Mass media in alegerile prezidentiale 2009

Memetica sau mimetica? (de Iulian Comanescu)

de Iulian Comanescu     Media lui Comanescu
Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:20 Mass-media in alegerile prezidentiale 2009


Eu sunt Ninel Potirca!

Asta e replica Academiei Catavencu la clipurile electorale ale lui Traian Basescu si Crin Antonescu, facute dupa o idee din campania lui Barack Obama. Linkurile la precursori le gasiti pe Catavencu.ro.

“Pe lumea ailalta” asa ceva se numeste lipsa de inspiratie, in Web 2.0 se pune la “meme” si replici – vezi furia imitativa pe care a declansat-o “Taran in Spania”. O “meme” este o unitate de sens cultural care se propaga in societate, zice Richard Dawkins. Fenomene de acest gen sunt nu numai leapsa de internet sau replicile la spoturi, ci si zone sociale ca moda, unde anumite accesorii etc. se iau de la o persoana la alta.

Intrebare-ntrebatoare: daca intentiile de parodie si replica de la Catavenci sunt clare, echipele Antonescu si Basescu au fost:
a) lipsite de inspiratie, inconstiente, mimetice – nu si-au dat seama ca imitatiile de Obama le baga-n cofa candidatii
b) istete, au incercat sa genereze un joc memetic si replica de la Catavencu dovedeste ca au reusit.

Citeste articolul si pe blogul lui Iulian Comanescu

Iulian Comanescu este unul dintre cei sapte cunoscuti comentatori media care scriu despre modul in care mass-media se comporta in campania electorala prezidentiala.

Va invitam sa semnalati in comentariile dvs. cazuri flagrante de manipulare sau joc incorect in campanie din partea mass-media. In fiecare seara o sa adunam cele mai interesante comentarii intr-un articol separat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















963 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by