Asculta Jurnalul de Mediu Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

A demarat a doua sesiune a Programului Rabla 2012

A doua sesiune a Programului Rabla 2012 a demarat miercuri, pentru persoanele fizice. Fondurile disponibile pentru aceasta sesiune sunt de 57 de milioane lei, pentru scoaterea din uz a 15.000 de autoturisme mai vechi de zece ani, a anuntat Ministerul Mediului. In ceea ce priveste sesiunea pentru persoanele juridice, aceasta se afla in derulare, fiind in etapa de depunere a dosarelor. Termenii raman aceeasi ca pana acum, respectiv o prima de casare de 3.800 lei, exprimata printr-un tichet cu valoare nominala. Pentru achizitionarea unui autovehicul nou pot fi utilizate cel mult trei tichete valorice. Ministerul Mediului a precizat ca ia in calcul suplimentarea fondurilor pentru Programul Rabla cu inca 57 milioane lei, respectiv 15.000 tichete, dupa epuizarea sumelor. Prin acest program au fost casate anul acesta aproape 26.000 de autoturisme mai vechi de zece ani. In prima sesiune a Programului Rabla 2012, au fost cumparate aproximativ 8.000 de masini, din care 45% de productie autohtona.

Horia Irimia (ANPM): Apar numeroase probleme legate de amplasamentul deponeelor ecologice

Una dintre marile probleme cu care se confruntă judeţele o reprezintă amplasarea depozitelor ecologice pentru deseuri, sustine vicepreşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Horia Irimia. Acesta a declarat pentru Agerpres ca sunt persoane care împiedica realizarea investiţiilor respective, deşi pentru comunităţile locale apar avantaje - încasarea de taxe şi impozite şi crearea de noi locuri de muncă. O altă problemă o reprezintă selectarea operatorului din sistemul integrat de gestiune a deşeurilor, potrivit oficialului. Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului a declarat ca "în perioada negocierii Tratatului de Aderare la Uniunea Europeana am fost prea optimişti". "Termene de opt - nouă ani pentru închiderea gropilor de gunoi neconforme cu standardele europene păreau pe atunci perioade în care se vor rezolva problemele. Acum, însă, am ajuns într-o situaţie grea", a precizat Horia Irimia.

Preturile bateriilor litiu-ion pentru automobile ar putea scadea de trei ori pana in 2025

Preturile bateriilor litiu-ion pentru automobile, care tin ridicat costul masinilor electrice, ar putea scadea de peste trei ori pana in 2025. Concluzia apartine unui studiu al firmei de cercetare McKinsey, care arata ca micsorarea preturilor cu circa 30% se poate face pana in 2015 doar din eficientizarea proceselor de productie, standardizare si obtinerea de preturi fixe pentru mai multe componente. Drept urmare, in urmatorii ani uzinele producatoare de baterii litiu-ion vor fi mai productive, iar masinile prietenoase cu mediul mai accesibile publicului. Potrivit calculelor Automotive News, un pachet de baterii pentru Chevrolet Volt/Opel Ampera va costa circa 2.500 dolari in 2025, fata de 8.000 dolari in prezent. In acest moment, parerile privind raspandirea in piata a masinilor electrice sunt impartite. Anul trecut s-au inmatriculat 8.700 masini electrice in intreaga Uniune Europeana.