimba structura sau compozitia politica a Guvernului, Presedintele Romaniei va putea exercita atributia prevazuta la alineatul (2) numai pe baza aprobarii Parlamentului, acordata la propunerea primului-ministru".

          Remarcam asadar ca art 85 se refera la doua situatii distincte in care presedintele nu are dreptul sa semneze decrete de numire in functie a unor ministri decat dupa ce Parlamentul isi da acceptul.

          Cazul numarul 1: restucturarea guvernului. Adica premierul considera ca trebuie sa reduca sau sa majoreze numarul ministerelor. Nu suntem in aceasta situatie, chiar daca este creata voit aceasta confuzie, pentru ca in cazul respingerii restructurarii poate aparea o discutie daca guvernul pleaca sau doar ramane in forma nerestructurata votata deja la investitura.

          Cazul numarul 2: schimbarea compozitiei politice a guvernului. Adica un partid pleaca (asa cum a facut ALDE acum sau PSD in 2009) sau este dat afara (PD in 2007) din guvern. Este situatia in care ne aflam."

          "Pentru ca refuza sa aplice Constitutia, Viorica Dancila a blocat guvernul. Solutia de deblocare a simpla: se duce rapid in Parlament cu noua formula si cere votul.

          Nu o face pentru a nu se vedea ca nu are majoritate si pentru ca odata picat guvernul, desi tot ea va ramane premier interimar pana la validarea unui nou guvern, va iesi din jocul politc central, care nu va mai fi despre Dancila si Iohannis ca acum, ci despre Iohannis si viitorul premier, despre cine propune sau nu propune, despre anticipate etc. Iar dna Dancila vrea sa ramana in mijlocul jocului, ca sa si pastreze o sansa la turul al II-lea."

          Acum vezi ce si cum cu noroiul.
          • -1 (1 vot)    
            Domnule rezistent (Vineri, 6 septembrie 2019, 16:48)

            Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            Viorica Dancila va fi oricum obligata sa mearga in parlament sa ceara votul de investitura dupa expriarea termenului minitrilor propusi interimar, pe care Iohannis nu are chef sa-i aprobe.

            Te lamureste Augustin Zegrean:

            "Augustin Zegrean, despre decizia lui Iohannis de a respinge miniștrii interimari: Atitudinea nu este una constituțională. Dăncilă are șanse de câștig la CCR"

            "Este răspunderea președintelui această decizie pentru că în Constituție este termen imperativ că în caz de vacantare a postului, președintele va desemna un ministru interimar pentru cel mult 45 de zile. Exprimarea din Constituție nu lasă loc de întors, mai ales că cei propuși pentru a fi interimari sunt miniștri în funcție, deci ei îndeplinesc condițiile de a fi miniștri. Atitudinea nu este una constituțională.

            Viorica Dăncilă poate să lase aceste ministere fără miniștri, pentru că știe că pentru miniștri titulari ar trebui să meargă în Parlament pentru a cere votul, în condițiile în care s-a schimbat structura Guvernului după retragerea ALDE.

            Ministerele pot funcționa fără titulari în acest interval, pentru că la fiecare minister trebuie să existe un înlocuitor. Guvernul va lucra cu mai puțini miniștri. Nu se desființează ministerele, nici Guvernul nu moare dacă nu numește domnul președinte miniștrii interimari".

            Acum te-ai lamurit cum este cu rezistenta care distruge creierele??
            • +1 (1 vot)    
              Domnule borfas.. (Vineri, 6 septembrie 2019, 17:20)

              Alius [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

              .minstri interimari sau nu, din moment ce compozitia politica a guvernului, veorica trebuie sa se duca in parlament pentru vot.

              Legea este clara, dar numai voi borfasii nu vreti sa o vedeti:

              "Daca prin propunerea de remaniere se schimba structura sau compozitia politica a Guvernului, Presedintele Romaniei va putea exercita atributia prevazuta la alineatul (2) numai pe baza aprobarii Parlamentului, acordata la propunerea primului-ministru".

              Si sa o luam logic, pe varianta ta: daca tot trebuie sa se duca in fata parlamentului pentru vot, de ce nu o face acum, sa se incheie cu criza provocata tot de borfasi? Ai raspuns la asta?
      • -1 (1 vot)    
        Nici (Vineri, 6 septembrie 2019, 21:55)

        Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui Alius

        dna Dancila nu i-a demis, adica nu PSD a provocat criza. Criza a fost provocata de Tariceanu (nu de ALDE, ca membrii nu au stiut) si este continuata de Iohannis. Presedintele nu are nici un motiv sa-i respinga- probabil asta va constata si CCR.
        • +1 (1 vot)    
          Cum am spus .. (Sâmbătă, 7 septembrie 2019, 2:03)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Mironescu Valeriu

          ... creiza este provocata de borfasi (tradiceanu/razgandeanu este unul dintre borfasii de la putere, care a fost sprijinit tot timpul de borfasii psd-isti), are acum arata cu degetul la Iohannis, de parca are vreo vina in afacerea borfasilor.

          Inca o data: borfasii se cearta intre ei si spun ca criza este provocata de Ioahannis.

          Presedintele Ioahannis are un motiv foarte puternic sa respinga propunetrile veoricai, iar acest motiv este Constitutia Romaniei.

          Voi o tineti cu "batman-batman", dar nu vreti sa comentati articolul dn Constitutie care clarifica aceasta situatie, va prefaceti, ca si psd-stii, ca el nu exista:

          ""Daca prin propunerea de remaniere se schimba structura sau compozitia politica a Guvernului, Presedintele Romaniei va putea exercita atributia prevazuta la alineatul (2) numai pe baza aprobarii Parlamentului, acordata la propunerea primului-ministru".

          Ce o impiedica pe veorica sa vina "maine" in Parlament cu propunerile (chiar si interimare) de ministri si sa puna capat crizei? De ce asteptati de la Iohannis rezolvarea crizei cand psd-ul poate sa o termine oricand? Aud?
    • +2 (4 voturi)    
      Tataie, (Joi, 5 septembrie 2019, 22:54)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      esti rupt de realitate, vorbesti ca sa nu taci!
    • 0 (2 voturi)    
      Tovarase, ai perfecta dreptate (Vineri, 6 septembrie 2019, 11:07)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      Exact postarile matale: o mizerie de propaganda securista.
  • +1 (7 voturi)    
    daca o refuzai si pe Veorica erai cineva (Joi, 5 septembrie 2019, 19:58)

    N.S. [utilizator]

    asa ramai doar un ficus!
  • +1 (3 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Joi, 5 septembrie 2019, 20:39)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    eu astept fazele alea distractive tare ...
  • -1 (3 voturi)    
    Datoria si obligatia (Vineri, 6 septembrie 2019, 0:48)

    Leon_Magnificul [utilizator]

    Vorbeste ba prea putin, ba prea mult
  • +3 (3 voturi)    
    80 de ministri in 2 ani jumate?! (Vineri, 6 septembrie 2019, 8:42)

    John M. [utilizator]

    Ai zice ca PSD-ul e format numai din oameni cu studii la Harvard si cand colo ei sunt niste prosti care se numesc si se dau afara unii pe altii.
    Cum e posibil?!
    • -1 (1 vot)    
      Cand (Vineri, 6 septembrie 2019, 22:01)

      Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui John M.

      echipa Steaua a castigat Cupa Campionilor la Sevilia, succesul a fost rodul unui mare numar de schimbari de jucatori. Nu vad nimic rau in acest proces daca pana la urma se cristalizeaza oamenii potriviti la locul potrivit. Ca, revenind la politica, rezultatul nu e cel asteptat, asta e altceva.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by