Care sunt mizele congresului USL din 7 aprilie. Prim-vicepresedintele liberal, Mihai Voicu, a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 3 aprilie 2012, 10:22 Actualitate | Politic


Mihai Voicu
Foto: HotNews.ro
Desemnarea lui Victor Ponta si Crin Antonescu pentru functia de prim ministru respectiv presedinte si adoptarea unor documente care sa nu permita colaborarea cu PDL sunt principalele obiective anuntate pentru congresul USL din 7 aprilie. Sorin Frunzaverde ar putea fi cooptat direct in conducerea PNL pe o functie de vicepresedinte. Ce alte mize are acest Congres? Prim-vicepresedintele liberal, Mihai Voicu, a discutat online cu cititorii HotNews.ro. Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu realizat de Dan Tapalaga.

Nota Redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate.
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu realizat de Dan Tapalaga.​




Citeste mai multe despre   


















1691 vizualizari

  • Contradictie (Marţi, 3 aprilie 2012, 10:30)

    Cri [anonim]

    Cum se împacă interzicerea colaborării USL cu PDL în raport cu primirea lui Sorin Frunzăverde direct în funcția de vicepreședinte al PNL, atât timp cât acesta era persoana numărul doi în PDL ?
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:16)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cri

      Este vorba de o interzicere de colaborare cu un partid. Persoanele nu sunt vizate. Aceasta interzicere are un scop politic si arata o desprindere clara de politicile practicate de PD. Interzicerea va fi concretizata prin adoptarea unor hotarari de Congres, documente cu valoare statutara si nu prin adoptarea unei decizii a USL, cu toate ca aceasta este implicita. USL, fiind o alianta, nu are un organism de conducere numit Congres.
  • Intrebari (Marţi, 3 aprilie 2012, 10:48)

    CalinM [utilizator]

    1. Uram traseismul dar ii iubim pe traseisti? (cazuri ca Frunzaverde, Darius Valcov etc)

    2. In opinia dumneavoastra exista oameni bolnavi de coruptie care isi fac rau lor si societatii in care traiesc?
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:19)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CalinM

      1. In opinia mea, traseism inseamna situatia in care un ales, fie la nivel local fie la nivelul Parlamentului, decide ca in timpul mandatului sau sa paraseasca partidul pe listele caruia a fost ales si ,in consecinta, sa paraseasca si mandatul primit de la alegatori. Situatiile invocate de dvs sunt intentii de candidatura din partea altui partid insotite de demisii imediate din functiile alese din partea partidului care i-a sustinut in alegerile precedente.

      2. Fara indoiala ca exista oameni corupti si este la fel de clar faptul ca acest fenomen ne afecteaza pe toti ca indivizi si ca societate.
  • motive Dl Sorin Frunzaverde (Marţi, 3 aprilie 2012, 11:13)

    Andrei [anonim]

    Din fragmentele conferintei de presa a d-lui Frunzaverde am inteles ca motivele plecarii sale si a grupului sau din PDL sunt:
    1. faptul ca nu primeste destui bani (prin descentralizare) de cheltuit
    2. faptul ca este stanjenit in activitatea sa de faptul ca aceasta ii este urmarita.
    Ambele puncte sunt usor interpretabile in defavoarea sa, dvs cum le interpretati ?

    Este statutara intrarea direct in cem mai inalt for de conducere colectiva a unui membru cu vechime zero ?
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:24)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Dl Sorin Frunzaverde a justificat gesul sau in sensul celor spuse de dvs. chiar daca interpretarea din intrebari este usor subiectiva. Descentralizarea si autonomia financiara, ca parte a acesteia, este de dorit si a fost sustinuta de partidul principal de guvernamant. Dezamagirea dlui Frunzaverde este legata de neindeplinirea angajamentelor facute de guvernul PD.

      In legatura cu "statul politienesc" nu putem sa nu luam act de diverse demersuri cu pronuntate consecinte politice. Oameni politici ai opozitiei (Teodor Athanasiu, Tudor Chiuariu, Paul Pacuraru etc) au fost acuzati de diverse lucruri, care ulterior s-au dovedit a fi neadevarate. Iar acest fapt a avut consecinte politice asupra acestor persoane si asupra partidului din care proveneau acestia.

      Congresul, conform legii partidelor, va putea modifica statutul in sensul suplimentarii numarului de vicepresedinti cu locul domnului Frunzaverde. Daca cooptarea dlui Frunzaverde s-ar fi petrecut fara trecerea prin Congres, obiectiunea dvs ar fi fost justificata.
  • Alegeri si statut (Marţi, 3 aprilie 2012, 11:14)

    Pepi [utilizator]

    Domnule Mihai Voicu,

    Va citez din legea partidelor politice, referitor la modificarile de statut:

    „Art. 25. (2) Orice modificare se comunică Tribunalului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data adoptării, cu îndeplinirea prevederilor art. 18 alin. (2) şi (3). Tribunalul Bucureşti o examinează potrivit procedurii prevăzute la art. 20 şi 21.

    Art. 26. - (1) În cazul în care modificările nu sunt comunicate conform art. 25 alin. (2) sau dacă instanţa a respins cererea de încuviinţare a modificării statutului, iar partidul politic în cauză acţionează în baza statutului modificat, Ministerul Public va solicita Tribunalului Bucureşti încetarea activităţii partidului politic şi radierea acestuia din Registrul partidelor politice.”

    La ultimul congres al PNL, care a avut loc intr-o vineri, rezultatele votului pentru noul stat au fost comunicate de organizatori pe la ora 16-17 si intr-un timp foarte scurt a inceput alegerea noii conduceri, conform noului statut. In conditiile in care nu a existat timpul fizic pentru a fi urmate toate procedurile legale inregistrarii acestui nou statut la tribunal, cat de legala a fost alegerea conducerii PNL?

    Va multumesc.
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:26)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pepi

      Aceasta este procedura utilizata de toate partidele. Sensul legii partidelor politice este acela ca modificarile statutare intra in vigoare pentru terti la data aprobarii de catre Tribunalul Bucuresti. Daca ar fi altfel, toate partidele s-ar afla intr-un cerc vicios si nu ar putea niciodata sa-si aleaga o noua conducere. De altfel, niciodata Tribunalul Bucuresti nu a respins pentru nici un partid procedura mentionata de dvs.
  • congres usl (Marţi, 3 aprilie 2012, 11:50)

    ciprian [anonim]

    credeti ca populatia agreeza ideea ca pdl sa se mute in psd sau pnl ?pana mai ieri erau corupti,dar dupa mutare devin solutiile usl pt alegeri?
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:28)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ciprian

      Nu pot aprecia parerea populatiei despre ceea ce invocati. Este un termen mult prea general si oricum cetatenii vor avea posibilitatea, in foarte scurt timp, sa se pronunte prin vot daca si ce fel de parere au.
  • cingresul usl (Marţi, 3 aprilie 2012, 12:20)

    mbebe [anonim]

    vreau sa intreb de ce sunt primiti pdl-isti in usl ,cu primarii sunt de acord dar cu greii ? ce facem ,eu zic ca faceti greseala sa-i primiti ,fiecare sa piara pe limba lui ,asa o sa va pierdeti din credibilitate care si asa cam scartaie .
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:29)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mbebe

      Daca sunteti de acord cu primarii, ce diferenta este intre un primar si un presedinte de Consiliu Judetean? Pe de alta parte, sunt total de acord ca acest fenomen trebuie sa fie atent gestionat fara a se transforma in politica generala de partid. De altfel, va reamintesc pozitia PNL exprimata de presedintele Crin Antonescu de a nu reprimi in PNL oameni ca Gheorghe Flutur, Gheorghe Stefan sau Florin Popescu.
  • Nedumerire (Marţi, 3 aprilie 2012, 12:22)

    Tase Rota [anonim]

    Eu personal nu cred ca motivele plecarilor lui Frunzaverde si Valcov de la PDL le reprezinta nealocarile de fonduri catre ei, dar sa presupunem ca acestea sunt motivele. In consecinta, dumneavoastra, USL-ul, veti veni la putere si urmeaza sa le alocati fonduri, mai multe decat le-au fost alocate de catre PDL. Va rog sa-mi raspundeti de unde veti aloca acele fonduri, avand in vedere ca in fata lor stau la coada multi altii.
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:31)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tase Rota

      Nu avem un avem un angajament fata de cei mentionati ca li se vor acorda fonduri cu prioritate. Ar fi incorect si nu ar rezolva problema generala. Ce putem spune este ca vom declansa un proces accelerat de descentralizare in care se va regasi un just echilibru in repartizarea bugetului de stat intre structuri locale si structuri centrale.
  • PNL Romania si R.Moldova (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:04)

    Andri Popa [anonim]

    PNL este un partid care se revendica de la miscarea national-liberala romaneasca de la sfarsitul secolului al XIX-lea. In ce masura este PNL astazi pregatit si motivat sa investeasca resurse, efort si timp in democratizarea si dezvoltarea fragmentului din natiunea romana aflata in acest moment in R.Moldova?
  • interzicerea colaborarii cu pdl (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:10)

    abis [anonim]

    Domnule Voicu,
    Inteleg ca doriti sa adoptati un document care sa interzica partidelor care compun USL orice colaborare politica post-electorala cu PDL. Am doua intrebari pe acest subiect:
    - vi se pare mai dezirabila colaborarea cu PPDD pentru a forma o majoritate parlamentara, partid care, potrivit sondajelor va intra alaturi de USL si PDL in parlament? Retin ca USL este pe un trend descrescator in sondaje si ca exista sanse bune de a nu avea 50%+1 din urmatorul parlament... Stiu ca asta va doriti, insa nu este o certitudine ca veti obtine si trebuie sa luati in calcul toate variantele
    - un astfel de document tradeaza cumva neincrederea in partenerii de alianta? Pentru ca nu exista nicio alta ratiune pentru semnarea lui...
    • raspuns (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:35)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui abis

      Sigur ca nu avem in vedere o colaborare pentru formarea majoritatii cu PPDD. Nu avem in studiu un scenariu in care USL sa obtina mai putin de 50%.

      Nu este vorba de neincredere, pentru ca acest document este adoptat prin libera vointa a tuturor celor trei partide membre ale USL. Dupa cum spuneam in raspunsul la o intrebare precedenta, este un gest politic de desprindere clara fata de politicile promovate de PD.
  • de ce (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:35)

    larisa [anonim]

    De ce ii primiti pe cei din pdl? Nu va daundeaza imaginii partidului? E ca si cum ar tb sa-i votez pe aceeasi oameni care au intrat in alt partid si nu vreau sa fac asta.
    • r (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:59)

      Mihai Voicu [hotnews.ro] i-a raspuns lui larisa

      Dvs si toti cetatenii veti avea, intr-adevar, posibilitatea sa judecati daca imaginea partidului este sau nu afectata. Nu cred insa ca in judetul Caras-Severin, de exemplu, PNL si USL nu vor castiga fara drept de apel algerile.
  • Da cu Banias este OK (Marţi, 3 aprilie 2012, 14:22)

    lehamite [anonim]

    Da cu BANIAS este OK. Aceasta persoana va reprezinta?
  • Pentru redactie (Marţi, 3 aprilie 2012, 14:37)

    Pepi [utilizator]

    Referitor la rapunsul pe care mi l-a dat dl Voicu (a patra intrebare):

    1. Faptul ca aceasta e procedura utilizata de toate partidele nu o face mai putin ilegala. Faptul ca toata lumea merge cu mai mult de 50 km/h in localitate nu inseamna ca e si legal.

    2. Ce vrea sa insemne ca modificarile intra in vigoare "pentru terti"? N-am vazut o asemenea mentiune in lege (e posibil sa insel totusi). Adica modificarile, chiar daca nu sunt aprobate de trbunal, sunt valabile?!? Daca dupa ce se fac noi alegeri modificarile nu sunt acceptate de tribunal insemana ca partidul respectiv e in afara legii? Din cate se pare legea e incompleta, dar asta inseamna ca trebuie imbunatatita, nu sfidata.

    3. Faptul ca tribunalul Bucuresti nu a respins nicio procedura e cumva legat de faptul ca Ministerul Public nu a sesizat faptul ca partidele au functionat in afara legii?
  • intrebare (Marţi, 3 aprilie 2012, 14:39)

    Crasmariu Adrian [anonim]

    Domnule Mihai Voicu,

    Spuneti-mi,va rog daca in campania electorala care bate la usa,veti incerca sa scapati de unii indivizi din PNL,catalogati de catre electori drept LICHELELE P.N.L.-ului ?
    Ma refer la un caz concret: Rele Fenechiu de la Iasi care se stie ca este plin de bube,urmarit de DNA si mai mult decat atata,NIMENI nu-l mai doreste ca sef la PNL.
    Cred ca cea mai frumoasa figura pe care ati face-o pentru ieseni,ar fi aceasta:sa ne scapati de FENECHIU.
    Cu siguranta veti castiga si incredere si simpatie din partea tuturor iesenilor.
    Nu-l mai trimiteti pe la televiziuni pe acest individ ca nu faceti altceva decat sa pierdeti in sondaje.
    Sa va ajute DUMNEZEU !


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version