VIDEO Rusia și-a dezvăluit noul avion stealth Suhoi-75 „Șah Mat” care să concureze cu F-35-ul american

de S.J.     HotNews.ro
Miercuri, 21 iulie 2021, 16:43 Actualitate | Internaţional


Noul avion de lupta rusesc Suhoi „Sah Mat”
Foto: Evgeny Biyatov / Sputnik / Profimedia Images
Rusia și-a dezvăluit marți noul avion stealth de luptă Suhoi-75 care poate lovi 6 ținte simultan și pe care l-a proiectat să concureze cu avionul american F-35, anunță Moscow Times.

Poreclit „Șah Mat”, avionul i-a fost arătat înainte de prezentarea oficială președintelui Vladimir Putin care s-ar fi declarat „mulțumit” de acesta.

Primele informații despre avionul cu reacție au apărut în luna mai a anului trecut însă detaliile ulterioare despre acesta au fost extrem de puține, videoclipul oficial de lansare a acestuia afirmând că a fost dezvoltat în „timp record”.

S-75 a fost dezvoltat de compania de tehnologie din domeniul apărării Rostec și compania controlată de stat United Aircraft Corporation.

„Sarcina noastră este ca acest avion să fie oferit în masă clienților începând cu 2026”, a declarat Yuri Slyusar, directorul general al United Aircraft Corporation.



Rostec descrie „Șah Mat”-ul ca fiind un avion cu reacție de a cincea generație cu un singur motor ușor care încorporează „soluții inovatoare” printre care și inteligența artificială.

S-75 poate ataca 6 ținte simultan pe uscat, apă sau în aer „chiar și în condițiile unor interferențe electronice puternice”, mai susține Rostec.

Acesta va avea un preț de vânzare situat între 25 și 30 de milioane de dolari și va putea transporta și lansa drone în timpul zborului.

Slyusar afirmă că se așteaptă la aproape 300 de comenzi în următorii 15 ani în special din Orientul Mijlociu, Asia, America Latină pentru un preț „de 7 ori mai mic” decât cel al F-35-ului american.

Producătorii ruși au anunțat de asemenea că lucrează și la o versiune cu auto-pilot.

Vladimir Putin a făcut din investițiile în armată și echipamente militare una dintre prioritățile sale în decursul celor două decenii de când se află la conducerea țării.

Tot marți, Rusia a anunțat că și-a testat cu succes noul său sistem de apărare antiaeriană S-500, succesorul sistemului S-400 care a declanșat un scandal diplomatic între Turcia și SUA după ce Ankara l-a achiziționat în pofida faptului că este membră NATO.

Luni, oficialii militari ruși au dezvăluit de asemenea că au testat cu succes noua rachetă hipersonică de croazieră Zircon, parte a arsenalului de noi arme de ultimă generație despre care Moscova afirmă că sunt „invincibile”.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12806 vizualizari

  • +24 (40 voturi)    
    Bancuri (Miercuri, 21 iulie 2021, 17:07)

    un domn [utilizator]

    Bancuri
    • +17 (31 voturi)    
      arme invincibile (Miercuri, 21 iulie 2021, 20:30)

      Ciprian77 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Rusii spun ca toate armele facute de ei sunt "invincibile". Pai daca e asa, de ce se plang asa de mult de niste sisteme de rachete defensive instalate in Romania si alte tari din Europa de Est?
  • +27 (45 voturi)    
    O sa zboare (Miercuri, 21 iulie 2021, 17:24)

    Overdose [utilizator]

    si tinicheaua asta cum a rulat si T14 Armata in Piata Rosie. Sa nu uitam ca rusii sunt faimosi pentru calitatea deosebita a produselor, enumerand cateva precum.......aaaaaaaa.......mmmmmmm.......stati asa ca acum zic.....aaaaaaaaa....... sa ma bata mama daca stiu vreunul!
    • -9 (17 voturi)    
      No bullshit! (Joi, 22 iulie 2021, 7:02)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

      Just for the record: tanc T-34 (pe care Albert Speer a vrut sa-l copieze dar n-a mai avut timp); fighter Sturmovik, primul avion blindat in WW II; AK-47, cea mai fiabila arma de infanterie din lume: productie 100 de milioane; Sputnik; Gagarin; Mig-15; Suhoi; Avioanele de transport greu Antonov; etc etc
      Dupa atatea invazii are "raselor superioare" e si normal sa se inarmeze pentru aparare. "Stalin a preluat Rusia de la plugul de lemn si a lasat-o putere nucleara" se spune. Denigrand Rusia poate da un sentiment de solidaritate celor cu acelasi nivel de cultura, dar asta nu inseamna ca ei sunt si realisti.
      Acum, liber la "minusuri"- you can k.m.a.
      • +4 (12 voturi)    
        Ba Lake, raspuns prima parte mai jos: (Joi, 22 iulie 2021, 11:21)

        Overdose [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Inarmeaza 100 milioane de chinezi sau indieni cu furci, arunca-i in lupta si ignora faptul ca o sa crape 80% dintre ei. Dupa logica ta cu T-34, furca e cea mai buna arma din lume. Sturmovik, tancul zburator, notoriu pentru faptul ca era extrem de bine blindat impotriva AA dar cu o precizie jalnica. Bun doar de hartuit moral inamicul. AK-47, fiabila da, ieftina da, dar sa o numesti produs de calitate, fugi cu presul baiete! Precizia lasa de dorit iar cand luptele se desfasoara la o distanta medie de 150m ce-ti doresti? Sa nimeresti ori sa golesti incarcatoare fara efect. De asta orice produs vestic e superior fiule, ai sanse mai mari sa nimeresti inamicul iar calibrul Nato de 5.65 cauzeaza rani grave datorita fragmentarii. Stii de ce au reusit rusii sa ajunga in spatiu primii? Pentru ca, neavand un mijloc de lansare a unei bombe nucleare asupra Americii (bombardierele nu aveau raza suficienta iar cele care teoretic ar fi avut, aveau sanse minime sa treaca de apararea AA combinata a Canadei si SUA) s-au lansat direct in proiectarea unei rachete balistice intercontinentale capabila sa transporte o bomba de 5 T ca atat cantarea la vremea respectiva bomba rusilor. 5 tone ba Lake! Americanii aveau B52-ul care putea zbura in Rusia si inpoi cum te duci tu la supermarket sa iei vodca de asta nu ii interesa domeniul rachetelor intercontinentale. Revenind, avand la dispozitie o ICBM cu capacitate de 5 tone le-a permis rusilor sa trimita in spatiu Sputnik si pe Gagarin. Americanii intrati in cursa rachetelor i-au umplut de jena pe rusii in mai putin de 10 ani ajungand pe luna in timp ce venis umilitii rusi declarau ca luna nu a fost obiectivul lor niciodata. Asa, sa continuam. Mig-15, alt produs de calitate, facut strecuratoare de F86 Sabre in Korea. Antonov sunt din Ukraina bai Lake si nu inteleg unde bati cu transport greu. Ce, vestul nu are? Ca are capacitate mai mare nu inseamna nimic bai Lake, in general URSS a mers pe moarime mare datorita spatiului vast pe care il apara.
        • -2 (10 voturi)    
          Furci? (Joi, 22 iulie 2021, 13:05)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

          De ce sa-mi imaginez? Rusii s-au aparat cumva de nemti folosind furci? De ce as face un exercitiu stupid doar ca sa para ca ai dreptate? De ce mi-as imagina un cretisim, cand pot deschide o carte de istorie si sa citesc despre apararea sovietica din WW2? De fapt, de ce nu ataca India Pakistanul doar trimitand cateva milioane de bucatari inarmati cu dua furculite de om? Ce-ti mai place sa te ....

          Comentariul tau contine o serie de lozinci, premise false si evitarea cu obstinatie a unor chestiuni concrete.

          Duci in derizoriu racheta care a lansat Sputnikul, dar cumva acea ICBM s-a construit singura? Daca s-a construit singura, spune-mi, ca eu nu am gasit informatia asta nicaieri.

          I-au umplut de jena pe rusi in cursa pentru Luna, ca in n alte aspecte ale cursei spatiale, sovieticii au fost primii. P-alea nu le-ai vazut, este? Poate ai nevoie de ochelari sau tu vezi selectiv? Vezi ca americanilor le-a explodat o racheta in prime time cand au voit sa-si lanseze primul satelit. Stiu, mi-ai zis, pe americani nu-i interesau rachetele. Subtirel argument. Mai incearca.

          In absenta unui razboi deschis SUA-Rusia, avem doar afirmatiile celor doua state cu privire la propriile arme. Asa si rusii pot spune ca datorita unui sistem de-al lor a fost doborat un avion invizibil F117A in conflictul din Serbia, asta apropo de Sabre vs MiG15. Mai conteaza pilotii si un intreg sistem. In fine. Las-o asa cum a picat.
          • +2 (8 voturi)    
            Las-o asa cum a picat?! (Joi, 22 iulie 2021, 15:31)

            Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Exercitiul ala "stupid" e un simplu exercitiu mintal ca sa-ti demontez tampenia spusa cum ca T-34 e un produs de calitate.
            Lozinci, premise false si evitarea chestiunilor concrete. Folosesti cuvinte al caror inteles iti scapa fiul meu. Care este lozinca? Sau ceva spus de mine e lozinca fiindca tu ai decretat ca e lozinca? Fii mai vag te rog. Care sunt premisele false? Eu citez parerile experitlor si fapte istorice asa cum sunt prezentate in carti ca doar nu am fost acolo. Ah, ca tu nu esti de acord, ca orice rusofil tembel ce denigreaza orice vine din vest asta e alta poveste. Probabil in mintea ta Rusia a castigat singura ww2 si n-a primit ajutor de nicaieri. Probabil nici n-a semnat pactul de neagresiune cu Hitler si nici n-a ocupat juma' din Polonia sa "protejeze" populatia rusa.
            Racheta ce a lansat Sputnikul si pe Gagarin, si care intr-o forma upgradata este inca in serviciu, se numea R7 si a fost construita de Korolev. El a fost geniul din spatele programului sovietic de rachete si din momentul in care s-a vazut ce efect are asupra lumii intregi lansarea unui satelit Hrusciov a luat-o razna si a fortat tot ce se poate in materie de prim in spatiu ca sa dea bine comunismul. Dupa moartea lui Korolev in 66 tot programul rusilor s-a dus pe pluta pentru ca R7 nu mai era adecvata. Citeste, ca nu strica. Recomand Steven J Zaloga. Da americanii au fost umiliti cand rusii au trimis un satelit in spatiu. Da, le-a explodat racheta in prime time pentru ca s-au grabit sa-i prinda din urma si sa acopere "missile gap" asa cum era numita la vremea respectiva. Asta nu-i face pe rusi zeii calitatii bai baiatule intelege in puii mei despre ce e vorba aici. Ne-am inteles?
            • -1 (7 voturi)    
              N-ai demonstrat nimic (Joi, 22 iulie 2021, 16:07)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

              N-ai demonstrat nimic. Daca era un produs asa slab, de ce nu au castigat nemtii in operatiunea Kursk-Orel in batalia tancurilor? Ascult. Cu cuvintele tale, dar fara sa ragai.

              Rusii au fost ajutati in WW2, dar nu din dragoste fata de ei, ci pentru ca toti aveau un adversar comun. Si da, greul razboiului din Europa l-au dus sovieticii.

              Rusii in mod cert nu sunt zeii calitatii, dar am demonstrat in postarile anterioare cat de subtiri sunt lozincile de tipul celor clamate de tine. Lozinci, sofisme, aberatii. Nimic concret.

              Si invatat si tu ca istoria nu se judeca cu daca si parca. Nu da nimeni doi lei gauriti pe superioritatea teoretica a anumitor tancuri germane. Atunci cand a contat, nemtii au pierdut cu toate super armele lor (tancuri, V2, Me).

              Nu crezi ca esti mai mare ca sa mai ai abordarea "Brucee Lee il bate pe Van Damme"? Nu crezi?
              • 0 (4 voturi)    
                Ce face? (Joi, 22 iulie 2021, 19:36)

                Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                Operatiunea Kursk Orel?! Wtf is that? Vrei sa spui Operatiunea Citadela sau Zitadelle in germana? Al carei punct culminant a fost celebra batalie de la Prokhorovka? Infruntarea unei armate de tancuri sovietice cu 3 divizii SS panzer? Pai fiule, mergi, studiaza aprofundat si foloseste denumirile corecte sa stim despre ce balbai. Stii tu ceva acolo din amintiri dar nu prea multe. Pentru cultura ta generala ceea ce se credea a fi fost o batalie de 1500 de tancuri acum 20 de ani, conform documentelor recente ar fi fost doar de 800. Cam 500 sovietice si 300 nemtesti. Rusii ca de obicei au iesti foarte prost, pierzand 75% din blindate, majoritatea T-34. Nemtii cam 30%. Ambele tabere s-au retras la sfarsitul zilei sa-si linga ranile dar in contextul general, Operatiune Citadela era sortita esecului pentru ca nu fusese spart frontul nicaieri!!!!! Se ataca si din nord in acelasi timp. Intelegi ba, nu fusese spart frontul, rusii continuau sa mentina linia de aparare desi pierderile erau uriase!!! Nu ca T-34 era dat dracului. T-34 era o mizerie, nu puteai nimeri cu el mai nimic, tactica era sa navalesi in hoarda, tragi din mers si coplesesti inamicul. (editat de moderator)
      • +4 (12 voturi)    
        Bai Lake, in concluzie, (Joi, 22 iulie 2021, 11:35)

        Overdose [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Dupa insiruirea patetica de echipamente militare astept sa publici si o lista de produse de consum pentru populatie la fel de celebre. Ce, n-ai nimic de zis?! Dar ai scris, etc, etc. Te rog dezvolta etc-urile. Dupa atatea invazii ale raselor "superioare".... Cate invazii ba Lake?! Hai sa le numaram: Mongoli, Francezi si Nemti. 3 ba Lake. Mongolii si nazistii chiar vroiau sa faca Rusia parte a imperiuluiui lor dar Napoleon a dorit sa-l faca pe Alexandru sa respecte intelegerea de la Tilsit. Ma rog, e istorie, nu ma astept sa stii mataluta prea multe, sincer ma mir ca scrii corect gramatical. Acum sa ne gandim cate tari au invadat rusii: tot ce este la vest de Moscova pana la Pacific, nordul Marii Negre, Caucazul, Basarabia, Finlanda, tarile Baltice, Polonia, Koenigsbergul, Afganistanul, ca dupa caderea URSS sa invadeze Georgia, Ukraina, si sa mentina ocupatii in Transnistria si Syria de exemplu. Sper ca iti este suficient bai rusofil patetic si you can kiss your own arse! Starting NOW!
      • +2 (8 voturi)    
        + (Joi, 22 iulie 2021, 12:00)

        gituca [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Nu-ti dau minus, iti dau in plus cateva informatii.
        T34 a fost proiectat de americani in Detroit, simplu de construit, ca pentru rusi, dar sa poata fi facute multe.
        AK-47, copie dupa pistolul automat nemtesc Sturmgewehr.
        Mig 15, a luat bataie de la Saberul american de 10 la 1.
        Avioanele de transport greu, sunt de fapt numa' 1 si ala operat acum de niste occidentali.
        As mai putea continua dar sa nu te stresez. ma opresc.
        P.S. Dupa 1942 , 2 treimi din tot ce era mecanizat in URSS era fabricat in America. Plus vreo cateva milioane de bocanci (paslari), tot in america erau fabricati.
      • +3 (11 voturi)    
        ma tem ca te umfli in pene degeaba (Joi, 22 iulie 2021, 13:05)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        T-34 nu a fost cel mai bun tanc din ww2. A fost construit in cel mai mare numar; este cu totul altceva. Cel mai bun tanc din ww2 a fost "Tigrul". Produs in cel mai mic numar. Si datorita cretinismului lui Hitler, care dadea ordine si contraordine prostesti. (Asa a nenorocit si cariera lui Me 262, intirziat aproape 1 an la productie din cauza lui. ETC.) Generalii germani nu cereau un tanc asemenea lui T-34. Cereau un vinator de tancuri mai usor si mai puternic inarmat. (Cum a fost "Maresal", "Hetzer in varianta germana.) Sturmovik a fost un avion bun, dar putea fi doborit de aviatia de vinatoare doar cu un singur proiectil. (In radiator. Venind din spate, de mai jos.) S-a impus nu prin calitate, ci tot prin numar. AK-47 este o copie de pe arma de asalt a SS-ului, produsa de Germania. Si toata lumea stie ca nu are precizie. Sputnik a fost o chestie de conjunctura. Gagarin a fost asasinat tot de ai lui. MIG 15 a fost proiect nemtesc. ETC.(In general, dupa ce s-a epuizat resursa de prizonieri si tehnologie germana capturata in ww2, proiectarea ruseasca a scazut dramatic, pierzind intietatea mondiala. Nu acuz poporul rus. Sau inteligenta sa. E de acuzat sistemul clientelar din conducerea Rusiei. Si coruptia generalizata. Sistem care a distrus economia rusa si va distruge si neoimperialismul rus. Nici nu-i nevoie de atacuri din afara. Se distrug singuri....
        • -3 (7 voturi)    
          In actiune, nu la parada (Joi, 22 iulie 2021, 15:26)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

          Pui problema ca si cum armele sunt pentru defilat pe podiumuri, nu pentru razboi.

          Atunci cand a contat rusii au castigat o serie intreaga de batalii impotriva nemtilor, inclusiv sub aspectul tancurilor.

          Zici ca Tiger era cel mai bun. Atunci de ce a pierdut n lupte cand era atacat de mai multe tancuri? Daca era asa de bun de ce nu a inclinat balanta in favoarea nemtilor? In realitate, era bun, dar nu atat de bun pe cat le place unora sa creada. In razboi e despre eficienta. Si atunci cand a contat rusii au stiut sa construiasca ceva in numar foarte mare si suficient de bun (T34). Inclin sa cred totusi ca T34 nu era chiar din carton. Nimic despre tancul IS3? Nimic, nimic?

          Sa nu exageram, mai sunt si atacuri din afara, ca Navalnii doar n-a aparut din spuma marii?
      • +1 (5 voturi)    
        He, he, he, he... (Joi, 22 iulie 2021, 16:33)

        Bibishor [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        "Stalin a preluat Rusia de la plugul de lemn si a lasat-o putere nucleara" se spune.
        Lasa ca a avut grija Putin sa o aduca de unde a luat-o Stalin.
        Sper ca ai fost macar o data in Rusia ca sa vezi nivelul de trai; de la sate nu de la Moscova sau Leningrad.
    • -4 (10 voturi)    
      Stindardul (Joi, 22 iulie 2021, 11:51)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

      Incultura-ti flutura stindardul. Mai citeste, ca nu ti se-ntampla nimic rau. Mai dezvolta-te, largeste-ti orizontul. Mai vezi ce arme au construit sovieticii in WW2. Mai citeste un pic despre programul spatial sovietic. Dupa aceea continua cu vietile marilor savanti rusi/sovietici. Hai ca nu patesti nimic rau. Te platesc eu daca ti se-ntampla ceva. Lasa pret de 10 secunde ignoranta de-o parte si o sa observi o alta lume.
  • +14 (34 voturi)    
    au uitat mujicii sa spuna... (Miercuri, 21 iulie 2021, 17:40)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    au uitat mujicii sa spuna... ca are si bagheta magica, cand se opreste ecranul inseamna ca avionul a neutralizat singur toate tintele.
    • +15 (29 voturi)    
      Tare (Miercuri, 21 iulie 2021, 18:05)

      redy [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Pai la ce pret are cred si IAR -ul modernizat e mai bun.
      • -3 (7 voturi)    
        Sigur (Joi, 22 iulie 2021, 11:46)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui redy

        Cum sa nu. Zboara IAR de parca sta. Acum, daca tie iti place sa te minti singur, simte-te bine. A compara ce model de IAR vrei tu cu ORICE avion modern de generatie a V-a, este ca si cum l-ai compara pe un profesor universitar cu un tanc balanel din grupa pregatitoare.
  • +11 (29 voturi)    
    Triasca lupta pentru pace! (Miercuri, 21 iulie 2021, 18:53)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Inca o data se vede ca Mujicistanul este o tara extrem de pasnica, ce nu ameninta pe nimeni, si nu cheltueste aiurea banii pe sisteme de armament avansate, desstinate sa ucida oamenii!
    • -6 (28 voturi)    
      SUA cheltuie de vreo 20 ori mai multi bani (Miercuri, 21 iulie 2021, 23:03)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

      "pe arme destinate sa ucida oamenii"


      Si ghici ce, SUA chiar le foloseste, a atacat doar in ultimii 20 ani Irak, Afganistan, Libia, Syria etc"


      Rusia cate tari a atacat?

      hai sa fim parolisti ca nici eu nu tin nici cu Sua dar nici cu Rusia... vreau doar sa fim cinstiti!
      • +1 (7 voturi)    
        Cinstea nu este la moda (Joi, 22 iulie 2021, 9:03)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Esti printre putinii care afirma ca apreciaza cinstea. Cei care au timp de vorba apreciaza de obicei minciunile si manipularile.
      • 0 (8 voturi)    
        Scarface, Scarface, (Joi, 22 iulie 2021, 13:00)

        Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        De Georgia si Ukraina ai auzit?! Au plecat rusii de acolo?!
        Mai sunt americani in Afganistan? In Libia? Syria? Ce s-a intamplat in tarile unde au ramas americanii dupa ocupatie ba? Ai auzit de Japonia? Dar de Korea de Sud? Dar de Germania de Vest? Ce s-a intamplat cu tarile de unde au plecat americanii ba? Ai auzit de Vietnam? Acum gandeste, care e diferenta?
        Stii de ce cheltuie SUA de "vreo" 20 de ori mai mult? Pentru ca isi permite !!!!!! Crezi ca ailalti nu ar cheltui la fel? Nu au de unde bai ignorantule! Economiile lor "e" slabe.
        • -1 (7 voturi)    
          Alegi ce vrei (Joi, 22 iulie 2021, 15:19)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

          Daca tu alegi ce vrei, imi permit s-o fac si eu. Ce s-a intamplat dupa interventiile americane din:

          - America Centrala (anii '80);
          - Chile (finalul anilor '70);
          - fostul Zair (RD Congo) dupa ce Lumumba a fost ucis in 1960 cu largul sprijin al CIA;
          - Irak;
          - Afghanistan;
          - Libia;
          - Egipt - da si aci s-a stricat partial treaba in contextul primaverii arabe?

          Nimic? Silentium lugubrum? Daca alegi doar ce-ti convine, nu inseamna ca ai dreptate, ci doar ca esti gretos de subiectiv.

          Si apropo, e hilar sa dai exemple Vietnam si Coreea, doua zone distruse exact de interventia americana.

          Un studiu realizat in 2016 de un prof. universitar, Don Levin, a aratat ca direct sau indirect SUA a intervenit in alegerile din 81 de tari in perioada 1946-2000, desi nu cred ca-i chemase nimeni sa se dea cu parerea.

          Cheltuieste mult SUA pe inarmare, doar trebuie sa traiasca si industria de armament cu al ei lobby. Altfel, se mai intampla si victorii "a la Afghanistan"...
          • -3 (7 voturi)    
            Ce fumezi? (Joi, 22 iulie 2021, 16:37)

            Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Repet intrebarile mele bai silentium lugubrum (apropos lasa-te de latina ca nu te face mai destept).
            Intrebi: Rusia cate tari a atacat si te plangi ca americanii cheltuie bani pe arme. Iti raspund cu exemple evidente de ocupatie rusa in forma continuata si tu imi zici de interventii americane. Mai sunt americani acolo? O duce bine Panama? Dar Guatemala? Dar Costa Rica? Am fost acolo, stiu cum e. Despre Honduras si Salvador nu stiu nimic. E bine Zairul? Nu vrei sa ne intoracem in vremea lui Leopold al doilea sa analizam situatia? Poate au fost bagati si americanii. Irakul isi revine, te asigur. E mai bine acum ca pe vremea lui Saddam. Sa pui situatia Afganistanului actual in carca americanilor iti trebuie un exercitiu serios de imaginatie fiule. Doar nu vrei sa sugerezi ca inainte de 2001 Afganistanul era un paradis si talibanii nu existau? Libia? Ce efecte a produs interventia americana? Detaliaza. Iar cu Egiptul mananci si mataluta un pic de rahat turcesc ca acum toti analistii se plang de lipsa de reactie a americanilor referitor la primavara araba.
            Vietnamul si Coreea au fost distruse de interventia americana.... nu pot sa descriu enormitatea prostiei pe care ai spus-o. SUA a pompat bani cu nemiluita in Vietnam pentru a-l face sa ramana aliniat Occidentului. Dar ma rog, probabil avem surse diferite. Poate ca SUA au stat in Vietnam sa le ia trestia de zahar.
            Si in concluzie, apropo de interventii in alegeri, dupa parerea ta, Romania a intervenit in recentele alegeri din Republica Moldova?
            • 0 (6 voturi)    
              Pe lângă subiect (Joi, 22 iulie 2021, 17:12)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

              Pe lângă subiect. Hai s-o lăsăm așa, că ești caraghios. Fiecare și-a spus punctul de vedere. Ești în perioada aceea...de negare. E ok si-asa.
        • 0 (2 voturi)    
          Overdose draga (Vineri, 23 iulie 2021, 15:19)

          Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

          SUA nu cucerit decat tari ca Japonia, Korea de Sud etc ci si inca vreo cateva:

          1945 - Japan (Nuclear)
          1945-1946 - China
          1950-1953 - Korea China
          1954 - Guatemala
          1958 - Indonesia
          1959-61 - Cuba
          1960 - Guatemala
          1964 - Congo
          1965 - Peru
          1964-1973 - Laos
          1961-1973 - Vietnam
          1969-1970 - Cambogia
          1967-1969 - Guatemala
          1983 - Grenada
          1983-1984 - Liban
          1980's - El Salvador
          1980's - Nicaragua
          1986 - Libya
          1987 - Iran
          1989 - Panama
          1991 - Irak
          1993 - Somalia
          1998 - Sudan
          1998 - Afghanistan
          1995 - Bosnia
          1999 - Serbia
          2001-2005 - Afghanistan
          2003-2010 - Iraq
          2011 - Libya
          2014- Syria

          Ce urmeaza acuma? Iran, Venezuela, Cuba?Korea de Nord? Ca ma gandesc ca nu au tupeul sa atace Rusi&China...
          • -1 (3 voturi)    
            cucerit? (Vineri, 23 iulie 2021, 23:37)

            Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            Te crezi in evul mediu?! Toata lista ta este o aberatie. Multe au fost interventii armate iar in multe tari n-a calcat picior de american (Serbia de exemplu). Mergi si fa un refresh la istoria pe care crezi ca o stii. Unde a fost ocupatie guvernele tarilor respective au ramas functionale. Si inevitabil la un moment dat americanii pleaca. Singurele tari ce au fost guvernate de americani dupa vreun razboi sunt Japonia (MacArthur) si Irakul (Autoritatea Provizionala).
            Iranul i-ar primi pe americani cu bratele deschise. Nu crezi? Da-mi mailul si-ti trimit videouri si poze cu mine in Iran. Intr-un video sunt alaturi de iranieni si bem whisky la unul acasa. Saracii s-au facut manga dupa doua pahare.... Am fost de 6 ori pana sa impuna dementul de Trump sanctiunile, admir tara aia, oamenii, si te asigur ca le pare foarte rau ca au ales calea gresita in 79.
            Ce sa caute americanii in Venezuela si Cuba? Sunt vreo amenintare pentru ei? Korea de Nord? Sa inteleg ca esti fan Ceausescu de vrei sa ramana in functie cu acces la arme nucleare Kim Jong Un?
            Cum te simti, daca esti roman si nu un troll rusnac cu americanii si englezii la Kogalniceanu? Cum a fost cand vedeai Abrams-urile prin Dobrogea la exercitii comune USA-Romania? Am vazut la Otopeni F15E-urile. Black Hawk-urile zboara desupra Bucurestiului si aterizeaza in Charles de Gaulle. Eu mi-am amintit de cei care rezistau in munti dupa instalarea comunismului asteptand in zadar vestul si mi-au dat lacrimile.....Au venit, 70 de ani mai tarziu dar au venit. Si suntem liberi. Suntem liberi sa fim cat de prosti vrem, sa votam hoti si criminali dovediti,sa nu ne vaccinam, sa fim rusofili dupa tot ce ne-au facut.... si cand vad ce tampenii debitezi legat de americani nu pot sa nu ma intreb daca in 45 n-ai fi lins mana rusilor ca toate lepadaturile care au intrat in PCR dupa ce ne-a ocupat Armata Rosie.....
      • -3 (9 voturi)    
        Faci pe niznaiu Ivane? (Joi, 22 iulie 2021, 13:49)

        Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        SUA nu "a atacat" acele tari, ci regimuri sau grupari teroriste de acolo. Iar in Siria a "atacat" si Rusia.
        Cat priveste ce a atacat Rusia faci pe prostul? Rusia atacat Republica Moldova, Georgia, Ucraina,
  • +11 (21 voturi)    
    lol (Miercuri, 21 iulie 2021, 21:55)

    Adr1@n [utilizator]

    pe ala care l-au anuntat data trecuta inca nu este gata, ultima oara cand au dat vesti anuntau ca motoarele vor fi gata prin 2025 (desi avionul este anuntat de mai bine de un deceniu) si ca pana atunci vor folosi motoare de su-35 (care nu-i dau viteza de croazier supersonica, asa cum au f-22 si f-35). dar nici asa nu l-au produs in serie.

    dar baietii anunta inca un model... daaaa, siiigur ca da. si marmotaaaa...

    rusii si tehnologia. subiectul devine hilar.
  • +10 (24 voturi)    
    Toate astea… (Miercuri, 21 iulie 2021, 22:27)

    consumator2 [utilizator]

    In timp ce rusii sunt din ce in ce mai saraci! Mai bolnavi, mai cenzurati… etc
    • 0 (4 voturi)    
      Asa se ruineaza o tara (Joi, 22 iulie 2021, 12:00)

      Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      In loc sa caute prosperitate, sparg banii pe arme. Cu cat mai multe arme, cu cat mai moderne, cu atat mai multi bani si rezultatul e o Rusie tot mai saraca. Si o fac ei singuri. Cel mai mult ma deranjeaza la Rusia nu agresivitatea, ci lipsa unui proiect de tara macar.
  • +11 (19 voturi)    
    Rasa umană la apogeu (Miercuri, 21 iulie 2021, 22:51)

    mr_mojo [utilizator]

    Apogeul prostiei vreau să spun.
    Muritorii de foame se uită cu mândrie unde se duc banii de pe educația lor, sănătatea lor, bunăstarea lor iar apoi se întorc pe jos acasă.
    Dacă oamenii și-ar alege lideri normali, bugetul de pe jucăriile astea pentru dictatori bolnavi de preamărire s-ar duce pe educarea copiilor iar explozia inteligentei umane ar fi fără precedent.
    Dar așa…
    • +6 (14 voturi)    
      noi prototipuri de conserve (Joi, 22 iulie 2021, 0:18)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      ...
    • -3 (13 voturi)    
      M-am prins. Vorbesti de Romania! (Joi, 22 iulie 2021, 8:35)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Unde se cheltuie imens pe arme, in contextul in care nu sint bani pt sanatate, pensii, spitale, curatenie, etc
      Hai ca le combati bine!
      • +2 (6 voturi)    
        Las'ca are haznaua bani (Joi, 22 iulie 2021, 10:23)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui mike123

        pentru sanatate aloca imens.Noi tratatamente,cu novichok
        • -1 (7 voturi)    
          Se pare ca au (Joi, 22 iulie 2021, 11:43)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

          Se pare ca rusii au banii necesari sa dezvolte astfel de arme. Vad ca au avut si pentru proiectele S500, Kinzhall si Zyrcon. De ce le plangi de mila? Fiecare stat isi aloca resursele conform propriilor interese. Noi am avut interesul sa cumparam niste cazane (F16), asa ca asta am facut. Nu a contat ca existau n oferte mai moderne, mai performante decat cazanele sus-mentionate.

          Cine ne opreste sa construim de la zero avioane moderne? Bine, asta ar presupune s-o lasam mai moale cu achizitionarea unor cazane cu varsta de 40 de ani. Parerea mea. Sunt bune si cazanele, dar parca mai bune sunt avioanele moderne. Zic, nu dau cu bastarca.
          • 0 (8 voturi)    
            Popescule (Joi, 22 iulie 2021, 13:16)

            Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            poa' sa dezvolte rusii si S5000500 si tot praf sunt. Absolut toate echipamentele lor noi sunt netestate si singurii care le lauda sunt ei insisi. De altfel multi se indoiesc ca sunt si operationale dar asta e alta poveste: orice veste ruseasca e poveste pana la contrariu. Dezvoltarea unei rachete de croaziera e mizilic in comparatie cu un avion menit sa transporte un on in lupta. Intelegi diferenta?!
            Cazanele alea F16 sunt infinit mai bune decat cazanele rusesti, sunt testate in lupta, si se gasesc in numar mare pe glob. Ofertele alea moderne si "performante" nu erau bune pentru noi. In primul rand erau performante fiindca asa ziceau producatorii lor, nici unul nefiind testat in lupta si in al doilea rand erau mai scumpe, mult mai scumpe fiind construite in numar mult mai mic. O data luam si noi decizia corecta si , ca orice roman verde, "carcotesti". Mata ce preferi, sa ai un Golf GTI care nu moare niciodata si il poti intretine pe vecie sau un Mini Cooper ca vai, e nou si e mult mai cool....
            • 0 (6 voturi)    
              Cazane pe bani multi (Joi, 22 iulie 2021, 15:09)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

              In loc sa cumparam cazane pe bani multi doar pentru ca sunt americane, puteam cumpara niste avioane de lupta moderne.

              Vad ca pana una, alta, sistemul S400 este cumparat de China, India si Turcia. Sigur ca inca nu a fost testat in lupta, insa multe piese de armament au fost testate impotriva unor echipamente hai sa le zicem de cateorgie inferioara. F22 si F35 nu au avut de-a face cu niste baterii AA redutabile, ca sa vedem daca isi merita banii. Daca tragi cu "prastia" impotriva lor, ma astept sa iasa invingatoare. Ce vreau sa spun este ca in absenta unui conflict in care partile sa fie echilibrate (nu Irak/Afghanistan vs SUA), nu primim decat declaratiile producatorilor/ale tarilor de origine.

              Cazanele F16 sunt depasite la toate capitolele de avioanele moderne occidentale, rusesti sau chinezesti. Sunt testate in lupta, zici. Care lupte? Ce adversari au avut acele F16? Ce ar face in fata unei baterii S400 sau S500?

              Parca sauditii au sisteme AA Patriot si yemenitii au reusit sa loveasca o importanta rafinarie din AS.

              Hai s-o lasam mai moale cu picatul pe spate, ca fiecare producator isi lauda marfa. Eu prefer ca omenirea sa ramana la stadiul de lauda, insa mi se pare caraghioasa atitudinea multor indivizi pentru care tot ce face rusul e prost si orice cumparam de la americani este bun, chit ca sunt niste vechituri cu varsta de 40 de ani. Este o abordare total nerealista din n motive. Mi-e lene sa ti le scriu.
  • +7 (11 voturi)    
    Asta-i o machetă din carton. (Joi, 22 iulie 2021, 8:24)

    asavreau [utilizator]

    Câte mai au?. Cică le leagă după niște avioane adevărate și le dau drumul ca la planoare Și chiar sunt Stealth. Carton-nu reflectă undele radar, fără motor- nu emite în infraroșu, nu face zgomot. Piloți vor folosi opozanți politici ,spre liniștea lui Putin. Nu am înțeles de ce vrea Rusia să fabrice avioane militare ! La ce-i folosește?
    • 0 (6 voturi)    
      Este ca te oftici? (Joi, 22 iulie 2021, 13:13)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Este ca te oftici? Iti dau o ciocolata sa-ti treaca?

      Se pare ca rusii stau destul de bine dpdv militar avand in vedere ca nu au fost scosi din Crimeea, desi n state vitupereaza ca ii sustin pe ucraineni si ca acela a fost rapt. Inclin sa cred ca rusii stau destul de bine la acest capitol.

      La ce le foloseste? Pai sa ne gandim, poate pentru a-i tine departe pe toti veneticii care ar avea ganduri necurate? Doar zic.

      Inteleg ca in cazul unuia din cazanele F16 chiar e nevoie de un ghem de sfoara pentru a nu pica rezervorul buclucas :D. Ramai fara sfoara, apar problemele.
  • +4 (8 voturi)    
    hai ca le-a iesit pana la urma (Joi, 22 iulie 2021, 9:07)

    persuasiv [utilizator]

    s-a trezit strungaru' ala din betie si l-a facut.initial trebuia sa iasa portavion,dar l-a mai luat un pic la pila si i-a iesit supersonic.Bun si asta,sa fie primit,mai ales ca si putler e multumit...n-ai ce zice.Eh,toate bune.Hai noroc si sa traiasca cccp-u
  • 0 (10 voturi)    
    Observ multa frustrare (Joi, 22 iulie 2021, 9:34)

    Popescul [utilizator]

    Observ multa frustrare in comentariile de mai sus. Ma asteptam ca oamenii sa observe ca rusii au fost in stare sa produca un avion de generatie a V-a. Al doilea dupa cel produs sub numele Sukhoi 57. Ca banii ar putea fi folositi in alte scopuri, este adevarat. Totusi, cei pe care ii considera dusmani se inarmeaza an de an. Pe cei care clameaza inutilitatea acestei chesltuieli, nu i-am vazut cu aceeasi retorica privind conservele F16. Atunci cheltuiala a fost corecta. A fost in regula ca am cumparat niste vechituri. Acum insa aceiasi indivizi ii blameaza pe rusi, pentru ca au fost in stare sa construiasca de la zero ceva performant. Nimic despre lantul de productie, despre mintile luminate din spatele oricarui proiect de natura celui din articol? Nimic, chiar nimic? Sunt cativa pe aici care spun ca rusii nu sunt in stare de nimic. Oare asa sa fie?
    • +1 (5 voturi)    
      Observ (Joi, 22 iulie 2021, 13:30)

      Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      ca vorbesti aiurea.
      "Rusii au fost in stare sa produca un avion de generatia a V-a". Ba baiatule, nu au produs nimic, ce vezi tu e ceva ce seamana a avion de generatia a V-a aflat la sol intr-o incapere.
      "Al doilea dupa cel produs sub numele de Sukhoi 57". Nici ala nu e inca produs, exista niste prototipuri, filmate zburand, dar nu a intrat in productia de serie si nici unul nu a fost livrat. Nu exista nicio o unitate echipata cu Sukhoi 57 in Armata rusa.
      "Cei pe care ii considera dusmani se inarmeaza an de an". Ba baitule tu ai idee cum functioneaza o armata? Ca ai echipamente care expira tehnic si moral dupa un anumit numar de ani? Echipamentele alea trebuie inlocuite ba ignorantule si atunci ce faci? Nu e normal sa achizitionezi un echipament modern? Vrei sa echipezi armata cu arcuri si sageti?!
      Cheltuiala cu F16 a fost absolut corecta. Avioane testate in lupta, produse in volum mare deci piese de schimb disponibile si ieftine, iInca se fabrica dupa aproape 50 de ani iti dai seama? Posibiliate de upgrade practic infinita. Ce vrei sa iei, Saab? Rafale? Au fost facute in numar mic, sunt scumpe si netestate in lupta. Depinzi de un un singur furnizor. Vrei un Golf GTI nemuritor sau un Mini Cooper ca vai ce cool e?
      N-a zis nimeni ca rusii nu sunt in stare de nimic dar trebuie sa fim obiectivi si realisti si sa vedem adevarul prin propaganda prapaditului de Putin care incearca de zeci de ani sa reinvie Uniunea Sovietica. Rusii sunt mult in spatele vestului si au fost mereu. Orice vor face ei vestul il va face mai bine.
      • -1 (5 voturi)    
        Observi gresit (Joi, 22 iulie 2021, 14:56)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

        Observi gresit. Esti in etapa de negare, insa nu-i bai. Dupa negare urmeaza acceptare. Lectura obligatorie pentru maine: citesti ce inseamna avion de generatie a V-a si vii la mandel cu lista exhaustiva a aparatelor care intra in aceasta categorie. Mai exact, ce spun specialistii, nu chibitii.

        Vezi ca te contrazici in doua paragrafe consecutive. Alege si tu o abordare: ori avem nevoie de tehnica moderna, caz in care nu cumperi cazane F16, ori cazanele F16 sunt minunate. Daca le mai pica piese, aia este. Le prindem noi cu sfoara.

        Stiu, boss. Rusii e prosti, iar Vestul e destepti. Am mai auzit placa asta, dar uite ca n-a tinut in Crimeea, Georgia, Donbass, North Stream 2, Siria. Sunt atat de inapoiati rusii, ca Vestul n-a cartit cat s-a petrecut unirea Crimeei cu Maica.

        De inapoiati ce sunt rusii cumpara americanii anumite motoare de racheta din Rusia. Stiu. Am mai auzit placa asta. E ok.
        • -1 (3 voturi)    
          Popescule, (Joi, 22 iulie 2021, 16:09)

          Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          faci pe prostul si iti sta bine.
          Ce inseamna tehnica moderna in aviatie? Este F16 depasit aerodinamic?! Electronica este depasita? Raspunsul este nu. Aerodinamic F16 este excelent iar electronica este la zi. Fiule, habar n-ai ce inseamna domeniul aviatic, dai si tu cu tigaia in ziduri pana iti suna a gol. Pe logica matale si B52-ul este tigaie desi mai sta in serviciu pana in 2050 cel putin.
          Nu s-a petrectut unirea Crimeii cu Rusia bai lake, ci ocuparea Crimeii. De ce ar fi cartit vestul? Esti gata sa fii recrutat pentru razboi in caz ca NATO declara razboi Rusiei? Vezi ba, d-aia fac rusii ce vor prin vecinatati. Ca vecinii sunt niste defetisti, precum mataluta. Stai linistit insa, sunt limite pe care rusii nu o sa le incalce niciodata ca e vai de capul lor.
          De inaintati ce sunt rusii cumpara cipuri de computere de la americani. Si telefoane. Si masini de la nemti. Si de la britanici. Si electronica de la japonezi. Etc.
          Americanii cumpara niste motoare de racheta de la rusi. Citeste povestea lui RD-180, cum s-a nascut din innapoierea metalurgiei rusesti care nu poate sa produca camere de combustie mari si leaga mai multe motoare mici cu propria camera de combustie pe aceeasi turbopompa pentru a creste puterea. Citeste cum americanii au preferat sa cumpere ceva gata facut, nu pentru ca erau rusii mai destepti ci pentru ca produsul era gata facut si disponibil pe piata. Citeste. Recomand Steven J Zaloga.
          Apoi scoate capul din nisip, mergi la oglinda si aminteste-ti ce spunea Cocosila des in Morometii.
          • -1 (5 voturi)    
            Limitele sunt reciproce (Joi, 22 iulie 2021, 17:22)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

            Se pare că limitele sunt reciproce. Nici americanii nu se joaca cu focul în Crimeea, că sa fie bine ;). Poveste motoarelor RD180 este interesantă, dar ai inteles-o strâmb, in cheie proprie, lache flaușat.

            Te supăra adevărul că am cumpărat cazane, dar cine ne a oprit sa cerem F35 sau Eurofighter? Bine, nu-i prost cine oferă F16...

            Vezi că pe principiul asta și SUA e plina de electronice făcute în China. Dacă sunt așa buni de ce nu le fac americanii la ei acasă. Așa ar fi prea scumpe? Atunci sa inoveze și să găsească soluții performante și ieftine. Altfel, înseamnă că nu sunt chiar atât de buni daca nu le pot face concurență chinezilor.
            • -2 (2 voturi)    
              (editat de moderator) (Joi, 22 iulie 2021, 20:26)

              Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              Du-te mataluta si reciteste povestea RD180 incepand de la N1 si Kuznetzov si apoi sa-mi spui mie ca am inteles stramb. Sa-mi explici dupa daca ai inteles ce e cu circuitul inchis in motorul de racheta si de ce americanii nici nu s-au obosit sa vada daca e posibil pentru ca aveau F1. Problema americanilor a fost instabilitatea combustiei in F1 dar au rezolvat-o pana la urma.
              F16 nu e cazan. Este ceea ce avem nevoie si ne permite bugetul!!
              Toate electronicele alea din China sunt gandite in State omule. Sau Korea de Sud. Sau Japonia. De ce le fac in China. Pentru ca 1$ pe ora, d-aia. Solutiile performante si ieftine costa. Cat esti dispus sa dai pe un Iphone Made in USA? 2k? 3k? Va ajunge si la 1k pana la urma dar nu cred ca esti atat de incuiat sa mergi pe Huawei pana devin Samsung si Apple viabile economic dupa relocarea productiei in tara de origine.
              Si pentru informarea ta generala tendinta fabricantilor este sa se mute in India. Deja exista un mic exod. India este o democratie in care viitorul este predictibil pe cand China deja manifesta tendinte absolutiste alarmante.
              • 0 (2 voturi)    
                Înseamnă (Joi, 22 iulie 2021, 21:41)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

                Înseamnă că marii tai capitaliști nu sunt chiar atât de eficienți. Și chinezul manca tot cu o gura, nu cu doua. Dacă producătorii de duc in China, înseamnă că asiaticii sunt mai eficienți decât îmbuibații de peste Ocean. Și mai înseamnă că aceiași îmbuibați nu au descoperit o rețetă minune dpdv tehnic. Intr un final, unii cu producția, ceilalți cu plata. As zice că e un schimb avantajos pentru chinezi.

                Motoarele RD180 sunt niste bijuterii tale tehnicii și în ziua de azi. Americanii au rămas siderați când au văzut că poate fi implementat sistemul cu circuit închis. Cei intervievați declararea că nu le a venit să creadă că rușii reușiseră asta inca din anii '70. RD180 demonstrează tocmai de ce erau capabili sovieticii. Totuși, o politică cretinoida, un buget sărac și o țară răvășită de război, cred că i a făcut să piardă cursa pentru Luna. Până la urmă, americanii în cursa pentru Luna au fost mai inteligenți și au avut mult mai multe fonduri la dispoziție. Bravo lor.
                • 0 (2 voturi)    
                  Marii mei capitalisti sunt (Vineri, 23 iulie 2021, 0:43)

                  Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                  cei care genereaza progresul. Marii mei capitalisti sunt manati de competitie in cautarea celor mai bune, eficiente si ieftine solutii. Numai cel care se adapteaza supravietuieste. Viata face asta pe planeta de 4 miliarde de ani cu un succes remarcabil.
                  Micii tai comunisti au facut progrese inaimaginabile doar cand erau in competitie cu Occidentul Dar pana la urma sunt sortiti pieirii. Doar China ce incearca sa se adapteze.
                  Sa crezi ca peste ocean sunt numai imbuibati demonstreaza inca o data nivelul de ignoranta absolut in care te scalzi.
                  Ba baiatule, si eu care credeam ca ai citit.... Neah, ca orice ignorant, te-ai uitat la documentare si crezi ca ce se spune acolo este total adevarat. Daca ai citi istoria RD-ului ti-ai da seama cat de mult a fost editat documentarul pentru a crea senzatia de dramatism.
                  Americanii n-au ramas siderati ca POATE fi implementat circuitul inchis ci ca rusii s-au ANGAJAT. Americanii nu s-au obosit sa incerce pentru ca problema era extrem de complexa si au ales calea simpla, un motor mare, celebrul F1. Teme pentru acasa: afla cat a trebuit sa treaca pana RD-ul a devenit operational. SI de ce nu este folosit pe orice daca este atat de bun.
                  In plus, ignorant mic, iata de ce competitia e buna. Fara americani si provocarea lui Kennedy rusii nu s-ar fi grabit sa gaseasca o solutie pentru a avea suficienta propulsie sa lansareze unui vehicul cu cosmonauti spre luna.
                  Zici iata de ce erau capabili sovieticii.... o minune nascuta din disperare nu dovedeste nici pe departe superioritatea sovieticilor cum in zadar incerci sa dovedesti. Ci mai degraba contrariul.
                  Rusii n-au avit nici cea mai mica sansa in drumul spre luna. Nu aveau nici tehnologia, nici posibilitatile si au pierdut pe drum cel mai puternic atu: Korolev.
    • 0 (4 voturi)    
      Avion din polistiren generatia 5-a :)) (Joi, 22 iulie 2021, 14:06)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      cu insertii de fibra de carton :)) Bai Ivane tu esti real, chiar ne crezi prosti? Rusia nu e in stare sa faca un fier de calcat modern, daramite un avion. Propaganda voastra nu tine loc de tehnologie avansata, pe care Rusia nu o are.
      • -1 (5 voturi)    
        Chiar asa? (Joi, 22 iulie 2021, 14:59)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        Chiar asa? Atunci de ce Ivan n-a fost scos cu suturi in noada din: Georgia, Donbass, Crimeea si Siria? Cu cuvintele tale. Rar si raspicat.

        Daca rusii sunt atat de inapoiati, de ce navele britanice si americane nu sunt acum in portul Sevastopol? Ascult.

        Daca asta te face sa fii fericit, te poti minti in continuare, insa nu inseamna ca ai si dreptate, ci doar ca ai ales sa crezi ceva.
  • +3 (5 voturi)    
    E stealth... (Joi, 22 iulie 2021, 12:12)

    coco04 [utilizator]

    dar cică lasă o amprentă de alcool in urma lui.
  • +2 (4 voturi)    
    rusii au anuntat multe prototipuri (Joi, 22 iulie 2021, 12:47)

    mongolul [utilizator]

    dar putin au intrat in productia de serie. Sa asteptam pina atunci, si vom vedea ce si cum...
  • +1 (3 voturi)    
    @Popescu (Joi, 22 iulie 2021, 18:27)

    mongolul [utilizator]

    Toti istoricii sunt de acord ca un "Tigru" era scos din lupta de 7-10 tancuri aliate. Indiferent de tip. S-au construit doar 2000-2500 de "Tigri". T-34 a fost fabricat in peste 30.000 de exemplare........(Fara a mai pune la socoteala celelate tipuri rusesti si engleze, americane.)
    IS3 a fost un tanc bun, dar nu cel mai bun.
    De altfel, exista o eroare in postarea la care m-am raportat. Considera ca MIG-15 a fost un excelent avion. Nu doar. Si Il-28 a fost excelent. La data productiei, era un bombardier tactic mai rapid decat vinatorii potential adversi. Sau la aceeasi viteza. Ceea ce era excelent. Problema e ca motoarele reactive utilizate de rusi, erau copiate de la englezi. (Motoarele Derwent si Nene, pe care englezii le-au livrat inainte de inceperea razboiului rece. Ultimele livrari. Si care au fost copiate si rebotezate....)
    De altfel, despre prototipul MiG-15 mai citeste despre Kurt Tank. Vezi ca exact la finele anilor '40, dezvolta in Argentina, un avion similar. Din prototipul sau FW Ta 183, din timpul razboiului.......
    Citesti, dar depinde ce citesti.... Brosuri de propagnada si tabloide imperialiste..... Nu e indicat.
    Navalnii? Nu-i rus? Nu e sustinut de rusi? Tot ce e impotriva conducerii este agent strain?
    Ridicoli. Voi si Ceausescu. "Agenturili"... A, si Coreea de Nord....
    Rusia tarista s-a prabusit din interior, chiar daca Lenin a fost livrat de nemti. URSS s-a prabusit din interior. Actualul regim neoimperialist/militarist se va prabusi tot din interior. La ce va trebuie arme? Nimeni nu e timpit sa atace Rusia..... Rezolvati-va treburie interne, lasati lumea sa se descurce si fara voi. Poate e mai bine pentu toti.
    • +2 (2 voturi)    
      Navalnâi e rus (Joi, 22 iulie 2021, 19:03)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

      Și ce i-a oprit pe nemți să-l facă indestructibil fata de oponenții de atunci? În viața reală s-a demonstrat că n-ai fost o invenție uau. Când proiectezi ceva tre sa te gândești la tot, nu doar sa construiești cea mai mare fieratanie. Dacă nu te gândești la tot, mănânci bătaie precum nemții in WW2.

      Navalnâi e rus, dar asta nu exclude calitatea de unealta a străinilor. Vezi că de agenturi străine se plâng democrații din 2016 până în prezent. Nici acum nu le-a trecut. Și ei tot cu agenturile o țin.

      Pai, Rusia vrea să-și rezolve treburile pe cont propriu. Rușii n-au cerut asistență americana ptr NS2 sau pentru Crimeea. Alții s-au băgat în seamă, dar între timp lucrurile s-au așezat pe făgașul normal. Bag de seama că cel care a propus întrevederea din iunie, a fost Biden, nu Putin. In fine. Fiecare cu ale lui...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by