Pe 28 iulie, The Economist a publicat un articol care încerca să afle de ce în statele arabe femeile sunt „mai grase” decât bărbații. Articolul explica faptul că acest lucru se datorează în primul rând pe restricțiile culturale care împiedică accesul femeilor la exerciții fizice. Pentru a ilustra articolul, The Economist a ales o fotografie a lui Enas Taleb în timpul apariției acesteia la Festivalul cultural anual Babylon din Irak.

Arabia SauditaFoto: BANDAR ALDANDANI / AFP / Profimedia

Într-un interviu pentru New Lines, Taleb a spus că se pregătește să dea în judecată publicația. „Am decis să demarez o acțiune în instanță împotriva The Economist și cer despăgubiri pentru daunele emoționale, mentale și sociale pe care mi le-a provocat. Echipa mea de juriști și cu mine organizăm următorii pași”, a spus ea.

Taleb are peste 9 milioane de urmăritori pe Instagramul ei. Nu este clar dacă The Economist, la momentul publicării, cunoștea popularitatea ei uriașă, în special în rândul irakienilor.

Taleb, în ​​vârstă de 42 de ani, este o veterană a dramelor TV irakiene care și-a început cariera la vârsta de 16 ani. Din 1996 până în 2002, aproape că nu au existat emisiuni TV care să nu o includă ca una dintre principalele protagoniste. Ea a apărut în reclame și videoclipuri muzicale în Irak în ultimele două decenii și este admirată și respectată în rândul publicului și al colegilor deopotrivă pentru spectacolele ei dar și pentru caracterul ei și viața din spatele reflectoarelor.

Taleb s-a ținut departe de controverse, fie ele politice, sociale sau religioase, spre deosebire de mulți alți artiști din zona divertismentului de acolo. De asemenea, ea este căsătorită și e mamă a două fiice adolescente. Taleb a evitat de asemenea operațiile estetice, devenite o obișnuință în întreaga lume arabă.

Ca reacție la articolul din The Economist, unii cititori și-au exprimat neîncrederea față de „standardele duble” despre cum e judecat corpul femeii în Occident față de alte culturi.

Artiștii cu talie mai plinuță, cum ar fi Lizzo și modele precum Ashley Graham, sunt lăudați pentru rolul lor în susținerea unei imagini pozitive a celor mai plinuți. Un număr recent al Sports Illustrated a prezentat costume de baie pentru femeile mai plinuțe pentru pentru a distruge standardele convenționale ale revistei și a fost foarte bine primit de public.

Controversata fotografie vine în urma alteia, declanșată acum două săptămâni tot de The Economist, când publicația înfățișa spatele unui bărbat purtând rochia tradițională saudită, cu agalul (cordonul negru care înconjoară capul) în formă de dinamită amorsată. Reacțiile de pe rețelele sociale din Irak au exprimat în cea mai mare parte dezamăgirea față de alegerea fotografiei și a temei articolului .

Articolul din The Economist atinge unii dintre factorii care contribuie la epidemia de obezitate cu care se confruntă lumea arabă, unde femeile sunt mai afectate. Acestea includ restricțiile culturale (menționate în The Economist) care fac spațiile publice pentru femei și fete mai puțin sigure decât pentru bărbați, împreună cu un procent scăzut de femei aflate în forța de muncă. Mai sunt menționați și alți factori- lipsa de finanțare și inițiativa de promovare a sportului în școli, cultura culinară care încurajează consumul excesiv de carbohidrați, în special dulciuri și zahăr rafinat ș.a.

Deși sălile de sport private sunt astăzi mai răspândite decât în ​​urmă cu câteva decenii, frecventarea de către femei rămâne mică și limitată la femeile din straturile superioare ale societății.

„Publicul m-a iubit de mulți ani. A fost dezamăgitor să văd că un articol internațional mă eticheta ca și cum toate realizările mele nu înseamnă nimic. Sunt mulțumită de felul în care arăt și pentru mine asta este tot ceea ce contează”, a declarat Taleb pentru New Lines. Ea a adăugat că articolul a fost o insultă la adresa tuturor femeilor arabe.