Restauratia

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 10 mai 2013, 17:17 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Traian Basescu inca mai poate opri procesul de restauratie din justitie, care va intoarce Romania in perioada 2000-2004. Nu ar trebui sa accepte cateva nume de pe lista pe care i-o va trimite ministrul justitiei, cu tot avizul pozitiv al CSM. Putin probabil ca o va face, insa unele lucruri trebuie spuse apasat. In primul rand: s-a refacut in Parchetul General trupa Botos-Sampetru de pe vremea lui Adrian Nastase. Alina Bica, Georgiana Hosu, Robert Cazanciuc, azi ministrul justitiei, si Gratiana Isac, astazi consiliera lui, erau procurori si acum zece ani, oamenii de baza ai unui sistem nefunctional si perfect cotrolat.

Tiberiu Nitu este pur si simplu o rusine de procuror si un pericol. Las la o parte lipsa oricaror rezultate profesionale. Acest om este defect cap-coada. Cum sa conduca o institutie ca Parchetul General? CSM le-a dat tuturor aviz pozitiv desi o tara intreaga a vazut mediocritati si catastrofe prezente la interviu. A fost un singur vot impotriva lui Nitu, doua impotriva lui Bica si Hosu.

In comparatie cu cei trei, Laura Codruta Kovesi si Codrut Olaru sunt lumina, desi au destule umbre. Numai ca ele se estompeaza in fata acestor calamitati care vor prelua conducerea in parchet. Bietul Calin Nistor a acceptat cam degeaba functia de adjunct la DNA. Va face figuratie, deoarece adjunctii au exact putere de decizie cata le acorda sefii lor. Subliniez: procesul din justitie, girat de Traian Basescu, Ambasada Marii Britanii, Ambasada SUA, se numeste restauratio in integrum.

Nimic nu justitifica predarea justitiei politicienilor. Argumentele ca, dupa 23 de ani de democratie, Romania trebuie sa arate ca are institutii puternice si ca respecta proceduri nu tine pur si simplu sau ca nu ne mai putem permite noi crize politice cu costuri economice uriase nu tin pur si simplu. Costurile preluarii controlului politic asupra justitiei sunt mult mai mari. Vom pierde nu doar bani (cine sa mai ancheteze coruptia la varf?) ci unul din putinele motive de apreciere din partea Europei.

Ce inseamna asta? Romania se va intoarce la linistea guvernarii Nastase, cand orice tentativa de ancheta la varf era ucisa din fasa cu NUP. Cel putin cateva dosare mari aflate acum in ancheta prezinta risc major de inchidere. Cu noii procurori la carma, nu mai exista garantia ca mandatele de interceptare, o informatie cruciala pentru politicieni, nu vor fi sifonate compromitand astfel din start orice investigatie importanta.

Cel putin trei viitori procurori-sefi au legaturi stranse de amicitie cu politicieni. Unul din acesti politicieni se numeste Victor Ponta, altul Elena Udrea. Cine nu crede sa-l intrebe pe Cazanciuc sau pe Bica si Hosu. V-ar putea spune mai multe. Aceste numiri par, asadar, rezultatul unei coabitari de aceasta data in trei. Bica a contrasemnat cand era secretar de stat la Justitie pe vremea guvernarii Boc o serie de ordonante pe care din varii motive nu le semna Predoiu in calitate de ministru. Nu s-ar putea ancheta, la o adica, singura. Vor fi ministri ai fostei guvernari care rasufla astazi usurati, castigand o imunitate mai eficienta decat cea oferita de parlament.

Cum sa explicam cat mai pe inteles de ce nu e bine sa ai procurori sefi precum cei de mai sus. Traian Basescu intelege perfect mizele numirii viitorilor procurori-sefi. Adica pricepe de ce nu e bine sa ai procurori obedienti, slabi, controlati politic. Dar sa zicem ca actul coabitarii il obliga sa fie mai flexibil, mai indulgent, mai surd la unele critici in numele unor ratiuni mai inalte.

In unele situatii, chiar e bine sa o faca. In altele, nu. Justitia este o astfel de situatie. Iarasi, nu stiu daca e foarte clar. De exemplu, sunt situatii in care comandantul navei poate pune secunzi la carma unui petrolier incarcat ochi. Exista insa vreo situatie cand poti instala un ageamiu la carma? Nu, niciodata. Ageamiul apasa aiurea pe butoane si petrolierul face bum.

Parchetul general e ca un petrolier incarcat cu marfa usor inflamabila. Iar problema cu Tiberiu Nitu este ca ajunge la multe butoane. Va fi si membru de drept al CSM, deci va avea un vot intr-o institutie care si-a pierdut oricum majoritatea reformista, dar va participa si la sedintele CSAT. In locul lui Traian Basescu parca n-as risca atat de mult, acum, pe sfarsit de cariera. Merita sa darami din cateva semnaturi tot ce s-a cladit greu in opt ani?

PS: Ar trebui sa le crape obrazul tuturor celor care-i persifleaza pe cei cativa oameni care inca se mai lupta onest pentru o idee, pentru independenta justitiei. Toti acesti trompeti, care repeta papagaliceste partitura oficiala a "interesului national", ar trebui sa stie ca restauratia din justitie pe care o gireaza astazi ne va costa pe toti, inclusiv pe ei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9946 vizualizari

  • -2 (24 voturi)    
    Traian Basescu fuge de pe nava (Vineri, 10 mai 2013, 17:25)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Daca Basescu le da voie la astia, imi da semnalul clar ca fuge de pe nava. El zice ca e un compromis necesar, ca vezi draga Doamne 70% din romani sustin USL etc. Numai ca el de taman de aia nu a fost votat. Urita modalitate de a iesi din mandat, pe usa din spate. Cred din pacate ca se va compromite...
    • +18 (26 voturi)    
      bai ghiocel.... (Vineri, 10 mai 2013, 19:35)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      de ce vorbesti prostii ? Care 70 % dintre romani ? La alegerile parlamentare s-au prezentat 41 % dintre romanii cu drept de vot, din care fiecare a votat cum l-a dus capul. Ar fi sanatos ca de acum incolo sa nu se mai pomeneasca nicaieri de sustineri masive populare. Ca nu e cazul.
      Ai mai zis ceva de nava, dar cliseele astea sunt obosite rau si nu-mi mai bat capul.
      • -18 (32 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 19:50)

        [anonim] i-a raspuns lui mircearh

        • +16 (22 voturi)    
          Am imprestia ca bati campii! (Vineri, 10 mai 2013, 21:36)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui

          Ponta a restaurat democratia? Cu cine? Cu madam Anghel, cu Voiculescu, cu Bombonel, cu Catalin Voicu?
          Cred ca esti bun de spitalul 9, te uiti prea mult la Antena 3...
          • 0 (6 voturi)    
            Eu cred... (Sâmbătă, 11 mai 2013, 9:37)

            Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            ...ca tu bati campii cu gratie.

            Nu exista nici o diferenta intre Bombonel si Basescu (sunt la fel de corupti si de comunisti amandoi), Voicu nu are nici o functie, Voiculescu nu are nici o functie iar cu Anghel nu inteleg care e problema ...

            Ehe....unde sunt vremurile cand fluturati 2-3 nume pe sistemul "Iliescu, Iliescu" si credeati ca detineti adevarul absolut...

            Las ca era mai multa democratie cu Udrea, Ridzi, Anastase si Videanu ...

            Democratia in Romania a murit cu ocazia referendumului la ignorarea votului romanilor si a fost gadilata la talpi (dar e inca moarta) cu ocazia alegerilor parlamentare .... Probabil o sa reinvie in 2014 cand scapam definitiv de cel care se crede capitan peste corabia Romania, eu refuzand a ma crede matelot ...
            • +1 (1 vot)    
              Basescu vs. cantonat (Duminică, 12 mai 2013, 7:01)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

              Pai exista diferente destule intre Basescu si cantonat .

              Prima diferenta majora Basescu s-a dus in instanta fara sa isi care partidul cu ei, pe cand cel mai mare vanator-rator a fugit ca al cu coarne de tamaie de instante .- si cum as fi zis Toma Caragiu "Parol ca asa este!"- si cand a ajuns acolo a inceput sa tergiverseze cat a putut procesul...

              A doua diferenta este aceea ca Basescu este Presedinte si celalalt a fost in cantonament, unul a fost Primar de Bucuresti, celalalt nu, si unul nu a fost PM - desi a jucat si acest rol in cateva secvente - iar in partea cealalta cantonatul a fost vreme de 4 anisori PM.

              Unul lipea afise prin Primarie astfel incat spaga era zero pentru fraierul de rand, altul a pus "taxa de miscare" dosar/hartie per etaj in guvern cca. 10.000 euro - au declarat unii..

              Si diferentele pot continua:
              - unul le spunea cam tare, altul le abureste permanent ca nici el nu le mai intelege
              - unul este "casual" celalalt este simandicos, pretentios, se vrea aristocrat ...

              Evident ca acesti oameni au extrem de putine lucruri in comun - pardon amandoi au fost comunisti, dar unul a condamnat oficial comunismul, altul nu...

              In concluzie avantaj Basescu - ca asa este in tenis!!!!

              P.S. Basescu nu este un sfintenie - are o gura pacatoasa si o privire ucigatoare, sa te fereasca al Sfant sa te loveasca.,,,
        • +10 (12 voturi)    
          pai si inainte de restaurare ce era ? (Vineri, 10 mai 2013, 22:22)

          rakleta [utilizator] i-a raspuns lui

          Dictatura ? Asa va umplut antenele penele din cap ? Nu-i la mintea cucosului ca daca nu era democratie nu se ajungea aici ?
          Minte de gaini , ce sa ceri.
          • 0 (0 voturi)    
            alooo! (Sâmbătă, 11 mai 2013, 7:07)

            Fu Thien Zbang [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

            invatati diferenta dintre RESTAURATIE si RESTAURARE! la scoala!
    • +11 (15 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 19:45)

      [anonim] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      • +2 (10 voturi)    
        asa si? (Vineri, 10 mai 2013, 21:48)

        Stefan-cel-Mare [utilizator] i-a raspuns lui

        Alianta va fi distrusa si justitia la fel. Nu neg ca TB nu e un bun strateg politic dar e bine de stiut si ce se sacrifica intr-un meci. Daca pierd justitia, e ca si cum ai pierde regina la sah.
        • +1 (1 vot)    
          cine/de ce a pierdut justitia? (Duminică, 12 mai 2013, 7:31)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

          Uitate atent la cine si de ce a pierdut justitia!

          Justitia a fost acaparata de Bombo si tinuta mereu sub control de PSD - vezi interceptarile in cazul staniloiu din sedintele PSD...

          Din acest model s-a incercat iesirea prin PNL - cu efort din afara - si s-a ajuns la Chiuariu, vezi ce a ajuns acest om sa zica acum...

          Pana la urma sistemul depinde in mai mare masura de oamenii din sistem - dar ei ce fac?

          Vezi cum oamenii din justitie au pornit o rafuiala mafiota cu Alina Ghica, Cristi Danilet si cum au incercat si cu Haineala...

          Sistemul se poate reforma
          - prin influente si decizii din exterior - vezi eforturi USA, UE, Presedinte
          - sustenabil din interior - si vezi ca tocmai aici este problema cu adevarat grava si asta o stiu multi...

          Sunt caderi pe parcurs si ceea ce se intampla astazi este un esec, dar nu este un razboi pierdut inca...

          Mai vezi ca atunci cand s-a propus analizarea plagiatului din lucrarea tanarului Ponta - facultatea de Drept a spus ca NU POATE decide...Adica astia sunt profesorii de drept care ii invata pe cei care ajung in sistem...

          S-a ajuns,mai apoi la decizie de Universitate Bucuresti pentru un caz evident de plagiat...

          Problemele sunt mult mai profunde si a sari la primul spunand ca acesta este vinovat imi pare ca tine de oportunism...

          Nitu este o eroare asa cum Ponta este o eroare...

          Erorile sunt generate de erorile repetate in deciziile fraierilor de rand - WAKE UP!

          DA, pericol mare de restauratie!!!

          Daca fiecare fraier s-ar opune erorilor nu s-ar mai ajunge la situatii catastrofale!!!

          Si in fapt este ceva mai mult decat o eroare intamplatoare - vezi ce se intampla in Moldova, Siria, Iran,

          Pana la urma depinde de fiecare dintre noi pe cale vrem sa o pornin si ASTA FACE DIFERENTA!
  • +6 (18 voturi)    
    mail la Traian Basescu (Vineri, 10 mai 2013, 17:32)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Cine doreste, isi poate exprima nemultumirea printr-un mail la traianbasescu@presidency.ro

    Eu i-am scris pentru prima oara, intrucit speta asta mi se pare durereoasa.
    • -6 (18 voturi)    
      nu merge (Vineri, 10 mai 2013, 18:44)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      I-am scris și eu, dar mesajul mi-a fost returnat; cică: „this is an invalid president”. Te rog să verifici adresa.
    • -7 (19 voturi)    
      naivitate (Vineri, 10 mai 2013, 18:58)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      ce naiv poti sa fii daca ai impresia ca pe Basescu il intereseaza ce zici tu. L-a interesat doar cand ai avut un vot de dat si doar atunci declarativ nu real ...
      • +1 (1 vot)    
        nu (Sâmbătă, 11 mai 2013, 7:49)

        fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Eu am scris (si felicitari de sarbatori si critici) si mi-a raspuns .E ceva cu procetatean pe site-ul administratiei prezidentiale, nu mai bateti campii ca aici nu e haznaua turnatorului.Daca a raspuns Presedintele sau consilierii e mai putin important pentru ca asta e rolul lor sa filtreze si sa transmita ce e semnificativ.
    • 0 (10 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 19:37)

      [anonim] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

  • -18 (30 voturi)    
    CU BIBLIA PE CAPOTA MASINII (Vineri, 10 mai 2013, 17:48)

    dincannes [utilizator]

    Eu mà bucur cà asa ceva nu se va mai putea impune "de sus".
    Poate vom afla si cit este prejudiciu in dosarul flota.
    Multe dosare incuiate ieri, speràm sà aparà in curind.
    Prea mult a fost sàràcità aceastà tarà, de o bandà de bàsisti.
    • +16 (24 voturi)    
      Trebuie sa recunosc meritul tau: (Vineri, 10 mai 2013, 18:25)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      Ai idei putine, dar fixe! De cate ori trebuie sa-ti mai spuna cineva, ca sa si pricepi, ca Basescu a fost cercetat in dosarul Flota cand la guvernare era PSD, si s-a si pus la dispozitia justitiei pentru a fi cercetat. Numai ca nu l-au putut acuza. Si daca nici atunci nu aveau puterea de al acuza, ce sa mai zicem. Sau te pomenesti ca o sa spui ca controla si PSD-ul asa cum spui ca controleaza UE, Germania, SUA, Anglia, etc.??
      • -8 (16 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 20:21)

        [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

    • +8 (16 voturi)    
      in flota (Vineri, 10 mai 2013, 18:39)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      parca este achitat ! Oricum daca era ceva in flota era descoperit demult la ce lupta a fost !
      • -1 (1 vot)    
        Nu ... (Duminică, 12 mai 2013, 9:32)

        vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        ... nu a fost achitat. Nu a fost judecat niciodata pentru ca a avut grija marele specialist Morar (ala pentru care platim despagubiri stabilite la CEDO pentru arestari nejustificate) sa nu fie judecat. A comandat o "expertiza" care sa-l scoata nevinovat.
    • -4 (14 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 19:36)

      [anonim] i-a raspuns lui dincannes

      • -4 (8 voturi)    
        MICI EXCEPTII, BULA...... (Vineri, 10 mai 2013, 21:58)

        father nicky [utilizator] i-a raspuns lui

        ...7.400.000 de voturi DA pentru demiterea lui Basescu! Mici exceptii!
  • -7 (23 voturi)    
    prostii (Vineri, 10 mai 2013, 18:56)

    Gigi Kent [utilizator]

    Nu exista nici o diferenta intre NUP-urile din perioada lui Nastase si veselia de NUP-uri (sau incetari de urmariri penale etc) din perioada lui Basescu.

    Singura diferenta e ca, sub presiunea MCV-ului, tovarasul Basescu, spre deosebire de tovarasul Nastase s-a gandit ca poate folosi si ca imagine si in fata UE arestarea adeversarilor politici cu bune rezultate.

    Restul sunt aiurieli pentru cei care cred ca Traian Basescu este cel mai mare dizident anticomunist ... dar care si-a manifestat dizidenta la 10-15 ani de la caderea regimului comunist sau un adevarat om de dreapta care a lucrat toata viata la stat si (culmea) e si putred de bogat sau pentru cei care cred ca spaga de la Casuneanu se poate lua numai prin cumpararea unui teren nu si prin vanzare (de parca cumpararea sub pretul pietei nu este acelasi lucru cu vanzarea peste pretul pietei din punct de vedere al prezentei mitei in pretul tranzactiei).

    Cel putin cu acesti candidati am impresia ca nu mai avem sefi peste procurori cu condamnari la CEDO cum era Morar [sic!]
  • +15 (21 voturi)    
    Capitanul, piratii si matelotii (Vineri, 10 mai 2013, 19:04)

    Trojan.H [utilizator]

    Sunt unii care nu vor sa priceapa in ruptul capului ca vara trecuta "petrolierul" a fost capturat de pirati printr-o lovitura de "petrolier". Iar capitanul e prizonier in cabina lui. Iar de asta-vara si pina astazi, noi matelotii, frecam puntea.
    • +2 (2 voturi)    
      EXCELENT SPUS (Sâmbătă, 11 mai 2013, 8:10)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Mai cred ca nu numai capitanul e prizonier ci si dreapta, justitia si speranta multora ca suntem in directia corecta spre mai bine pentru toti (prosti, destepti, investitori, lucratori etc,etc).Tarele societatii nu numai ca se vor perpetua dar -cum vedem-vor imbraca forme propagandistice noi si vor fi -sunt de fapt- promovate din parlament si guvern ca virtuti de gornetele de care nu am dus -in istorie-nici o data lipsa.
  • -10 (24 voturi)    
    chiar mai credeti (Vineri, 10 mai 2013, 19:25)

    antitot [utilizator]

    in mos Craciun?
    Pai a fost vreodata Basescu consecvent in ce spunea sau isi urmarea propriile interese pana la disperare.
    Asa a intrat EBA in parlamentul european,tot asa demisioneaza dupa 5 minute,tot asa NU il va pune pe Ponta Prim Ministru
    Normal ca va accepta toate numele de pe lista ce impresie va faceti ca va citi editorialul ,ha ha ha ha ha ha.
  • +2 (22 voturi)    
    CARE "RESTAURATIE" DOMNULE TAPALAGA?! (Vineri, 10 mai 2013, 19:29)

    father nicky [utilizator]

    Timp de 8 ani Morar și Kovesi au fost negociați politic de Băsescu, premierii în funcție, partidele de la guvernare, miniștrii de justiție. Toate numirile, delegările, redelegările, detașările și redetașările au fost rezultatul voinței politice și negocierilor politice. Cei doi nu au cîștigat niciun concurs, nu au fost propuși sau votați de cei din sistem. Au fost negociați și numiți politic.
    Au fost numiți de un om politic care a făcut selecția cum a crezut el de cuviință. Propunerea a fost făcută cu acordul premierului (Tăriceanu sau Boc), partidelor de la guvernare (PNL, PD, UDMR, UNPR etc) iar numirea a făcut-o Basescu. Dacă partidele sau premierii se opuneau, ministrul nu putea propune niciun Morar sau Kovesi. Dacă premierul sau partidul de guvernare zicea; eu nu-l vreau pe ăsta sau pe ăsta și daca îi propui pleci din guvern sau trîntim guvernul, ministrul de justiție nu putea numi pe nimeni. Nu a fost niciun concurs ci o selectie organizată de ministru. Prima oară. După aia n-a mai fost nimic, ci doar numiri și delegări/redelegări decise politic. Politicienii de la putere au zis: noi îi vrem pe ăștia, ăștia să fie.
    În 2005 și 2006 Monica Macovei a organizat o selecție bazată pe interviuri. Nu au fost criterii și punctaje publice. Ministrul Justiției, Monica Macovei, om politic, a ales cîștigătorii și și-a asumat alegerea. Nu a existat un concurs organizat de un organism independent, cu criterii și punctaje clare. Monica Macovei a intervievat candidații, i-a evaluat și i-a ales pe cîștigători. Propunerile sale au fost acceptate de prim ministrul Călin Popescu Tăriceanu, de partidele din arcul guvernamental, PNL, PD, UDMR și PC și au fost transmise mai departe CSM-ului. Unul dintre cei doi propuși, Laura Codruța Kovesi, nu a primit aviz pozitiv de la CSM, însă Monica Macovei i-a susținut, politic, cauza în fața Președintelui Băsescu și a obținut numirea sa ca Procuror General.
    • 0 (0 voturi)    
      ai memoria scuricircuitata ? (Duminică, 12 mai 2013, 15:37)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      vezi ca in cei 8 ani de care pomenesti in romanul tau, a fost si psd la guvernare.
  • -14 (24 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 19:34)

    [anonim]

    • +10 (10 voturi)    
      +1 (Vineri, 10 mai 2013, 23:31)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui

      "Presa" din Romania se va reprofila asa cum face ea de obicei.

      Securistii din redactii vor scrie asa cum le va comanda noua conducere. Parventii din media vor trancani as cum le dicteaza noua sursa de bani.
  • +1 (25 voturi)    
    Tapalaga ma numesc, apocalipsa eu vestesc (Vineri, 10 mai 2013, 19:43)

    Bogdan77 [utilizator]

    Cat dramatism domnu' tapalaga...Lasati ca nu se-ntampla nimic. Nu arde tara dupa cum tot incercati sa ne convingeti.

    Da lamuriti-ma si pe mine c-o chestie. Cand CSM-ul i-a mazilit pe justitiarii Ghica si Danilet erau coruptii lui Voiculescu. Buuuun. Cand i-au respins pe Nitu&co. erau "o mana de procurori si judecatori curajosi care rezistau trocului politic intre Basescu si Ponta" (sau cam asa ceva ati scris. Cautati articolele pe care le scriati pe-atunci daca nu ma credeti). Acum au devenit iar niste imorali. Sunt aceiasi oameni. Putina coerenta si consecventa nu v-ar strica, nu credeti?

    Si da, daca dupa 8 ani de reforma-luptei-anti-coruptie, nu s-a creat un mecanism institutional care sa reziste oricine ar fi pus sef, atunci sa ne-ntoarcem la epoca Nastase, epoca de piatra sau ce epoca doriti dvs. Asta este. Daca fara Greuceanu-Daniel Morar si fara Ioana d'Arc Macovei nu merge dom'le justitia asta (eu nu cred asta dar ma rog), atunci ne vom duce unde ne este locul. Locul nostru s-ar putea sa fie Belarus deocamdata, c'est la vie. N-are nici un sens sa ne cramponam de niste persoane oricat de exceptionale si anticorupte ar fi.

    Civilizatia aia occidentala de dorul careia pretindenti ca va ofiliti inseamna proceduri si institutii dle tapalaga. Dvs insa sunteti prizonierul unor mentalitati paternaliste asteptand salvatorul.
  • -6 (22 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 mai 2013, 19:43)

    [anonim]

  • +3 (13 voturi)    
    gândiri de genunchiul broaștei (Vineri, 10 mai 2013, 20:19)

    corvus coraX [utilizator]

    Fără îndoială că cei care postează aici și acum crezându-se niște Mafalda, nu au habar de jurnalism. Este și normal într-o țară în care nu există politicieni adevărați, numai găști banditești, nu există jurnaliști ci doar slugi (cu foarte puține excepții), și
    n general lispește bunul simț, să se judece totul prin prisma "ți-am spus eu!!". De la peluză poți face doar două lucruri. Să spargi semințe și să înjuri, sau să te dai rotund și imaculat.

    Omitem faptul că în România avem de a face cu o clasă politică abulică, profund imorală și cu apucături banditești, și că în general, ce e valabil astăzi, mâine riscă să devină vetust. Că în România justiția încă nu este Justiție, tot așa cum normalitatea este excepție nu sesizează nimeni. Găsitul nodului în papură este sport național și, pentru mințile năroade care se obnubilează pe aici, un jurnalist trebuie să o țină gaia-mațul indiferent de ce schimbările (zilnice!!) care survin. Românii, iată, apreciază mai mult un Ponta hoț și mitoman, dau credit unui Băsescu machiavelic (Băsescu își pregătește de pe acum supraviețuirea politică și ba mai mult decât atât), ignorând că moralitatea ar putea face și ea parte din meniul nostru zilnic. Eeheeee, câți se bat pe burtă de bucurie acum că Tăpălagă nu a avut dreptate atunci! A avut în schimb Cristoiu care, iată, a uitat complet de mitoman, de plagiator, și susține sus (și moale) că gestul grețos al CSM a salvat coabitarea (cui?!!!). Românilor le va sta coabitarea în gât! Asta foarte curând. Și o merită pentru că dețin un handicap major. Demnitatea lipsă...
  • -1 (17 voturi)    
    Jenibil (Vineri, 10 mai 2013, 20:53)

    UpNext [utilizator]

    Din pacate, textele dvs. din ultima perioada sunt din ce in ce mai tismanenizate, poate si cu ocazia vizitei lui Gica Soros, care finanteaza Gruparea. Incrancenare excesiva pentru nimic. Deveniti lejer neglijabil....
  • +1 (9 voturi)    
    Cita agitatiune (Vineri, 10 mai 2013, 23:42)

    manfred [utilizator]

    Ce tristete. Ce disperare. Dar cind Basescu si Boc trageau din greu cu reforma si stabilizarea economica unde erau marile analize profunde? Imi amintesc ca despre Boc va preocupa numai ca e " prea supus" lui Basescu- nimic despre necesitatea reformelor. Acum aveti ce v-ati dorit- un guvern stabil, care nu mai primeste ordine de la presedinte si un prim ministru adevarat, valoros, pe gustul Dvs. Asa ca mai incet cu lamentatiile- primiti cenv-ati dorit,n'est ce pas?
  • -3 (5 voturi)    
    trist articol (Sâmbătă, 11 mai 2013, 0:39)

    invalidprotocol [utilizator]

    Nu pot sa-mi dau seama cum Kovesi era mai mult decat ok ca procuror general, dar acum nu prea mai e in regula la DNA. In loc sa fie lumea multumita ca PSD-ul n-a numit un om "de-al lor" exact unde se spune ca-i intereseaza mai mult, tot stramba din nas. Cum sa spui ca daca se ocupa fostul procuror sef de anchetele la varf facute de DNA atunci acestea vor fi ucise din fasa cu NUP? Si ca deja "cateva dosare mari aflate acum in ancheta prezinta risc major de inchidere"?

    Iar Nitu a fost ok ca prim-adjunct al procurorului general timp de cativa ani, dar acum brusc nu ca nu e bun, dar e si una din cele mai proaste variante? Adica al doilea procuror al tarii timp de cativa ani din era Basescu a fost "o rusine de procuror", "un pericol" si "defect cap-coada" si n-a avut nici un fel de realizari?

    Ce e insa hilar e ca ministrul justitiei nominalizeaza si presedintele aproba, adica doi oameni politici 100%, insa cu toate acestea se doreste ca numirile sa nu se faca politic. Ce gluma e asta? S-au facut politic, se fac politic si se vor face politic atata timp cat presedentia si guvernul au un cuvant de spus.

    Ce mai e interesant e limbajul. Uite ca se poate si pe Hotnews cu jigniri directe, nu doar "la ceilalti".
  • +6 (10 voturi)    
    Sperante (Sâmbătă, 11 mai 2013, 1:17)

    Daniels22026 [utilizator]

    Ma tem ca aveti dreptate domnule Tapalaga. Dar imi doresc din tot sufletul sa nu aveti dreptate.

    Semnalul decisiv al restauratiei poate fi dat neoficial prin achitarea lui Dan Voiculescu. Astept semnalul. Si chiar daca va fi condamnat Voiculescu, oricum sintem atenti la ce se intimpla in justitie. Ne vom da seama repede daca scenariul dumneavoastra este adevarat.
    • 0 (0 voturi)    
      PLURALUL MAJESTATII (Sâmbătă, 11 mai 2013, 9:48)

      father nicky [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      "S" din coada nickname-lui credeti ca va indreptateste sa folositi "pluralul majestatii"?! Ce inseamna <<oricum "sintem"(mai nou se scrie "suntem") atenti ce se intampla in justitie.>>
      Pana acum nu ati fost atenti?! Cititi, va rog, postarea mea de mai sus si o sa constatati, prin comparatie, ca nimic nu s-a schimbat in justitie! Vreti sa stiti cati judecatori&procurori a numit Basescu in functie in ultimii 9 ani?! Oare cati dintre ei il au pe "nasul in suflet"?! Datele sunt publice, le puteti accesa si Dvs,! Nu va fi nici o "restauratie", asa cum pretinde domnul Dan Tapalaga! Mai de graba cred ca este si va fii o "CONTINUARE"! Cat despre domnul Voiculescu, nimic nou! El a facut, face si va face parte din "sistem"! Si in "sistem" totul este negociabil! Va dau doar un exemplu dintr-a scrisoare deschisa:
      "Traiane, hai să rupem pisica! sau, dacă vrei tu, motanul! În 2004 ai venit la Grivco să negociem. Erai împreună cu Teodor Stolojan şi, spui tu, cu căciula în mână. Nici atunci presa nu a fost invitată, informată sau prezentă. Sigur, înţeleg că dacă se fac în lipsa presei, dar în prezenţa lui Traian Băsescu, negocierile, chiar şi la Grivco, sunt transparente şi în interesul românilor."
      Restu-i vanare de vant...!
      • 0 (0 voturi)    
        "Sinteti" (Duminică, 12 mai 2013, 21:49)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

        Cum s-ar fi putut realiza independenta justitiei fara vointa politica a presedintelui? Cum??!!

        Cum va imaginati ca trecerea de la fosta justitie la cea de astazi o putea "face" pregatirea profesionala a procurorilor si judecatorilor?! Sinteti naiv domnule. CURAJUL e 80% din ingredientele necesare unui procuror sau judecator de suces, care invinge un sistem mafiot.

        Nu va suparati. Sint sincer. Chiar nu intelegeti cum s-a pregatit campania anti-coruptie din justitie. Si mai ales nu ati inteles dimensiunile acestei campanii. Numele sonore despre care stiti dumneavoastra sint doar niste steaguri utile. Cel mai important, baza coruptiei a fost lovita cit se poate de tare: functionari, consilieri, primari, politisti, procurori, judecatori, etc. Credeti-ma, mi-au marturisit oameni din sistem, s-a instalat o teama teribila de a mai fura printre bugetari, functionari, politicieni. Toti se tem de justitie si de interceptari.

        P.S.
        In textele mele se scrie "sintem", si nu "suntem". Mi-am respectat regula de vreo 40 de ani. Nu stiu de ce dumneavoastra, copiii mei, si restul lumii scrieti "sunteti". Si nici nu vreau sa aflu ! In rest va doresc toate cele bune!
  • 0 (2 voturi)    
    Degeaba . . . . (Sâmbătă, 11 mai 2013, 8:11)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . va mai bateti capul, Alea jacta est, dragilor. Jocurile sunt facute.
  • 0 (0 voturi)    
    ce-ar fi. d-le Tapalaga (Sâmbătă, 11 mai 2013, 8:54)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    daca ne-ati spune ce ati facut de 1 Mai!

    Basescu de unul singur nu poate cara o tara si o gasca de politicieni sine die, mai ales cand opinia publica s-a asezat pe picioarele dinapoi .

    A facut-o 8 ani.

    Totul are o limita.

    Daca de 1 mai lumea demonstreaza in strada, Romania merge la iarba verde.
  • 0 (2 voturi)    
    bine nu este! (Sâmbătă, 11 mai 2013, 16:54)

    ..13 [utilizator]

    Clar puciul din vara s-a desavarsit in forma sa "democrata".

    Cei care au concurat la realizarea marelui plan au fost chiar cetatenii care nu au putut rezistat si/sau s-au predat "Fiat Justitia et pereat Mundis!" - mai este o masa de oameni care rezista

    Dar ciudat este ca multi politicieni de dreapta, cu cutitul puterii in mana, au parasit nava de pe vremea lui MRU - deci cine este de vina????

    Daca este sa judec lucrurile vad urmatoarele:
    - slaba capacitate a societatii, a fiecaruia dintre noi de a rezista la asediul USLasilor
    - polititucul de dreapta -slaba capacitate a predecesorilor de a intari mediul de afaceri privat - cei care cu adevarat muncesc si produc , nu pensionarii, asistati sociali sau alte categorii dezavantajate.
    - conjunctura internationala care a facut ca o lume intreaga sa intra in criza - la unii inca nu se vede dat evident nimeni nu va scapa neatins de aceasta lunga si grea criza economica...

    Un Presedinte nu poate decat sa fie un carmaci - mai bun sau mai putin bun, dar exista echipajul care trebuie sa il urmeze..

    Daca echipajul nu face asta si pleaca dupa secundul incapabil cine este de vina??? Poate Presedintele ca nu a condus suficient de intelept pana atunci, poate echipajul serveste partitura oportunistilor care se urca la putere si mint zi si noapte...

    Acum s-a ajuns la situatia in care exista un conducator de institutie slab si niste subalterni cu mult mai capabili - vezi cazul Daianu... Pare ca rolurile s-au inversat si ca prostul a ajuns sa ne conduca...

    Intreb inca o data - cine este de vina?

    Votantul si puterea sa de discernere!

    Platim cu totii - sa nu ne plangem, sa ne ducem crucea si sa incercam sa mentinem ceea ce inca este bun si sa reparam ceea ce s-a stricat!

    A arunca cu pietre in unii sau in altii - ca si simpli cetateni - nu cred ca ajuta, ba din contra consuma energie si resurse inutil!

    Cred ca este timpul sa aruncam adevarurile fundamentele in ceea ce priveste gastiile mafiote si sa nu cedam! atat cat mai is
  • -2 (2 voturi)    
    pana la urma dl.Tapalaga este razboi!!! (Sâmbătă, 11 mai 2013, 17:01)

    ..13 [utilizator]

    Atat vreau sa va spun ca suntem mici si ca suntem intr-un razboi mare, neconventional in care trebuie sa luptam din rasputeri pentru a ne tine fiinta in viata!

    Nu este nici o exagerare - sa ii multumim lui tata Putin si neamurilor sale!

    Vremurile acestea seamana extraordinar de bine cu anul 1981 - si atat!

    Rest in Peace!
  • +1 (1 vot)    
    Un Vot contează... (Sâmbătă, 11 mai 2013, 20:25)

    Fisherman [utilizator]

    ... mai ales dacă este al Președintelui ales de majoritatea cetatenilor cu drept de vot de patru ori (de două ori la alegerile Prezidențiale si de două ori votând contra suspendării).
    Eu personal nu pot să apreciez dacă unele nume de pe lista pe care ministrul Justiției o va trimite Instituției Prezidențiale constituie un pericol pentru Justiția din România, deci nu pot să-i transmit Președintelui decât acest mesaj:
    -Domnule Președinte, puneți Cap compas de Revenire dacă este cazul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by