O alta fata a Parisului

de Dan Popa     HotNews.ro
Duminică, 12 iunie 2011, 17:59 Actualitate | Opinii


Cei care ma cunosc, stiu ca nu dorm mai mult de 4-5 ore pe noapte. Asa incat vineri dimineata pe la 5 bantuiam prin Paris, cu rucsacul in spate. Pe la 5,30, pe rue Ledru Rollin (aproape de Bastille), in fata unui magazin Monoprix, o coada de 7-8 persoane. Magazinul deschidea abia la 10. Unii erau cu cainele in lesa, altii doar cu plasele dupa ei. Bine imbracati (cel putin curat imbracati), mi se pareau coborati din anii `80 din Romania, cand cu cozile la paine si lapte. Am stat pret de o tigara pana m-am dumirit la ce asistam de fapt, scrie Dan Popa pe blog.

Pe la ora 6 cei din Monoprix aruncau produsele expirate sau care urmau sa expire. Ladite cu capsuni mai sleiti, iaurturi, salam etc. Oamnii se aruncau asupra laditelor si isi alegeau mancarea. Am discutat cu unul dintre ei, pensionar, tata a doi copii-ingineri (daca nu a mintit). Le-am facut si poze cu telefonul (mai discret) dar trebuie sa ajung acasa sa le descarc. Gerard isi luase capsuni si o bucata de salam. A lucrat la SNCF (caile lor ferate) de unde a iesit cu o pensie de 1500 de euro.

Nu se descurca din bani, intrucat le mai da si copiilor. El zice ca se poate si mai rau, ca sunt oameni pe care criza i-a lovit si mai tare. Il cred. Ar fi vrut sa mai lucreze, dar nu are unde. "Les salauds du Maroc" nu-i permit, mai zice Gerard. Nu se considera cautator prin gunoaie ci un barbat care stie "specula" micile avantaje ale sistemului corporatist. "Poate ieri as fi dat 5 euro pe capsunile astea. Azi le iau gratis", zice aproape mandru.

Citeste integral








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16426 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    ? (Duminică, 12 iunie 2011, 18:19)

    Mortar [anonim]

    haide bai nene!!! acum ai descoperit si tu saracia din tarile occidentale! iti urez la cat mai multe excursii! si evita zonele turistice si ai ce sa gasesti!
    • -4 (10 voturi)    
      De saracie vorbin ? (Luni, 13 iunie 2011, 12:12)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Mortar

      Dragul meu , cred ca as vrea sa fiu si eu sarac dar cu pensie 1500 euro pe luna. Cred ca este ceva ce va scapa... Sau poate faceti parte din categoria ciocoilor si nici macar nu stiti ce inseamna saracie in ROMANIA !!! Va doresc numai de bine si la mai multa intelepciune indiferent cat de destepti v-ati crede !
      • 0 (0 voturi)    
        da? (Marţi, 14 iunie 2011, 11:42)

        popas [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Gresesti inteligentule... In Paris, viata este una dintre cele mai scumpe. Chiriile sunt de 900 euro, mancarea este groaznicde scumpa, cu 1500 euro nu prea ai ce sa faci acolo.
        Acolo poti cumpara apartamente de 1 mil euro, sau in cel mai fericit caz de 300 mii euro confort 2.
        • 0 (0 voturi)    
          gresesti total amice ! (Marţi, 14 iunie 2011, 19:23)

          pps [anonim] i-a raspuns lui popas

          am stat in 2 camere,mici,450E,daca nu mananci la restaurant si gatesti acasa poti cu 300E/luna,iar apartamente de cumparat,gasesti si la 100000E !
          deci daca nu vrei apartament in varful turnului eiffel,chirie in turnul notre-damme,si mancare la rest ritz, deci daca esti modest,sa stai in 2 in 2 camere o poti duce cu mancare cu tot cu 1000E !
          si-ti raman si ceva bani de muzee ,un concert sau de meci la psg
          • 0 (0 voturi)    
            Multumesc. (Luni, 20 iunie 2011, 2:43)

            Mihai [anonim] i-a raspuns lui pps

            Sunt convins ca asa este.
            I spiritul articolului gandind, cred ca acel domn nu platea nicio chirie. Deci chiat nu cred ca suntem noi in masura sa-i compatimim pe pensionarii francezi cu 1500 Euro pensie. Cred ca "popas" nu stie nici macar cat este salariul minim in Romania.
            Plus ca ii consider ironia ieftina si neavenita.
  • 0 (2 voturi)    
    Les glaneurs et la glaneuse (Duminică, 12 iunie 2011, 18:44)

    Alin [anonim]

    De vazut neaparat filmul: Les glaneurs et la glaneuse (2000)
  • 0 (8 voturi)    
    Uite cine trateaza Romania cu dispret... (Duminică, 12 iunie 2011, 19:23)

    Costin1968 [utilizator]

    ...Sarkozy ,mai bine ai grija de propria curte...
  • +2 (2 voturi)    
    je ne sais quoi (Duminică, 12 iunie 2011, 19:27)

    muciflenduri [utilizator]

    Virgula intre subiect si predicat?
  • +15 (15 voturi)    
    Previziune (Duminică, 12 iunie 2011, 20:40)

    Orpheus [utilizator]

    Bine ca nu a intrat Romania in Schengen, fiindca am fi avut dificultati sa absorbim toti emigrantii din Franta...
  • +9 (15 voturi)    
    Lumea-i la fel peste tot (Duminică, 12 iunie 2011, 20:59)

    razvan [anonim]

    eu stiu de ceva timp chesti de astea, is evidente daca stai putin si te gandesti. Lumea nu are sa fie foarte foarte diferita acolo, noua ni se par prea mari unele diferente dar nu privin lucrurile in profunzime. Eu stiu ca n-are rost sa emigrez din Romania, chiar imi place la noi , avem o tara frumoasa tare. <b> daca vrei sa muncesti serios poti munci si in Romania . </b>
    • -8 (12 voturi)    
      Serios? (Luni, 13 iunie 2011, 8:26)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Nici nu ai habar cat de tare te inseli mai baiatule. Cum iti suna pe aceeasi munca de inginer un salar de 200000$ pe an????
      • +8 (8 voturi)    
        in Franta?! (Luni, 13 iunie 2011, 10:41)

        zertty [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        unde si in ce domeniu?
      • +16 (18 voturi)    
        dezinformare (Luni, 13 iunie 2011, 11:02)

        G.P. [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        @Mihai: imi suna foarte putin probabil, sau cel putin exceptional. Salarii de nivelul de care pomenesti cred ca le numeri pe degete si cel mai probabil sunt legate intr-un fel de institute de cercetare cu fonduri europene la care contribuim tot noi, fraierii.
        @Razvan: nu ma intreb de ce se simt tiganii ca acasa aici... marea majoritate a populatiei din paris sunt niste nespalati (scolile si gradinitele lor sunt pline de paduchi, care se transmit si la adulti - prin metrouri sau de la copilul nevinovat care iti vine infestat acasa). vanzatoarele si vanzatorii put a transpiratie prin magazine, acordeonistii si cersetorii bantuie si la ei prin metrou si nu sunt toti romani.
        Deschideti ochii si salvati-va tara, nu mai alergati de nebuni sa le salvati pe ale altora, in care oricum veti fi priviti ca niste venetici. Nu vorbesc de inginerii cu peste 200.000 dolari salariul (care banuiesc ca nu sunt in Franta - aici se calculeaza in Euro) - nu va faceti vise ca puteti sa fiti toti parte din 'creme-de-la-creme' prin tari straine. Nu orice tenisman ajunge in top 100, nu orice fotbalist joaca finala Cupei Campionilor, nu orice inginer este asteptat de Occident ca sa contribuie la dezvoltarea paturii superioare a populatiei! Mai bine straduiti-va sa dezvoltati o patura medie acasa si sa dormiti linistiti, sa apreciati ce aveti si sa asigurati copiilor vostri un loc decent sa isi creasca la randul lor copiii.
        • +3 (3 voturi)    
          emigratia (Luni, 13 iunie 2011, 12:13)

          Valentin [anonim] i-a raspuns lui G.P.

          frumos si corect gandit si exprimat...
        • -3 (7 voturi)    
          soia (Luni, 13 iunie 2011, 12:45)

          quetzal [utilizator] i-a raspuns lui G.P.

          ce propaganda in stil epoca de aur. ai uitat sa mentionezi consumul redus al salamului cu soia... :)
        • +5 (11 voturi)    
          ce patura sociala (Luni, 13 iunie 2011, 12:45)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui G.P.

          cand populatia e sofocata de coruptie?

          Dupa ani de muncit si facut afaceri in Romania m-am dat batut si am plecat. Nu mai puteam nici sa lucrez caci dupa ce terminam un proiect ma simteam pedepsit, bagam mana in buzunar sa platesc oamenii si ma uitam cu proiectul era inutil dezvoltat caci f. putini au consistenta si duc lucrurile pana la un fagas normal.

          Cand modelul de succes este interlopul securist iti cam pui intrebari. Eu unu m-am saturat, prea multe frustrari, prea mare bataia de cap. Acum castig in cateva zile de munca cat castigam intr-o luna avand o echipa care lucra cu mine.

          As vrea sa ma intorc in tara, am acolo prietenii si parintii, limba materna inseamna atat de mult... si totusi dupa ce stau cateva zile in Romania de abia astept sa plec. Toti sunt intunecati, tristi, se plang, iar cei care nu se plang se lauda. Putina relaxare daca ceri se uita la tine ca le un dobitoc. Din pacate ii inteleg foarte bine.
        • +5 (5 voturi)    
          o alta fata a parisului ... (Luni, 13 iunie 2011, 14:31)

          marius [anonim] i-a raspuns lui G.P.

          apropos "dezinformare" comentariul este absolut corect !!! traiesc de peste 30 de ani in occident - incercati sa faceti loby pt.tara voastra - na mai priviti "antenele" ... nu va lasati manipulati ... in ceea ce ma priveste, de departe ... ascult doar muzica preferata (pe net) si stirile de actualitate pe "hotnews.ro"
      • +2 (4 voturi)    
        Unde lucrati d-le Mihai ? (Luni, 13 iunie 2011, 11:28)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Te-as ruga frumos sa-mi spui unde lucrezi . Nu cred ca un inginer chiar si sef de proiecte scoate atatia bani pe an. Daca erai doctor, avocat sau afacerist poate mai intelegeam dar asa stau si ma minunez la ce puteti scrie ..................
        • 0 (0 voturi)    
          OK (Luni, 13 iunie 2011, 16:32)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui dan

          Nu e minciuna, ofer consultanta in domeniul petrolier in Canada. Dar cunosc ingineri in alte domenii care castiga asemanator. Da un search pe google, scrie WSG daily rates, la ce o sa gasesti mai adauga cam 300$ pe zi alte chestii icluse in factura, gen foof allowance, mileage, phone, etc.
          • 0 (0 voturi)    
            domeniul petrolier... (Luni, 13 iunie 2011, 19:59)

            dodu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

            e singurul ramas la asemenea sume! in majoritatea industriilor criza si-a spus cuvantul... In domeniul meu, nu a mai auzit pe nimeni de vre-un an cu mai mult de 200Eur/zi fara extra... acum e pe la 150...(exceptie fac zonele de conflict militar - nigeria, afganistan, iraq, etc)
            • 0 (0 voturi)    
              North America (Marţi, 14 iunie 2011, 1:55)

              Mihai [anonim] i-a raspuns lui dodu

              E altfel in North America....150$ pe zi ii faci din gradinarit, un 5000 pe luna ridica un sudor cu experienta, un 3000 ca steel framer. Deci daca din general labour iese 40-50000 pe an, un inginer bun, cu experienta ia pe putin 150000, plus beneficii gen health insurance, dental insurance, fond de pensii, share-uri, bonusuri, mai rar dar se mai dau si bonusuri daca ai facut ceva extraordinar.
    • +2 (4 voturi)    
      Cand iesi din frumoasa tara (Luni, 13 iunie 2011, 12:38)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui razvan

      vezi un pensionar care castiga 1500 de euro pe luna si se plange de saracie.

      Sau ca produsele care se dau gratuit la ei dimineata la noi se duc la piata spre vanzare.

      Sau ca in Anglia un necalificat castiga intr-o zi de munca 600 de lei, cat ar castiga in aproape o luna in Romania si asta inghitind si un sef inutil de cretin.

      Nu ca ar fi numai vorba de bani, de pilda daca stai in Bucuresti cu siguranta nu ai parte de viziunea unei Romanii frumoase. Ar trebui sa aruncam deoparte idelile astea cu: ce bine e in Romania, cat inca mai sunt cativa tineri prin ea si oameni cinstiti. Ar trebui sa ne trezim si sa dam de pamant cu interlopii care conduc tara de peste 20 de ani.
  • +6 (6 voturi)    
    chiar asa? (Duminică, 12 iunie 2011, 21:03)

    cu romania nu se compara nimeni... [anonim]

    pensionarul ala, din 1500 de monede (euro), isi face probleme ca da 5 monede (euro) pe capsuni. la noi pensionarul roman, din 1000 de monede (lei), ce probleme sa-si mai faca cand da 7 monede (lei) pe aceleasi capsuni....
  • +7 (9 voturi)    
    IN ANII '60 (Duminică, 12 iunie 2011, 22:00)

    pointless man [utilizator]

    la hotel Europa din Eforie am vazut cu ochii mei o frantuzoaica dind bacsis UN BAN. La revolutie pachetele cu ajutoare sosite din Franta contineau haine foarte uzate si pantofi cu noroi uscat. Ar mai fi multe de spus despre meschinaria si spiritul mic, microscopic, al galilor, lucruri istorice grave pe care romanii ar trebui sa le cunoasca, dar intr-un comentariu nu-i loc.
    • +9 (11 voturi)    
      IN ANII ' 85-88 (Luni, 13 iunie 2011, 9:53)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      Si eu am vazut dupa Revolutie in Germania oameni bine imbracati care vindeau jucarii - ”surpriza” din ouale Kinder.
      Ba unul vindea si cutiutele alea rotunjite
      de plastic (portocaliul chiar ca e irelevant)
      in care se afla respectivele surprize cand spargi oul de ciocolata.
      Englezii sunt aproape maniaci ...ii auzi
      vorbind despre ”saiv” money chiar mai des decat despre fotbal.
      *
      In mod vădit este vorba despre o alta cultura
      a banului.
      Noi avem o anumita ”boierie” si un stil de a fi risipitori - care ...poate nici nu sunt de condamnat ...tine de farmecul romanesc, de pitorescul natiunii.
      Nu intamplator la coada vazuta de autor nu era nici un emigrant roman...nu mai spun de rromas - cand s-au trezit dansii la ora 5 dimineata ?
      *
      Cineva evoca bacsisul de un ban dat de o frantuzoaica. Corect - si eu i-am vazut pe vremuri
      pe turistii germani de la Neptun numarand
      ....fifțichhh...maruntisul romanesc in palma birjarilor de la calestile multicolore...
      Cam tot atunci am remarcat niste copii romani
      care ziceau - ”hai sa ne jucam de-a bucataria....mancaaare...” in timp ce plozii nemti construisera langa ei un castel de nisip inalt de
      un metru jumate si cu o mie de turnulete alambicate.
      *
      Mai exista si o alta ”cheie” posibila a articolului
      (nu mai spun de majoritatea postarilor)
      *
      Spre sfarsitul regimului lui Ceausescu
      prin cele cateva ziare din Republica Socialista Romania si la TVR erau reportaje cu titluri gen
      ”OCCIDENT 1986” in care erau demascate
      racilele...
      In mod special mi-aduc aminte de unu Valeanu care intre doua imagini cu homeleși americani
      la umbra zgarie-norilor aparea si scria pe o tabla niste formule cu care demonstra ineficienta capitalismului. Pe urma l-am vazut in primul Parlament - ca deputat FSN...desigur...
      *
      Altceva voiam sa spun ...tehnologia s-a mai schimbat, dar propaganda din faza terminala
      ramane in general aceeasi.

      PS. Dar ceva muzica usoara patriotica ....Angela Ciorchine...inca nu ?!
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 13 iunie 2011, 12:49)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      peste tot o sa vezi chestii bune si chestii mai putin bune.

      Occidentalii au obiceiul sa fie extrem de "economi" - sa zicem asa :)

      Insa nu e un lucru tocmai rau. Romanul cand da de bani "se sparge in figuri" isi ia casa mare, masina scumpa, sparge cu disperare banii.

      In UK, unde locuiesc acum, managerii cei mai mari sunt cei care pare cei mai umili. desi castiga (pe bune) mult peste 50k lire pe an vin cu bicicleta sau metroul la munca, incaltati in adidasi, vb cu oricine de la acelasi nivel. Nu toti sunt insa asa... insa in Romania fenomenul e invers, cu cat mai sus cocotat cu atat mai fudul.
  • +2 (4 voturi)    
    nu vad de ce nu organizeaza altfel... (Duminică, 12 iunie 2011, 23:29)

    mary [anonim]

    Mai civilizat, ar putea sa fie sa puna intr-o zona strict delimitata marfurile cu pret redus, chiar daca calitatea nu este cea dorita de magazin.

    Totul tine de cum ambalezi mesajul: pentru clientii nostrii afectati de criza discount MAXIM pana la 100%- poate sa fie mesajul...

    Cine vrea cumpara, cine nu trece mai departe.

    Cat despre marfa expirata - da, aici nu ai de ales: ori o arunci ori o trimiti imediat in consum, sub o forma sau alta...

    Dupa cum se vede - totul este o chestiune de creativitate si de ambalaj...
  • +7 (7 voturi)    
    Asa s-au ridicat unii.... (Luni, 13 iunie 2011, 0:27)

    luc [anonim]

    Tare art tau ... si ai dreptate din aceasta asa zisa "zgarcenie" Franta merge inainte bine-mersi .Vizavi de monoprix vreau sa zic ca gasesti produse care in tara pot avea si preturi duble . Asta ca sa va faceti o idee asupra zgarceniei ... Pt a nu fi luat peste picior vizavi de asa zisa "criza" a francezului de rand care cu o pensie de 1500 de euro mai ca moare de foame ...Ultima expresie ar fi putut fi titlul articolului : si cand te gandesti ca era sa ma tepuiasca cu 5 euro kg de capsuni daca le luam acum cateva zile ... se mandreste ca nu si-a luat teapa ....similar fac portughezii atunci cand povestesc despre autostrazile construite cu bani europenii : ceva de genu prostii au pus banii si noi avem sosele ....Daca imi place ceva la acest francez este poate sfidarea rusinii de a sta la coada pentru produse expirate .... un roman cu aceleasi venituri la Paris n-ar fi facut asta .... i-ar fi fost rusine .
  • -3 (11 voturi)    
    Paris sera toujours Paris! (Luni, 13 iunie 2011, 0:46)

    mihai [anonim]

    Parisul este fara dar si poate, unul dintre orasele cele mai frumoase din lume! Un oras global care se afla in visul atator miliarde de oameni.Cladiri, istorii, strazi, atmosfera de poveste...O cafea in Place de Vosges, un apus in Jardins de Tuileries si
    "des macarons" pe bulevard Saint-Germain poate reprezenta o zi perfecta!
  • -4 (6 voturi)    
    Opinie fara ochelari orange (Luni, 13 iunie 2011, 8:24)

    Matt [anonim]

    Ca sa vezi ca si in west-ul UE cetatenii se bat ptr mocangeala, faina, detergent din saci, Salam verzui plutind pe balta unde candva era un supermarket! Deci ala cu 1500 pensie se preteaza la chestii dintr-astea... Eu zic ca toata europa mananca din gunoaie, deosebirea e ca la noi numeri flamanzii pe degete! Concluzia e ca totusi traiti mai bine decat multi din UE, desi aveti salarii si pensii de 300 de euro !
    Cred ca intr-adevar se turna filmu cu Diktatoru la 5 dimineata in marele Paris iar nu si-a dat seama!
  • +6 (6 voturi)    
    il cred c-are doi fii (Luni, 13 iunie 2011, 8:46)

    dump diver [anonim]

    ingineri. Omul stie sa socoteasca, mai altfel decat cucoanele blazate care arunca in carucior numai ce poarta "bio" si are pret dublu pana triplu. Mi-am permis de cateva ori sa observ obiceiurile intr-un supermarkt cu preturi de lume buna, de exemplu cepe pe jumatate suculente sau lamai unde cele interioare erau napadite de mucegai pe cand din afara totul arata chiar ... bio.
    Nu pe nedrept este ironizat sistemul de desfacere al alimentelor en gros, chiar daca se ia en detail: inlaturarea deseurilor se face preferential prin intestinele clientilor, pentru care distinctie mai au si voie sa plateasca.
  • +2 (2 voturi)    
    chiar asa (Luni, 13 iunie 2011, 9:27)

    alex [anonim]

    La noi ce se intampla cu marfa expirata din super-marketuri? Se arunca? Cine o ia?
    • +5 (5 voturi)    
      produse aproape expirate (Luni, 13 iunie 2011, 11:42)

      bucatar [anonim] i-a raspuns lui alex

      Carnea refrigerata din supermarketuri care urmeaza sa expire se baga la rotisor, iar carnea inghetata care urmeaza sa expire ia calea fabricilor de mezeluri.
  • 0 (4 voturi)    
    Cool... (Luni, 13 iunie 2011, 10:14)

    alina [anonim]

    Wow...Pensionar, copiii ingineri si le mai da si lor bani ...Wow...Unde esti mama si tata sa vedeti si voi cum se dau bani la copii din pensie???? si nu invers...adica asteapta parintii bani de la copii in conditiile in care unul dintre soti nu lucreaza... Wow...vreau si eu un parinte ca asta...!!! Cool...
    • +2 (2 voturi)    
      Think global, solve local ! (Luni, 13 iunie 2011, 11:47)

      rotitza [utilizator] i-a raspuns lui alina

      Wqw,
      Iata cineva din generatia spontanacee !
      N-ai avut parinti ? Nu ti-au dat de toate timp de doua decenii ?!?
      Cool... N-ai nimic de oferit si de recunoscut !
      Ma ofer sa fiu un parinte si sa-ti dau si tie bani ca sa-ti poti imbunatati filozofia de viata si educatia.
      Desigur consideri ca nu ai nevoie, dar se vede ca nu prea stii de unde vi si incotro te indrepti.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Luni, 13 iunie 2011, 11:48)

      CARMEN [anonim] i-a raspuns lui alina

      ideea este ca daca tot expira si sunt scoase de pe rafturi , de ce sa nu le dea oamenilor nevoiasi gratis decit sa le arunce. La noi in marile magazine nu au voie sa le ia gratis, nici macar cei care lucreaza acolo.Le scot uneori la preturi reduse, dar gratis, Doamne fereste! Mai bine le arunca la gunoi.
  • +1 (1 vot)    
    DEX (Luni, 13 iunie 2011, 11:32)

    capsunar [anonim]

    daca tot ai facut poze cu telefonul mobil , stimate D.P. , ar fi bine cand ajungi acasa , sa vezi ce a cumparat francezul in cauza . daca a cumparat plantele numite "capsuni " , atunci poate ca erau intr adevar "mai sleiti " dar daca a cumparat fructele respectivei plante , inseamna ca erau SLEITE !! O CAPSUNA - DOUA CAPSUNI . substantiv feminin . vezi DEX
    • 0 (0 voturi)    
      Capsuni (Marţi, 14 iunie 2011, 21:16)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui capsunar

      un prun - doi pruni
      o pruna - doua prune

      Asadar

      un capsun - doi capsuni
      o capsuna - doua capsune

      S-a tembelizat DEX-ul?
  • +1 (1 vot)    
    nu i vb de bani cat de educatie si civilizatie (Luni, 13 iunie 2011, 11:59)

    br [anonim]

    poate nu s asa de multi bani nici acolo, oricum mai bn ca la noi, insa daca te gandesti putin cu un salariu mediu sau peste (aici depinde cat efort depune fiecare) daca in jurul tau lumea e mai civilizata , educata si nu isi fac viata mai grea unii altora ca la noi, cu siguranta ar fi mult mai bn.Deci ganditi va si la mentalitate apoi la bani(care vin cu mentalitatea potrivita)
  • +2 (2 voturi)    
    o statistica europeana (Luni, 13 iunie 2011, 13:17)

    revelare [utilizator]

    PIB-ul pe locuitor din București, peste cel din Berlin sau Lisabona
    Autor: Răzvan Amariei Luni, 30 Mai 2011 2060 vizualizări 11 comentarii

    Bucuresti-Ilfov ocupă locul 76 în rândul celor 271 de regiuni europene în ceea ce privește produsul intern brut pe cap de locuitor calculat în funcție de standardele puterii de cumpărare (PPS). Capitala României depășește, astfel, rezultatele economice înregistrate de zone metropolitane precum Lisabona, Greater Manchester, Outer London ori Berlin și este la același nivel cu Attiki (Atena).

    Conform institutului de statistică al UE, Eurostat, în 2008 București-Ilfov atinsese 113% din media UE a PIB per capita PPS. Cu un an în urmă, regiunea era la 92% din media UE, în 2004 era la 68%, în 2000 – la 56%, iar în 1997 – la 44%.

    În ciuda evoluției negative a PIB din ultimii doi ani (-7,1% în 2009 și -1,3% în 2010 la nivel național, respectiv -6,5% în 2009 și -2% în 2010 în București-Ilfov), se pare că raportul între media UE și PIB-ul per capita exprimat în PPS a rămas relativ constant pentru regiunea Capitalei, el fiind estimat pentru 2010 la 110-112%.

    Potrivit Eurostat, București-Ilfov este, la capitolul PIB pe locuitor PPS, peste toate regiunile bulgărești, poloneze, maghiare, slovene și portugheze, peste Malta, Cipru și statele baltice, dar și peste șapte din 11 regiuni belgiene, șapte din opt regiune cehe, 21 din 39 de regiuni germane și una din două regiuni irlandeze.


    În același timp, regiunea Capitalei depășește 11 din 13 regiuni grecești (cu celelalte două fiind la egalitate), 13 din 18 regiuni spaniole, 25 din 26 de regiuni franceze, 11 din 21 de regiuni italiene, patru din 12 regiuni regiuni olandeze, patru din nouă regiuni austriece, trei din patru regiuni slovace, trei din cinci regiuni finlandeze, trei din opt regiuni suedeze și 26 din cele 35 de regiuni britanice.

    Pentru rezultatele aparent neașteptat de bune ale Bucureștiului există unele explicații destul de simple. În primul rând, regiunea este una mică, formată
    • 0 (0 voturi)    
      continuare (Luni, 13 iunie 2011, 13:37)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Pentru rezultatele aparent neașteptat de bune ale Bucureștiului există unele explicații destul de simple. În primul rând, regiunea este una mică, formată aproape exclusiv din localități cu performante economice deosebite.

      În plus, PIB-ul per capita este distorsionat de fenomenul navetismului – o parte din cei care lucrează pentru companiile din Capitală si Ilfov locuiesc în alte județe. Mai mult, există în București un segment destul de mare de populație care oficial domicilază în alte zone ale țării. Dacă ar fi luați în calcul, acești localnici de facto ar scădea nivelul PIB pe cap de locuitor.

      Nu în ultimul rând, în București și localitățile limitrofe își au sediul numeroase companii mari, cu afaceri la nivelul întregii țări. Deși acestea vând produse ori prestează servicii în toată România, cifrele lor de afaceri ajută la creșterea PIB pe locuitor numai în Capitală.

      Pe de altă parte, trebuie spus că toate aceste aspecte (dimensiune teritorială redusă, navetism, locuitori semi-clandestini ori inflația de sedii de firme cu greutate) sunt întâlnite și în cazul celorlalte regiuni constituite în jurul metropolelor din UE.
  • +1 (1 vot)    
    :) (Luni, 13 iunie 2011, 14:00)

    alex [anonim]

    Frumos la Paris, dar parca mai frumos la Londra...
  • -2 (2 voturi)    
    Si ? (Luni, 13 iunie 2011, 14:44)

    Ioana [anonim]

    Care e scopul articolului ? Sa ne informeze ca exista saracie si in Occident ? Ca nu umbla cainii cu covrigi in coada (sau cu capsuni...)? Mai sa fie, atat de dobitoci eram incat credeam ca e mai bine in Occident ! Lasa, hai sa stam muritori de foame si de prostie frumos in Romanica noastra mioritica !
    • 0 (0 voturi)    
      acolo se numeste altfel (Luni, 13 iunie 2011, 18:11)

      paraipan [utilizator] i-a raspuns lui Ioana

      In articol nu se mentioneaza nici macar odata cuvantul "saracie". Saracie e ce ne place noua sa intelegem, poate e vorba de cumpatare. Mi-a "placut" in schimb remarca autorului, "daca nu a mintit" - ca si cum pensionarii francezi amatori de capsuni la reducere sunt cam suspecti cand afirma ca au doi copii ingineri, s-a simtit omu in inferioritate probabil...cum adica, un amarat de pensionar sa aiba doi copii ingineri =)). Si la Paris o ardem tot romaneste.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by