E bine si asa! De ce sindicalistii de la Dacia nu mai cer marirea salariilor

de Cristian Orgonas     khris
Marţi, 27 ianuarie 2009, 18:44 Actualitate | Opinii


Va mai amintiti situatia de anul trecut de la Dacia cand muncitorii au facut trei saptamani greva pentru a primi salarii mai mari? Atunci, sindicatele discutau de pe pozitii de forta, cerand mariri de salarii care nu erau corelate in nici un fel cu cresterea productivitatii muncii sau cu alti indicatori de performanta, mergandu-se doar pe principiul 'sa ni se dea pentru ca meritam', scrie Cristian Orgonas, pe blogul lui.

In luna octombrie, cand inca se mai credea ca Romania nu va fi afectata prea mult de criza economica mondiala si motivate de iresponsabilitatea celor care au aprobat legea de marire a salariilor in invatamant, atat sindicatele din sanatate cat si cele ale functionarilor publici au amenintat cu greva daca nu vor primi cresteri similare cu cele ale profesorilor si imi amintesc de o replica a unui lider sindical care spunea ca 'nu ne intereseaza daca sunt bani sau nu sau daca meritam sau nu, vrem doar cresteri similare cu cele din invatamant'.

Acum, la doar cateva luni distanta, muncitorii de la Dacia nu mai sufla o vorba despre cresterea salariilor ci organizeaza mitinguri in care cer pastrarea locurilor de munca, sindicatele din invatamant se multumesc cu o crestere mult mai mica decat cea initiala si aceasta aplicata esalonat si doar celor cu salarii mici, in timp ce cadrele medicale si functionarii publici vor fi nevoiti probabil sa accepte mariri care sa acopere doar rata inflatiei.

Astazi l-am auzit pe dl Basescu spunand la Radio Romania Actualitati ca nu va reactiona negativ daca guvernul se va intelege cu sindicatele pentru inghetarea salariilor si pensiilor in urmatoarele sase luni.

Sustin neconditionat o asemenea decizie insa nu pot sa nu ma gandesc la declaratiile din campanie, moment in care partidele se intreceau in a oferi cresteri de pensii, de salarii si ajutoare sociale tuturor celor care nu erau in stare sa supravietuiasca fara ajutorul statului.

Se pare ca la noi doar iminenta dezastrului ii face pe cei care ne decid viitorul (sindicate, guvern, presedinte) sa devina mai responsabili. E bine si asa.

Later Edit: tocmai cand am terminat de scris acest articol, am aflat ca atat dl. Geoana cat si sindicatele nu sunt de acord cu inghetarea salariilor.

Am mentionat mai sus cuvantul responsabilitate? Mai gresesc si eu cateodata….

Comenteaza pe Khris, 'un blog cu atitudine'.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1247 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    marire necorelata cu productivitatea? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 19:54)

    veninosu [anonim]

    nu ti-e rusine sa spui ca cererea sa marire a fost necorelata cu productivitatea, tinand cont de faptul ca s-a crescut productia de la 40 masini pe ora la 60? sa iti calculez si procentual?

    e usor sa arunci cuvinte fara sa vbesti in cunostinta de cauza....
    • 0 (0 voturi)    
      si la ce folos 60 de masini? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:47)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui veninosu

      La ce folos ca fac 60 de masini? vorba ceea... mult si p**st... Nu le mai cumpara nimeni... ca la cum arata un logan in comparatie cu o amarata de Skoda... zici ca Logan ul e finisat in Somalia.
      Managementul e prost la Dacia... produc inca masini pentru zona de influentza URSS, insa cineva ar trebui sa le re-aminteasca ca URSS ul e over... si consumatorii din fostele tzari ale blocului comunist opteaza pentru calitate si nu cantitate. Si LADA celebra din fosta URSS arata mult mai bine ca design si ca economie decat DACIA... unde nu-i cap... vai de picioare... si picioarele's cei care fac greva acuma...
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:43)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui veninosu

      exact asta a fost si reactia mea.
    • 0 (0 voturi)    
      Productivitatea ... (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 19:12)

      DoReLe [anonim] i-a raspuns lui veninosu

      veninosu', ai nimerit bine cresterea de productivitate.

      Intrebare: datorita carui fapt aceasta crestere de 50% a productivitati? Oamenilor, utilajelor, robotilor, ...?
  • 0 (0 voturi)    
    Sindicatele. (Marţi, 27 ianuarie 2009, 19:54)

    Moldovan [anonim]

    O adunatura de excroci care profita de naivitatea
    muncitorilor.Ar trbui desfintate.
  • 0 (0 voturi)    
    probabil e articol "la comanda" (Marţi, 27 ianuarie 2009, 22:01)

    veninosu [anonim]

    ca multe altele de pe hotnews.

    dar... Lucian.. esti OFF TOPIC! (daca te pun sa bati 100 cuie/zi, si iti dau 100 ron pe luna, apoi maresc si te pun sa bati 150 cuie pe zi, si iti dau acelasi salar cum se cheama?

    Moldovan: corect.... sefii de sindicate "platiti", iar muncitorii sunt "trasi pe sfoara"
    • 0 (0 voturi)    
      poate ca nu am fost destul de CLAR ... (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 0:45)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui veninosu

      ... insa ma refer ca LADA restructurata arata mai bine decat DACIA, care are inca "moaka" de masina comunista, masina clasei muncitoare, masina proletariatului.
      Si la ce folos sa bat 150 de cuie, daca lemnul in care bat cuiul merge la foc? aici muncitorii ar trebui nu sa ceara mariri de salariu ci restructurare in conducerea fabricii. Pentru ca daca si la conducerea sindicatelor de la Dacia erau oameni care aveau cel putin doua cifre in IQ, ar fi cerut restructurare in costurile de productie si probabil schimbari in linia de productie. Dar din pacate in Romania Socialista multilateral dezvoltata (si aici ma refer la guvernele FSN de dupa '89 ca multe au fost si tot mai vin.. vorba ceea: no matter how many pieces it's broken into, it always comes back together), liderii de sindicate... nu stiu sa negocieze altceva decat mariri de salariu.
      Aici ar trebui sa se trezeasca muncitorii... pentru ca fabricand un produs competitiv... poti sa ceri ulterior mariri de salariu si esti pazit cat de cat de pericolul in care au ajuns acuma. Dar proletariatul merge pe ideea "noi muncim n-avem timp sa mai gandim"
  • 0 (0 voturi)    
    Falimentul Dacia (Marţi, 27 ianuarie 2009, 22:37)

    danila [anonim]

    Daca nu renunta la preturile mari si umflate o sa scrie faliment pe Dacia. Loganul a costat la inceput 5700 euro, acum e 6400 cel mai ieftin si cursul euro a crescut , credite nu se mai dau , rugina a aparut si la masinile vandute in strainatate exemplu: Serbia. Multe stiri negative corelate cu pretul mare al masinii si managementul prost= faliment.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by