SUA au facut presiuni asupra Germaniei pentru a nu aresta agenti CIA - Wikileaks

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 9 decembrie 2010, 9:05 Actualitate | Internaţional


SUA au exercitat presiuni asupra Germaniei pentru a nu emite mandate de arestare pe numele unor agenti CIA implicati in rapirea unui cetatean german, suspectat in mod eronat de terorism dupa ce a fost confundat cu un membru al-Qaeda, potrivit unor noi telegrame dezvaluite miercuri de Wikileaks, citate de AFP.

Khaled el-Masri, de origine libaneza, a fost prins in decembrie 2003 la venirea in Macedonia in vacanta. Autoritatile l-au confundat cu un membru al-Qaeda cu nume similar si l-au predat CIA. Masri sustine ca a fost tinut inchis si torturat intr-o inchisoare secreta americana din Afganistan, inainte ca agentii SUA sa realizeze ca au gresit si sa ii dea drumul, 5 luni mai tarziu, pe marginea unui drum din Albania.

Cei 13 agenti au fost pusi sub acuzare. Intr-o telegrama din februarie 2007, clasata ca "secret" si publicata de New York Times, adjunctul misiunii diplomatice americane din Berlin i-a atras atentia viceconsilierului german pentru securitate nationala ca "emiterea de mandate internationale de arestare ar avea un impact negativ asupra relatiilor noastre bilaterale".

Diplomatul "a subliniat ca intentia noastra nu este sa amenintam Germania, ci sa indemnam guvernul german sa cantareasca bine fiecare pas in vederea implicatiilor pentru relatiile cu SUA".


Citeste mai multe despre   
















3009 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    V-am spus ca vesticii sunt mai ipocriti (Joi, 9 decembrie 2010, 9:15)

    Constantin [anonim]

    ca noi. Wikileaks n-ar avea nicio sansa in Romania unde asemenea matrapazlacuri se petrec in vazul tuturor.
    • 0 (2 voturi)    
      Bush a devenit mai popular ca Obama (Joi, 9 decembrie 2010, 11:57)

      Prostia si rautatea comunista, cancer in lume [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Potrivit institutului independent de sondare Gallup International, cota de popularitate a fostului presedinte republican George W. Bush a depasit-o pe aceea a actualului presedinte democrat Barack Hussein Obama Jr.

      Primul afro-american ales presedinte in USA, Obama a pierdut continuu sustinatori, in acest moment, la mai putin de 2 ani de la investitura, el avand o cota de popularitate de 46%.

      Presedintele George W. Bush, a pierdut si el din popularitate (87% la inceputul lui 2002), atingand la un moment dat un minim de 25%.
      In doar 1 an, dupa infiintarea unei biblioteci prezidentiale in Texas, o serie de conferinte si dupa succesul extraordinar al memoriilor sale (peste 1 milion de exemplare vandute in prima luna!, record peste cel al lui Bill Clinton), George W. Bush a ajuns la o cota de popularitate de 47% !

      In preferintele „all times” ale americanilor, democratul JF Kennedy, cel asasinat, ramane primul cu 85%, urmat de republicanul Ronald Reagan, cel considerat reformatorul USA si distrugatorul URSS, cu 74%.

      In urma atacurilor teroriste asupra USA din septembrie 2001, atacuri soldate cu peste 2.700 de morti, George W. Bush a ordonat ocuparea a 2 state islamice, Irak-ul condus de dictatorul arab sunit Saddam Hussein (arestat si executat) si Afganistanul condus de regimul sunit taliban (regim inlaturat).

      Irakul a devenit prima tara araba ocupata de USA, in acest moment aflandu-se acolo, la cererea noului guvern irakian, peste 50.000 soldati US stationati in baze militare.

      Principalul repros facut lui George W. Bush e implicarea USA intr-un razboi global contra terorismului (war on terror), in timp ce principalul repros facut lui Barack Hussein Obama Jr. e incapacitatea acestuia de a lua decizii clare.

      Alegerile legislative din noiembrie 2010 au aratat declinul lui Obama, partidul sau pierzand majoritatea simpla in Camera Reprezentantilor si majoritatea calificata in Senat.
  • +4 (16 voturi)    
    rapire de civili? (Joi, 9 decembrie 2010, 9:22)

    vasile [anonim]

    Parca asta era o practica KGB? Ei, se pare ca nu, si CIA face la fel.

    Thanks, Wikileaks!
    • -4 (14 voturi)    
      Sa... (Joi, 9 decembrie 2010, 9:38)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      mori tu ca esti asa surprins?!Dar cum ar trebui sa actioneze serviciile secrete?Sa te invite la o cafea,sa-ti aduca un trandafir si sa-ti faca curte sa megi cu ei??
      Parca traiti pe alta lume...
      • +3 (7 voturi)    
        Uite asa- (Joi, 9 decembrie 2010, 11:24)

        ics [anonim] i-a raspuns lui Bulan

        Sa adune dovezi pentru incriminarea persoanei, in baza lor sa emita un mandat international. Statul al carui cetatean este suspectul analizeaza dovezile si decide ce e defacut mai departe. Cam asa functioneaza in tarile democratice, nu in SUA...
      • -1 (1 vot)    
        tu (Joi, 9 decembrie 2010, 20:26)

        bo [anonim] i-a raspuns lui Bulan

        traiesti in filme...!!!
    • +1 (11 voturi)    
      Vedeti numai partea goala a paharului (Joi, 9 decembrie 2010, 10:03)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Americanii cand au realizat ca au arestat un nevinovat iau dat drumul.
      Pe cand comunistii arestau numai oameni nevinovati (desigur in marea majoritate) dar de eliberat eliberau numai pe ticalosi de-ai lor care erau arestati din greseala.

      Diferenta e mare intre sisteme.
      Teroristii arestati de SUA chiar sunt vinovati (dovada ca din cei eliberati de la Guantanamo 598, mai mult de o patrime sunt din nou terorist);pe cand cei arestati de sistemele comuniste(securitate , KGB ) sunt nevinovati (vezi canal, Aiud, Siberia)
      • +4 (10 voturi)    
        Ionele (Joi, 9 decembrie 2010, 10:30)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Ionel

        Ionele...nu lua apararea serviciilor secrete americane. La cate au facut ei....ar face KGB-ul sa roseasca de rusine. Rapiri de persoane, interventii la nivelul guvernelor nationale, sprijinirea teroristilor cu resurse tehnice si financiare, utilizarea banilor proveniti din traficul de druguri, asasinate...si lista poate contunua. Cineva trebuia sa ia atitudine in fata acestei amenintari mondiale care este cu mult mai periculoasa decat toti teroristii luati la un loc. Astia, din umbra, au controlat lumea de zeci de ani fara ca cineva sa aiba puterea sau curajul sa-i infrunte. Crezi ca este normal ca intreaga putere sa fie cumulata intr-o mana de oameni ce se afla la conducerea serviciilor secrete americane? Eu nu ma simt prea in siguranta.
        • -4 (6 voturi)    
          Du-te.. (Joi, 9 decembrie 2010, 11:00)

          Bulan [utilizator] i-a raspuns lui mumuishere

          In Afghanistan si o sa te simti foarte in siguranta!
          • 0 (2 voturi)    
            Ha h aha (Joi, 9 decembrie 2010, 12:51)

            mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Bulan

            Nu....ca vine un soldat american, imi trage un glont sau ma ia pe sus intr-o inchisoare secreta unde ma tine o perioada nederminata, fara judecata si niste tembeli inculti sa-si bata joc de mine. Nu. Nu ma duc in Afganistan pentru ca acolo Americanii si-au extins zona de influenta.
        • +2 (2 voturi)    
          nu e asa simplu (Joi, 9 decembrie 2010, 11:30)

          nora [anonim] i-a raspuns lui mumuishere

          Nu cred ca 'intreaga putere' e la serviciile secrete americane; lucrurile sunt foarte complexe si retelele sunt mai largi si mai neclare decat ni se pare noua, astia prea putin informati. Iar Wikileaks nu ne informeaza structural, ne arunca mini-bombe care sa ne zgandare si sa ne apuce dracii, cum uite ca ne apuca. Ma intreb daca publicarea de documente confidentiale en gros ajuta cumva la imbunatatirea sistemului, sau pur si simplu creeaza confuzie si un senitment artificial de criza.
      • +1 (3 voturi)    
        Faci o greseala (Joi, 9 decembrie 2010, 11:19)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        Toti aia pe care-i mentionezi la comunisti erau cetateni ai propriei tari. Cum ar fi, "dusmani ai poporului". Iar cazuri de tortura...asta nu s-a aplicat tuturor. Pe de alta parte tine minte ca pedeapsa cu "ocna" (canalul ar fi asa ceva) s-a aplicat cam in toate statele inclusiv SUA (recomand sa vezi Cold Hand Luke), ca ala era nivelul la vremea resp. Dupa aia au inceput sa se aplice "drepturile omului" si-n inchisori.

        Americanii la Guantanamo Bay au "arestati" (daca ai citit/vazut conditiile seamana cu ce se aplica prin puscariile comuniste, naziste, etc) care nu-s cetateni americani. Si nici n-au fost arestati pe teritoriul SUA. Dupa cum e si cazul de mai sus, au fost rapiti.
        Cu alte cuvinte, intr-o zi nu mai vii acasa, sotia n-o sa stie unde esti, si tu te perpelesti (la propriu) pe un gratar intr-o inchisoare imputita dintr-o tara araba "aliata".
      • +2 (4 voturi)    
        esti istoric? (Joi, 9 decembrie 2010, 11:26)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        "teroristii" de la Guantanamo nu au fost gasiti vinovati. Nici macar de justitia militara americana. De aceea au fost eliberati, pana la urma.

        Asa ca, ambele sisteme, tot nevinovati aresteaza, tortureaza samd.
        • -1 (1 vot)    
          Dupa sistemul civil de justitie ai dreptate (Joi, 9 decembrie 2010, 12:35)

          Ionel [anonim] i-a raspuns lui vasile

          "Nevinovat pana la proba contrara si 100% probat"
          Dar in cazul teroristilor e diferit.
          Despre un terorist sti cu siguranta ca e vinovat cand e mort si a mai luat cu el si multi nevinovati.
          Si inca ceva din cate sau publicat nu a reiesit ca la Guantanamo i-a torturat fizic.
          Si inca ceva ce crezi? Acei jurnalisti care au fost decapitati de teroristi erau vinovati?
      • 0 (0 voturi)    
        tortura. (Joi, 9 decembrie 2010, 22:14)

        lucian [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        Da. I-au dat drumul dupa ce l-au torturat si intemnitat fara absolut nici o dovada in afara de coincidenta de nume.
    • +1 (1 vot)    
      Sigur fost rapit de extraterestrii ! (Joi, 9 decembrie 2010, 10:07)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui vasile

      erau mici, negri si cu ochii mari... nu ?
  • +2 (6 voturi)    
    suite asa (Joi, 9 decembrie 2010, 9:27)

    Roman [anonim]

    suite asa devii terorist !
    Cat de urata si murdara este lumea asta politica , bazata pe arme si forta bruta !
    • -3 (3 voturi)    
      Mie mi se pare frumoasa (Joi, 9 decembrie 2010, 10:39)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Roman

      si mult mai naturala decat mediul social, corectat de legi. Cu alte cuvinte prefer sa traiesc intr-o jungla salbatica,sa fiu nevoit sa-mi calculez fiecare pas,decat intr-un oras ca Zurich, de exemplu, unde nu trebuie sa te gandesti la ziua de maine.
      • +3 (3 voturi)    
        Go East! (Joi, 9 decembrie 2010, 11:00)

        An [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Si-ai rezolvat problema. Sa ne anunti cum a fost.
        • 0 (0 voturi)    
          Daca... (Joi, 9 decembrie 2010, 12:11)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui An

          ... mai apuca :)
  • +2 (10 voturi)    
    traiasca democratia americana... (Joi, 9 decembrie 2010, 9:33)

    Vendeta [anonim]

    ... sincer eu nu pot face nici o deosebire intre SUA si URSS, pt mine sunt "monstrii" care au produs mai mult rau omenirii, decat bine... pacat de americanul/rusul de rand care, cel mai probabil, nu are nici o vina, fiind si el o "unealta" in "ghearele monstrilor"
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Joi, 9 decembrie 2010, 19:36)

      dobrica [anonim] i-a raspuns lui Vendeta

      Pe vremea lui Nastase cei incarcati cu securitatea la Bruxelles si-au dat seama ca unii politicieni de acolo sunt filati de baietii nostrii, ti-ar fi placut sa treaca direct la arestari? dar oamenii intelepti ne-au si sa ne luam baietii acasa ca treaba miroase si gata.
  • +7 (7 voturi)    
    5 luni? (Joi, 9 decembrie 2010, 9:45)

    gechi [utilizator]

    wtf, 5 luni le-a fos necesar ca sa-si dea seama ca au gresit omul? Probabil ca omul ala era cumsecade, dar cu siguranta ca acum daca ar vedea un agent CIA l-ar calca cu masina :)
    • +3 (3 voturi)    
      5 luni de tortura (Joi, 9 decembrie 2010, 11:23)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui gechi

      ce mare lucru?

      In numele libertatii si democrtaiei, desigur!
  • +7 (7 voturi)    
    Nu e singurul caz (Joi, 9 decembrie 2010, 9:50)

    gaspy [utilizator]

    Au fost mai multe astfel de cazuri raportate si in Anglia, Franta si Canada - oameni rapiti pur si simplu de pe strada, dusi la Guantanamo, torturati pe te miri unde (poate la noi??) si apoi - eventual - eliberati candva.

    De asta Guantanamo a fost a mare greseala. De asta tortura e inacceptabila. Nu pentru ca teroristii nu merita inchisi si pedepsiti, ci pentru ca totul trebuie facut legal pentru a evita abuzurile.

    In momentul in care poti rapi o persoana si o poti inchide in secret, fara a-i da nicio posibilitate de a se apara, deja nu esti cu nimic mai bun decat talibanii care rapesc jurnalisti.

    In momentul in care incepi sa torturezi pentru a afla informatii, deja ai coborat la nivelul evului mediu. Sigur, vei obtine informatii, dar ele nu vor avea nicio valoare reala, pentru ca sub tortura, un om va spune orice. Pe vremea inchizitiei oamenii marturiseau ca au facut pact cu diavolul si dadeau nume ale co-conspiratorilor. In timpul razboiului din Vietnam, pilotii americani capturati inventau si ei povesti pentru Viet-cong.

    Vanatoarea asta de vrajitoare va aparea ca o oroare peste 50 de ani. Pacat ca multi nu o remarca acum.
  • +4 (10 voturi)    
    loooool (Joi, 9 decembrie 2010, 10:00)

    me [anonim]

    cum ramen cu sua cea mai democratica tara?!sper ca s-a prins toata lumea de adevar
    • -1 (3 voturi)    
      Adevar? (Joi, 9 decembrie 2010, 10:25)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui me

      Daaaa' ... repet si eu intrebarea de acum 2000 de ani: "Care este adevarul?" Si nu-mi spune ca am pus intrebarea gresit, si trebuia sa intreb "Cine este ... " ca pe tine nu te cred! :)
    • +6 (6 voturi)    
      sua (Joi, 9 decembrie 2010, 10:34)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui me

      SUA nu mai este democratica de dupa al doilea razboi mondial. Cum sa fie democratica tara in care nu poti sa te exprimi liber? In care nu poti sa privesti sau sa adresezi unei persoane ca esti dat in judecata? O tara in iti sunt ingradite pana si cele mai vitale drepturi cetatenesti - cum ar chiar si dreptul la ingrijirea medicala? Adica ei ti-o ofera...dar vine recupertaorul a doua zi sa-ti ia casa ca nu ai platiti factura la medic....spune-mi tu mie de democratie...
      • -2 (2 voturi)    
        Ce inseamana.. (Joi, 9 decembrie 2010, 11:01)

        Bulan [utilizator] i-a raspuns lui mumuishere

        la tine democaratia?!Sa nu platesti dar sa te bucuri in continuare de acelasi conditii?Pai foarte bine iti face daca nu ai platit isi recupereaza prejudiciul!
  • +3 (3 voturi)    
    mda... (Joi, 9 decembrie 2010, 11:29)

    alex [anonim]

    "emiterea de mandate internationale de arestare ar avea un impact negativ asupra relatiilor noastre bilaterale"=daca nu imi dai jucarile inapoi ma supar pe tine
  • +2 (2 voturi)    
    victime colaterale (Joi, 9 decembrie 2010, 11:41)

    alf [anonim]

    din pacate exista. agentii cia trebuiau sa plateasca pentru incompetenta lor punct! nu cred ca nu ar mai avea sua de unde sa isi faca rost de agenti.
    ca exemplu de mare natiune democratica trebuia sa isi recunoasca greseala si sa plateasca
  • -1 (1 vot)    
    Pt inteligentele cenusi de pe acest site (Joi, 9 decembrie 2010, 12:45)

    ionel [anonim]

    Cum ar trebui sa lupte SUA , in loc sa utilizeze CIA si metodele acestora impotriva teroristilor?
    • 0 (0 voturi)    
      care teroristi blea? (Joi, 9 decembrie 2010, 20:46)

      bo [anonim] i-a raspuns lui ionel

      Nu Zici de aia de la revolutie nu?...ca aia erau cam de carton...in marime naturala...pusi la colturi de strada...
      Terorismul international este o mare umbrela dupa care, incepand cu 9/11, orice serviciu secret isi justifica orice actiune...vrei ceva mai simplu...?

      Cine renuna la libertate pentru siguranta nu merita nici libertate si nici siguranta...cam acolo se incadreaza mare parte din romani...si nu numai...spunand ca: ceee.....ai ceva de ascuns!?....si aici nu e vorba de ignoranta sau de prostie....e vorba de generatii intregi ce au fost intoxicate...dezorientate...ce nu mai pot gandi limpede...
      Guvernele lumii se prezinta ca si salvatori ai unor situatii ce tot ei le-au creat...ei sunt otrava...dar si leacul....doar ascultand de ei putem iesi din ce ne-au bagat...Aceasta psihologie controleaza lumea de mai bine de 60 de ani...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version