Viul in oglinda mortului

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 7 ianuarie 2013, 15:17 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Moartea regizorului Sergiu Nicolaescu a batut-o la mare distanta pe cea a poetului Adrian Paunescu, a umilit-o pe cea a patriarhului Teoctist in materie de rating si a facut o amintire duioasa din stirile de la ora cinci cu accidente atroce, mate desirate pe soselele patriei, cadavre decapitate la volan si anatomii in direct. Peste tot in lume, moartea se vinde mai bine decat viata. Numai ca, la noi, cioclii din presa topaie indraciti pe fiecare cosciug, sanctifica si martirizeaza de-a valma orice mort mai de soi iar poporul rage, huiduie si afuriseste in urma dricului. Prin alte parti, se intampla altfel. Curiozitatea morbida este satisfacuta parca mai decent, se vorbeste asa, mai soptit, cu sfiala si respect fata de cei trecuti dincolo. Oare ce-i face pe unii dintre noi mai odiosi decat insasi moartea?

In oglinda fiecarui mort ingropat de televiziuni sa vede tot mai limpede una din fetele urate ale unor exemplare vii doar pe dinafara: lipsa de educatie si incapacitatea compasiunii sincere. Multi se intreaba azi cum am ajuns aici, cine-o fi mai vinovat? Poporul sau presa? Multimea de pensionari adunata la morga sa-o latre pe tanara vaduva, s-o faca criminala cu ochii iesiti din orbite sau televiziunile ca le dau tribuna si someaza familia sa ridice putin capacul sa vedem si noi ce-i sub el?

Cine greseste mai rau? Publicul, cand solicita sa dispuna de mortii livrati de televiziuni dupa bunul plac, ca de un reality-show in care telespectatorii voteaza finalul? Sau televiziunile ca hranesc acest public morbid cu apa de mort, cu galeti de lacrimi varsate torential dupa oricine prezinta oarecare popularitate in timpul vietii? Televiziunile ca ademenesc poporul la furnalul crematoriului sa-i admire cosul fumegand (ce poate fi mai miscator decat un fuior din Sergiu Nicolaescu urcandu-se la ceruri?). Sau poporul ca se holbeaza la neant in loc sa mute instant canalul TV?

Nici nu mai conteaza cine a tras in jos pe cine. Publicul televiziunile sau invers. Intrebarea este de ce in alte parti vulgaritatea si prostia nu te urmaresc pana pe lumea cealalta si-ti strica somnul de veci cum se intampla la noi? Totul incepe si se sfarseste cu educatia si bunul simt elementar. Jurnalistii din alte pati stiu ca, difuzand imagini cu zaltati urland la marginea gropii, ranesc sensibilitatea familiei si a publicului. Ar putea usor s-o violeze si ei, desigur, dar isi respecta profesia, ii opreste bunul simt, educatia, ceva foarte uman din orice om inca viu pe dinlauntru. Exigentele publicului sunt si ele ceva mai ridicate.

Si la noi, televiziunile stiu bine ce inseamna viata privata, dar nu le pasa. Iar demonii, odata eliberati, sunt greu de tinut in frau. Prostia, ticalosia sau pur si simplu nepasarea, dispretul fata de marile momente din viata unui om sunt mai contagioase ca fuga dupa rating. Tuturor ne pare mai facil sa coboram decat sa ridicam standarde ori macar sa facem un efort sa le mentinem.

Ma aflam, prin 2005, in Statele Unite cu o bursa, faceam un internship la un ziar local din Albany, statul New York. Chiar in acele zile s-a intamplat ceva groaznic: 21 de oameni au murit inecati pe Lake George, dupa ce un vaporas de agrement s-a scufundat din cauza supraincarcarii.

Ma asteptam sa vad, ca la noi, poze cu cadavrele intinse ca pestii pe malul lacului, imagini cu fetele descompuse de durere ale rudelor, aratat poporului american proprietarul ambarcatiunii. Spre surprinderea mea, pe acest nefericit proprietar de vas nimeni nu se grabea inca sa-l arda pe rug din cauza ca uitase, din cate se pare, sa calculeze corect incarcatura vasului, adaugand si greutatea carucioarelor cu rotile ale grupului de pensionari. Ziarul local a preferat sa publice pe prima pagina o poza de ansamblu cu luciul apei din care se itea un cap de scafandru si sa trateze cu maxima circumspectie posibilele cauze ale dezastrului. Atat si nimic mai mult, cel putin in primele zile.

Am intrebat, oarecum derutat, de ce ilustreaza atat de sarac ceea ce parea sa fie cel mai grav accident nautic petrecut in statul lor? Pentru ca am rani astfel si mai tare sensibilitatea unor familii si asa distruse de aceasta tragedie, mi-a raspuns editorul-sef, adaugand ca cititorii trebuie menajati, la randul lor, in fata unor socuri atat de mari. In plus, ne-ar acuza de lipsa de respect in fata unei asemenea nenorociri.

Am vazut cum emotia, compasiunea publicului a fost prima reactie fireasca, tasnita spontan si sincer. Ura fata de "criminal" a cam lipsit din peisajul reactiilor publice. Or fi fost, nu zic, destui dispusi sa-l prajeasca in piata publica pe proprietarul de vas, dar nimeni nu s-a grabit sa le ofere tribuna in absenta unor minime investigatii prealabile care sa clarifice cat de cat situatia.

Imaginati-va cum ar arata prin ziarele si televiziunile noastre 21 de pensionari morti prin inecare intr-o plimbare de agrement prin Herestrau? Cum si-ar imparti oare ecranele in 21 de patratele sa transmita simultan live fiecare inmormantare? Cum ar fi urlat toti dementii impotriva "calaului de pe lac" sau "monstrului din Herestrau". Si cam cati politicieni ar fi fost gasiti vinovati de genocid? Iar in final, nu mai stii cine a inceput: publicul, tot mai setos de sange si de moarte sau televiziunile, gata oricand sa coboare cat mai jos pe treptele infernului.

P.S. Pana la urma, gradul de civilitate al unui popor se masoara si dupa modul in care reuseste ca-si controleze emotiile primare, sa-si educe sentimentele si sa si le tina in frau, exhibarea lor fara limite in spatiul public fiind semn clar de primitivism si inapoiere spirituala.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15049 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    Lipseste ceva in articol (Luni, 7 ianuarie 2013, 15:42)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Domnule Tapalaga,

    Frumos scris. Lipseste insa parca partea ca sa analizeze mai in detaliu publicul ce se uita la aceste emisiuni. Ma asteptam sa urmeze dupa ce ati descris problema jurnalismului.

    Cu respect,
    • +23 (29 voturi)    
      eu cred ca altceva lipseste (Luni, 7 ianuarie 2013, 17:31)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      toate aceste televiziuni la un loc aduna cam 1 milion de telespectatori pe seara, adica ceva peste 5% din populatie; 5% din populatie, oricat de inculta si salbaticita, n-ar fi o tragedie pt. nicio tara europeana civilizata; nici faptul ca 3 - 4 televiziuni sau 3- 4 ziare de scandal targheteaza aceasta nisa n-ar fi o nenorocire; necazul nostru e ca toata presa pare sa se adreseze exculsiv acestei categorii iar restul publicului nu pare sa intereseze pe nimeni;

      ceea ce lipseste din articol mi se pare ca e aspectul institutional:

      1) in majoritatea tatilor civilizate transmiterea evenimentelor funerare e restrictionata prin lege, licenta, coduri de bune practici etc;
      2) protestele la inmormantari sunt penalizate tot prin lege in f. multe state;
      3) transportul si expunerea cadavrelor in locuri publice este interzisa peste tot in lume; nicaieri pe lumea asta nu poti sa umbli pe strada cu sicrie deschise, nu le poti deschide in spatii publice, nu poti expune, fotografia, filma cadavre in public etc.

      noi avem categoric o problema de mentalitate, avem o problema si cu presa, avem o problema si cu b.o.r-ul dar lucrul cel mai grav e ca nu avem legi care sa reglementeze chestiuni elementare.
      • +7 (9 voturi)    
        toate aceste televiziuni (Luni, 7 ianuarie 2013, 18:23)

        unomunomunomunom [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Doar legislatia ne-ar putea proteja de emisiunile de stiri in care fetele placide ale unor -in general-femei frumoase care probabil ca au si un pic de creier si deasemenea suflet-se straduiesc sa redea cu o combinatie de grimase si incruntari false enormitatile despre care ei cred si doresc ca sunt"senzationalul' ce le va vinde emisiunea, dar nu este decat prostitutie, caci asta fac, se prostitueaza pentru a-si primi leafa, iar pentru noi, aflati in partea cealalta a ecranului, umilinta aruncata in fiecare zi, fiecare seara, in fata, caci, este adevarat, putem selecta ce posturi sa urmarim si ce nu, dar asta nu micsoreaza cu nimic umilinta ca industria noastra media ne trateaza cum ne trateaza!
        • +2 (8 voturi)    
          De ce sa spargi oglinda? (Luni, 7 ianuarie 2013, 19:08)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui unomunomunomunom

          Pentru ca cenzura impusa de reguli asta face: sparge oglinda si nu ne mai da voie sa ne privim in ea.
          Nichita a spus "A avea un ideal inseamna a avea o oglinda". Fara oglinda nu suntem constienti cine suntem iar daca nu stim cine suntem nu putem evolua.
        • +7 (9 voturi)    
          Daca vrei sa stii cat de inteligent te considera (Luni, 7 ianuarie 2013, 20:45)

          Catch 22 [utilizator] i-a raspuns lui unomunomunomunom

          Daca vrei sa stii cat de inteligent te considera, determina coeficientul de inteligenta al celui caruia i se adreseaza reclama :) .
          Intr-adevar avem nevoie de legislatie pentru anume tip de relatari insa eu cred ca cea mai mare problema e ca nu gasim un post tv care sa furnizeze INFORMATIE RELEVANTA si CREDIBILA. Inmormintari, singe pe pereti, cutremur (de 2,5 grade!!!!) etc sa fie pentru cei care gusta asa ceva, insa ar trebui sa avem parte si de informatie relevanta si veridica.
      • +3 (5 voturi)    
        gresesti (Luni, 7 ianuarie 2013, 18:42)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Ar fi bine daca ar fi asa cum spui tu, toate televiziunile alea sa adune doar 5% din populatie. Tare ma tem ca ( si spun asta gandindu-ma la procentele mari pe care posturile in cauza le au din audienta nationala) cifrele reale sunt cu mult mai mari.

        Nu in ultimul rand, evenimentul discutat este un outlier, asa ca e de asteptat ca audienta posturilor in cauza sa fie si mai mare cu aceasta ocazie.
      • 0 (8 voturi)    
        corect (Luni, 7 ianuarie 2013, 21:52)

        lucis [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        si articolul si comentariul;
        dar daca am avea legi cine le-ar respecta? parlamentarii doctori in coptul cireselor si alte specialitati, acreditati la facultati de renume din Crevedia sau Vadul Crisului, recunoscute doar de mafia salariatilor de la stat, poporul care viseaza sa respire aerul boierilor din parlament in sparanta ca vor ciuguli din firmiturile de la masa lor, "onestii" mafiotzi din justitie, militzie si sanatate, generatia "de aur" a tinerilor educati in sistemul Abramburica sau de scoala vietii pe lege tziganeasca " deschide gura sa-ti fur dintii"?
        cine face tzara asta domnilor? majoritatea votanta la care nu conteaza ce rahat maninca alesii lor care azi manica ce-au scuipat ieri; din pacate astia suntem acum fani Sergiu Nicolaescu, Stefan Banica jr, Antena 3 etc, si asa suntem vazutzi: un popor de rromi ca tzigan nu mai este la moda.
      • 0 (2 voturi)    
        prea multe lipsuri (Marţi, 8 ianuarie 2013, 16:42)

        IoanaMeissner [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

        Sunt si eu de acord ca daca mentalitatea e bolnava, daca nu avem bun-simt, daca nu avem decenta, daca nu avem discrete si daca pana si BOR-ul subscrie la aceste lipsuri, atunci avem nevoie de legi care sa reglementeze conduita in astfel de cazuri, la fel ca si in Occident.
  • +19 (21 voturi)    
    Despre decese (Luni, 7 ianuarie 2013, 15:42)

    cetateanull [utilizator]

    Cine e de vina ca standardele mass mediei romanesti sunt atat de jos ? Zilele trecute cineva spunea ca AUDIENTA se refera la gloata inculta! Cred ca media ar trebui sa se adreseze cu bun simt, celor cu bun simt. Fuga dupa spectaculos lasa un gust amar atat cititorului cat si autorului!
    • +7 (9 voturi)    
      cei cu bun simt sunt putini (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:31)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui cetateanull

      sunt putini, sunt pretentiosi si nu sunt usor influentabili.
      cum AUDIENTA are ca scop final atragerea de bani din publicitate, cam ce crezi ca ar alege mass-media sa targheteze: cativa oameni care nu pot fi usor pacaliti de reclamele la detergent sau o mare de gospodine avide de subiecte de discutii pe scara si pentru care cuvantul ieftin este cel care face "Ka-tching" atunci cand asculta o reclama?
  • +12 (24 voturi)    
    Unele traditii sunt stupide (Luni, 7 ianuarie 2013, 15:51)

    Rhadoo [utilizator]

    Ceea ce mentionati in articol deriva din traditia noastra de secole. Ne place sa exageram cand moare cineva. Un bun exemplu ar fi bocitoarele angajate special la o inmormantare ca sa urle si sa planga in gura mare, cu alte cuvinte de a face show pentru ca cei participanti sau cei ce trec pe langa convoiul funerar sa stie sigur ca e vorba de o inmormantare si nu o coada de stat la paine. Pur si simplu ne place sa atragem atentia asupra mortii, ne place sa il aratam pe mort, sa-l jelim cu galagie si sa mentionam prin toate canalele de stiri, fie ca sunt ele un ziar sau doar gura satului, ce om grozav a fost cel decedat, chiar daca in realitate ar fi fost un betiv notoriu, un pervers sau un colaborationist al regimului comunist.
    • +8 (10 voturi)    
      Bocitoarele (Luni, 7 ianuarie 2013, 17:24)

      axxa [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      Intr-adevar, bocitoarele te impiedica sa confunzi procesiunea funebra cu o coada la paine
  • +7 (19 voturi)    
    logic (Luni, 7 ianuarie 2013, 15:54)

    adrian_rolland [utilizator]

    atita timp cit pe primele locuri la vinzarile de ziare sunt mizeriile intitulate "click", "libertatea" sau "cancan" tu ce ai vrea sa ceara poporul, Emanuel Kant? atita timp, cit celelalte mizerii, initulate pompos "stirile de la ora 5" date de niste asa zise televiziuni (protv, antena 1, 3, etc) dau ca stire de importanta nationala nunti de tigani, violuri, decapitari sau faptu ca o pitipoanca s-a sexuit cu toata echipa de fotbal + rezerve+ antrenori si galeria de ultrasi, iar dupa aceea este invitata sa-si dea cu parerea la tv, nu vei avea niciodata nivelul de decenta necesar unui eveniment nefericit (moartea unui artist / inecatul a 21 de pensionari in herastrau). iar cind asa zisii jurnalisti / bloggeri nu iau nici o masura in a condamna public mizeriile confratilor de breasla (nui asa ca toti trebuie sa manince un piscot??) nu vad de ce va lamentati aiurea.
    • +10 (12 voturi)    
      vor cere Emanuel Kant si vor primi... (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:34)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      seria Emmanuelle!

      PS: Daca in schimb ar cere Immanuel Kant...
      • 0 (0 voturi)    
        @nellino (Marţi, 8 ianuarie 2013, 10:07)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        Seria este considerata de unii drept "cult" :)).
  • 0 (16 voturi)    
    US nu cred ca e cel mai bun exemplu (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:08)

    fia [utilizator]

    Ati urmarit cum a fost prezentata moartea lui Michael Jackson la TV in US? Mult, mult mai rau. Inca suntem departe de presa tabloida de peste ocean.
    • +2 (8 voturi)    
      vorbesti prostii (Luni, 7 ianuarie 2013, 19:15)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui fia

      Autorul a relatat ceva pe baza propriei experiente. Ceva ce a trait personal. Tu insa ai impresia ca le stii pe toate desi habar n-ai ce vorbesti.

      In ceea ce priveste tabloidizarea, presa din tara nu prea are de la cine sa mai ia lectii.

      Diferenta enorma intre USA si Romania insa e data de PUBLIC si de continutul pe care acesta il cere. In USA presa quality (New York Times, Washington Post, etc) are o mare cota din piata. In Romania nu prea ai presa quality (decat ceva prin dilema veche, hotnews si inca vreo 2 nume de care majoritatea romanilor nici macar nu au auzit)

      PS: N-am urmarit cum a fost prezentata moartea lui Michael Jackson. Tu insa in mod cert ai urmarit (if you know what I mean).
      • 0 (0 voturi)    
        probabil era una cu coasa (Marţi, 8 ianuarie 2013, 9:49)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

        si cu trust de tv.
  • +8 (16 voturi)    
    CEEE? (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:13)

    Chulalongkorn [utilizator]

    a murit Paunescu ?
  • +22 (26 voturi)    
    urmatoarea bomba de presa (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:14)

    Nicolae Kidman [utilizator]

    Urmatoarea bomba de presa va fi montarea - pe sestache, bine-nteles - a unui webcam in sicriu, astfel incat, dupa-nmormantare, sa ne putem delecta seara, in maieu, vreme-ndelungata, in fata televizorului, cu punga de seminte langa noi, cu berea-ntr-o mana si cu telecomanda in cealalta, de reality-show-ul cu viermii colcaind veseli si rontaind carnea-n putrefactie. Iar daca webcam-ul nu va fi o chinezarie, ci o scula serioasa, cu zoom si focus, vom putea savura si aparitia moastelor.
    • +2 (6 voturi)    
      Incorect (Luni, 7 ianuarie 2013, 18:39)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae Kidman

      Greşeşti... trebuie un IP Camera şi neapărat sursă de lumină cu posibilitate de comutare în infraroşu. Am auzit că Mobotix fabrică nişte chestii trăznet...

      Să ştii că pot ieşi bani frumoşi din asta, cu Pay-Per-View şi website-uri dedicate.

      (sunt sarcastic, BTW)
  • +12 (16 voturi)    
    Pai suntem cam dobitoci (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:19)

    Alui [utilizator]

    Romania e o tara plina de dobitoci, si imi cer scuze celor care sunt socati de cuvantul "dobitoci". Incepand cu patriarhul(putea sa evite santajul-"il prohodim numai daca e ingropat", desi la alti incinerati n-au fost probleme, si mita-"acoperim jumatate din cheltuieli") care putea da doar un comunicat sec in care sa spuna ca BOR nu face slujbe pentru cei care sunt incinerati voluntar, si pana la Alexandru Arsinel(fata de care nu mai am pic de respect acum), care declara ca de dragul poporului, sa nu fie respectata vointa mortului.
    De ce? Pentru ca nu avem educatie, ne comportam ca niste salbatici.
    Cine sa ne invete cum sa ne comportam, cand avem asemenea "elite" in Romania(Becali, Vadim, Ponta, Basescu, etc, etc)?
  • +4 (8 voturi)    
    justitie tv (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:29)

    transilvanean [utilizator]

    totul pleaca de la asteptarile noastre imense de a se face dreptate. si cum frustrarea e imensa in viata de zi cu zi, ne proiectam asteptarile pe tv si orice eveniment mediatizat. asta e.
  • +15 (21 voturi)    
    Analfabetismul (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:47)

    HP [utilizator]

    Motivul este analfabetismul populatiei. Tinerii nostri nu mai citesc, nu pot dezvolta empatie cand educatia si-o fac pe Facebook si pe Tube8.

    Scoala romaneasca e praf, avem analfabeti cu diplome de facultate. In mod normal, cine nu stie sa scrie si sa citeasca la perfectie nu ar trebui sa intre nici macar la liceu.

    La jurnalism nu-i invata respectul, probitatea profesionala si normele deontologice. Ii invata importanta ratingului si a profitului. Editorii sunt ca si inexistenti, inclusiv aici, pe HotNews unde gasesti constant articole pline de greseli ortografice.

    Nu in ultimul rand, nu avem o legislatie care sa confere puteri sporite organismelor competente spre a cenzura ce se transmite pe posturi, iar daca ea ar exista, cenzorii insisi sunt de multe ori depasiti de realitatile culturale si tehnologice ale zilei.

    In schimb, cei care ar trebui sa schimbe peisajul prin legi si interes real, adica politicienii - nu exista pur si simplu (nu putem numi fauna din parlament - politicieni). Nu ma astept la Socaciu sau la ala de la Hi-Q sa dea legi.

    Mergand mai departe cu logica, daca avem acesti "politicieni" - e pentru ca acest popor indobitocit i-a votat, deci legitimizat.

    Prin urmare - solutia nu poate fi decat schimbarea sistemului de vot (chiar si prin forta, dictatura, monarhie, revolutie pentru ca "democratic" e imposibil) in asa fel incat elitele si masele deopotriva sa-si recapate rolurile naturale. Primii sa conduca iar ceilalti sa astepte ponoasele.
  • +8 (12 voturi)    
    sălbătăcia flămândului... (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:47)

    ciubex [utilizator]

    ... Populatia, in marea majoritate saracita de nesfarsita tranzitie... flamanda... s-a salbatacit.
    Eu am citit despre eveniment pe HN si atat.
    Acasa tv-ul e pentru filme si muzica, demult am renuntat sa mai ma uit la stiri.
  • +8 (14 voturi)    
    Inca 2 elemente (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:50)

    Adi_rus [utilizator]

    Americanii si in speta occidentalii sunt altfel pentru ca in afara de faptul ca acolo ziaristii isi respecta deontologia au sisteme de educatie si religii care ii formeaza si ii educa altfel. La noi sistemul de invatamant falimentar si religia ortodoxa pusa doar pe facut bani din lalaiala si ritualuri antice produc publicul pe care il vedeti. Simplu. Daca am fi fost catolici sau protestanti sa mai si predice preotul, sa mai si vorbeasca la slujba, sa mai si explice din Sciptura in Biserica, atunci poate am fi fost altfel. Dar asa numai din lalaiala nu poti sa faci cultura si civilizatie. Nu degeaba se vorbeste in mediile elitiste de cultura protestanta. Cine stie pricepe.
  • +3 (7 voturi)    
    cine e de vina? (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:57)

    manon [utilizator]

    Nu reporterii de pe teren sunt de vina. Ci sefii lor si proprietarii ziarelor sau a posturilor tv care cer audienta maxima, vanzari record.....iar poporul asta a fost educat sa digere: paine si circ.....Stiu ca multi dintre ei nu sunt de acord dar nu pot supravietui in acest fel in sistem. Sunt tinuti cu orele pe teren in frig, flamazi sa vina cu subiecte de senzatie....pacat ca toata media din tara asta e dusa pe rapa in goana nebuna dupa cifrele de vanzari si audiente....
  • +16 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:57)

    [anonim]

    • +3 (3 voturi)    
      Morala si etica.... (Marţi, 8 ianuarie 2013, 9:45)

      vall365 [utilizator] i-a raspuns lui

      Avem nelimitata posibilitate de-a alege ce dorim sa vizionam ....
      Puterea televiziunii e enorma....si are capacitatea de-a mistifica orice...
      De-aceea e foarte importanta educatia spectatorului...capacitatea lui de-a selecta si a discerne intre numarul nelimitat de informatii...
      Trebuie sa nu nu-si piarda capacitatea de-a rationa...
      Tentatia de-a reactiona afectiv e la-ndemna ...mai ales cand ne confruntam cu multe frustratii de ordin material sau afectiv...
      Trebuie sa credem si sa ne manifestam in libertatea moralei si eticii ...traditionale ...Atunci depasim caderile epocii in care traim..
  • +7 (9 voturi)    
    Din pacate (Luni, 7 ianuarie 2013, 16:59)

    Leul in iarna [utilizator]

    omul nou, ctitorit incetul cu incetul timp de aproape sapte decenii, omul nou care a invatat ca cibernetica si genetica sunt stiinte reactionare, ca
    Stalin e cel mai mare lingvist, ca Mihai Beniuc si A. Toma sunt cei mai mari poeti, ca religia e opiu pentru popor, ca lupta de clasa trebuie sa fie din ce in ce mai ascutita, ca invatatura n-are importanta, ca important este sa te descurci si sa faci bani, ca plagiatul nu e un furt este cel care gusta astfel de stiri, precum si cel care le promoveaza. Cei cu bun simt si cu carte sunt din ce in ce mai putini si amutiti de zgomotul si forta marlaniei.
  • -3 (13 voturi)    
    Poporul rage? (Luni, 7 ianuarie 2013, 17:12)

    aniod [utilizator]

    Care popor domnule X?
    Acesta din care va trageti genetic, sau altul?
    Poporul se holbeaza?!?
    Cine-i poporul domnule X?
    Cine-s pensionarii spre care aratati? Nu aveti nicio legatura cu ei?
    Vorba lui Caragiale: "Pacat de jobenul dvs."
    Va exprimati urat.
    • +2 (14 voturi)    
      Da, rage ca un magar (Luni, 7 ianuarie 2013, 17:51)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui aniod

      "Care popor domnule X?
      Acesta din care va trageti genetic, sau altul?"
      Si eu ma trag din el dar m-am ridicat, sper, peste conditia data. Cel mai mult cand am renuntat la ortodoxia de fatada pe care o arboram ca tot romanu. Cand nu m-am mai mintit pe mine insumi, mi-am putut ridica capul cu demnitate in fata oricui.

      "Cine-s pensionarii spre care aratati? Nu aveti nicio legatura cu ei?"
      Pai sunt parintii nostrii. In cazul meu cel putin le-am scos Antena 3 din memoria TV-ului, dar si-au pus canalul la loc. Incerc sa-i educ pe parintii mei si e destul de greu. Practic imposibil. Dar insist:).
      • -2 (6 voturi)    
        le-ai scos si B1? Nu? De ce? (Marţi, 8 ianuarie 2013, 9:06)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Vezi, voi ne impartiti pe toti in telespectatori A3 (si automat suntem niste spalati la creieri, manipulati, redusi mintal, pomanagii, lenesi etc.)si restul....adica inteligentii nemanipulati de A3.
        Uite, eu urmaresc, in egala masura si A3 si B1.
        Unii exagereaza intr-un sens, ceilalti in celalalt, asa ca, facand media,imi fac o idee pe unde este, probabil adevarul.
        Din pacate, la noi, toate televiziunile sunt partinice, implicate activ in lupta politica.
        De B1 nu se plange nimeni aici, interesant....
        Ce dovada , mai buna, de subiectivism mai vreti?
        Daca ati fi alaturat B1 langa A3 pe lista posturilor scoase din tv-ul parintilor....va puteam suspecta de bune intentii...dar asa....
        Ideea cu "educarea" parintilor nu vi se pare deplasata?
        Sa impui cuiva la ce sa se uite si la ce nu, sa-i modifici programarea televizorului... nu este decat o agresiune, un atentat la liberul arbitru, la libertatea persoanei.
        Si te consideri "ridicat".......esti sigur?
        • +1 (3 voturi)    
          Cu urmatoarea ocazie :) (Marţi, 8 ianuarie 2013, 11:03)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Ca vad ca il pun pe sticla pe Vadim si pe cel de la OTV.
        • +1 (3 voturi)    
          Lol, (Marţi, 8 ianuarie 2013, 11:06)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          "Sa impui cuiva la ce sa se uite si la ce nu, sa-i modifici programarea televizorului... nu este decat o agresiune, un atentat la liberul arbitru, la libertatea persoanei."
          Las ca le-am dat un exercitiu intelectual sa reprogrameze Antena 3 in TV-ul din livingroom. Din TV-ul din dormitorul lor nu le-am scos nici un program.
        • +2 (2 voturi)    
          N-are rost (Marţi, 8 ianuarie 2013, 12:03)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          N-ar trebui sa mai pierdeti timpul pe HotNews, ratind stiri si analize importante la televiziunile lui Dan Voiculescu, S.O. Vintu si Dan Diaconescu! Cit ati comentat aici, ati ratat cel putin trei aparitii in direct ale lui Gigi Becali si doua telefoane in direct ale premierului.

          N-are rost sa-i ajutati pe cititorii HotNews. Astia au parerile lor independente. Nu sint in stare sa se solidarizeze cu parerea moderatorului tv si a formatorilor de opinie.
  • +2 (4 voturi)    
    circ (Luni, 7 ianuarie 2013, 18:24)

    cotora [utilizator]

    din tot circul acesta, arata valoarea, educatia, bunurile maniere a majoritatii populatiei romanesti, am ajuns mai rau ca musulmanii, si ei au mai mult respect fata de morti
  • +3 (5 voturi)    
    Despiritualizare (Luni, 7 ianuarie 2013, 18:48)

    vall365 [utilizator]

    Am senzatia ca foarte multi oameni au sensibilitatea tocita...
    Nu mai simt..aproape nimic...si mimeaza ceeace cred ca ar fi normal sa simta...
    Sunt foarte materialisti si interesati doar de partea ...de spectacol al evenimentului...moartea si funeraliile unei personalitati cunoscutae a cinematografului....
    Televiziunile invazive...agresive...gata sa faca orice pentru rating....deformeaza caracterul spectatorilor...provocandu-i sa le preia ritmul...
    Asa totul devine spectacol ...chiar evenimentele tragice....
  • +1 (5 voturi)    
    Zgomotul si furia (Luni, 7 ianuarie 2013, 18:52)

    justin puscasu [utilizator]

    Life is a tale, full of sound and fury, told by an idiot, and signifying nothing. (Shakespeare)
    Mai conteaza oare IQ-ul naratorului de la televizor sau furia pensionarilor in peisajul asta?
  • 0 (8 voturi)    
    Clonele fara rude-n varsta (Luni, 7 ianuarie 2013, 20:14)

    hidalgo [utilizator]

    Sort of, un pic offtopic. Observ ca a aparut, si nu atat de recent, o noua categorie odioasa, pensionarii.
    E ok, ei sunt noii mineri si vom avea intotdeauna nevoie de-un scapegoat si generalizarea asta a prins bine.
    Na, moldoveanu-i betiv, olteanu-i smecher, ardeleanul e incet, dar toti sunt lenesi, banatu-i fruncea. E bine asa.
    Dar la partea cu pensionarii sunt oleac' nedumerit, cei care-i detesta, pretind ca sunt asistati, nimic mai fals evident,
    ce-o sa faca atunci cand ating pragul ca nu-s decat doua variante, sa dea FFW/aterizeze direct in cosciug.
    sau sa se sinucida. Pensii oricum n-o sa aiba decat, eventual, pe tableta. Sub forma de angry retired ex corporate.
    Si pantalonii aia pana, gelul, VW, pantofii de tanar mort n-o sa mai fie la moda.
  • 0 (8 voturi)    
    A cui este vina ? (Luni, 7 ianuarie 2013, 20:21)

    Marcellina [utilizator]

    Avem pensionari tineri , asistati social , someri care sunt clintii fideli ai Antenei3 , ei , sunt ca o gasca , o grupare primitiva care se lasa coordonati fara discernamant de gadea , ciuvica si badea , strang atata furie in ei in fata televizorului , au tinte fixe si merg la nunti , inmormantari , botez , cotroceni si scot fiara , bestia pe gura si urala , tipa , neaga , alearga , spumega , gesticuleaza , arunca injurii , blesteme si seara se aseaza iar comod in fata ANTENEI3 SA SAVUREZE CADAVRUL SUCULENT FRUMOS AMBALAT SI PROPAVADUIT DE ANTENA3 ! Acestia nu sunt spectatorii OTV-ului , clar nu , aceia sunt cei invatati sa savurezi lucruri socante , minciuni dar sunt sedentari , dovada ca DD nu a fost urmat in afara ecranului de marea audienta , din pacate una sedentara ! Ma astept sa vad intro buna zi Antena 3 asediata de mostrul pe care-l hraneste !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Si totusi exista un vinovat... (Marţi, 8 ianuarie 2013, 7:29)

    albescu [utilizator]

    Chiar autorul prin relatarea facuta demonstreaza ca editorul sef al publicatiei poarta responsabilitatea acestei situatii. La noi televiziunile si in general mass media au aceasta responsabilitate prin lipsa de etica profesionala cu care trateaza subiectele. Au intrat cu buna stiinta intr-un cerc vicios care ii va distruge. Exista o limita a acestei involutii la care populatia majoritara scarbita de nivelul la care s-a ajuns se va dispensa de "informatiile" televiziunilor. Atunci multe dintre ele vor disparea. Din nefericire in urma lor va ramane un reziduu ]n constiinta publica care va fi greu de curatat.
  • +1 (3 voturi)    
    ===================== (Marţi, 8 ianuarie 2013, 12:13)

    Zede [utilizator]

    Repostez comentariul, poate de data asta va fi admis:

    Nicolaescu a avut ghinionul sa moara exact in momentul in care concernul media apartinand lui Voiculescu este in cautare de orice subiecte care sa ia atentia romanilor de la o situatie fara precedent:

    Voiculescu se eschiveaza de la a depune juramantul de senator, pentru a nu ii fi retrimise dosarele la aceeasi instanta de care a scapat anul trecut la o zi dupa ce si-a dat demisia din aceeasi functie de senator!

    In rest, hai sa continuam sa scriem articole despre Nicolaescu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by