Camera Deputatilor a redactat o Hotarare privind infiintarea comisiei de ancheta pentru verificarea modului in care Primarul General al Municipiului Bucuresti utilizeaza banii publici din bugetul Capitalei pentru reabilitarea sediului din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 47 si pentru plata contractului de inchiriere a imobilului din Splaiul Independentei nr. 291-293. Aceasta va fi supusa votului in plenul Camerei marti, 10 decembrie, potrivit unui comunicat al PDL Bucuresti.

Grupurile parlamentare PDL si PPDD au cerut, luni, constituirea unei comisii de ancheta privind modul in care au fost cheltuiti banii de Primaria Capitalei pentru inchirierea sediului, iar conducerea Camerei a decis trecerea solicitarii pe ultimul loc al ordinii de zi a plenului, potrivit Mediafax.

Liderul deputatilor PDL, Mircea Toader, a precizat ca deputatii PDL si PPDD au solicitat infiintarea comisiei de ancheta privind banii cheltuiti de Primaria Capitalei pentru inchirerea imobilului in care functioneaza si pentru reparatiile cladirii.

"Initial, s-a refuzat in Biroul permanent, dupa care, citind Regulamentul, in mod clar este obligatoriu introducerea in plenul Camerei. S-a pus pe ultimul punct, dar noi vom cere modificarea ordinii de zi", a spus Toader.

Secretarul Camerei Nicolae Mircovici a precizat ca solicitarea PDL privind constituirea unei comisii de ancheta a fost considerata in Biroul Permanent "inoportuna" deoarece obiectul ei este exclusiv de competenta Curtii de Conturi, dar s-a decis trecerea ei pe ultimul punct al ordinii de zi.

"Solicitarea din partea Grupului parlamentar PDL privind instituirea unei Comisii de ancheta s-a considerat inoportuna. In urma unor discutii care au avut loc (...) obiectul unei astfel de discutii este exclusiv al Curtii de Conturi, nu al Parlamentului si nu ne putem face de ras si atunci pana la urma s-a acceptat ideea sa fie trecuta pe ultimul punct la ordinea de zi, dupa ce toate problemele Parlamentului vor fi rezolvate, care au ramas in suspensie, inclusiv din perioada mandatului anterior, va ajunge sa se discute si o astfel de problema", a spus Mircovici, dupa sedinta Biroului Permanent.

Consilierii PDL au cerut colegilor din Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) sa nu voteze pentru prelungirea contractului de inchiriere al actualului sediu al Primariei Municipiului Bucuresti (PMB), dupa ce s-ar fi platit 11 milioane euro, fara sa fie incheiat un contract de leasing.

"Cu mai bine de trei ani in urma fostul Consiliu General al Municipiului Bucuresti, dupa mai multe respingeri, a aprobat mutarea intr-un nou sediu pe perioada consolidarii cladirii PMB cu conditia incheierii unui contract de leasing financiar", a declarat consilierul PDL Mircea Raicu, la un protest al consilierilor PDL, in fata primariei, inaintea sedintei de indata de luni a CGMB pentru prelungirea contractului de inchiriere a sediului municipalitatii.

Amintim ca PDL Bucuresti a organizat un protest si saptamana trecuta, miercuri, impotriva Guvernului, la care au luat parte circa 150 de manifestanti.

Consiliul General nu a aprobat prelungirea contractului de inchiriere a sediului in care isi desfasoara activitatea Primaria Capitalei deoarece in sala de consiliu se aflau doar 33 din cei 55 ce consilieri, iar pentru aprobarea proiectului era nevoie de 35 de consilieri. Cornel Pieptea, consilier USL, sustine ca, fiindca prelungirea contractului nu s-a aprobat luni, municipalitatea risca sa piarda cele 10 milioane de euro platite pana acum pentru chirie si care, potrivit acestuia, se puteau constitui ca avans in cazul in care primaria decidea sa cumpere cladirea. Grupul PDL a parasit sala la inceputul sedintei. Primaria Capitalei poate incheia un nou contract de inchiriere daca partile sunt de acord. Viceprimarul Capitalei, Marcel Nicolaescu spune ca daca proprietarul nu este de acord cu prelungirea contractului, primaria se muta in strada.