Un ordin secret permite Statelor Unite, din 2004, sa atace al-Qaeda oriunde in lume

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 10 noiembrie 2008, 11:49 Actualitate | Internaţional


Fortele armate ale Statelor Unite au fost autorizate sa deruleze, din 2004, atacuri secrete impotriva retelei teroriste al-Qaeda sau a altor militanti islamisti in afara teatrelor de razboi. Astfel de atacuri au vizat tinte din Siria sau din Pakistan, au declarat, sub protectia anonimatului, oficiali americani de rang inalt, citati de International Herald Tribune.

Aceste raiduri, derulate de obicei de fortele speciale, au fost autorizate de un ordin secret semnat de secretarul pentru aparare Donald Rumsfeld, in primavara lui 2004, si aprobat de presedintele George W. Bush. Ordinul secret autoriza armata sa atace reteaua al-Qaeda in afara teatrelor de razboi.

Pana la acest ordin, Pentagonul avea nevoie de aprobare pentru fiecare misiune in parte, procedura care putea dura mai multe zile. Potrivit ordinului secret din 2004, Pentagonul primeste extrem de rapid lumina verde pentru un atac militar.

In 2006, spre exemplu, puscasii marini au atacat militanti suspecti in regiunea Bajaur din Pakistan, potrivit unui fost oficial de rang inalt al Central Intelligence Agency. Conducerea CIA a urmarit live intreaga misiune, transmisa de un avion Predator, la centrul Antitero al agentiei americane din Virginia.

O serie de misiuni militare au fost derulate in stransa coordonare cu CIA, a afirmat o sursa autorizata, care a adaugat ca raidul care a avut loc in Siria pe 26 octombrie a beneficiat de sprijinul Agentiei americane.

Alte circa 12 operatiuni de acest tip au fost insa anulate in ultimii patru ani, spre disperarea conducerii armatei, in conditiile in care administratia de la Washington le-a considerat prea riscante, prea explozive din punct de vedere diplomatic sau insuficient justificate din punct de vedere al dovezilor.

Purtatorii de cuvant ai Casei Albe si Departamentului de aparare au refuzat sa comenteze aceste informatii.

Sursele citate de IHT nu au precizat ce tari au fost vizate, in afara de Siria si Pakistan, dar au subliniat ca nu a existat niciun raid indreptat impotriva Iranului. Aceleasi surse au sugerat, insa, ca au existat misiuni de recunoastere in Iran, derulate insa pe baza altor directive.



















1754 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    Democratia, o utopie (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:22)

    Keloo21 [utilizator]

    Nu se va prabusi odata USA m-am saturat de imperialisti si colonialisti pana peste cap. Cine stie cate atrocitati au savarsit pentru ca se presupunea ca "nu stiu cine" atenteaza la integritatea statului si poporului american. Cati oameni au fost oare torturati sa marturiseasca ce nu stiau? Unde sunt drepturile omului?
    • 0 (8 voturi)    
      De ce intrebi? (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:41)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Keloo21

      Se stie unde sunt drepturile omului. In Cecenia, in Tibet, in RPD Coreeana, in stele arabe fundamentaliste si au fost respectate in mod ideal la NEw York, la Madrid, la Londra. in timpul atentatelor. Acum dati minusuri pe capete pentru ca nu sunt corect politic.
      • +1 (9 voturi)    
        Heil America! (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:26)

        Hosama [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

        Dar in Irak, Pakistan, si in curand Iran unde sunt drepturile? Pana acum sa cam dovedit cum a fost cu 911, in afara de indoctrinati nu prea mai crede nimeni ca americanii nu au facut parte din complot. Cat despre arbai cand nu-i lasi sa moara nu te lasa nici ei sa traiesti, vorba cantecului.Mie mi se pare absolut normal ca oamenii sa nu mai suporte batjocura si "democratia" made in USA si sa se mai revolte din cand in cand. Ce nu mi se pare normal este ca politica externa a USA sa fie dictata si influentata de Israel care isi tot umfla muschii stiind ca daca e sa-si ia partea vin americanii cu maciuca si fac ordine, ei alegandu-se cu diferite beneficii. Ce nu intelegeti voi aplaudacii Americii este faptul ca lumea incepe sa se trezeasca din "democratie,globalizare, economie de piata etc." si observa ca de fapt singurii care au castigat neincetat au fost americanii, care manati de lacomie si-au distrus si propria econoimie si sitemul financiar mondial. Cu alte cuvinte si-au taiat singuri craca, iar acum urla ca disperatii, fac clabuci la gura incercand sa atraga pe cine pot intr-o noua coalitie impotriva Iranului si a Rusiei iar pe la spate ar vrea sa-i arda si pe chinezi , numai ca astia detin 14000 Mld de coco si daca ii calca prea tare pe coada in doua zile au terminat dolarul iar cu el toata capacitatea de a jefui si de a nu plati a statelor unite.
        Ne asteapta vremuri grele, asta e sigur.
        • +2 (2 voturi)    
          Who are you,man? (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:03)

          Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Hosama

          Because you are so cool,brother! Mai ca-mi vine sa le iau apararea americanilor doar asa,din cavalerism,ceea ce la mine ar echivala cu o revolutie proletara in spirit! Mai bine ma abtin.
          • 0 (0 voturi)    
            Felicitari (Marţi, 11 noiembrie 2008, 14:36)

            Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

            Demonstrezi ca nu agreezi elucubratiile unor veleitari prost informati si subiectivi.
        • 0 (2 voturi)    
          utopie... (Marţi, 11 noiembrie 2008, 0:12)

          kalinix [anonim] i-a raspuns lui Hosama

          Amice, din cate stiu eu (s-ar putea sa ma insel, ce-i drept) nu am auzit inca de vreun ziarist impuscat fiindca ar fi scris impotriva lui Bush, Sau a lui Clinton, Sau al oricarui presedinte american din cei 43 de pana acum. Asa cum nu am auzit nici ca Putin sa demisioneze din functia de presedinte al Rusiiei, sau Kim-si mai nu stiu cum, sau cine vrei tu din "democratiile populare" (sic!) fiindca ar fi pus microfoane in sediul opozitiei (asa cum a fost fortat Nixon sa demisioneze). In schimb am auzit de ziaristi morti fiindca scriau lucruri incomode despre Putin, sau mai mult ii erau adversari politici, sau despre oameni considerati tradatori numai fiindca nu gandesc asa cum le dicteaza cineva de la centru.
          Nu contest faptul ca sistemul pecare se bazeaza US este departe de a fi perfect, insa comparativ cu Iranul sau Rusiia, sau Belarus sau chiar Venezuela este raiul pe pamant. Incearca si american fiind critica sistemul american (nu vei fi singurul). Patesti ceva? Inafara de faptul ca mai gasesti altii ca tine, si la un moment dat atingand o masa critica poti literalmente sa-l schimbi, nimic. Acum inchipue-ti ca esti in Rusiia (de exemplu in locul lui Kasparov) si critici sistemul. S-ar putea sa nu mai ajungi lumina zilei de maine. Dar totusi, in US e dictatura, nu-i asa?
      • 0 (2 voturi)    
        Chiar? (Luni, 10 noiembrie 2008, 22:10)

        marinelu turmentat [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

        Cecenia si Tibetul au fost agitatii ieftine americanesti. De cand s-au pus rusii si chinezii cu ciomagul pe ONG-urile democratice sprijinite si finantate de americani nu se mai aude nimic. Incet incet da shit will hit the fan big time.
        In afara de ce-ai vazut la CNN ce mai sti tu despre tarile astea?Ai avut cumva si parerea celor direct implicati?
        • 0 (0 voturi)    
          Ae fi cazul sa te trezesti! (Marţi, 11 noiembrie 2008, 14:34)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui marinelu turmentat

          Mai documenteaza-te despre Cecenia. Care ONG-uri finantate de americani au actionat acolo? Iar calugarii tibetani din cate stiu eu nu constitue un ONG. Spre deosecbire de tine am citit destule despre toate "democratiile" pe care le-am pomenit. Tu ar fi cazul sa cauti surse deinformatie serioase si nu propaganda ieftina a opresorilor, fie ei rusi sau chinezi. Nu sunt ei americanii "usa de biserica" dar oricum in democratie le sunt net superiori. Iar parerea celor direct implicati o poti accesa chiar si pe net, daca cauti cu atentie si mai stii cat de cat si o limba straina.
    • +6 (6 voturi)    
      Îhî (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:43)

      Ivan [anonim] i-a raspuns lui Keloo21

      Sigur, era mult mai bine sub ruşi
      • +2 (8 voturi)    
        Nu. (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:14)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui Ivan

        Nu. E bine sa nu fii sub nimeni.
    • +4 (6 voturi)    
      Tirania, o realitate (Luni, 10 noiembrie 2008, 13:47)

      Boulescu [anonim] i-a raspuns lui Keloo21

      Poate ca pt. cei mai handicapati (ca si ei au acces la internetul creat si gestionat de americani, e o tara de libertate:)) democratia pare dificil de asimilat si inteles. Pentru ca intotdeauna a fost mai simplu pentru acesti simpli hominizi Homo Sapiens sa urmeze o regula de baza: atentie la ciomag.
      In tiranie e clar: cine are bata e sef si cine misca o ia peste bot. Restul e blablabla.
      Pe cand in democratie, circula tot felul de idei, oamenii dezbat, isi dau cu parerea, sunt obligati sa gandeasca cu capul lor patrat si culmea complexitatii, voteaza cu partide si curente politice.

      Daca democratia pare o "utopie" pentru unii din lumea libera si civilizata, in schimb tirania e o realitate foarte dura si evidenta pentru zeci de milioane de amarati nord-coreeni, cubanezi, zimbabweeni, etc.
      Fara nici o ezitare, e de preferat "utopia" si complexitatea fragilei democratii, unei tiranii sangeroase, stupide si retrograde.
      • -4 (8 voturi)    
        haiosi drogatii (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:12)

        smen [anonim] i-a raspuns lui Boulescu

        da moscova nu o bombardeaza daca au dovezi ca osama e in kremlin
        • 0 (8 voturi)    
          Muahhhhhaaaa (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:47)

          Hosama [anonim] i-a raspuns lui smen

          La asta nu m-am gandit inca, sigur osama se ascunde la Putin in birou, d'aia nu au reusit americanii sa-l gasesca in 8 ani.Urmeaza sa ne anunte Bush acest lucru si sa porneasca razboiul impotriva terorii. VA fi atacat Iranul, Siria, Venezuela si orice tara caree prietena cu Rusia (pentru ca automat sun fani Osama si teroristi). Dupa ce vor elibera, democratiza etc, vor ataca Rusia pentru ca sigur la ei se vor ascunde toti teroristii. Nu ati mai auzit povest d'astea cu teroristi acum 20 de ani? parca nu a fost prins nici unul pana acuma.SA se fi inspirat americanii oare?
      • +1 (5 voturi)    
        ... (Luni, 10 noiembrie 2008, 14:40)

        cojo [anonim] i-a raspuns lui Boulescu

        Nu mai bine preferi voievodate si organizatii tribale? Mi se pare mult mai cool :) sau sa nu mai existe state ci doar comitete orasenesti....cu un presedinte de oras si consiliu de oras...decat prostii de democratie si tiranie... oricum o tiranie democrata daca s-ar crea adica sa fie un singur om sa conduca dar daca isi depaseste limita bunului simt si incepe sa taie tot in jur sa poata fi dat jos (si nu ma refer la revolutii ci la schimbarea acestuia prin vot) .......cred k a doua parte ii un pic mai greu de realizat...dar nu imposibil k dak se creaza un plan de anulare reciproca se poate realiza :) numai ca trebuie gandita k-lumea si in cel mai mic detaliu
  • +4 (4 voturi)    
    Raul cel mai mic sau nimic? (Luni, 10 noiembrie 2008, 17:29)

    Mihai [anonim]

    Idea din spatele argumentului pro-SUA este ca pentru noi, romanii, este preferabil sa fim aliatii lor, chiar si umili, calcati cu masina, decat sa reintram in sfera de influenta ruseasca. Eu cred ca nu am castigat nimic daca schimbam un stapan cu un altul. Cred ca realmente un progres este sa ne castigam demnitatea fara licurici de orice fel. Iar integrarea in UE ne da sansa asta.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version