Atac armat intr-o universitate din Statele Unite, soldat cu 6 morti

de C. Marin     HotNews.ro
Vineri, 15 februarie 2008, 0:34 Actualitate | Internaţional


Cinci persoane au murit si alte 18 au fost ranite, joi, dupa ce o persoana a deschis focul intr-o sala de curs din cadrul Universitatii Northern Illinois, din Statele Unite. Potrivit Reuters, atacatorul s-a sinucis. Clinica Kishwaukee Community din apropierea campusului a anuntat ca 18 studenti au fost spitalizati, dintre care sapte in stare grava.

Presa locala a relatat ca atacatorul era inarmat cu o mitraliera si cu un pistol. Un student a declarat ca atacul a avut loc in timpul unui curs de geologie la care participau circa 140 de studenti. Barbatul s-a ridicat in picioare si a deschis focul asupra acestora. "A tras spre mijlocul clasei,  dupa care s-a indreptat spre profesor", a adaugat studentul.

Un martor al incidentului, Desiree Smith, studenta la jurnalism, a declarat, citata de FoxNews.com: "Gandeam: Dumnezeule, ma va omori! Dumnezeule, voi muri, voi muri!". Smith a afirmat ca "oamenii se tarau unul peste celalat, se impiedicau unul de celalalt", adaugand "Cand m-am apropiat de usa, m-am ridicat si am luat-o la fuga".

Un alt student, Lauren Carr, a afirmat ca s-a tarat pe culoar in timp ce-si spunea: "Pot sa ma ridic si s-o iau la fuga sau pot sa stau aici si sa fiu ucisa".

Politia din campus a dat asigurari ca "orice pericol a fost indepartat", dupa ce atacatorul s-a sinucis. Cursurile de la Universitatea Northern Illinois, unde invata peste 25.000 de student, au fost anulate, iar studentii au fost sfatuiti sa-si sune parintii. De asemenea, universitatea a anuntat ca toti cei care doresc vor primi consiliere psihologica.

Atacatorul a fost identificat ca fiind Stephen Kazmierczak, in varsta de 27 de ani, un fost student al universitatii, care a absolvit Sociologia in 2007. El a cumparat doua dintre armele folosite in atac, legal, cu doar o saptamina in urma. Nu se cunosc deocamdata motivele atacului. Agenti ai FBi au fost trimisi la fata locului.

Universitatea Northern Illinois, infiintata acum 113 ani, se afla la circa 100 kilometri vest de metropola Chicago. Presedintele institutiei, John Peters, si-a exprimat sincerele condoleante pentru familiile victimelor si a indemnat studentii la calm.

In ultimii ani, mai multe institutii de invatamant din Statele Unite au fost scena unor astfel de incidente. Cel mai sangeros atac a avut loc pe data de 16 aprilie 2007, cand 32 de persoane au fost impuscate mortal in campusul Universitatii Virginia Tech din Statele Unite. Printre victime s-a numarat si un profesor de origine romana, Liviu Librescu, ucis in timp ce isi apara studentii.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2175 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    aproape (Vineri, 15 februarie 2008, 2:48)

    marius [anonim]

    si eu care sunt la 100 km la alta universitate. This time was close!
    • 0 (2 voturi)    
      No... really? (Vineri, 15 februarie 2008, 5:05)

      Columbine High [anonim] i-a raspuns lui marius

      Dobitocii de americani ar trebui sa se intrebe de ce doar la ei se intampla porcariile astea. Dar mai bine nu se intreaba, pt ca daca o fac, raspunsul e evident: Totii cretinii au arme in USA pt ca armele sunt o afacere extrem de profitabila. Nu or sa fie interzise nici daca o sa aiba loc un atentat in fiecare zi.

      Land of the free and home of the brave... give me a break...
      • +1 (3 voturi)    
        anonimule... (Vineri, 15 februarie 2008, 11:07)

        anonim destept [anonim] i-a raspuns lui Columbine High

        ca orice molusca dotata cu gura... vezi efectul si te repezi sa tragi concluzii pripite. Esti un egoist chior si primitiv ce merita sa moara dracului impuscat precum victimele de mai sus... In loc sa te intrebi ce ii aduce pe oamenii astia pana in starea asta de disperare si debilitate mintala incat ajung si nu mai vor decat sa omoare oameni si sa se sinucida.. tu te uiti doar la modul cum i-a omorat pe ghinionistii aia... daca nu ar fi arme ... ar fi explozibili .. ar fi cutite .. cine vrea sa omoare tot omoara... chiar nu iti pasa de ce ? ignorantule... stiu de ce nu iti pasa ... pentru ca esti imcapabil sa gandesti asa de mult si asa de profund.
        • -1 (1 vot)    
          cu toata bunavointa (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 0:21)

          valer [anonim] i-a raspuns lui anonim destept

          daca un individ pe care nu l-am deranjat in viata mea (sau poate nici macar nu l-am vazut) intra in clasa si se apuca sa plaseze gloante aleator, nu ma gandesc:"saracu, ce de traume o cumulat, vai de psihicu' lui"

          nu cunosc societatea americana si nici nu pot identifica fermentii care determina fenomene de gen Columbine cu incidenta cel putin anuala; dar mi se pare de bun-simt ca o societate care "secreta" un numar consistent de ticniti agresivi macar sa evite sa-i inarmeze; cu un cutit nu reusesti sa trimiti intr-o lume mai buna treizeci de oameni, iar bombele putini reusesc sa le prepare in bucatarie; n-ar fi nevoie decat de interzicerea armelor si de un pic de supraveghere a sociopatilor

          oricum nu de americani ma doare capul; ma tem ca asa cum am preluat sarbatorile lor tembele, putem sa ne contaminam si de moda exterminarii scolare; deocamdata prin liceele noastre se bat, se injunghie, dar macar motivat ...
          • 0 (0 voturi)    
            vorbesti avioane (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 20:47)

            corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui valer

            prin liceele noastre se bat, se injunghie, dar macar motivat ...

            neuronul tau a scremut mult asa ceva?!!!
            NU exista motivare pentru violenta!!!! Nici cu pistolul, nici cu cutitul, cu nimic. Pai ce motivatie au avut derbedeii aia ce au injunghiat mortal un student si pe alti doi i-au trimis in spital?!! Nici nu-i cunosteau!!! Ai impresia ca am importat asta de la americani?! La americani se intampla mai des pentru ca legea permite sa detii foarte usor arme de foc!! Poti cumpara un Magnum, LEGAL cu aproape 200 de dolari!! Ia da-le la "ingerasii" nostri in mana arme de foc sa vezi!!! Ce pacat, nu, noi suntem un popor pasnic, civilizat, bun la suflet, da ne strica porcii astia de americani....

            Altii se transforma in sinucigasi kamikadze si omoara civili, aia cu ce sunt mai buni?!!! Daca anonimul e "destept" tu esti Valer Fraieru'
      • +1 (1 vot)    
        Nu doar la americani ... (Vineri, 15 februarie 2008, 16:17)

        andi [anonim] i-a raspuns lui Columbine High

        S-a intamplat si in Montreal in 2006 si apoi in Toronto in 2007. Plus incidentele din Melbourne, Australia (2002), Coburg, Germania (2003), Emsdetten, Germania (2006) si Tuusula, Finlanda (2007). Si asta numai in ultimii 5-6 ani. Vezi Wikipedia pentru liste cu alte incidente de acest gen.

        Este o problema generala, nu numai a americanilor. O problema grava, de care nu pare sa-ti pese.
  • +1 (1 vot)    
    tot asa (Vineri, 15 februarie 2008, 8:11)

    Ionut [anonim]

    Si eu tot asa, la 100 de km, alta universitate. Se apropie ...
  • +1 (1 vot)    
    Ar trebui sa se faca ceva... (Vineri, 15 februarie 2008, 8:17)

    Popa Mihail Ioan [anonim]

    Deja atacurile astea incep sa devina ceva ,,normal,, , se intampla tot mai des si, deocamdata, nu s-au luat masuri.

    Ar trebui ca la intrarea in campus sa fie plasate detectoare de metale, la fel si la intrarile principale din corpurile universitatilor, asa incat astfel de incidente sa nu se mai repete.

    Eventual, o lege prin care portul de arme in incinta institutiilor de invatamant sa se pedepseasca drastic, iar tentativele de a patrunde cu arme de foc in campusuri la fel.
    • 0 (2 voturi)    
      da, ar trebui... (Vineri, 15 februarie 2008, 9:41)

      miles teg [anonim] i-a raspuns lui Popa Mihail Ioan

      ..interzis portul de arma. ce naiba, sunt chiori ?! Orice "stresat" isi poate cumpara o arma, legal si apoi e o "formalitate" sa o ascunda sub haina si sa intre cu ea in orice scoala pentru a macelari copii.
      Tara de kkt. Mai rau ca oriunde (poate cu exceptia tarilor africane).
    • 0 (0 voturi)    
      Nu tine (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 20:51)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Popa Mihail Ioan

      Fata mea a invatat la un liceu in suburbs, north-west. Am fost la liceul ala si era mai pazit decat BNR-ul nene!!! Asa ca nu paza inasprita rezolva asta!!!!

      Michael Moore are dreptate, trebuie inasprita legislatia in ceea ce priveste portul de arma!!! cand orice derbedeu sau dezaxat isi poate face un arsenal acasa pe motiv ca se apara de guvern, nu e de mirare!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Presa piscicola (Vineri, 15 februarie 2008, 8:46)

    Blade Runner [anonim]

    Adica presa lu' Peste!. Pentru ca, daca era vorba de o situatie asemanatoare in alta parte, de exemplu la rusi, titlul articolului era probabil "Macel cumplit la o universitate rusa", pe cand asa, se titreaza suav-termic "Focuri de arma intr-o Universitate (cu U mare, ca-i americana) din Statele Unite". Altfel, articolul este ok, iar evenimentul chiar este cumplit.
  • 0 (0 voturi)    
    gun control (Vineri, 15 februarie 2008, 8:53)

    Lucian [anonim]

    Asemenea evenimente umfla panzele democratilor la alegeri. Democratii au fost intotdeauna pentru controlul armelor, pe cand republicanii sunt pentru dreptul cetatenilor de a detine arme.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Vineri, 15 februarie 2008, 8:55)

    eu [anonim]

    La mine la facultate nu ai cum sa intri in clase decat cu cartele magnetice , iar dupa 15 minute de cand a inceput ora, nu mai ai acces in sala decat daca ti se deschide dinauntru....nu stiu daca asa e la orice facultate dar ar trebui sa fie....prea au luat o razna...dai zeci de mii de dolari pe studiile lor si te trezesti cu un glont in cap.
    • 0 (0 voturi)    
      ar fi o chestie proasta .... parerea mea (Vineri, 15 februarie 2008, 14:37)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui eu

      Dupa cum zici tu "nu ai cum sa intri in clase decat cu cartele magnetice" - asta nu opreste pe nimeni sa intre si cu pistolul , sau mitraliera ascunsa sub haina
      Poate sa intre un student actual , nu trebuie sa fie absolvent din alti ani sau un strain.
      Acum , sa luam exemplul de mai sus.
      Daca cei 140 se trezeau cu respectivul individ si nu mai puteau sa fuga pentru ca trebuiau sa mai treaca si cartele magnetice prin dispozitivul de la usa , atunci cate victime erau ?
      Unde e solutia cu cartelele ?
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 15 februarie 2008, 18:51)

        eu [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Cand iesi din sala nu tre sa treci cartelele magnetice din nou, doar la intrare. Puteau sa fuga bine mersi...Ar mai putea sa aiba clase cu mai putini studenti, 20, 30 maxim...asa poti sa i cunosti mult mai usor daca sunt dezaxati decat cand ai 100. Anyway, ...trist ce se intampla
        • 0 (0 voturi)    
          nu-mi vine sa cred ce citesc aici (Vineri, 15 februarie 2008, 20:02)

          thereauristu [anonim] i-a raspuns lui eu

          chiar nu-mi vine sa vred... cartele magnetice la salile de clasa, detectoare de metale la intrarea in campus... ce urmeaza? aceleasi masuri de siguranta la mall? ca doar si acolo au fost impuscaturi! si la biserici, nu? si la benzinarii! si la locul de munca, ca peste tot au fost... ce urmeaza, starea de penitenciar generalizata in toata tara?

          oare chiar lumea nu vede ce e "obvious"? sau nu are puterea sa admita pt ca nu-i asa, nu-i lasa big business...
          a da si pe de alta parte mai e berbecul de mai sus care spune ca e vina democratilor ca au umflat stirea, in fond n-au fost DECIT 6 morti si vreo 10 raniti...
          tu crezi ce spui mai neocon? daca era familia ta acolo?
          • +1 (1 vot)    
            ... (Vineri, 15 februarie 2008, 20:35)

            eu [anonim] i-a raspuns lui thereauristu

            America este o tara foarte periculoasa dupa parerea mea. Sunt multe zone, in marile orase unde n ai vrea sa calci vreodata pt. ca s ar putea sa nu mai iesi viu, asa ca, cu cat mai multe masuri cu atat mai bine! Pot sa vina si cu implanturi de chipuri atata timp cat imi ofera siguranta....
            • 0 (0 voturi)    
              Da si nu (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 20:54)

              corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui eu

              Am lucrat in Chicago, exact in downtown si a fost absolut OK. Am locuit la 35 km de Chicago, un orasel unde erai safe 100%... Sigur, nu m-am dus in South Chicago dar nu m-as duce nici in Rahova sau Ferentari!!! Care-i diferenta?!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Ca in evul mediu (Vineri, 15 februarie 2008, 14:56)

      Jaga,jaga [anonim] i-a raspuns lui eu

      Da ce-i la tine la facultate,bre ??-cetate medievala!!. Iar despre americani-sunt prea drogati(in sensul ca sunt manipulati,mintiti,etc.)-numai de bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Aducatia libera (Vineri, 15 februarie 2008, 9:35)

    Radu, Elvetia [anonim]

    Este inca un exemplu a urmarilor liberei educatii. Copii care au stat ore intregi in fata jocurilor electronice ...libere. Acum au ajuns la maturitate cu educatia libera primita. Orice nebun potential poate cumpara o mitraliera de la coltul strazii. Bine ca nu mi-am trimic copii la universitate in SUA.
  • 0 (0 voturi)    
    de bine (Vineri, 15 februarie 2008, 10:31)

    cibi [anonim]

    este de notorietate ca amereicanii, sunt degerenati de la varsta "coshurilor" probabil atat d emulte "coshuri" le ies d ela junk food ca le tinge ..si creieru
  • +1 (1 vot)    
    Care americani? (Vineri, 15 februarie 2008, 19:51)

    Dominic [anonim]

    Ce se petrece in mintea unui individ cand decide sa deschida focul la nimereala intr-o sala de clasa este peste puterea mea de intelegere, as vrea insa sa-mi exprim punctul de vedere referitor la tendinta nejustificata de a generaliza si trage imediat concluzii. Cand o fraza incepe cu "este de notorietate ca americanii" sunt asa si pe dincolo, nu poate sa denote mai mult decat o reproducere a unui stereotip des intalnit in discutiile din fata blocului de pe vremea cand toate bancurile incepeau cu "era un american, un rus si un roman." Pana la urma, cine sunt acei americani despre care se trag toate aceste concluzii? Indienii care traiesc in rezervatii? Cei nascuti in America? Cei care traiesc in America de pe vremea cand erau atat de tineri incat nici nu mai tin minte cum au ajuns si afla din povestile parintilor? Cei ce au primit cetatenia americana ieri pe la pranz? Cei ce inca mai spera sa-si ia inima-n dinti odata si sa emigreze? Cei de origine anglo-saxona, asiatica, latina, slava, africana? Cei de la tara, cei de la orase? Sa fie oare toti degenerati? Daca da, atunci de ce am sarit toti in sus ca arsi cand un individ pe nume Mailat, din intamplare cetatean roman, a comis o crima in Italia de pe urma careia impresia generala in occident a fost ca suntem un popor de degenerati? Mailat romanul de etnie rroma reprezinta poporul roman in aceeasi masura in care americanul de origine coreana, autor al tragediei de la Virginia Tech, reprezinta poporul american. Din punctul meu de vedere, a face fata cerintelor societatii secolului XXI nu e lucru usor, cel putin in civilizatia occidentala. Inevitabil exista indivizi care pur si simplu nu se pot integra, unii dintre ei recunosc si cer ajutor, altii in frustrarea lor aleg sa se rezbune pe toti din jur iar metodele folosite difera de la un caz la altul.
    • -1 (1 vot)    
      re: (Vineri, 15 februarie 2008, 23:24)

      michasam [utilizator] i-a raspuns lui Dominic

      Sunt foarte de acord cu tine.. dar nu ai formulat corect. Atacatorul de la Virginia Tech reprezinta Coreea in acelasi fel in care Mailat reprez Romania, nu America.
    • 0 (0 voturi)    
      No comment (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 20:56)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Dominic

      10+
    • 0 (0 voturi)    
      hai sa incerc si eu... (Duminică, 17 februarie 2008, 15:29)

      bandit [anonim] i-a raspuns lui Dominic

      Dominic, ai surprins corect pericolul si futilitatea generalizarii.

      Totusi, cind asemenea incidente se intampla cu precadere intr-o anumita tara, iniferent de originea/etnia inividului ar trebui sa ne punem intrebari asupra defectelor acelei societati. Care sint cauzele? armele la liber, modelele sociale promovate de catre societate? esecul, frustrarea si reactia celor ce nu se pot conforma stadardelor minime ale acestei societati? lipsa detectoarelor de metale? etc.etc. Mi se pare foarte ipocrita reactia elitelor conducatoare americane: un psihopat, izolat. frustrat - hai sa facem programe de identificare a frustratilor in libertate etc., adica un fel invartire in jurul subiectului si tratatre a efectelor pt. ca ele, nu-i asa, spre deosebire de cauze - care creeaza job-uri, venituri din taxe si implicit cotizatii in politic, sint doar un mod de cheltuire a fondurilor.
      Ca si paralela putem sa ne referim la celebrul credo de acum ceva timp al companiilor de tutun: nu e dovedit ca fumatul poate provoca cancer pulmonar, iar cazurile aparute pot avea alte cauze si sint exceptii! - cam asa funtioneaza lobbyismul.
  • 0 (0 voturi)    
    nebunii (Vineri, 15 februarie 2008, 23:52)

    Eu [anonim]

    ce sa mai zici?!? nu ai decat sa iti faci o cruce inainte sa pleci din casa, ca aici in state chiar oriunde ai emrge iti e frica sa deschizi gura, vai de tara asta ca se duce pe rapa!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Agresivitatea ! (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 9:50)

    Bero [utilizator]

    Anul trecut o angajata de la NASA ( astronaut...!!! ), incerca sa 'si lichideze o rivala intr'o parcare auto...
    E clar ca un astronaut e selectat dupa criterii foarte severe , sanatatea lui mentala e extrem de importanta pentru reusita une misiuni , si totusi iata ce se poate intampla .
    Ce s'ar fi intamplat daca o apuca furia sus , in naveta ?
  • 0 (0 voturi)    
    Atacatorul... (Duminică, 17 februarie 2008, 9:29)

    Anonim [anonim]

    Atacatorul a fost identificat si era student masterand la University of Illinois at Urbana-Champaign, universitate unde intamplator invat si eu...Ce e ingrijorator e faptul ca era un student eminent, foarte sociabil si politicos, gata oricand sa ajute pe oricine...Ma intreb care a fost motivul pentru care a atacat NIU si nu UIUC...
    Dominic, sunt intru totul de acord cu tine...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by