Presedintele Turciei: Cand Ciprul va prelua presedintia UE, vom avea o jumatate de tara conducand o uniune in mizerie

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 23 noiembrie 2011, 11:55 Actualitate | Internaţional


Abdullah Gul
Foto: Reuters
Turcia a criticat perspectivele Ciprului de a prelua, anul viitor, presedintia Uniunii Europene. Presedintele turc Abdullah Gul s-a referit la Cipru ca fiind "o jumatate de tara" care va conduce o "uniune in mizerie", a anuntat miercuri presa turca citata de Reuters.

Comentariile facute de presedintele turc in timpul unei vizite in Marea Britanie subliniaza frustrararile administratiei de la Ankara cu privire la procesul de aderare la Uniunea Europena. Negocierile dintre Turcia si UE s-au blocat din cauza divizarii insulei cipriote si a opozitiei ridicate de Franta si Germania.

"Acum aceasta jumatate de tara, aceasta tara incompleta, va prelua presedintia UE. Vom avea o jumatate de presedintie conducand o uniune in mizerie. Aceasta este expresia exacta pe care le-am spus-o liderilor UE", a declarat Gul, citat de publicatia turca Aksam.

Presedintele Abdullah Gul a declarat ca esecul de a avansa in procesul de negociere afecteaza reputatia blocului european si ca Uniunea si-ar putea pierde credibilitatea in 2012 cand Ciprul preia, prin rotatie, presedintia. Acesta a criticat, de asemenea, guvernele din zona euro pentru incapacitatea de a lua decizii curajoase pentru a opri criza datoriilor. Gul a subliniat ca unele tari nechibzuite aflate in centrul crizei risca sa distruga Uniunea Europeana.

Amintim ca guvernul cipriot de la Nicosia, recunoscut international, urmeaza sa obtina presedintia semestriala a UE in iulie 2012, pentru un mandat de sase luni.

In iulie, premierul turc Recep Tayyip Erdogan a avertizat ca Turcia va ingheta relatiile cu Uniunea Europeana in perioada in care Cipru va detine presedintia semestriala a UE. Ankara, care nu recunoaste guvernul cipriot grec de la Nicosia, cere ca un acord care sa puna capat disputei de zeci de ani dintre comunitatile greaca si turca din nordul insulei sa fie adoptat inainte ca Cipru sa preia presedintia UE, in iulie 2012.

"Consideram ca este o rusine sa ne asezam la masa negocierilor alaturi de ei (cipriotii-greci), nu vom negocia cu o tara pe care nu o recunoastem", a insistat atunci Erdogan, inaintea efectuarii unei vizite in nordul Ciprului, aflat sub ocupatie turca, pentru a marca 37 de ani de la interventia militara turca din 20 iulie 1974.

Guvernul cipriot, recunoscut international, reprezinta intreaga insula in cadrul UE. Republica Turca a Ciprului de Nord, formata in partea de nord a insulei, este recunoscuta doar de Ankara. Cele doua tari ale insulei sunt in proces de negociere. Partile sunt de acord, in principiu, sa se uneasca sub forma unei federatii cipriote. Exista insa dispute cu privire la guvernarea comuna, ajustarile teritoriale si drepturile de proprietate a mii de persoane stramutate.


Citeste mai multe despre   


















2806 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Ar trebui ca nici UE sa nu recunoasca Turcia (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:18)

    V.R. [utilizator]

    Putem spune ca tara respectiva, Bizantul, are capitala la Constantinopol, iar in prezent se afla sub ocupatie.

    Nici chiar dupa Ataturk, turcii nu sunt in stare sa renunte la ce stiu ei mai bine: sa invadeze alte meleaguri, sa transforme biserici in moschei, sa asimileze toate bogatiile culturale si mai apoi sa prezinte toate realizarile culturilor greaca si armeana ca realizari proprii.

    Ar trebui ca UE sa le ofere un raspuns pe masura (oare vamesii bulgari nu au probleme cu TIRurile turcesti care aduc... lalele, de exemplu?). Din pacate, cu toate ca UE poate face mai mult rau Turciei decat invers, nu va face nimic pentru ca este condusa de niste birocrati corupti, nu de lideri care sa lupte pentru valorile si interesele europene!
    • +6 (6 voturi)    
      Cum adica "putem spune"? (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 13:34)

      Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Neam de neamul meu n-a recunoscut pierderea definitivă a Constantinopolului! Într-o zi, vom sluji iar Liturghia în Sfânta Sofia! κονσταντινοπολι πισο! (Constantinopolul înapoi!)
      • +7 (7 voturi)    
        ai dreptate... (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:35)

        arvaniti [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul Bizantin

        ,,,in afirmatii numai o greseala in scris: κωνσταντινούπολη πίσω. Bizantul trebuie sa-si recapete capitala.
        • +6 (6 voturi)    
          Aha! (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:19)

          Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui arvaniti

          Care va să zică, nu sunt singurul rămas pe metereze. Multumesc de corectare, am notat. Reverenţă!
  • +7 (9 voturi)    
    struguri acri (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:27)

    petronel [anonim]

    Asa e, o uniune in mizerie la care Turcia isi negociaza aderarea cu dintii la gard. Altfel se duce de ripa statul laic si o iau de la capat cu islamul radical.
    Ce sa caute ei intr-o uniune cu Ciprul (jumatea de tara) si cu Grecia (cu care inca nu au o granita agreata) ?
  • +8 (10 voturi)    
    Turcul tot turk (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:36)

    MC H [anonim]

    1. Cam vocala Turcia in ultima perioada in relatiile externe totul ii pute: Ciprul, Iranul, Israelul, Siria. Nu mai ea este indreptatita sa comita crime impotriva "teroristilor" kurzi.
    2. De ce mai vrea atunci Turcia sa mai adere la aceasta "mizerabila uniune"? Doar ca sa fie si mai mizera cand vor fi primiti cu toate rudele din fundul Anatoliei coborati din catune cu basmale.
    3. Ce s-ar face Turcia fara piata de desfacere mizera numita UE unde-si vand toate rebuturile de legume cultivate pe toate pietrele posibile si imposibile.
  • +7 (9 voturi)    
    Turcia, din ce in ce mai agresiva (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:38)

    Noul imperialism otoman [anonim]

    Pe masura ce PIB-ul ii creste pe baza de consum si creditare (o crestere nesanatoasa, vor vedea in curand turcii, cand li se va sparge bula imobiliara si cea de credit dat cu buletinul), pe masura ce UE are probleme din cauza datoriilor imense facute tocmai pentru a asigura consum si 'bunastare', Turcia se comporta mai grosolan in politica externa, incepe sa dea cu pumnul in masa, sa ceara 'interventii' in Siria, sa intre cu tancul si avionul in Irak pentru a macelari curzi care lupta exact pentru aceleasi drepturi ca arabii palestinieni (un stat al lor), arabi sustinuti de Turcia.

    Acum 2-3 ani ar fi fost de neconceput ca un presedinte al Turciei sa vorbeasca atat de mitocaneste despre UE, organizatia in care vrea sa intre tara sa (o 'uniune in mizerie').

    E putin probabil ca printr-un asemenea limbaj Turcia isi va face mai multi prieteni in UE, numeroase tari nu vor sa li se permita la 70 de milioane de musulmani turci sa devina cetateni europeni, pentru ca UE este deja neomogena economic si lingvistic, numai trebuie si alte elemente de diviziune culturala si religioasa.

    UE fara Turcia e asta de acum, are deja suficiente probleme interne, o UE cu Turcia ar insemna paralizie pe multe dosare si potentiale conflicte cu tarile asiatice vecine Turciei, focare de razboi (Siria, Irak, Iran).

    Islamizarea societatii turcesti a taiat si argumentul celor care vedeau in integrarea fortata a Turciei laice kemaliste o sansa de 'impacare' intre cultura europeana de sorginte greco-romana si morala crestina si cultura asiatica de sorginte arabo-turcica si morala islamica.

    Rumelia, mica parte pe care Turcia a ocupat-o in Europa la frontiera cu Bulgaria si Grecia dupa conflicte la inceputul sec.XX, nu justifica apelativul de 'tara europeana'.
    Includerea Turciei in organizatii si campionate europene a fost o decizie geopolitica luata la presiune americana in anii razboiului rece.

    Treptat, Turcia revina la 'origine', adica la Orientul Mijlociu, din care face parte.
    • +3 (3 voturi)    
      turcia nu va intra intr-o criza precum grecia (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 19:06)

      sache [anonim] i-a raspuns lui Noul imperialism otoman

      are o agricultura foarte puternica, sta foarte bine si cu turismul si si-a construit o industrie puternica in ultimii 20 de ani. este brazdata de conducte de petrol si gaze dinspre orient catre europa sau mediterana (inclusiv rafinarii, combinate chimice, terminale). este extrem de implicata in afaceri mari in asia centrala si orientul mijlociu. si poate cel mai important argument, poporul turc munceste din greu spre deosebire de greci si multi alti europeni/.
      • +1 (3 voturi)    
        @Sache> (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 19:26)

        Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui sache

        Dar despre respectarea drepturilor omului şi ale minorităţilor ce spui?
  • +7 (9 voturi)    
    Ciprul, locuit de greci de 3.000 de ani (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:50)

    Radacinile Europei [anonim]

    Care sunt conditiile reunificarii Ciprului? Sunt cele aplicate peste tot in lume sub supravegherea ONU:

    -fortele armate straine se retrag din teritoriu

    -se face recensamantul celor care au dreptul la cetatenia tarii, care au legatura familiala si istorica cu tara (colonii si imigrantii nu sunt inclusi)

    -se organizeaza alegeri libere sub supraveghere internationala

    -se constituie un guvern recunoscut international care trece la organizarea tarii, la repararea unor drepturi pierdute, la egalizarea sanselor pentru fiecare cetatean indiferent de etnie.

    Turcia respinge a priori primele 2 conditii, ceea ce face imposibila rezolvarea crizei prin alegeri.
    Alegerile nu pot fi organizate sub ocupatie militara si nici folosind ca masa de manevra electorala sute de mii de imigranti sau coloni.

    E ca si cum Rusia ar ocupa militar Transnistria, ar refuza sa-si retraga trupele, ar aduce 300.000 de imigranti rusi (ceea ce e cazul deja) si i-ar face 'cetateni nistreni' cu drept de vot. Evident, in afara de Rusia, nimeni nu recunoaste Transnistria.

    E la fel in Ciprul de nord, aflat sub ocupatie militara (30.000 soldati turci), unde pe langa cei 180.000 de turci ciprioti au mai fost adusi inca 200.000 de imigranti din Anatolia.

    Si mai rau, Turcia si autoritatile separatiste nord-cipriote nu vor sa recunoasca nici dreptul legal al familiilor alungate dupa 1974 de a-si recupera terenurile si casele.

    In clar, asa cum Rusia nu vrea sa rezolve problema separatismului nistrean fara sa obtina ceva in schimb, prin santaj, la fel face si Turcia, doar ca presedintele turc vad ca a trecut la injurii si insulte.
  • +6 (8 voturi)    
    Fariseu (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:57)

    Martens [anonim]

    Porcul asta spune ca Ciprul e jumatate de tara, dupa ce Turcia a ocupat cealalta jumatate. Aceeasi mentalitatea pe care o aveau si in Evul Mediu.
  • +5 (7 voturi)    
    Vulpea la struguri (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 13:01)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    In urma cu ceva timp Turcia batea cu pumnii si cu picioarele la usa UE sa fie inclusa in calendarul de aderare. Acum, daca tot nu are sanse de aderare, o califica drept "o uniune in mizerie".
  • +4 (6 voturi)    
    mizeria si Turcia (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 13:44)

    Denoro [utilizator]

    Poate ca Uniunea Europeana este o mizerie, dar cu Turcia parte a acesteia, cu siguranta ca ar fi o mizerie mult mai mare!
  • +2 (4 voturi)    
    Voi estem vinovati... (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 13:46)

    Emirul Ahmet [anonim]

    Voi dat ban la noi sa facem sistem de transport la Stambul. Asa ca voi ghiaurii dat bir la noi si noi stapani estem. Halal...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version