Ministerul care este sanatos, dar nu stie sa scrie

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Vineri, 5 iulie 2013, 10:47 Actualitate | Opinii


Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Aici nu e vorba de rautate sau de acribie exagerata. Ce faci atunci cand pe prima pagina a Ministerului Sanatatii din Romania, in titlul unui anunt important pentru sanatatea populatiei - introducerea gratuita la copiii pana in 2 ani a vaccinului pneumococic - gasesti o greseala mare de ortografie? Si nu in interiorul vreunui cuvant minuscul, a 5-a roata la caruta propozitiei. Nuuu, ci chiar acolo unde e mai important.

"Comunicat de presă: Ministerul Sanatatii achizitioneaza vaccin pneumacocic in acest an."

Asadar, in titlul comunicatului Ministerului Sanatatii scrie "pneumacocic" in locul variantei corecte "pneumococic". Ce conteaza?, vor spune tipii indulgenti. Conteaza, spun inadaptatii ('r-ati ai dreacu de intelectuali) care au pretentia exagerata ca Ministerul Sanatatii sa scrie corect in comunicatele sale OFICIALE numele bacteriei responsabile de o buna parte din cazurile de mortalitate infantila din Romania.

Nu din respect pentru cetatean sau pentru institutie, ca treaba asta cu respectul s-a fumat de cand, dupa ce o angajata i-a transmis telefonic unui pacient ca e "bou handicapat", Ministerul Sanatatii a pedepsit-o cu o "uriasa" suspendare de 5% din salariu, timp de 2 luni.

Dar unele site-uri ar putea copia si posta integral comunicatul cu titlul eronat (deja a facut-o www.sfatulmedicului.ro), fara o alta verificare, ca doar vine de la Ministerul Sanatatii si operatorului computerului nici nu-i trazneste prin cap ca Ministerul Sanatatii ar putea scrie gresit chiar numele bacteriei. Si apare pacientul ingrijorat care citeste titlul stirii din care afla, printre altele, ca se zice "pneumacocic". Si, ca orice roman cu respect pentru limba sa, ca-i o comoara, incepe sa-i corecteze si pe cei din jur.

Cu trecerea lunilor, "pneumacocul" infecteaza individ dupa individ. Ajunge in teza vreunui copil care da examen la biologie. Ajunge pe buza vreunui invitat TV care nu e expert, dar stie el despre ce e vorba. Ajunge in pagina 3 din Click: "Pneumacocul - bacteria ucigasa!" De aici incolo, frontiera ultima e conferinta de presa de la Ministerul Sanatatii unde, peste vreo 10 ani, un secretar de stat (sau daca "pneumacocul" are noroc, chiar un Ministru) va rosti, patruns de importanta functiei sale, "Decat pneumacocul..."

Am o fire intelegatoare asa ca am asteptat 24 de ore pana sa semnalez eroarea. Am sperat ca va fi corectata. In dimineata aceasta am gasit insa "pneumacocicul" la locul lui, tronand pe prima pagina a Ministerului Sanatatii, in titlul unui comunicat oficial. In restul comunicatului denumirea este scrisa corect, deci e vorba de o eroare de tastare, nu de nestiinta. Aceasta scapare semnificativa ma face sa cred ca nu exista o a doua pereche de ochi care sa citeasca comunicatele Ministerului inaintea publicarii lor. Sunt tastate (probabil in graba) si aruncate in spatiul public.

E un eveniment marunt in marele tablou al reconstructiei sistemului medical romanesc, dar unul care ingrijoreaza. Nu pentru ca ar dovedi incompetenta (exista oameni bine pregatiti printre angajatii Ministerului Sanatatii) sau neseriozitatea celor care dau comunicatele oficiale. Ci dintr-un motiv mult mai simplu.

Pe prima pagina a Ministerului Sanatatii, institutie oficiala, nu este permis sa apara greseli de ortografie in interiorul unor termeni medicali, indiferent care ar fi cauza acestor greseli. Nu din acribie exagerata, ci din bun-simt. E atat de simplu si, in acelasi timp, atat de greu de inteles. Caci bunul-simt e componenta elementara a oricarei constructii coerente, chiar si una atat de grandioasa precum reforma sistemului medical.

PS. Un cititor comenteaza inspirat: <<daca se molipsea si al doilea "o"?>>

UPDATE: Intr-un comunicat remis redactiei, Ministerul Sanatatii informeaza ca "din dorinta de a informa publicul foarte repede si din cauza volumului mare de lucru s-a strecurat aceasta eroare de tehnoredactare", care a fost corectata. 


Ministerul Sanatatii si "pneumacocul"






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7016 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Bunul simt (Vineri, 5 iulie 2013, 11:09)

    CarmenO [utilizator]

    Este o rara avis in societatea romaneasca.
    Profesorii, daca nu au alte calitati didactice mai de seama, ar trebui sa ii investe pe copii bunul simt. Dar de unde, daca nici ei nu il au.
    Mai inainte, parintii ar trebui, in cei 7 ani de acasa, sa-i invete bunul simt, dar ... La fel ca mai sus.
    Asa ca de unde bun simt la ministere?
    • +3 (3 voturi)    
      In tara in care majoritatea cetatenilor trecuti de (Vineri, 5 iulie 2013, 11:58)

      HotDog [utilizator] i-a raspuns lui CarmenO

      18 ani copie ptr a trece un examen (bacalaureatul) cu acordul celor care i-au format si educat ce poate sa mai faca familia!!
      V-ati gandit ca o familie care nu cotizeaza, risca ptr copilul sau o nota mica (reala) in puzderia de note umflate (pe bani)? Nota mica care dealftel il va urmari pe copil toata viata in fata notelor cumparate!!!
      Cum poti sa-ti educi copilul cu bun simt cand societatea si mediu academic promoveaza impostura??
      Familia este depasita de frauda din educatie!!!
      • +2 (2 voturi)    
        Rog stimate domn, "copiaza" nu "copie" (Vineri, 5 iulie 2013, 13:43)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui HotDog

        trebuie sa avem grja cind postam. Si mie mi s-a intimplat, cu toata grija, sa scriu o data "copiiilor" in loc de "copiilor". :)
        • +3 (3 voturi)    
          corect (Vineri, 5 iulie 2013, 14:00)

          HotDog [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          imi asum greseala!
  • +10 (12 voturi)    
    Mi-e frica (Vineri, 5 iulie 2013, 11:13)

    fLoreign [utilizator]

    Daca se molipseste si al doilea "o" ?
    • +7 (7 voturi)    
      adica (Vineri, 5 iulie 2013, 11:34)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      @ fLoreign,
      Pneumacacul inseamna un macac cu pneuri?
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 5 iulie 2013, 12:26)

        V44 [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        da, dar momentan te coci cu pneuri
  • +9 (9 voturi)    
    luptați cu morile de vînt, din păcate (Vineri, 5 iulie 2013, 11:15)

    Ava_ps [utilizator]

    Va veni cîte cineva milos să comenteze, ca la analfabetismul Ministrului Educației, că „e chiar o chestiune minoră, o fi fost omul obosit și stresat”.
    Și chiar azi am aflat că „succesurile” sînt formă acceptată. Aveți puțintică răbdare și „pneumacocul” i se va alătura, probabil.
  • +1 (1 vot)    
    Nestiinta (Vineri, 5 iulie 2013, 11:33)

    Andrei [anonim]

    Sunteti constienti de faptul ca textele ce apar pe siteul oficial nu sunt scrise de catre un medic, nu? Daca esti angatat in Ministerul Sanatatii nu inseamna ca trebuie sa fii familiarizat cu termenii medicali, ci mai degraba trebuie sa fii atent la textele copiate.
    • -3 (3 voturi)    
      Minister sanatos (Vineri, 5 iulie 2013, 11:53)

      rrrau [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Nestiinta vei ajunge Presedinte , e clar ca daca esti angajat undeva macar sa scri ar trebui sa sti.
      Nu e usor sa scri pe calculator dar a fi angajat intr-un minister ar trebui sa fie o treaba serioasa. Din pacate au inceput sa se vada reformele din ultimii 20 de ani . Nu e vina numai a celor care se exprima mai greu ci si a celor iau spaga la BAC s.a
      • +3 (3 voturi)    
        Pai... (Vineri, 5 iulie 2013, 12:20)

        Hm [anonim] i-a raspuns lui rrrau

        sa scri -> sa scrii
        sa sti -> sa stii

        E nostim sa reprosezi cuiva ca nu stie sa scrie corect si sa faci tu insuti greseli. Si e evident ca nu sunt "scapari", avand in vedere ca "sa scri"apare de doua ori in doua randuri consecutive. Nu mai spun de virgula (lipsa) de dupa vocativ...
    • 0 (0 voturi)    
      perfect pertinenta gandirea d-voastra (Vineri, 5 iulie 2013, 12:05)

      HotDog [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      pana la un punct! Cineva de SPECIALITATE ar trebui sa verifice ce scrie cel care nu este familiarizat cu termeni medicali inainte de a fi facut public!! Cel care nu este de specialitate medicala poate scrie in loc de consumat evitat sau vice-versa si atunci eroarea este cu adevarat grava!!!
    • +1 (1 vot)    
      Buna asta cu textele copiate (Vineri, 5 iulie 2013, 12:47)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Foarte actuala.

      Daca textul original a fost scris de mana de un doctor, atunci exista niste circumstante atenuante. Desi, in acest caz e un miracol cum in rest cuvantul apare corect.
      M-as astepta, totusi, ca cel care a compus comunicatul sa o faca folosind tastatura. In cazul acesta, copierea se poate face fara erori adaugate.

      Dl. Mixich a intuit probabil corect o eroare de tiparire, dublata de lipsa corecturii. Nu e o crima, dar merita criticata.
    • 0 (0 voturi)    
      Dar s-a inventat spellingul (Vineri, 5 iulie 2013, 13:56)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Cu un dictionar in romana instalat, calculatorul iti semnalizeaza singur greselile de genul asta. Trebuie doar sa ai un minim de respect fata de tine si fata de cei carora te adresezi. Da' cind secretara care transcrie comunicatul a fost angajata pe criterii de amanta sefilor pe linie de partid, de unde respect?
    • 0 (0 voturi)    
      n-au spell checker? (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 13:41)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Hai că nu numai în word dar până și colea în FF (când scriu post-ul ăsta) apare "pneumacocic" subliniat cu roșu, incorect, în ambele locuri îmi e propusă varianta cu "o".
      Sau poate ăștia de la minister or scrie în notepad și n-au spell checker...
  • +4 (4 voturi)    
    Trăiască ortografia ! (Vineri, 5 iulie 2013, 11:43)

    Tescovin [utilizator]

    Dacă este firesc (și este !) să cerem unei instituții a statului român să nu facă greșeli de limbă / ortografie, oare nu este firesc să cerem unei instituții de presă să scrie corect românește ? A scrie corect românește înseamnă, printre altele, a folosi diacriticele.
  • +2 (2 voturi)    
    O privire generala (Vineri, 5 iulie 2013, 11:54)

    Vlad-I [utilizator]

    Din nefericire societatea dupa 70 de ani de indobitocire, 50 (comunism pur ) si 20 (neocomunism) da semne ca migreaza se poate iesi din UE si integra cu succes in UA (uniunea africana).
  • -2 (2 voturi)    
    hehe (Vineri, 5 iulie 2013, 11:55)

    Mazeta [utilizator]

    Accept mulțumirile. Așa da bun-simț! așa da jurnalism!
  • -1 (1 vot)    
    Intrebare (Vineri, 5 iulie 2013, 12:19)

    Pierde-vara [anonim]

    In primul rind, felicitari pentru articol! Aveti dreptate si va felicit pentru ca aparati, printre putinii care o fac, lLmba Romana!
    Domnul doctor, dar espresia 'atat de grandioasa' este permisa de gramatica Limbii Romane? Si, in general, expresiile 'mai grandios, cel mai grandios, la fel de grandios, asa de grandios, mai putin grandios, cel mai putin grandios', samd, sint permise sau nu?
    Intreb, pentru ca nu stiu!
    Mi-ar placea sa aud: ambele evenimente au fost grandioase, dar primul a fost mai grandios decit celalalt!
    • 0 (0 voturi)    
      Parerea mea... (Vineri, 5 iulie 2013, 13:04)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Pierde-vara

      confundati comparatia cu gradul de comparatie.
      Nu vreau sa intru in subtilitati subiective de sinonime ("toate piramidele pe care le-am vazut sunt impunatoare, dar dupa parerea mea cea mai impunatoare dintre ele este piramida x") pentru grandios sau de retorica a discursului (pot sa-i spun unuia care scuipa seminte: "esti cel mai superb specimen din parc", fara sa gresesc cu nimic...este o ironie, ca si in cazul de fata). Ma limitez doar la faptul ca aici avem de-a face cu o comparatie si atat.
      Asta-i parerea mea.
  • +3 (3 voturi)    
    nu ma mai mira nimic.... (Vineri, 5 iulie 2013, 12:23)

    costica [anonim]

    Dimpotriva, o sa ajungem sa ni se para ceva demn de semnalat ceea ce este corect, normal si de bun simt la lumea politica romanesca....
    Si nu cred ca-s prea departe vremurile...

    Intr-un interviu acordat de curand ziarului Bursa, Dl Iulian Fota consilier al Presedintelui Basescu spunea:

    "Un alt aspect de care trebuie să ţinem cont este şi cel al deprofesionalizării. Un exemplu în acest sens este cel al absolvenţilor. Cei mai buni studenţi pe care îi avem pleacă la studii în străinătate. Unii se vor întoarce, alţii nu.
    Din cei care rămân în ţară, cei mai buni absolvenţi se îndreaptă spre zona privată, care pune accent pe competenţe.
    Ceilalţi, mai puţin pregătiţi, mai slabi, caută să se angajeze în zona de stat unde nu primează calitatea individului.
    Aşadar, statul începe să absoarbă pe această scară valorică oamenii cei mai slab pregătiţi, după criteriul: omul meu, din gaşca mea, din partidul meu.
    Prin perpetuarea acestui model, statul este "asasinat" tocmai pe zone care presupun un maximum de exigenţă şi profesionalism.
    Deprofesionalizarea administraţiei centrale şi de stat devine mai periculoasă decât însăşi criza economică. "

    http://www.bursa.ro/iulian-fota-deprofesionalizarea-administratiei-devine-mai-periculoasa-decat-insasi-criza-economica-208906&s=companii_afaceri&articol=208906.html
  • +1 (1 vot)    
    tichia de margaritar a pacientului (Vineri, 5 iulie 2013, 13:27)

    un dac [utilizator]

    Draga Vlad,
    pe de-o parte cred ca intri pe un teritoriu periculos. Reprezinti cu brio un spatiu jurnalistic care face greseli de redactare cu duiumul. Cu brio nu se refera la greselile tale, ci la faptul ca esti, dupa parerea mea, un jurnalist de marca al HN.
    Ministerul Sanatatii trebuie sa fie grijuliu (macar) cu termenii medicali, la fel cum un jurnalist ar trebui sa fie grijuliu (macar) cu limba in care scrie.
    Pe de alta parte, mai ales in contextul tarisoarei noastre (cu Dusa, cu Pricopie, cu discursurile interminabile si gaunoase ale lui Antonescu), nu este o greseala atat de mare. Da, stiu, ne-ai scris ca in detalii sta perfectiunea. Si eu sunt de acord.
    Dar exista si un revers: daca ne ocupam de multele detalii de limba, cand mai avem timp sa cerem demisia lui Pricopie?
    Raman la parerea ca cel mai bun lucru pe care-l puteai face era sa le scrii, sa-i suni, sa faci ceva discret. Altfel pare doar un nou episod in razboiul tau cu Ministerul Sanatatii.
  • 0 (0 voturi)    
    A propos de bunul simt.. (Vineri, 5 iulie 2013, 13:41)

    AlinBarna [utilizator]

    Pe langa ca am semnalat tupeul celor care administreaza site-ul Primariei Hunedoara - http://alinbarna.wordpress.com/2013/07/04/scandalos-eroare-sau-asumare-cu-tupeu-a-meritelor-altora/ - am si discutat subiectul cu niste cunostinte care lucreaza acolo. Mi-au spus ca "nu stim cine a postat asta pe site!" ???!?! Probabil femeia de serviciu care matura holurile o fi avut chef de glume...;)
  • 0 (0 voturi)    
    Atata vorba (Vineri, 5 iulie 2013, 14:07)

    unu-altu [anonim]

    pt. un lucru simplu, cunoscut de toata lumea: ze esheck is garanted.
  • 0 (0 voturi)    
    minister sanatos (Vineri, 5 iulie 2013, 14:21)

    Dorel [anonim]

    Ar fi multe de spus despre acest minister dar sa spui ca nu stie sa scrie imi pare o exagerare logica - nu ministerul a scris anuntul, ci un oarecare; chiar daca ar fi fost verificat - ar fi fost varificat de un alt oarecare. Daca veti avea, insa, curiozitatea sa lecturati primele 10 randuri ale subiectelor de BAC la fizica veti intalni termenul "itemii", care termen fiind scris si emis cu avizul Ministerului Educatiei ofera o imagine clara a situatiei educatiei in Romania, prin reprezentantii ei cei mai de seama. Ma intreb: de ce nu "itemurile"?
    • 0 (0 voturi)    
      min(i)ster rezolvat (Vineri, 5 iulie 2013, 14:38)

      unu-altu [anonim] i-a raspuns lui Dorel

      de la rom. "ii-te-ma-s", derivat din lat. itemus, plural itemi.
  • 0 (0 voturi)    
    Un typo nu este o știre. (Vineri, 5 iulie 2013, 14:32)

    AlinL [utilizator]

    Iată o știre:

    Titlu: Ministerul Sănătății nu răspunde la telefon și-și face conturi de e-mail pe Yahoo.

    Abstract: am sunat la Biroul de Relații Publice pentru problema X. Nu a răspuns nimeni la telefon. Cu surprindere am constatat că pe site-ul ministerului se oferă spre corespondență o adresă de email găzduită pe un server al unei companii private.

    http://www.ms.ro/?pag=64

    P.S. am făcut Print Screen. Vă pun poza la dispoziție dacă o schimbă.

    Acesta nu mai este un typo.

    Iată o știre:

    Titlu: Ministrul Sănătății nu-și respectă termenele.

    Abstract: în data de 13 mai 2013 Ministrul Sănătății Eugen Nicolaescu, într-un interviu online acordat HotNews, a promis unui cititor că pînă la data de 30 iunie vor apărea normele de recunoaștere a calificărilor profesionale pentru specializările efectuate în străinătate.
  • 0 (0 voturi)    
    de la boul si handicapatu' (Vineri, 5 iulie 2013, 15:14)

    boul si handicapatu' [anonim]

    Lasati ca sinteti prea pretentios....:)
    Cind criza citostaticelor s-a datorat unei farmacii din Ploiesti care facea exporturi paralele, cind medicii sint vinovati de aceasta criza pentru ca prescriu medicamente care sint bune dar nu exista pentru ca Ministerul Sanatatii nu da fonduri spitalelor sa le cumpere, cind schemele alternative propuse de comisia de oncologie nu sint aplicabile si pericliteaza sanatatea sau vindecarea bolnavului de cancer, mai conteaza ca au ratat o litera????? Ce daca se poate muri de la o litera sau o virgula care nu e pusa la locul ei???? Daca pentru ei Vinblastina se poate inlocui cu Vincristina, de ce m-as mira ca au gresit o litera???? Si de ce m-as mira daca miine o sa scrie 10kg, in loc de 10g?????
    CC
  • +1 (1 vot)    
    "vaccin gripal" (Vineri, 5 iulie 2013, 15:21)

    ioan [anonim]

    Au corectat gresala dar, mai jos, pe aceeasi pagina, se spune ca: "Institutul Cantacuzino reia productia de vaccin gripal" si nu vaccin antigripal. Probabil ca cei din MInister vor sa ne imbolnaveasca de gripa nu sa ne pazeasca de ea.
  • 0 (0 voturi)    
    diplococi (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 8:57)

    was [anonim]

    Streptococcus pneumoniae (sau Pneumococcus pneumoniae, alt nume, acelasi specie de bacterie). Bine ca nu au scris "virus(i)", avand in vedere ca in presa scrisa si vorbita de multe ori se face confuzia, ce conteaza ca-i virus sau bacterie.
  • 0 (0 voturi)    
    si Hotnews o da in bara de multe ori!! Uite aici.. (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 13:24)

    costica [anonim]

    Azi:
    "Un laborator farmaceutic japonez a anuntat ca a inceput sa testeze pe pacienti diagnosticati cu sindromul Down (trisomie 21) a unui medicament utilizat in mod normal contra maladiei Alzheimer care ar putea sa incetineasca deficientele asociate afectiunii, transmite Mediafax citand AFP."

    Adica: "a unui medicament" in loc de UN MEDICAMENT!!!!!!!

    Suna ca naiba in paginile unui site care se respecta, nu?!
    Asa si la ministerul Sanatatii!!!
    Si nu-i prima oara pe HN!!!
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 15:44)

    Ana [anonim]

    De cativa ani singurul site de stiri pe care il frecventez aproape zilnic este Hotnews. Nu expun motivele, nu are sens sa lungesc vorba. Citind articole pe diverse teme ale siteului constat greseli (sunt convinsa ca ele sunt greseli de tastare, nu de necunoastere gramaticala) care nu sunt remediate. De asemenea, citesc cu mare interes articolele dumneavoastra, domnule Vlad Mixich. Punand aceste lucruri cap la cap constat cu surprindere ca dumneavoastra publicati articole pe un site care face aceleasi greseli ca si cea pe care ati disecat-o si taxat-o, exact in spatiul in care se comit si nu se corecteaza aceste greseli. De aici de unde privesc eu si un site al unei institutii si un site de stiri au datoria sa isi verifice scriitura inainte de a o face publica. Nu putem cere institutiilor publice sa respecte ceva ce noi, in spatiul in care scriem, nu respectam. Din universul dumneavoastra veti spune ca nu este acelasi lucru, insa in universul meu este exact acelasi lucru: ambele siteuri vor sa fie credibile, serioase, adevarate. Insa, cu timpul, mi-am dat seama ca ceea ce conteaza atunci cand comunic cu oricare altul este sa inteleg ce spune - sensul - , iar greselile de tastare nu fac nici instututiile, nici acest site mai putin credibile. In mod evident nu suntem fiinte care vor atinge vreodata perfectiunea, iar graba si nebunia in care traim ne vor arata constant cat de multe greseli facem. Iar cele gramaticale au efecte dintre cele mai mici.

    Voi continua sa citesc articolele de pe siteul Hotnews, chiar daca unele sunt pline de greseli de tastare (nu vanez corectarea lor a doua zi), deoarece ma intereseaza ce se transmite. Si, de asemenea, voi citi in continuare cu mare interes articolele dumneavoastra, domnule Vlad Mixich fara sa va taxez pentru acest articol la care comentez :)
    • 0 (0 voturi)    
      Se pare ca nu prea prindeti sensu' (Duminică, 7 iulie 2013, 9:59)

      Cioloveku Nou [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Deoarece nu ati inteles esenta: un site de stiri - dupa cum ati spus si dvs in postare, tre' sa dea stiri. Daca stirile sunt corecte, greselile de tastare "nu se pune", ca este sub 50; dar in cazul unui minister, greselile, de tastare sau gramatica, NU SE ADMIT. Greselile de acest gen pot fi un simptom de delasare si lipsa de profesionalism - in cazul site-ului de stiri, un corector le poate remedia cu usurinta. In cazul unui minister, treaba se schimba radical. Iar in cazul mai multor ministere si ministri - vezi cel al Educatie - devine un simptom clar de degenerare educationala si deprofesionalizare a statului roman - lucru absolut explicabil, deoarece toti romanii cu aspiratii profesionale si antreprenoriale au fost sistematic goniti din viata politica, sociala si economica a Romaniei, prin diverse actiuni, de la mineriade pana la numiri pe pile si chiar ajungerea pe postul de prim-ministru al Romaniei a unui plagiator supra-dovedit, bolnav de tupeu. Cata vreme romanii nu sanctioneaza pe toate planurile - moral, juridic, etc. astfel de fapte, cata vreme ei sa inghesuie sa dea spagi pentru diplome fara acoperire, prefera sa plagieze in loc sa invete, putinii care o mai fac si mai stiu gramatica se vor inghesui sa plece. Iar in Romania vor domni agramatii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by