​Astronomii au masurat pentru prima data o planeta de marimea Pamantului care orbiteaza o alta stea si, cu toate ca masurarea razei exoplanetelor este relativ usor de realizat, masurarea masei acesteia si, prin urmare, a densitatii sale - un indiciu important pentru compozitia sa - este mai dificila.

3 planete care nu ar fi trebuit sa existeFoto: Captura YouTube

Rezultatele a doua cercetari de specialitate realizate pe aceasta tema au fost publicate in urma cu trei ani in jurnalul Nature, iar unul dintre studii, realizat de astronomii britanici, arata ca Kepler-78b este prima exoplaneta foarte asemanantoare Pamantului ca marime si densitate.

Aceste date au socat astronomii deoarece Kepler-78b este o planeta care nu ar fi trebuit sa existe.

Aceasta planeta orbiteaza in jurul stelei sale la o distanta de mai putin de un milion de mile, iar rotatia completa dureaza opt ore si jumatate.

Conform teoriilor actuale care explica procesul formarii planetelor, aceasta exoplaneta nu s-ar fi putut forma atat de aproape de steaua ei si nici nu s-ar fi putut deplasa acolo unde este, scrie Science and Technology Facilities Concil.

Din materialul video de mai jos, realizat de canalul de youtube SciShow Space, aflam mai multe detalii despre exoplentele care nu ar fi trebuit sa existe conform teoriilor actuale.

Citeste si: