Chinezii au cumparat anul trecut 46 % din produsele de lux din intreaga lume, iar 78 % dintre achizitii au fost facute in afara acestei tari asiatice, potrivit ziarului chinez ''Global Times'', citat de EFE si Agerpres.

Bijuterii de luxFoto: SmartWoman

O cercetare a firmei de consultanta ''Fortune Character'' efectuata pe baza datelor comunicate de 20.000 de marci de lux releva ca, in 2015, chinezii au cheltuit 116,800 miliarde de dolari pe produse ale acestor companii, cu 9,25 % mai mult fata de anul 2014.

Numai 22% dintre aceste achizitii au fost realizate in China, marea majoritate, insumand 91 de miliarde de dolari, fiind facute in exterior.

Fenomenul se explica, in buna parte, prin diferentele de pret, unele bauturi alcoolice sau ceasuri gasindu-se in afara granitelor Chinei la preturi chiar si cu 80 % mai mici.

Este posibil ca o influenta sa fi avut si campania anticoruptie lansata de presedintele chinez, Xi Jinping, prin care s-a cerut inaltilor functionari sa nu se mai afiseze cu haine sau accesorii de lux, consumand bauturi sau alimente foarte scumpe.