Problemele candidatilor la prezidentiale

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 17 iunie 2014, 21:00 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Premierul Victor Ponta nu pare sa aiba deocamdata solutii. Partidul il impinge cu toata forta spre o candidatura, Gabriel Oprea s-a oferit deja sa-i stranga un milion de semnaturi dar liderul PSD transmite mai departe semnale ca doreste sa ramana premier. Nu are la indemana foarte multe optiuni, dar orice decizie prezinte dificultati si riscuri. Tot ce a putut face pe fondul cresterii orizontului intern de asteptare a fost sa prezinte calendarul tragerii de timp pana in septembrie, anuntand posibile alegeri preliminare in PSD in caz ca vor fi mai multi candidati. Dar ce optiuni are, pana la urma, Victor Ponta?

1. Asumarea candidaturii. Pare cea mai neconvenabila varianta pentru liderul PSD, din mai multe motive. Daca ajunge la Cotroceni, iese inevitabil din jocul politic intern. Toti presedintii odata plecati din partidele lor, de la Iliescu la Basescu, au pierdut treptat controlul asupra manevrelor din partide. Spre final, toti presedintii au ajuns la conflicte dure cu noii lideri sau chiar la rupturi dramatice. Emil Constantinescu a intrat in coliziune cu Radu Vasile, Ion Iliescu s-a lovit de ambitiile de putere ale lui Adrian Nastase, Traian Basescu a avut dispute cu Emil Boc iar in final la ruptura de PDL-ul lui Vasile Blaga. Sursa acestor tensiuni o gasim in Constitutie. Presedintele si premierul sunt doua centre de putere condamnate sa ajunga la confruntari. In consecinta, nici Victor Ponta n-ar scapa de conflict. Spre deosebire de predecesorii sai, si-ar incheia devreme cariera politica. Pensionarea s-ar produce pe la 45 de ani, cand altii abia isi incep ascensiunea. Apoi, Victor Ponta nu e deloc sigur pe victorie, cum singur a admis recent intr-un interviu pentru Agerpres. PSD pastreaza trauma turului doi, cand a pierdut in doua randuri la limita in fata candidatului dreptei. E adevarat ca nu mai exista azi un adversar de forta lui Traian Basescu, dar nici PSD nu poate garanta ca scoate peste 50% in turul doi. Scorul de sub 40% de la europarlamentare a consolidat aceste temeri.

2. Asumarea unui tandem presedinte-premier. Daca Victor Ponta gaseste un candidat acceptabil din exteriorul partidului, fara ambitii politice, ar putea ramane premier asa cum isi doreste. Acest candidat ar trebui sa convinga insa baronii PSD sa traga pentru el, ceea ce ar fi cam dificil. Cel mai vehiculat nume este al directorului SRI George Maior, insa acesta nu pare sa-si doreasca functia de la Cotroceni si a cerut intr-una din interventiile sale publice sa fie scos din astfel de scenarii. Apoi, de ce ar trage baronii pentru cineva perceput drept inamicul lor nr 1, pe picior de egalitate cu DNA-ul? De notat insa ca Maior isi gestioneaza atent imaginea, semn al unor ambitii de putere. Daca va accepta totusi o candidatura la prezidentiale, ar trebui sa o faca destul de repede. Nu-si poate permite sa ramana la varful SRI pana in pragul campaniei intrucat ar tara institutia in batalia politica, i-ar afecta grav credibilitatea si pana la urma n-ar fi deloc corect sa procedeze asa. A fost vehiculat si scenariul cu Maior - premier si Ponta - presedinte, dar ne intoarcem la problema enuntata la punctul unu.

3. Asumarea unui pseudo-candidat PSD si sustinerea tacita a unui candidat transpartinic sau "independent" in turul doi. Candidatul cu slaba sustinere interna, deja obisnuit sa piarda, ar putea fi Mircea Geoana.  La categoria "independenti" se califica mai multe nume: George Maior, Teodor Melescanu, Sorin Oprescu. Pe ultimul l-au calcat niste anchete la Primaria Capitalei care i-au taiat cheful de orice candidatura. Spre deosebire de George Maior de la SRI, Teodor Melescanu de la SIE s-a declarat la inceputului anului "disponibil, in cazul in care va exista un interes". Nu e clar daca intre timp si-a manifestat vreun partid interesul de a-l sustine. Si Melescanu ar trebui sa se decida repede ce face cu disponibilitatea sa de a candida. Vorbim totusi despre seful SIE, potential candidat, aflat la cateva luni de campania electorala.

La capitolul transpartinici ar putea fi inclusi Calin Popescu Tariceanu, in care PSD investeste masiv in plan mediatic, si Mihai Razvan Ungureanu, acesta din urma fiind definit mai degraba drept candidat al dreptei dar capabil de colaborare cu Victor Ponta premier si cu PSD la guvernare. Apoi, MRU nu a manifestat dispozitie la conflict cu Ponta, nici ambitia de a schimba majoritatea parlamentara dupa modelul impus de Traian Basescu in urma cu zece ani. Tariceanu pare total depasit, desi se investeste masiv in imaginea lui. Maior, Melescanu sau Ungureanu ar avea sanse sa castige si voturile dreptei in turul doi. Problema lor - cu exceptia lui Melescanu - este ca nu stiu inca ce au de facut. Nici Ponta, nici PSD n-au lamurit-o.

4. Ce sanse are candidatul dreptei. Alianta PDL - PNL va defila fie cu fostul ministru al justitiei, Catalin Predoiu, fie cu primarul Sibiului, Klaus Iohannis. Cele mai mari sanse azi pare sa le aiba in continuare Iohannis, dar acesta prezinta deja vulnerabilitati majore. Va fi dificil sa sustina legalitatea achizitionarii unor case in centrul Sibiului Sibiului dupa niste procese pierdute la Brasov plus ca se dovedeste tot mai gol ca om politic, cu discurs tern,  greu de imaginat iesind invingator din confruntari unu la unu cu alti contracandidati. Predoiu inca spera, probabil, intr-o prabusire in sondaje a lui Iohannis in luna ramasa pana la decizia finala. Insa fostul ministru al justitiei se loveste de vulnerabilitati si mai mari: lipsa de notorietate si un discurs pe alocuri chiar mai tern decat al lui Iohannis. PMP a ales sa sustina propriul candidat, pe Cristian Diaconescu, un ex-PSD, iar presedintele partidului, Elena Udrea, se declara dispusa sa voteze un candidat ca George Maior chiar daca ar fi sustinut de partidul baronilor. Toate acestea deschid calea unei eventuale colaborari PMP -  PSD dupa prezidentiale, cum deja au atras atentia unii comentatori. Avand in vedere fragmentarea votului dreptei, sansele candidatului PDL-PNL sau PMP de a castiga sunt destul de mici. O sansa in plus pare sa aiba MRU din motivele expuse la punctul trei.

Baronilor PSD si unuia ca Liviu Dragnea le-ar conveni sa-l vada pe Victor Ponta la Cotroceni, motiv pentru care preseaza cat pot in tentativa de a-l determina sa-si asume candidatura. Victor Ponta si cativa lideri PSD stiu bine ca acapararea totala a puterii nu este vazuta afara cu ochi buni in afara tarii. La un moment dat, Ponta a enuntat principiul echilibrarii puterii, nu e clar cat de convins a facut-o. Cert este ca, realist vorbind, premierul nu are motive sa candideze la presedintie, sa lase pasarea din mana pentru vrabia de pe gard. Viitorul pare sa fie al unui "independent" livrat de servicii sau al unui "transpartinic" sustinut de partidul baronilor plus ceva partide de dreapta. Doar aceasta formula complicata l-ar salva pe Victor Ponta, l-ar mentine la varful PSD si l-ar feri de pensionarea anticipata din politica. Ar fi solutia spre care ne indreptam. Din acest motiv nu vom cunoaste adevaratii candidati decat cu putin timp inainte de alegerile din noiembrie. Deocamdata, avem doar mai multe nume scoase la incalzire, multa ceata si fum dar in realitate putine variante acceptabile.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















24100 vizualizari

  • -24 (36 voturi)    
    omida (Marţi, 17 iunie 2014, 21:20)

    Mazeta [utilizator]

    Eu zic că lupta se va da între candidatul SUA și candidatul UE, iar candidatul SUA probabil va câștiga. Apoi vom fi chemați la vot.
    • +16 (28 voturi)    
      Niciodata cu Predoiu sau Iohannis (Marţi, 17 iunie 2014, 22:03)

      Cristiann80 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Sunt din tata in fiu de drepata, am votat numai pe cei de centru-dreapta, niciodata PSD.
      Dar, daca actuala coalitie sau ce-o fi ea, va merge cu Iohannis sau cu Predoiu, nu voi vota din motive obiective. Si tot mai des aud ceea ce va scriu eu acum. Nu sunt acceptati de electoratul de dreapta. Sunt din start pierdanti in turul doi, sunt sub nivelul lui Constantinescu, atunci vazut ca salvatorul natiei.
      Prefer sa astept decizia PMP si daca Maior va fi alesul vom vota deoarece nu are nicio treaba cu stanga PSD. Sa votam cu Lovitura de stat si Martea negra ticluita de PNL cot la cot cu Blaga? Asta vreti? Niciodata!!!
      • +2 (10 voturi)    
        eu spun demult ca pe voi va plateste Ponta :) (Miercuri, 18 iunie 2014, 11:08)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Cristiann80

        Dupa ce l-ati scos pe Basescu din joc cu manevrele alea dibace cu Elena Udrea cap de afis, dupa ce l-ati tavalit pe Cristian Diaconescu cu simulacrul ala de candidatura la prezidentiale, acum asteptati decizia PMP sa-l votati pe Maior presedinte "deoarece nu are nicio treaba cu stanga PSD"?

        Ok, Maior e un psdist de bine, care oricum nu va candida. Dar e psdist din tata-n fiu, n-a rasarit la SRI din spuma marii ci urmare a negocierilor presedintelui cu "grupul de la Cluj" in care Liviu Maior indeplinea functia de "hrebenciuc" al psdistilor ardeleni.

        Mai bine pregateste un palimpsest pt. Cristi Diaconescu ca doar e candidatul vostru la prezidentiale si tot de la psdisti vine.
      • +7 (13 voturi)    
        MRU sau Diaconescu! (Miercuri, 18 iunie 2014, 11:30)

        EdwardEugene [utilizator] i-a raspuns lui Cristiann80

        In rest, nimic nu merita votat. Nici macar nu mai e vorba de rual cel mai mic, toti sunt la fel de rai. Ponta sau Johannis sau Predoiu, sunt aceeasi mizerie...

        Cred ca MRU ramane singurul candidat viabil la prezidentiale...
        • -2 (2 voturi)    
          raspuns Edwardugene (Miercuri, 18 iunie 2014, 19:50)

          LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui EdwardEugene

          Aveti perfecta dreptate cu Dnii Diacvonescu Si MRS. Dar apare o problerma deoarece multi romani nu ar vota MRU datorita A3 si RTv.Ne trebuoie un candidat cu priza la roman care sa-l infringa pe Ponta & company. Nu trebuie un singur candidat cu priza la romani- sa nul uitam pe Dl Iohannis un neamt corect sustinut de Ardeal si Transilvania.
          • +1 (1 vot)    
            Da, are 6 case din care 2 confiscate! (Miercuri, 18 iunie 2014, 21:00)

            EdwardEugene [utilizator] i-a raspuns lui LiviuDrula

            Sper ca te mai uiti prin presa. Johannis e deja istorie.
      • +1 (7 voturi)    
        Probabil ca esti membru PMP... (Miercuri, 18 iunie 2014, 14:34)

        _cutare [utilizator] i-a raspuns lui Cristiann80

        ... pentru ca, newsflash, Maior a fost senator PSD de Alba inainte de a ajunge sef SRI! Daca PMP il sustine pe Maior o sa se oficializeze doar blatul dintre Basescu, Udrea si Ponta.
      • 0 (0 voturi)    
        fraspuns Cristian 80 (Miercuri, 18 iunie 2014, 19:43)

        LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Cristiann80

        Referritor la Iohanis - pana acum toti politicieni nu s-au incadrat in asteptarile romanilor. Asa cum Regele Carol I a salvat Romania sper ca si Dl Iohannis un neamt care a dovedit la Sibiu ce poate va fi speranta noastra. Sa nu uitam ca si Dl. Cristian Diaconescu care are capacitatea de a ne reintroduce in Europa.Excludem din start pe Ponta om de paie in slujba baronilor locali care este total incompetent plagiator si mitoman si care a facut Romania de ras.Ref. la Constantinescu in care am avut mari sperante fiind unul dintre simpatizantii Pietei Univedrsitatii - un om corect dar care nu a putut face fata mafiotilor crescuti de Iliescu A fost o mare dezamagire pt adevaratii romani
    • +3 (9 voturi)    
      sa intelegem ca..... (Miercuri, 18 iunie 2014, 10:25)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      .....despre candidatul rusiei nici macar nu se pune problema ?

      Domnu Dan, "problemele candidatilor la prezidentiale" sunt de fapt problemele noastre, ale celor care suntem obligati, prin impozitele si taxele pe care le platim, sa sustinem acest sistem politic ticalos si pe toti dusmanii aciuati in structurile lui.

      Ne-am invatat cu mizeria aceasta si ne zbatem sa alegem nu binele, pentru ca el nu exista, ci raul cel mai mic.
      Asta ne ofera acest sistem iar noi ne imbatam cu apa rece si ne facem griji despre nimicuri in loc sa gandim solutii la adevarata problema si anume, sistemul politic dusmanos ai carui captivi suntem.

      Daca mega-escrocheria parlamentarista continua, ce importanta mai are cine este in varful gramezii de gunoi ?
      • -9 (15 voturi)    
        Dovada de delirium : "candidatul rusiei" (Miercuri, 18 iunie 2014, 11:29)

        Velma Kelly [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        ...
      • +5 (7 voturi)    
        dacă cei care gândesc ca tine... (Miercuri, 18 iunie 2014, 15:28)

        VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        ...ar fi majoritari, poate am fi scăpat demult de acest sistem ticălos. Însă nu prea văd cum... Problema e că sistemul se autoîntreţine tocmai datorită unei crase naivităţi a populimii.

        Oameni inteligenţi sunt aburiţi cu tot felul de candidaţi, alianţe, promisiuni de nu se mai termină, devin captivii acestui "zgomot" insuportabil şi până la urmă pun botul. "Dacă votăm aşa, vom avea schimbare!" ...şi, de fapt, continuăm învârtita în jurul cozii. E ca dependenţa de droguri. Sau alcool. Nu ţine de inteligenţă...

        Oameni buni, luaţi o pauză! Lăsaţi presa de orice fel; ceea ce vă interesează cu adevărat (familie, joburi, preţuri la bunuri, utilităţi şi servicii) le aflaţi oricum, nu de la tv sau din ziare! Dacă tot nu puteţi renunţa la tv, alegeţi posturile care prezintă viaţa animalelor cu 4 (sau mai multe) picioare, că de "faptele" ăstora cu 2 picioare...

        Ar trebui să şi propun o alternativă la sistem, dacă tot critic, nu-i aşa? Se prea poate să se prefigureze în minţile celor care vor reuşi să ia o pauză suficient de lungă care să le cureţe gândurile şi sufletele de mocirla de astăzi.
        • +5 (5 voturi)    
          nu stiu daca populimea...... (Miercuri, 18 iunie 2014, 16:28)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

          ....este doar naiva sau este deja pervertita.

          Ceea ce se intampla, este asemanator cu tragedia de acum doua zile cand, din ignoranta in fata pericolului, doua persoane au fost luate de apa unui rau si s-au inecat in vazul si spre bascalia idioata a unor......oameni nu pot sa ii numesc.....ciudati care inregistrau video tragedia, fara sa gandeasca macar sa ajute in vreun fel.

          Acesta este comportamentul populimii idioate, care in fata propriei lor mizerii, nu pot reactiona decat prin bascalie, vaicareli sterile si participare la autofraudare, adica furtul propriei caciuli iar cei care se ineaca sunt copii si nepotii lor, sufocati tocmai de sistemul politic pe care parintii si bunicii lor il sustin cu atata inconstienta.
    • +1 (1 vot)    
      rtaspuns Mazeta (Miercuri, 18 iunie 2014, 19:53)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca intodeauna inca o postare idioata - colectioneaza voturi negative - imi pare rau ca nu pot sati dau decat un mare punct negativ pt prostia de care dai dovada
  • +15 (19 voturi)    
    Deocamdata: Ponta, Geoana si Diaconescu (Marţi, 17 iunie 2014, 21:24)

    Le Meow [utilizator]

    Cel mai probabil mi se pare sa candideze fie Ponta (fortat de ceilalti), fie Geoana (ca un candidat vazut drept slab - desi nu stim cu adevarat ce zace in el).

    Dupa ce s-a urlat atata in discursul public despre 'stanga' si 'dreapta' (ca si cum asta ar insemna ceva real in politica romaneasca), varianta sustinerii vreunui candidat care si-a zis 'de dreapta' de catre PSD e exclusa - deci MRU, Tariceanu si chiar Melescanu cad. Sefii de servicii (Maior si Melescanu) nu cred sa se aventureze, dupe ce l-au vazut pe MRU iesind din confortul SIE ca sa-si franga rapid gatul in politica mare si sa ramana pe dinafara. Oprescu e praf (nici in Bucuresti nu sunt convins ca ar mai castiga, ce sa mai zicem de Ardeal!), deci PSD-ului nu-i raman decat variantele Ponta si Geoana. Personal, pariez ca Geoana o sa fie trimis in fata.

    Dar mai e un 'transpartinic' pe care lumea il cam ignora: Cristian Diaconescu. Asta n-a zis prea multe, dar are imagine de om decent si experienta pe langa presedinte. Iar in turul doi ar avea sanse reale sa fie votat de pesedisti (mai ales daca tace naibii Udrea din gura). Nici nu cred ca ar fi asa de rau, pana la urma.

    Deci in turul doi, Geoana sau Ponta impotriva lui Iohannis sau Diaconescu. Foarte probabil o finala Geoana-Diaconescu, zic eu - mai ales daca Iohannis mai apuca sa vorbeasca mult in stilul lui impiedicat. Daca e Iohannis in turul 2, castiga Geoana. Daca e Diaconescu, nu se stie. Cred ca iar o sa ma vad votand impotriva lui Geoana... Cine s-ar fi gandit! :)
    • +1 (1 vot)    
      raspuns Le Meow (Miercuri, 18 iunie 2014, 19:58)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Le Meow

      Sper din toata inima sa se repete actiunea de la alegerile de acum 5 ani si Ponta sa strige Daciana Dragostea mea cu acelasi rezultat ca la Gioana
      Dumnezeu sa-i ajute pe romani si sa le deschida ochii si mintea la alegerile din Decembrie
  • +16 (20 voturi)    
    ah mazeta (Marţi, 17 iunie 2014, 21:45)

    ctrlm [utilizator]

    Te ascunzi dupa deget ca întotdeauna. Ai uitat de candidatul vostru, susținut de la Kremlin. Ce se aude de la Russia Today despre el?
  • +7 (19 voturi)    
    cind spuneti: (Marţi, 17 iunie 2014, 21:46)

    victor L [utilizator]

    "Toate acestea deschid calea unei eventuale colaborari PMP - PSD dupa prezidentiale, cum deja au atras atentia unii comentatori," ati dat cu bita in balta stropind tot articolul.
    Iar acei "unii comentatori" sint una, pe contributors, care lanseaza o asemenea ideie.
    Pai, daca Basescu i-a facut Elenei Udrea partid (PMP), pentru asta l-a facut, ca dupa ce nu va mai fi presedinte sa se alize cu PSD-ul?
    O analiza de tot risul, din razbunare total nelelocul ei.
    Pina unde poate merge insinuarea rautacioasa :P
    • 0 (2 voturi)    
      rspuns Victor (Miercuri, 18 iunie 2014, 20:03)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui victor L

      postarea ta e identica cu comentariile raspopitului Gadea slujbas in trustul faloimentar a lui Voiculescu. Nu are nici o logica si e total lipsita de temei. Propun sa mai vizionezi si alte posturi Tv credibile Pana atunci colectioneaza si tu puncte negative - e deja tiam dat unul mare cat prostia ta
  • +11 (15 voturi)    
    Hei, Manzeto !! (Marţi, 17 iunie 2014, 21:58)

    solar [utilizator]

    Ce-ai zice sa te propunem noi ca prezidentiabil din partea PSD? Tot nu au altul mai breaz ca tine !! Ganduri sarmante pentru marea /// votanta ai, umor negru este, istetimea tractoristului trimis la Stefan Gheorghiu sa ajunga sef pe la vreu judet, ai cat cuprinde, de marete ganduri putinisto -staliniste si usor maoiste nu duci lipsa si altele multe !! Finantare de campanie? No problem !! Gazpromul abia asteapta sa investeasca in alte capete luminate ca al tau !! Colaboratori de campanie> Este si astia !! Despre rest , stiu ca nu-ti vei face sila. Nici Gh, Dej , nici Ceausescu nu si-au facut!! La putere sa fii, ca umbla cutiarii si slugoii dupa tine ghiotura sa-i faci sfila fisc . militie, procuratura ori la cooperativa de consum a ROMANIEI.
  • +6 (10 voturi)    
    Jucaria titirez WP, s-a stricat in mainile papusar (Marţi, 17 iunie 2014, 22:07)

    Plagarus [utilizator]

    Viorel este deja un produs expirat pt. ambitiile papusarilor din partidul stat !
    Vizunea " doctorului " ii sperie cu ce vrea " dansul " sa faca ( copypaste din Suedia !):

    Cetatenii sunt foarte atenti la modul in care Parlamentul
    isi foloseste puterea. Transparenta activitatii parlamentare are
    radacini in Constitutie. Fiecare cetatean are dreptul sa verifice
    cheltuielile politicienilor, actele contabile emise de guvern si
    declaratia de impozit pe venit a premierului.

    Mai mult, functionarii trebuie sa puna la dispozitia
    doritorilor corespondenta zilnica si emailurile oficiale ale
    prim-ministrului, orice cetatean avand acces la aceste informatii.

    In sala calculatoarelor este posibil chiar sa studiezi
    traseul unor documente, cum ar fi cheltuielile guvernamentale sau
    detaliile unei licitatii publica. De exemplu, unul din rapoartele cu
    cheltuielile premierului a inclus si pranzul luat impreuna cu
    presedintele Bancii Centrale, precizandu-se chiar si ce au mancat si
    au baut cei doi.

    Principiul transparentei va fi inclus in Constitutia. El face ca excesele de putere sau cazurile de
    coruptie sa fie extrem de rare in aceasta tara.
  • +9 (13 voturi)    
    ferească... (Marţi, 17 iunie 2014, 22:08)

    timp tamp [utilizator]

    dacă câștigă un derbedeu roșu ne îndreptăm cu pași repezi spre comunism, deja câteva instituții cheie ale statului au fost bolșevizate
  • +14 (18 voturi)    
    Oare mai conteaza? (Marţi, 17 iunie 2014, 22:36)

    gussy [utilizator]

    Mai conteza cine va fi viitorul presedinte, atata timp cat minoritatea, o minoritate de 40-45% o sa voteze pentru o viata linistita, vor pune stampila pe fosti, actuali sau viitori puscariasi si vor sustine ca "oameni sunt si ei, maica, mai gresesc, da' au suflet bun"...
    Parca nici nu conteza ca le pleaca copiii si nepotii la mii de km. pentru a trai o viata, cat de cat, normala.
    Si acolo sunt hoti, dar fura mai cu frica.
  • -3 (11 voturi)    
    Noul Presedinte (Marţi, 17 iunie 2014, 23:03)

    Ipocritu [utilizator]

    Cei care trebuie sa stie cine se va instala la Cotroceni, stiu deja. Asta nu inseamna sa nu ne exercitam dreptul constitutional al votului. Cat timp se vor duce la vot cei de varsta a treia, putem sa ne asteptam sa-l vedem pe Iliescu la al patrulea mandat. Oricum nu conteaza in economia jocului la nivel mondial. Poate sa fie si Putin, ca sa ne fie dor de Base. Desi Ponta se va bucura, ca ramane Prim Ministru. Vorbim vorbe.
  • -2 (16 voturi)    
    eu vreau sa vad (Marţi, 17 iunie 2014, 23:17)

    nellino [utilizator]

    Cum va aduce Nuti PMP-ul la guvernare, alaturi de PSD.
    Cum ar zice clasici in viata "dupa numai 12 luni de la infiintare"!
    Si pe Cristiann80 ridicand osanale tovarasei Elena si tovarasului Viorel!
    • -1 (3 voturi)    
      Yess! (Miercuri, 18 iunie 2014, 11:14)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      deja suntem doi.. :)))
  • 0 (10 voturi)    
    dar e atat de simplu! (Marţi, 17 iunie 2014, 23:25)

    Crup [utilizator]

    Vad atatea analize eleborate legat de cine ar putea fi viitorul presedinte al Romaniei.... Cum cine? Totul e atat de simplu! Crin Antonescu!
    S-o luam babeste. Ponta nu vrea presedentia, e clar. Daca are sau nu sanse, pentru Dumnezeu, normal ca are prima sansa, dar nu vrea!
    S-o luam pe partea dreptei. Cine sa fie prezident? Johannis? Ha! Il distruge Antena 3 si Romania TV! Eu personal l-as vrea, dar chiar n-ati obervat ca Johannis joaca permanent rolul de "tanara speranta", niciodata materializata?
    Sa continuam. MRU? Nu-l sustine nimeni. Predoiu? Hai sa radem cu Stan si Bran! Cristian Diaconescu? Cine e asta, ca n-am auzit de el.... stai, nu e de la PSD? Nu?! George Maior, Teodor Melescanu, Sorin Oprescu? Dar de ce nu Papa Francisc, ca e la fel de plauzibil! Geoana? Sa ma opreasca cineva din ras!
    O sa se mearga pe Johannis, care se va plafona pe la 30%, dupa care apare salvator Crinut Antonescu! Lupta in turul 2 cu candidfatul PSD, poate chiar Ponta si castiga Antonescu. Antonescu presedinte, Ponta prim ministru.
    Caci vedeti voi, odata in viata lui a spus si Ponta adevarul, ca USL traieste, si nu l-a crezut nimeni... USL e in coma indusa acum, dar si cand se va trezi..... In fond si la urma urmei, paradoxal, e normal asa: poporul roman asta a vrut, asta va avea! Cu toate consecintele ulterioare!
    • 0 (8 voturi)    
      Chiar crezi ca e simplu? (Miercuri, 18 iunie 2014, 1:01)

      TheRealGicaContra [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Esti naiv daca tu crezi ca Antenescu si-a tras frana singur! Nu stiu cine va fi presedinte, nu-mi place nici unul, dar pentru mine un pericol mare vine din partea lui Oprescu. Are umorul grobian al lui Basescu, ceea ce place tare in Romanika, are experienta unor campanii castigate, eventual va candida independent pt ca in turul 2 sa fie sustinut de caracatita USD.
  • +3 (9 voturi)    
    cautarea presedintelui (Miercuri, 18 iunie 2014, 8:56)

    n italy [utilizator]

    Vedeti domnu` Dan ca oricat a-ti cautat prin pdl-ul M Macovei candidat la presedintie tot n-ati gasit unul bun si dupa cum reiese din articol ar fi mai buni MRU sau C Diaconescu ?Cand dezbateti problema cu d-na Pora,Fati,AMPippidi etc,cu care sunteti ``la un gand``nu regretati ca v-ati sucit putin de cateva luni ?Bine ca incepeti sa mai dregeti busuiocul,oricum..tot TB are pana la urma dreptate cu toate tarele lui! Sper sa treaca comentariul ``neconvenabil`` nu ca la R22 a d-nei Pora ,unde am scris zeci] si care le mai cenzureaza chiar respectand toate regulile [ca si aici]
  • +4 (6 voturi)    
    Mda (Miercuri, 18 iunie 2014, 9:18)

    electron [utilizator]

    Incet incet pare ca o sa fie iar ca in 2010 cand am avut de ales intre Iliescu si Vadim. Dreapta pare sa nu inteleaga ca daca vrea sa castige trebuie sa aiba un candidat serios si credibil, cu un discurs fara cusur. Iohannis pe mine nu m-a convins si nu cred ca sunt singurul, mi se pare la fel de sters ca Antonescu, Predoiu, cine este Predoiu? Cat despre Razvan Ungureanu cred ca cea mai mare dezamagire ar fi sa mearga cu PSD. Dupa ce iti faci un partid si spui ca majoritatea membrilor nu au mai fos tin alte partide, mergi de mana cu PSD, demonstrezi ca nu esti diferit de restul.
    Concluzia? Inca o runda de alegeri in care o sa alegem care este raul cel mai mic ....
    • +1 (7 voturi)    
      MRU (Miercuri, 18 iunie 2014, 11:10)

      n italy [utilizator] i-a raspuns lui electron

      Prostia ca MRU se alatura psd e doar ca sa-l discrediteze in ochii electoratului sau de votanti cu ceva cultura politica in cap.Daca n-o sa tina , H3 o sa bage din nou Kobe si unguente !
  • 0 (8 voturi)    
    Ambiguu. Teoria Nimicului (Miercuri, 18 iunie 2014, 9:21)

    Velma Kelly [utilizator]

    ...
  • 0 (0 voturi)    
    Candidatii la presedentie niste dalmatieni !!! (Miercuri, 18 iunie 2014, 16:42)

    andreesanu [utilizator]

    Romani nu-i prima data ca sunteti pusi sa alegeti intre doua or trei rele . Adunaturi politice ce-si zic partide fara doctrine,fara respect pentru romani si fara responsabilitate fata de soarta tari ,fata de viitorul tarii si al natiei se ingramadesc sistematic sa prinda ciolamul,sa-si dirijeze in buzunare si in conturi cit mai mult.Presedinte patat de singele varsat ,presedint manipulat ,ce si-a abandonat poporul in miinile comunistilor,presedinte jucator.
    Ce fel de presedinte urmeaza ???;un diletalt,un alt manipulat,un dalmatian ???
  • -1 (1 vot)    
    mda... (Miercuri, 18 iunie 2014, 17:41)

    ..13 [utilizator]

    MRU un produs expirat- asta este!

    Diaconescu - prea pe stanga si cu un aer expirat!

    Predoiu - mult zgomot pentru mai nimic!

    Plesu - boieru care nu se deranjeaza de la conac! Pacat.

    Macovei - doamna prea dura pentru unii.

    Isarescu - guvernatorul care nu paraseste nava!

    Funeriu - o speranta care a confirmat la ultimele alegeri! Programul propus de el a facut ca cei mici sa intre cu bucurie in scoala - profesorii l-au urat pentru ca le-a cerut performanta!

    AM scapat pe cineva?
    • 0 (0 voturi)    
      rspuns 13 (Miercuri, 18 iunie 2014, 20:12)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui ..13

      Bineinteles ca ai scapat- sa nu uitam de Cristian Diaconescu un om cu o mare pregatire diplomatica mul apreciat in cancelariile europenene si de Dl C. Iohannis un neamt corect apreciat pt rezultatele de la Sibiu. Mai sunt si alti oameni valorasi dar romanii trebuie sa deschida ochii si mintea la alegerile din Decembrie alegeri vitale pt Romania si nivelul de viata a romanilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Ponta mai are o varianta ... (Miercuri, 18 iunie 2014, 18:05)

    MugurelMunteanu [anonim]

    si asta e varianta castigatoare atat pentru tara cat si pentru el personal, desi nu pare ... Daca vrea sa faca istorie si sa arate cine are cojones si cine nu, atunci Ponta si PSD trebuie sa inceapa procesul de revenire a Romaniei la sistemul constitutional traditional, adica la Monarhie Constitutionala. Treaba nu e chiar asa grea precum pare si cred ca va fi sprijinita si de PNL si de PDL ... Urgent, in aceasta vara Parlamentul trebuie sa se transforme in Adunare Constituanta pentru elaborarea unei Noi Constitutii Regale ... Desigur trebuie apoi facut un referendum in octombrie-noiembrie de aprobare a noii constitutii ... Cred ca si lui Basescu o sa ii placa ... doar se vrea premier ...
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns MugurelMunteanu (Miercuri, 18 iunie 2014, 20:16)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui MugurelMunteanu

      Aveti perfecta dreptate dar Ponta nu e capabil de acest lucru deoarece este tributar mafiei baronilor locali care prin frauda l-a adus la putere si pe care se bazeaza. Atata timp cat esti la cheremul unora ca Dragnea Mazare etc etc. nu poti face nimic bun pt romani
      • 0 (0 voturi)    
        Ar fi iarasi trist sa fie asa ... (Miercuri, 18 iunie 2014, 21:28)

        MugurelMunteanu [anonim] i-a raspuns lui LiviuDrula

        Acum Ponta poate arata ce poate. Poate arata ca e altfel ... fiind si din generatia care nu era majora in 1989, eu sper ca gandeste altfel ... Cat despre fraude ... toti cei din arena politica au fraudat si trucat aproape orice ... Romanii nu sunt prosti, dar se lasa prostiti ...
  • -1 (1 vot)    
    ok, ce mare brinza... (Miercuri, 18 iunie 2014, 18:07)

    DanCanada [utilizator]

    ... daca Ponta devine presedinte? Toata lumea se da de ceasu' mortii ca o sa fie chipurile sfarsitul lumii. Nu, tata! 1) Macar n-o sa mai fie Prim Ministru, in fruntea executivului. 2) Va trebui sa se decupleze de PSD si stinga mafiota, macar de ochii lumii 3) Cind Dreapta va deveni majoritara in Parlament (daca se va intimpla minunea asta) n-au decit sa-l dea jos printr-un referendum, ca doar prostii o sa faca si la Cotroceni, no problem 4) ok, o sa darime Justitia - big deal, de parca Justitia e asa temuta; da, a schitat ceva joc de glezne, da' e departe de ce ar trebui sa fie.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns DanCanada (Miercuri, 18 iunie 2014, 20:19)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui DanCanada

      Nu ai dreptate deoarece Ponta va ramane la cheremul Mafiei, va face jocul ei, PSD va prelua toate institutiile hotii vor fi gratiati de presedinre care va numi si premierul care sa-i faca jocul Va fi o mare nenorocire pt Romania caci ne apropiem de dictatura
  • +2 (2 voturi)    
    presedinte (Miercuri, 18 iunie 2014, 18:53)

    arta [utilizator]

    Iohanis=lovitura de stat 2012.Pentru Iohanis a fost doar o lipsa de comunicare ce s-a petrecu in 2012.C.Diaconescu a fost in PSD dar a fost de partea lui Basescu.Asa ca prefer C.Diaconescu
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 18 iunie 2014, 19:01)

    rerenenegate [utilizator]

    Cele mai plauzibile candidaturi, si ordinea la primul tur:
    1 - Geoana (sau Ponta) - nici eu nu cred ca Ponta va candida, dar nu e exclus
    2 - Johannis (sau Predoiu, sau MRU, sau m. putin probabil Antonescu)
    3/4 Tariceanu (independent sau de la o "aripa" liberala) si C. Diaconescu (PMP)
    5/6 MRU (FC) si D. Diaconescu

    Melescanu, Maior si Oprescu nu cred ca vor candida.
    Melescanu sau Maior nu cred ca ar candida independent (sau din partea unor partide mici) si nu cred ca i-ar pune PSD-ul sau alt partid m. mare, iar Oprescu e cunoscut mai mult in Bucuresti, plus ca a trecut prin destule scandaluri.

    Totusi, n-ar fi o surpriza sa candideze Udrea in locul lui C. Diaconescu (dar cred ca tot pe acolo s-ar situa).
  • +1 (1 vot)    
    comentarii (Miercuri, 18 iunie 2014, 19:33)

    LiviuDrula [anonim]

    Ponta desi doreste sa ajunga presedinte isi da seama ca nu are nici o sansa in fata Dlui Iohanes sau Cristian Diaconescu care sunt adevarati poloticieni si niu paparude precum Dan Diaconescu sau omul de paie Tariceanu cu care s-a aliat . Prefera sa ramana premoier dar in prostia lui nusi da seama ca anul nou nu=l va mai prinde nici in Victoria sau Cotroceni
    Ponta si Tariceanu a mai obtinut o mare bila foarte neagra deoare nu l-a invitat pe presedinte la aniversareea parlamentului.Sa nu uitam ca Dl. Basescu la fel ca 90% din romani au votat pt un parlament unicameral ( nu pt. desfintarea senatului ) dar Tariceanu a jucat cum i-a cantat Ponta in speranta un ui post cde premier ca dsa se reinbogaterasca asa cum a facut cand a mai fost premier.
  • +1 (1 vot)    
    Monarhia Salveaza Romania (Marţi, 8 iulie 2014, 12:25)

    pintea25 [utilizator]

    Preşedintele ţine cont de interesele personale, de interesele celor din jurul lui. Monarhul în schimb este independent de orice partid şi nu intervine în lupta politică. Ca urmare, el poate să fie un arbitru şi un mediator real între instituţii şi naţiune. Este foarte important să existe un astfel de lider în care poporul să creadă şi care să fie cu adevărat imparţial faţă de jocurile politice şi conflictele dintre instituţii.Dupa cum spunea Crin Antonescu prin declaratia din plenul Camerei superioare a Parlamentului:“În România au existat patru instituții majore: Senatul, Camera Deputațiilor, Monarhia și Partidul Național Liberal. PNL si PDL ar trebui sa sustina casa regala (pe printul Nicolae) si sa renunte la candidatii lor care nu prea au sanse .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by