UPDATE Greva controlorilor de trafic: Spania a decretat starea de urgenta. Controlorii de trafic au inceput sa revina la munca

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 13:05 Actualitate | Internaţional


Controlorii aerieni de trafic au inceput sa revina la munca, jumatate din spatiul aerian al tarii fiind redeschis, a anuntat AENA. Din cele 58 de sectoare aeriene ale tarii, 28 erau redeschise sambata, in jurul orei locale 14 (13 GMT), potrivit AFP.

Cu toate acestea, traficul aerian nu a fost reluat, marile companii straine dar si compania nationala Iberia anulandu-si deja toate zborurile pana duminica.

Spania a decretat stare de urgenta sambata, dupa ce greva neanuntata a controlorilor de trafic a paralizat spatiul aerian pentru a doua zi consecutiv, anunta Reuters.>

"Am anuntat ca daca situatia din aeroporturi nu se normalizeaza, vom declara stare de urgenta. Este evident ca situatia nu s-a normalizat", a spus vicepremierul Alfredo Perez Rubalcaba, dupa o reuniune a Guvernului.

El a precizat ca daca grevistii nu revin la munca vor incalca legea.

Iberia si Ryanair au anuntat sambata ca au anulat toate zborurile care vin sau pleaca din Spania, din cauza grevei neanuntate a controlorilor de trafic aerian, relateaza AFP.


Compania spaniola precizeaza pe site-ul sau de internet ca aceasta interdictie este valabila pana duminica, la ora 05.00 GMT.

Irlandezii de la Ryanair precizeaza ca vor reanaliza situatia sambata, la ora 18.30 GMT.

Greva neasteptata a controlorilor de trafic, care sunt in conflict cu conducerea aeroporturilor AENA din motive salariale si care tin de conditiile de munca, a afectat 250.000 de calatori.

Controlul spatiului aerian a fost preluat de armata, iar guvernul a anuntat ca ar putea decreta stare de urgenta.


Citeste mai multe despre   
















3868 vizualizari

  • +7 (21 voturi)    
    what? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 14:11)

    borat [anonim]

    Sper sa faca si spaniolii ce a facut Reagan. Prea multi bugetari cu flatulatii la cap pe vremuri de criza.
    • 0 (8 voturi)    
      what si mai cum... (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 14:35)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui borat

      flatulente=corect ; flatulatii=incorect! dar folosim englezisme... what?
      • -1 (5 voturi)    
        what...ever (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 16:23)

        jimmy best [anonim] i-a raspuns lui resita31

        flatulenta= incorect
        flatulatii=incorect
        fartulatii=correct.
        sa folosim cat mai multe anglicanizme.:-)

        cu borat nu te pui !

        de la reagan invatare, multe state si'au modificat legile, astfel ca unele categorii de bugetari, cum ar fi politia, controlorii aerieni, personalul cf miscare, nu pot intrerupe lucrul.
        nu stiu daca spania a facut'o deja,
        if not, it is the right time.

        alo, resita, zisei bine ? :-)
        apropo, flatulenta, ca substantiv, arata starea si e frantzuzism.
        chestiile alea care ies cand ai flatulenta, se numesc altfel. in gluma le poti zice flatulatii, si stim ca borat e un personaj glumet.
        • 0 (0 voturi)    
          alo, resita (Duminică, 5 decembrie 2010, 9:08)

          jimmy [anonim] i-a raspuns lui jimmy best

          se pare ca n'aveti simtul umorului, voi aia, utili zatori.

          la multzi ani de sf. niculaie !
          si ganduri mai bune.
    • +13 (13 voturi)    
      Controlori de trafic Spanioli (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 14:59)

      Hell [utilizator] i-a raspuns lui borat

      Din pacate niste mizerii acesti controlori! Salariul minim este de 200.000Euro/an dar cu sporuri, vechime si ore suplimentare se ajunge undeva la 800.000 Euro/an. Salariul mediu este undeva la 350.000 Euro/an si este echivalentul a de doua ori salariul unui ATC german de exemplu... Problema lor este orele suplimentare, ore suplimentare care sunt obligati sa le faca din lipsa de personal, lipsa de personal generata tot de ei prin blocarea pregatirii unor noi ATC-isti.... Din ciclu 'Si sarac si cu pretentii" sau Muieti-s pozmagii!!! A si salariile de mai sus sunt cele dupa reforma aplicata de guvernul Spaniol....
    • -4 (10 voturi)    
      gresit (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 15:17)

      Roland Garros [anonim] i-a raspuns lui borat

      Da, da! Lasati traficul civil pe mana militarilor! S-a mai intamplat in Europa si America si a iesit prapad! Pai crezi ca se aseamana cele doua meserii?!? In niciun caz! Doar numele e acelasi si obiectul muncii!
      Si sa avem pardon Nicaieri in lume sau Europa controlorii de trafic nu sunt platiti de statul/guvernul respectiv. Deci NU SUNT BUGETARI! Atentie la ce afirmatii faci!
      • +5 (9 voturi)    
        bine, bine ! (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 16:32)

        mos gerila [anonim] i-a raspuns lui Roland Garros

        chiar daca nu'i plateste statul, ce'ar trebui sa faca statul, sa stea cu mainile in san ?
        n'or fi ei militarii chiar perfecti pe felie, dar sunt ce'i mai apropiati si la indemana.
        controlorii aerieni pun in pericol securitatea si economia tzarii, atunci cand intrerup lucrul brusc, spontan si dintrodata, pe nepusa masa. :-)
        chiar de nu sunt bugetari, lucreaza pentru stat.
        guvernul spaniol are perfecta dreptate sa decreteze starea de urgenta. asa, daca tot nu'si vad de treaba, ajung repede la racoare.
        cu sefii de sindicacat cu tot.
        • +1 (1 vot)    
          Desi romanii ti-au dat "minusuri" (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 23:24)

          neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui mos gerila

          dumneata chiar ai dreptate! Statul spaniol a dat armatei acest serviciu cu controlatori cu tot! Acestia intra sub incidenta codului penal militar , ceea ce inseamna ,in Spania, privarea de libertate de la 8 la 10 ani, articolul 409 , cod penal.Desi se vor intoarce la munca nu vor scapa nepedepsiti, civil de data aceasta, iar guevrnul spaniol a decis ca in cativa ani va avea "controlatori de schimb"....Sunt asemanea colective unice in economia unei tari care incearca sa obtina maximul tocmai pt faptul , ca sunt unici:asa ceva nu se poate! Un controlator castiga , in medie 350 000 euro pe an(in Spania), de doua ori jumate fata de ministrul economiei spaniol....
      • 0 (0 voturi)    
        Tu gresesti, (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 17:29)

        Cain [utilizator] i-a raspuns lui Roland Garros

        Daca nu ar fi bugetari nu ar fi afectati de masurile de austeritate ale guvernului Zapatero. Bugetari sau nu peste tot in lume sunt considerati functionari publici si nu au dreptul la greva ca de aia au salariile asa mari. In America nici ala de la ghiseul de obiecte gasite nu are drept la greva ca e functionar public chiar daca nu e bugetar.
      • +2 (2 voturi)    
        Sti ce nu ai inteles dumneata!? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 19:27)

        neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui Roland Garros

        Nu s-a lasata pe mana armatei traficul, ci controlorii de trafic! Ce inseamna asta ??? Ca daca nu se prezinta la munca sunt declarati " dezertori" si li se aplica litera legii -a codului penal militar, care este mult mai dur decat cel civil! Mai mult -intra sub incidenta unui articol referitor la sabotaj contra interesului statal....
      • +2 (2 voturi)    
        Bugetari sau nu (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 23:32)

        neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui Roland Garros

        Sunt intrun punct cheie intrun stat un punct startegic, ceea ce inseamna , ca raspund in fata statului ! .....Si daca nu sunt platiti de catre stat , cum se face ca guvernul spaniol a promis ca va schimaba legea si le va micsora salariile?...
    • +9 (11 voturi)    
      True (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 15:23)

      Anton [anonim] i-a raspuns lui borat

      Din pacate un Presedinte de talia lui Reagan apare prea rar.

      M-am saturat de diversele categorii de bugetari care nu fac altceva decat greve. Terminati-va dreacu' odata si mai incercati sa si munciti.

      Greu dar nu imposibil, sa dai si randament pentru salariul primit din impozitele alora multi si prosti.

      Le doresc multa rabdare celor ramasi blocati prin aeroporturi si mult succes in reprogramarea zborurilor.
      • +1 (1 vot)    
        Reprogramare zborurilor!? (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 23:28)

        neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui Anton

        Asta nu prea e posibil! Ce fac controlorii nu are nimic a face cu companiile aeriene, adica cum nu din cauza lor nu s-a zburata, compania nu are nici o obligatie!.....Pe de alta parte: in Spania sunt zile libere pana inclusiv miercuri, ceea ce inseamna , ca cei mai multi nu pierd daor banii pe bilet ci si pe hotel ,masa , masina inchiriata acolo unde mergeau la odihna....Procesul e mult mai complex....
    • -3 (3 voturi)    
      ce e facut reagan... (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 19:43)

      me [anonim] i-a raspuns lui borat

      nu a fost chiar legal.
      dreptul la greva il ai si daca faci totul legal nu are nimeni cum sa te dea afara sau sa-ti interzica acest drept.
      tot popor de comunisti am ramas...
      este categoric imoral ce au facut controlorii de trafic dar nu este ilegal si nu se pot lua marusi gen reagan legal.
  • +11 (13 voturi)    
    prea mult... (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 14:31)

    Tonea65 [anonim]

    Controlorii de trafic aerian spanioli sunt cei mai bine platiti controlori din Europa. In conditiile in care Spania are cel mai mare somaj (20%) greva controlorilor e complet nejustificata, chiar nesimtita.
    Ar trebui dat cu ei de pamint, dati afara daca nu reiau lucrul. Au pierdut simtul masurii.
    • -2 (2 voturi)    
      Tampenii (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 19:50)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Tonea65

      Ce pana mea ai tu cu controlorii spanioli?!
      N-au ei voie sa faca greva ca asa vor mucishii romani?!

      SI daca ii dai pe toti afara pe cine pui in locul lor bai Bula?!
  • +5 (7 voturi)    
    mi s`a luat de ei (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 15:55)

    idiots [anonim]

    mda, si sa si lucrezi in call center pt Ryanair ca mine, este genial :))), mai ales in perioada asta..
    asa ca fac ceva pe ei de infecti cu salarii uriase, ii dadeam afara in suturi efectiv, mai sunt si niste mizerii de angajati care trateaza pasagerii cu nesimtire; sa vina in tara noastra draga sa lucreze pe 200 euro :-j
  • 0 (0 voturi)    
    Sant (Duminică, 5 decembrie 2010, 9:24)

    HESS [anonim]

    Niste jeguri ordinare.Si ei si medicii care le-au dat concediile medicale.A fost o greva premeditata.Si nu este prima de acest fel pe care o fac.Si exact in ziua cea mai aglomerata adica de puente cand pleaca in aceasta mini vacanta.Exista spanioli care cauta mancarea in containerele unde mariile magazine le arunca datorite datei de valabilitate care ramana de doua trei zile.Spaniolii au 60% salariul de 1000 euro se numesc mileuristi,peste 20% somaj tara se indreapta catre prapastie si acesti ORDINARI care au salarii monstruoase fac figuri.Sant unii dintre ei care ajung la 900.000 euro pe an brut.Spania prin acesti cacati a pirdut mult in turism.,mii de miliarde si ce este mai important IMAGINE.tI-E SI FRICA SA MAI ZBORI DIN SI CATRE SPANIA.Au bagat acum controlatori din armata.Solutia este sa privatizeze aeroporturiile si sa deschida calea controlatoriilor de afara.Atunci sa-i vedem.
  • -3 (3 voturi)    
    GREVA (Duminică, 5 decembrie 2010, 10:44)

    DRA [anonim]

    In primul rand habar nu aveti despre ce vorbiti. Va dati cu parerea despre orice vi se arunca in fata. Si atsa se numeste superficialitate. Apoi voua v-ar place sa munciti cu militarii cu arma stand in spatele vostru? Au si ei drepturi constitutionale ca noi toti. Inainte de acest eveniment au avut loc nenumarate negocieri intre guvern si controlori, intotdeauna initiate de controlori. Faptul ca guvernul lor, ca multe altele nu fac fata acestei situatii de criza fiindca nu au specialisti ci politicieni, naste astfel de situatii. Daca erau specialisti la carma economiilor asemenea situatii nu existau. Faptul ca au salarii masi este tocmai garantia ca VOI CEI MULTI zburati in siguranta si va intoarceti sanatosi la familiile voastre oricand si de oriunde.
    Asa ca lasati povestile, abureala de doi bani, puneti mana cititi pozitiile tuturor celor implicati si apoi eventual sa va dati cu parerea. Asta daca considerati ca siguranta zborurilor este problema voastra...
    • +1 (1 vot)    
      Da ai ,,dreptate,, (Duminică, 5 decembrie 2010, 12:15)

      HESS [utilizator] i-a raspuns lui DRA

      Acesti sabotori care se imbolnavesc ,,subit si dintr-o,, data TOTI traiesc la limita saraciei .Si cum vor sa castige ceva mai mult decat zeciile de mii de euro pe luna ,pun de cate o imbolnavire in masa .Culmea in perioadele de trafic maxim.Santajul e una si drepturiile alta.Ar merita sa plateasca toate pagubele creata de parsivitatea lor.Sant de 7 ani in Spania si sincer sant speriat de faptul ca la anul trebuie sa ma duc in concediu acasa.Caci nu stiu ce le trece prin cap acestor oropsiti ai sortii si ma trezesc prin Barajas sau Barcelona blocat si cu banii dati si concediul f---ut.Iar daca ajung acasa fara probleme trebuie sa dau acatiste ca ma ajutat Maica Domnului sau D-zeu insasi.
  • 0 (0 voturi)    
    oare... (Luni, 6 decembrie 2010, 11:08)

    lucyan [utilizator]

    daca guvernul roman lua aceasta decizie?...
    parca si vad anatemele si irealitatea cemai emisiuni faceau!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version