Nici o anomalie nu a fost detectata la nava Costa Concordia, al carei naufragiu langa insula italiana Giglio s-a soldat cu cel putin 11 morti, in cadrul inspectiilor efectuate incepand din 2006 de autoritati, potrivit unui document al Agentiei europene de securitate maritima (EMSA), citat de AFP.

Ultimul control efectuat de statul portului de escala a avut loc la jumatatea lui aprilie 2011 in Malta, potrivit acestui document, furnizat de Ministerul francez al Transporturilor.

Aceste controale ale navelor straine efectuate de statul portului cu ocazia escalelor in porturi constau in verificarea conformitatii cu normele conventiilor internationale.

Este efectuat un control al documentelor si este verificata starea generala a navei, dar pot avea loc si inspectii sporite, in special pentru navele de pasageri.

Inspectiile precedente ale navei Costa Concordia, dintre care prima dateaza din iulie 2006, au fost efectuate de doua ori in Portugalia, de doua ori in Grecia, o data in Malta si o data in Cipru. Nici o anomalie nu a fost descoperita, conform documentului EMSA.

Pachebotul de croaziera Costa Concordia, care plecase vineri din Civitavecchia, in apropiere de Roma, a lovit o stanca in apropierea insulei Giglio (Toscana), inainte de a esua aproape de mal, unde se afla in continuare inclinata intr-o parte si scufundata pe jumatate.

La bordul navei esuate in cursul noptii de vineri spre sambata se aflau peste 3.000 de pasageri - dintre care numerosi erau cetateni straini - si o mie de marinari. Pe vas se aflau 29 de turisti romani, precum si 27 de cetateni romani, care faceau parte din personalul de bord si servicii al navei.

Nava Costa Concordia era considerata un veritabil "templu al divertismentului", cu 58 de apartamente cu balcoane, cinci restaurante, 13 baruri, cinci jacuzzi si patru piscine.