Familia Ionescu, cardul de credit si masina pierduta

de D.P.     Dan Popa's Weblog
Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:36 Economie | Finanţe & Bănci

Familia Ionescu a trait tare bine pana sa vina criza. Domnul Ionescu era un eficient salesman la un dealer auto a unei reputate marci. Doamna Ionescu avea o mica afacere in textile, iar veniturile lor erau de peste 12.000 de lei pe luna. Uneori bateau si 20.000 de lei, daca domnul Ionescu vindea mai multe masini sau daca doamna Ionescu primea comenzi mai mari. “Nu era saptamana sa nu ne sune careva de la vreo banca sa ne intrebe daca nu vrem bani. Nu voiam, asa ca-i refuzam si uneori ii mai si injuram ca nu voiau sa ne spuna de unde au numerele noastre de mobil”, scrie Dan Popa pe blogul lui.

Pana la urma, in septembrie 2007, au decis sa isi faca o casa la 10 kilometri de oras. Cand s-au dus la o banca din proprie initiativa, consilierii au crezut ca l-au apucat pe Dumnezeu de picior. La veniturile lor, puteau lua o suma foarte mare pe credit, basca echiparea cu alte produse bancare. Au luat 150.000 de euro credit, au mai primit un card de credit cu limita de VIP..Toti pareau fericiti.

Fireste, cand a venit criza si domnul Ionescu a ramas fara serviciu, si-au dat seama ca urmeaza vremuri grele. Noroc ca mai aveau jumatate din banii luati pe credit pe care i-au restituit in octombrie 2008. Au vandut doua din cele 3 masini si cu ce mai aveau prin banca au inapoiat toti cei 150.000 imprumutati initial. Nu voiau sa ramana datori cu sume asa de mari, mai ales ca efectele crizei incepeau sa apara.

In 2009, a venit prima scrisoare de la banca.
Erau invitati sa mearga pentru clarificarea „unor aspecte ce tin de contractul de credit cu numarul…”
Oras mic, angajatii bancii aflasera ca domnul Ionescu nu mai avea serviciu si ca, probabil, firma doamnei Ionescu e in pragul falimentului din lipsa de comenzi.

Domnul Ionescu s-a dus la banca si a recunoscut ca nu a mai achitat ratele la cardul de credit, ca nu avea de unde. A incercat sa discute despre o pasuire, dar n-a prea avut cu cine. Functionara era nervoasa. „Din cauza dumneavoastra nu ne mai atingem tintele de vanzari si nu mai luam bonusuri. Si noi avem familii, sa stiti. Platiti-va ratele, ca altfel nu va vad bine!”, i-a spus femeia. Probabil aceeasi care in urma cu doi ani se ruga mieros sa-i dea bani cu carul. Domnului Ionescu i s-a intins o foaie pe care trebuia sa o semneze.

ANGAJAMENT DE PLATA NR./22.10.2009
LA CONVENTIA NR.4356/

Incheiat intre :
…. S.A. Sucursala Caras-Severin, cu sediul in …, 1, Jud.,CARAS –SEVERIN, inregistrata la Registrul Comertului cu nr, denumita in continuare BANCA .

D-nul., cu domiciliul in localitatea …, , judetul/sectorul. Caras-Severin posesorul/posesoarea actului de identitate tip CI seria …nr…., cod numeric personal nr.., telefon, cetatenia romana in prezentul angajament de plata Imprumutat,

Intrucat la data de 04.09.2007,. Banca a acordat Imprumutatului un credit in suma de 18.248,00 EURO reprezentand descoperit autorizat de cont pe card. Imprumutatul inregistreaza restanta fata de Banca in suma de 15.208,00 EURO, la care se va calcula dobanda de 25% de comun acord partile au convenit urmatoarele:

Art. 1. Reesalonarea datoriei restante pe o perioada de 6 luni, incepand cu data de 25.10.2009 (urmau ratele, esalonate)

Acest angajament de plata constituie o ultima posibilitate de solutionare pe cale amiabila si executarea in conditiile stabilite in conventia nr.4356…

Cu hartia in mana, domnul Ionescu a plecat acasa. Abia daca isi mai amintea cum se rugau bancherii de el sa-i dea bani. Acum se inghesuie ca sa-i ia, dar asta-i viata. A vrut bani, acum trebuie sa achite factura.

Cum zilele treceau si bani pentru rate nu avea, dl. Ionescu a mai primit o hartie de la banca. De data asta, tonul devenise mai dur.

NOTIFICARE

Catre,
D-nul/D-na
Loc. , Str., Nr., Bl., Sc.1 ,Et.1, Ap.35
Jud. CARAS-SEVERIN

Prin prezenta, Sucursala Caras-Severin, cu sediul in, jud. Caras-Severin, in temeiul prevederilor art. 1079 Cod civil, va notifica faptul ca, la aceasta data, aveti o datorie fata de banca in valoare 18.248,00 EURO ,din care restanta in suma de 15208,00 EURO (credite + dobanzi), rezultand din nerespectarea clauzelor contractuale stipulate in cuprinsul Contractului nr.1182240, dispozitii care va sunt opozabile si sunt obligatorii potrivit prevederilor art. 969 si 970 Cod civil si in consecinta, va punem in vedere ca, in termen de 3 zile de la data primirii, lasarii, afisarii ori inmanarii la domiciliul dumneavoastra a prezentei, sa va achitati datoria restanta fata de Sucursala Caras-Severin.

In cazul in care, in termenul anteprecizat, nu alimentati contul dumneavoastra cu suma necesara acoperirii sumei restante, banca este in drept sa declare scadenta anticipat si platibila imediat intreaga suma a creditului acordat. Consecinta declararii exigibilitatii anticipate va fi aceea ca, nu veti mai putea achita de indata numai suma restanta mentionata mai sus, ci veti fi obligat sa restituiti intregul credit, cu dobanzi, comisioane, speze si alte sume aferente.

Mentionam ca asupra soldului creditului restant vor opera, pana la rambursarea in totalitate a sumelor datorate bancii, dobanzile majorate stipulate in Contractele de credit.
In caz de neconformare (neplata sumei restante precizate), in scopul recuperarii creantei bancare, vom proceda la:
infiintarea popririi asupra veniturilor dumneavoastra salariale si asupra depozitelor bancare ori a altor venituri si/sau titluri de valoare;
executarea silita, conform legii, a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul dumneavoastra;
initierea oricaror alte demersuri legale (de natura civila ori penala) ce se vor impune, in vederea recuperarii restantelor.

Citeste si comenteaza pe blogul lui Dan Popa


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

13408 vizualizari

  • +6 (26 voturi)    
    Ma bucur de ce li se intampla Ionestilor. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:14)

    AlinN [anonim]

    Ce au gandit cand si-au facut o casa de 150.000 Euro intr-un sat obscur?
    Ce au gandit cand si-au luat 3 masini?
    In perioada 2003-2008 a fost un mare deficit de gandire.
    Cine a consumat in acea perioada, in loc sa investeasca va avea zile grele si asa le trebuie. In felul asta se cerne societatea. Criza asta (daca nu criza in general) este ca un ierbicid care omoara neghina. Batutii in creier care au vrut doar sa epateze cu cate case/apartamente/masini au acum platesc prostia. Si este foarte bine ca se intampla asta.
    Acelasi deficit de gandire l-au avut si bancherii. Si vor plati si ei.
    • -1 (13 voturi)    
      a (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:42)

      opiu99ro [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      ai expus si rationamentul meu :)
    • +12 (16 voturi)    
      stiu si eu (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:02)

      bronzlabec [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Nu zic ca n-ai deloc dreptate, pt ca partial ai. Dar sa te bucuri? Si, oricum, vezi lucrurile un pic ingust. Isi faceau casa -- asta insemna materiale, munca, teren cumparat etc. Adica toti banii aia ajungeau la alti oameni care traiau ok. Sigur, ionestii puteau proceda altfel. De exemplu, pt ca-i mergea bine, d-na ionescu putea cumpara un utilaj mai performant pt fabrica ei. Care utilaj ar fi stat azi. Cum ziceam, cam ingust. Si cand zic "cam", zic ca sa citesti pana aici.
      • +5 (9 voturi)    
        :) (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:17)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui bronzlabec

        Daca ar fi investit in firma si apoi ar fi pierdut nu m-as fi bucurat. Mi-ar fi parut rau pentru ca incercau sa creasca productivitatea. Chiar si in acest caz este bine sa ai o viziune si sa stii exact cat risti, chiar si in acest caz un eventual esec ar fi din cauza lor. Dar mi-ar fi parut rau. As fi zis: "uite dom'le niste oameni care au vrut sa creasca productivitatea firmei atunci cand toata lumea etala masini si au dat-o in bara; ce pacat". Dar daca au luat bani din firma ca nu mai puteau sa stea unde au locuit in ultimii 30 de ani, si si-au luat masina de sambata, masina de luni si masina de joi, cand in realitate nu isi permiteau, nu au investit in firma si acum firma nu mai este competitiva si din cauza ca nu pot reduce preturile nu le mai face nimeni comenzi... pai ma bucur de ce li se intampla. Altii mai destepti la rand!
    • -1 (13 voturi)    
      Banuiesc ca tu nu ai facut nimic. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:28)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Si te bucuri ca altuia ii merge mai rau. Tipic romanesc.
      • -1 (1 vot)    
        corect (Joi, 29 aprilie 2010, 7:13)

        k [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Ai apreciat bine ... din pacate.... tipic romanesc. Sa-i omoram pentru ca au indraznit sa spere la o viata mai buna pe munca lor! Ce tupeu!
        • 0 (0 voturi)    
          optica eronata ! (Vineri, 30 aprilie 2010, 2:03)

          hatru [utilizator] i-a raspuns lui k

          O ca sa noua nu e investitie, banii cheltuiti sunt la categoria consum. iar ca sa te imprumuti la banca pt a consuma, in sperantza ca o sa platesti tu cumva imi pare o actiune cu putina intelepciune. Banuiesc ca nu stateau in Cismigiu. De....obrazu' subtire....
          Investitia presupune un rationament de tipul: imprumut suma X care ma costa atat, dar aceasta suma o s-o pun la munca si cu ajutorul ei voi castiga mai mult decat suma si costurile imprumutului.
          Pe scurt cred ca au ceea ce merita.
    • +2 (10 voturi)    
      prietene esti limitat in gandire (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:38)

      geo [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      1.Te bucuri de raul altuia ?
      2. intr-adevar incepand cu 2003 pana in 2007 - 2008 am avut ceva economie fuctionala.
      3.oamenii vor sa avanseze... reactia banca client e total anormala la noi
      4. daca platesc bancile cum spui tu o sa platim toti mult mai rau decat ti-ai putea imagina ... a se vedea banii imprumutati de la FMI pentru a salva bancile...
      • 0 (0 voturi)    
        sa-ti raspund (Joi, 29 aprilie 2010, 15:37)

        zuik [anonim] i-a raspuns lui geo

        1)Eu ma bucur cand vad ca trebuie sa plateasca pentru idiotenia lor, nu pentru greseli umane.
        2)Da, "ceva" economie functionala. Vreo 80% era specula imobiliara. Nimeni nu mai voia sa munceasca, toti isi bagau banii in terenuri si cladiri. Fara sa faci nimic, pretul crestea de la o zui la alta si aducea profit nemuncit.
        3)relatia client-banca e, intr-adevar, anormala la noi. De ai trebuie sa fugi ca de dracu de banci, nu sa iei 150.000 euro credit.
        4)esti gresit informat...banii de la FMI nu s-au dus in salvarea bancilor.
      • 0 (0 voturi)    
        sa-ti raspund (Joi, 29 aprilie 2010, 15:38)

        zuik [anonim] i-a raspuns lui geo

        1)Eu ma bucur cand vad ca trebuie sa plateasca pentru idiotenia lor, nu pentru greseli umane.
        2)Da, "ceva" economie functionala. Vreo 80% era specula imobiliara. Nimeni nu mai voia sa munceasca, toti isi bagau banii in terenuri si cladiri. Fara sa faci nimic, pretul crestea de la o zui la alta si aducea profit nemuncit.
        3)relatia client-banca e, intr-adevar, anormala la noi. De ai trebuie sa fugi ca de dracu de banci, nu sa iei 150.000 euro credit.
        4)esti gresit informat...banii de la FMI nu s-au dus in salvarea bancilor.
    • +4 (4 voturi)    
      cred ca nu ai inteles (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:01)

      Ionescu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Ionescu nu a pierdut tot! Ionescu a ramas cu casoiul mare si a pierdut doar 3 masini si un mini teren! Mie nu mi se pare ca o duce rau! chiar nu inteleg ce este cu acest cor de bocitoare! Dc pierdea viloiul atunci era o pb ... dar asa ... nu vad pb, masini se cumpara imediat pac pac!
    • +2 (2 voturi)    
      gresesti (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:49)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      problema nu e ca au facut ce au facut. problema e ca au imprumutat, iar cand si-au dat seama ca au probleme au facut tot posibilul sa returneze toti banii iar banca nu manifesta intelegere pentru o descoperire de cont mult mai mica decat castigul ei de pe urma creditului
    • -4 (6 voturi)    
      Ai votat cu Basescu ... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:12)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      .. care lupta impotriva Mogulilor mari si mici, spune drept ?! ;)
      • +5 (7 voturi)    
        Am votat cu Basescu. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:36)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui Dani

        Dar nu asta este esential. Eu nu il detest pe Ionescu pentru ca are 3 masini viloi si teren. Tot respectul pentru cei ce isi permit colectii de masini (vezi Jay Leno). Eu il detest pe Ionescu doar pentru ca este prost. Pentru ca isi ia ce nu isi permite. Nu pentru ca este bogat, ci pentru ca este sarac si fudul, pentru mentalitatea balcanica, care a prins in "era prostiei" - 2003-2008 care spunea ca trebuie sa ai cea mai scumpa masina, un viloi cat mai mare, un teren cat mai mare, indiferent de consecinte. In era prostiei nu era esential sa traiesti ci sa arati altora cat de bine traiesti.
        • -3 (3 voturi)    
          era prostiei (Miercuri, 28 aprilie 2010, 17:57)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          oare unde mi-o fi mai bine?..intr-o dacie veche de 20 de ani sau intr-un mertzaN?...oh...mai bine intr-o dacie sa nu se supere vecini...
          nu inteleg care este problema ta?...fiecare traieste cum il duce capul si nu cred ca e cazul sa acuzam pe nimeni. daca omul ala si-a tras viloi sau are 7 masini pe care probabil nu si le permite, care e problema ta, le plateste din banii tai sau ce? ar trebui probabil sa faca o sedinta de bloc, neamuri, prieteni si dusmani sa l;e spuna ce vrea sa cumpere si sa supuna adunarii hotarareadaca sa cumpere sau nu. sunteti absurzi!!!!
          de ce va freaca grija vecinul >>...dar, noi romanii asa suntem : e mauuuult mai comod sa tragem pe cel de sus langa noi...in jos, decat sa incercam ca noi sa fim mai sus decat ei. este exact ca si cum urlam ca altul are salariu mai maredecat noi si sa-l aiba mai mic, dar doamne -fereste sa nu incercam ca NOI sa avem un salariu mai mare.
          • +1 (1 vot)    
            capra vecinului (Miercuri, 28 aprilie 2010, 18:25)

            George [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Pai celui care a pornit discutia probabil ca nici nu-i pasa ca exista acum 2 ani domnul Ionescu si ca are tot ce-si doreste.

            Domnul Ionescu a tinut sa intre in gura lumii, si ne-a trimis mesaj ca lui ii merge rau.

            Din datele problemei reiese ca domnul Ionescu s-a intins mai mult decat era plapuma. Tu, daca ai fi imprumutat pe cineva cu bani (chiar si cu dobanda), cum te-ai comporta daca persoana respectiva nu ti-ar mai da banii inapoi?
          • 0 (0 voturi)    
            esti nebun.... (Joi, 29 aprilie 2010, 1:27)

            tirtau [anonim] i-a raspuns lui adrian

            cum dracu sa gandim asa ma ?pai nu am mai fi romani atunci.....................
          • 0 (0 voturi)    
            da, din banii mei (Joi, 29 aprilie 2010, 8:52)

            catelu [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Daca banca are probleme de profitabilitate va incerca sa recupereze marind, de exemplu, dobanzile clientilor "captivi" cu credite deja existente.
            Daca ai dubii, intereseaza-te si vezi cat ai platit tu pentru Bancorex. Poate vei avea o revelatie.
        • 0 (0 voturi)    
          si eu am votat cu Basescu... (Joi, 29 aprilie 2010, 9:23)

          catcos [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

          ... dar e irelevant aici. Remarc faptul ca ti-au atras atentia masinile si vila lui Ionescu, pe care le-a finantat cu un credit pe care SI-L PERMITEA la momentul respectiv, scapand din vedere adevaratul subiect al articolului: atitudinea cretina a bancii. Din pacate toate se comporta la fel, si nu doar in Ro. Dupa cateva experiente demne de un teatru al absurdului, pe care le-am avut cu 2-3 banci, am jurat ca pe viitor sa ma feresc de orice relatie cu institutiile de tipul asta (dincolo de strictul necesar).
    • 0 (0 voturi)    
      esti un pic cam invidios ? (Joi, 29 aprilie 2010, 10:49)

      eu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Tati, faptul ca doreau sa aiba o viata mai buna, nu este un lucru rau. Nu au furat, nu au pacalit pe nimeni (comparativ cu foarte multi altii). Singura lor greseala a fost ca "au pus botul" la ce au auzit de la functionarii bancari. Nu este OK ca banca sa aiba dobanzi mesimtit de mari pe spatele tau, dar cand incepe sa se strice piata, gata-executam tot. Nu ai iesit pe afara ? In Canada si in Cehia (unde am mai fost) nu ai sa vezi asa ceva ? Spui ca doreau sa epateze cu atatea masini ? Pai cum naiba sa ajungi (de exemplu din Branesti) pana in Bucuresti. Daca familia = sot, sotie, fiu/fiica major, atunci rezulta 3 masini. Comentati aiurea la o situatie nu foarte "tare" insa vis-a-vis de toti jmekerii si manelistii de pe meleagurile noastre, nimic ... Spui ca este criza si se cerne sociatatea ? Pai nu vreu sa mai stau intr-o tara in care fam. Ionescu da "faliment" in schimb la ora 12 noaptea pe magheru alearga masini de sute de mii de euro ale unor tigani sau jmekeri
  • +10 (10 voturi)    
    jungla bancara (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:45)

    mistydo [utilizator]

    Te duci la banca sa decshizi un depozit de economii, crezi ca vei fi servit profesional, te trezesti dupa 3 luni, in dezavantaj...
    Te duci la banca si iti spune: ai citit atent ce era scris in contract ?!!!
    Functionari tineri care te aburesc la prima intalnire, apoi dau din umeri.
    De regula sunt mutati la alta filiala, o rocada ce face parte din politica bancii...
    Va rog sa-mi spuneti si mie o banca cat de cat serioasa, ca m-am saturat de cele din "top"...
    • 0 (10 voturi)    
      banca serioasa? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:04)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui mistydo

      Pai ce ai descris mai sus tocmai inseamna o banca serioasa. Tu ce vrei? O banca fraiera care sa nu stie sa faca bani? Vrei o VIATA serioasa poate? Atunci evita sa apelezi la serviciile bancare care te fac dependent de banca.
      • +6 (8 voturi)    
        dessik bancherule, banca care stie sa faca bani??! (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:40)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui dessik

        aia este o banca serioasa care stie sa faca bani??tu ai citit macar comentariul lui mistydo in intregime sau ai citit unde ti-a placut? asta este mentalitatea de bancher/politician, citesc ce cred ei ca le face bine si comenteaza aiurea. mistydo intreaba de o banca SERIOASA, nu de una care face bani din inselatorie. asta intreaba mistydo, nu te inreaba pe tine, ignorantul, ce inseamna o banca serioasa. raspunde la intrebari dessik, nu la ce vrei tu sa raspunzi. cand aburesti omul la inceput, dupa care te faci ca nu stii ce ai zis inainte, nu se cheapa ca esti serios/profesionist
  • +9 (9 voturi)    
    Umbrela (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:46)

    cobra [anonim]

    Banca iti da o umbrela cand e soare si ti-o ia cand ploua.
    Dixit Mugur Isarescu acum vreo 7-8 ani, daca nu ma insel.
    • +5 (5 voturi)    
      Mark Twain (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:51)

      nonick [anonim] i-a raspuns lui cobra

      Mark Twain dixit, din cate imi amintesc. Si nu acum 7-8 ani :)
  • +9 (9 voturi)    
    curios... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:52)

    Vasile B [anonim]

    Curios zic, ca in reclame bancile par foarte prietenoase...
    • +5 (5 voturi)    
      a (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:44)

      opiu99ro [utilizator] i-a raspuns lui Vasile B

      pai uite, formal cei care apeleaza la ea sunt numiti clienti dar de fapt sunt doar niste datornici :)
  • +4 (10 voturi)    
    Mila? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:03)

    Dragos_D [utilizator]

    Ar trebuie sa il compatimesc pe domnul Ionescu ca nu il duce capul? Mai ales daca era ''salesman'' trebuia sa stie ca, cum vrajea el pe clientii de auto asa si el era vrajit de cei de la banca.
  • +7 (15 voturi)    
    asta (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:05)

    deh [anonim]

    asta este.. cand te intinzi mai mult decat ti-e plapuma...

    "au vandut 2 din cele 3 masini pe care le aveau"

    woow.. 3 masini!!! dar ei erau numai 2.. ce faceau cu 3 masini ?

    de fapt asta e un exemplu clar de romani care cand au dat de bani.. i-au imprastiat ca vrabia in toate colturile.. si cum s-a terminat malaiul.. a inceput sa scormoneasca prin pamant.. poate mai gaseste un firicel.

    si eu am avut salar mare inainte de criza.. dar nu m-am aruncat la credite, am ramas cu nevasta in aceiasi garsoniera cu chirie, desi puteam sa o cumparam, dar am zis sa economisim.. si acum cand nevasta a ramas fara servici, eu fiind singurul care mai are un salariu (dar scazut) ne mai ducem la banca si mai scoatem cate putin din banisorii pusi deoparte..

    stam linistiti si asteptam sa treaca furtuna (criza) dar ne permitem o masinuta mica (deh taxe mici, consum mic) si ne permitem sa mergem in weekend la o iesire.. nu ne dam in barci dar nici nu stam inchisi in casa.

    asta e, unii au mai dezvoltat simtul responsabilitatii decat altii.

    mie chiar imi pare rau de domnii ionesti.. dar nu pot sa nu-i critic pentru nesabuinta si prostia cu care si-au luat 3 masini, terenuri, credite si plasme prin casa...
    • +6 (8 voturi)    
      stai sub frunza pina trece criza. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:05)

      arabela [anonim] i-a raspuns lui deh

      Ai fost destept . pe bune.
      hai sa ma laud si eu o tzira:
      ieri : economia duduia , subsemnatii aveam 2 camere si-o rabla si ne chinuam sa ridicam in regie proprie o casuta pe pamint in timp ce toata lumea facea credite .
      azi : casuta terminata , rabla sta in continuare la poarta si mai si merge (uneori). apartamenul inchiriat a.i. costurile casei sunt acoperite integral.
      si noi stam sub frunza pina trece criza , pe urma mai vedem un bibiu mic ceva .. daca se poate daca nu , nu-i bai
      bafta tuturor si idei bune!!
      • -5 (7 voturi)    
        eu (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:14)

        deh [anonim] i-a raspuns lui arabela

        probabil.. dar eu sunt prea tanar sa ma gandesc la casa pe pamant.. tu daca esti pensionar evident ca ai visat la casa cu gradina.

        eu la 28 ani nu ma gandesc deocamdata la proprietati private...

        chiria e mica, banii ii strang, si nu mi-e teama ca va tine criza inca 3-4 ani.

        in timp ce tu ai casa pe pamant, chiria pe apartamentul tau va disparea in curand.. ca na nu mai are lumea bani.. de vandut nu ai cum sa vinzi.. si pun pariu pe orice ca in casa aia a ta facuta.. nu ai nici tencuiala, si strangeti cureaua destul de tare, ca sa mai dati cu var din cand in cand.. ca in reclama aia cu cel care isi facea camerele in functie de ofertele de la magazine.. cu 3 tipuri de gresie..

        eu prefer sa traiesc fara griji, ca doar o viata am, decat sa ma agit sa-mi cumpar terenuri, apartamente si alte proprietati.

        casa pe pamant o sa vina si aia.. ca doar am parinti cu casa mare si frumoasa, si ghici cine e singurul lor mostenitor, eu evident :)
        • +3 (3 voturi)    
          ma provoci.. da-mi convine (Miercuri, 28 aprilie 2010, 22:27)

          arabela [anonim] i-a raspuns lui deh

          1 . 39 de ani ing electronist , 1 copil de 10 -e bun? pin la penzie mai am.. dar oricum mersi de urare!
          2 .http://www.sfatulmedicului.ro/comunitate/fotografii/vara-2009-asa-arata-casa_389
          ai acolo si varianta din 2007 .. intre timp am strins cureaua si am schimbat timplaria ca-mi intra vintul pe la geamuri.
          ups! m-ai prins .. n-am terminat de pus gresia in cerdac.. dar macar e de o singura culoare.
          3. iti plac petuniile curgatoare ? -da ? si mie !! ma ocup personal de ele .. exista un ingrasamint special in florarii -e drept ca string cureaua ca sa-l cumpar ,dar merita!
          4. omuldaca n-are casa tre sa stea sub .. o frunza asa ca .. traiasca chiria
          5. daca-ti doresti cu adevarat ceva , vei avea . toate bune.
          • -1 (1 vot)    
            Nu-mi place (Joi, 29 aprilie 2010, 7:39)

            Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui arabela

            Imi plac petuniile curgatoare, dar nu-mi place usa alba kitchioasa si termopanele albe de plastic.
            • 0 (0 voturi)    
              E plina lumea de ionesti (Joi, 29 aprilie 2010, 10:57)

              unu [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

              Daca vrei fitze , patesti ca Ionescu!!
              asa ca hotaraste-te .
    • +4 (6 voturi)    
      Bravo, eşti un om cumpătat... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:24)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui deh

      ... văd că strângi ban pe ban, stai într-o garsonieră cu chirie, nu cumperi maşini, nu pleci în călătorii..... fiecare are bucuriile lui în viaţă, unii călătoresc, altii colecţionează timbre, altii strâng bani. La o anumită vârstă fiecare o să facă bilanţul şi o să se declare mai multe sau mai puţin mulţumit. Nu mai judeca, eu aş putea să spun despre tine că eşti un zgârie brânză dar probabil că te-ai supăra şi eu aş fi complet nedrept pentru că nu am nicio cădere să-ţi spun eu cum să-ţi trăieşti viaţa. Dacă ai ales să stai cu chirie într-o garsonieră şi să strângi bani felicitări, dar e alegerea ta dar nu îi judeca pe alţii.
      • +1 (1 vot)    
        bravo (Miercuri, 28 aprilie 2010, 18:11)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        bravo tie pentru randurile de mai sus...
        problema lor sti care e? mai bine ii iei la bataie , ii injuri de mama...le faci ce poate fi mai rau...dar toate pana la aincerca sa traiesti mai bine decat iei...si nu-i inteleg...care e de fapt problema cretinilor astora care mor de grija altora?
  • +1 (5 voturi)    
    ionescu nu are de munca (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:17)

    jiji [anonim]

    pai daca inca isi permite sa faca plimbari la munte inseamna ca nu a dat de dracu'. Macar isi gasi dom Ionescu de munca, sau cu Jeepul in curte face coada la Oficiul de somaj?
    • +8 (8 voturi)    
      Domnul Ionescu a fost prudent... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:51)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui jiji

      ...Relativ prudent, chiar daca nu a fost si econom (apropos, domnul Ionescu a cheltuit efectiv mai putin de jumatate din banii imprumutati iar pe restul a avut cum sa ii puna rapid la loc).

      Nici bancii nu i se poate reprosa ceva. A imprumutat un om cu bani, care aproape a fost bun platnic. Daca il executa acum, "la timp", practic nu vor exista pierderi pentru banca. Daca l-ar amina, mare probabilitate sa o faca in paguba ei.

      Domnul Ionescu plateste dobinzile si penalitatile pe care a inteles sa si le asume si pe care practic (deocamdata) le poate duce.

      Mai departe, problema domnului Ionescu este sa gaseasca un domeniu in care sa isi puna competentele la treaba astfel incit sa se poata intretine impreuna cu familia. Nu e usor, nu e deloc placut, poate nu e nici drept, dar nu are nici cea mai mica legatura cu creditele contractate.
  • 0 (6 voturi)    
    asta (Miercuri, 28 aprilie 2010, 10:51)

    deh [anonim]

    cine stie ce Q7 V6 TDI de 350CP are domnu ionescu.. si acum isi plange de mila..

    ca doar daca ar fi avut un jeep batran, degeaba il vinde, ca nu strange banii..

    si subscriu colegului de mai sus... daca domnu ionescu isi permite weekend-uri la predeal si vacante in tenerife... inseamna ca isi merita soarta cu varf si indesat... si chiar nu e destul.

    viata iti mai da cate o palma, cand incepi sa iti bati joc.

    shtupid people...
    • +1 (1 vot)    
      "shtupid people", intr-adevar... (Joi, 29 aprilie 2010, 9:36)

      catcos [utilizator] i-a raspuns lui deh

      ... dar nu Ionestii, ci cei care fac scenarii pe aici: "cine stie ce Q7 V6 TDI de 350CP are domnu ionescu"... poate are un Fiat Panda... sau un Lamborghini... sau un Logan... ai de unde sa stii? Si-a facut casa... poate are 3 etaje... sau poate doar 2 camere pe 70 mp total... Oricum ar fi, e vina lor, cine i-a pus sa doreasca un trai mai bun, daca aveau venituri care le permitea asta? Au ce merita, trebuia sa fi pus banii la saltea si sa fi mers cu tramvaiul!
  • 0 (6 voturi)    
    azi ionestii, maine popestii, etc (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:08)

    noni [anonim]

    imi pare rau ptr. ei dar o merita. Din cauza celor ca ionestii au ajuns unii sa ceara 150.000 EURO ptr o casuta la tara si 70.000 ptr o garsoniera in oras. Cat timp erau o gramada de "IONESTI" care sa dea banii astia, de ce nu ar fi cerut!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Oho, ce au sărit toţi... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:18)

    Adrian [anonim]

    Văd că problema principală o reprezintă faptul că Ionescu avea 3 maşini şi vroia să-şi facă o casă de 150.000 de euro. Dacă Ionescu a fost "român" că şi-a luat 3 maşini atunci şi ceilalţi care nu mai pot de ciudă că avea Ionescu 3 maşini sunt mai "români" decât Ionescu. Oameni buni, nu zice nimeni să îi plângeţi de milă lui Ionescu dar nu mai aberaţi, nu ştiţi de maşini aveam ce făcea cu ele. Omul a achitat din buzunar 150.000 de euro şi a mai rămas dator la bancă pentru cardul de credit. Ionescu a strâns bani, Ionescu era un om care nu ştia ce-i aia criză aşa cum nu ştiam nici noi, ceilalţi care facem pe deştepţii, Ionescu are probleme acum (pe care o să le rezolve într-un fel sau altul) dar rămân cei care au o ciudă feroce că Ionescu avea 3 maşini, la ei nu se rezolvă problema şi eu cred că d-asta nu ne mai facem bine. Le recomand tuturor un film: Cinderella Man, despre un om care le avea pe toate, peste care a venit criza aia mare din 29-33 şi care s-a ridicat de jos şi a mers mai departe. Voi cei care aplaudaţi că Ionescu nu mai are decât o maşină din 3 şi vă bucuraţi că are probleme vă recomand să vă mai gândiţi cel puţin încă o dată înainte de a scrie. Criza asta de care tot vorbim o să treacă, unii vor învăţa ceva din ea alţii nu, unii vor avea de suferit alţii nu dar nu vă imaginaţi că dacă treceţi de criza nu veţi avea probleme vreodată, am întâlnit oameni care nu au probleme cu banii dar s-au trezit în nişte situaţii mult mai dramatice decât lipsa banilor, afară era bine şi ploua cu bani şi cu toate astea ei erau într-o criză cumplită. Mai gândiţi-vă!
    • 0 (0 voturi)    
      BRAVO (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:57)

      Una [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      mare dreptate ai, din pacate.
  • +2 (4 voturi)    
    Cand se bucura piticul? (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:27)

    Robert [anonim]

    Cand vede un pitic mai mic decat el....
    Cam asa si voi: va bucurati de situatia neplacuta in care a ajuns cienva. Si il invinuiti ca a avut 3 masini, ca a incercat sa construiasca ceva.
    Dar u va ganditi, ca poate ambii soti au lucrat 10-12 ore pe zi. Si subliniez: au LUCRAT!!! Deci isi meritau veniturile. Si au lucrat la privat, cu privati.
    Nu au facut afaceri cu statul. Deci au lucrat pe bune si cu folos. Folos pentru ei si societatii, ca au platit si impozite.
    Iar din impozitele platite de ei sunteti platiti si voi cei care va bucurati de problemele lor.
    Insa, sotii Ionescu sunt sigur ca vor iesi din criza, inainte ca ea sa se termine. Iar voi veti ramane sa va savurati in continuare frustrarile de postaci neputinciosi.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Miercuri, 28 aprilie 2010, 12:19)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Robert

      Singurul
    • +1 (1 vot)    
      eu (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:40)

      deh [anonim] i-a raspuns lui Robert

      si atunci de ce se da exemplu si isi plange de mila nenea ionescu cand el cine stie ce masini avea, si isi facea fiecare weekend la predeal ??

      asa foarte bine se putea da exemplu unul care si-a strans banii, si a cheltuit cu cap, stiind foarte bine ca orice minune nu tine mai mult de 3 zile... (vorba vine)

      dar asa s-a dat exemplu nea ionescu care dupa ce ca si-a tras masini si case, acum se plange ca banca in urme unui card de credit vine si ii ia si ultima lui limuzina/jeepan.

      apropo.. cum poti tu investi atata in masini, case, terenuri cand tu ai un job de vanzator de masini ??? adica un job care nu aduce venit constant, ci in functie de cat stii sa vinzi... si orice lucru are crestere, apogeu si decadere.. (pana si imperiul roman a trecut prin aceste faze..)

      daca era mare patron de firma, sau lucra pe la stat, mai ziceam.. ca are asigurat venitul lunar.

      tot ce putem invata este prostia lui ionescu care e exemplu clar de roman care da de bani si incepe sa-i cheltuie pe masini, plasme, concedii.. cand de fapt el nu are nici macar o asigurare de viata, o pensie privata ceva..
      • +2 (2 voturi)    
        Invatati sa cititi si sa interpeetati (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:34)

        Robert [anonim] i-a raspuns lui deh

        Se pare ca nu reusiti sa intelegeti un text si ce vrea el sa spuna. Nu e vorba de faptul ca Ionescu a fost sau nu destept investind in masini si o casa. Ci e vorba de comportamentul ipocrit si incorect al bancilor din Romania.
        Cand piata merge bine fac pe dracul in 4 sa afle ce persoane au venituri mari sa le vanda produse bancare. Iar ulterior, cand treaba se impute, te vaneaza sa le dai repede banii inapoi, nu care cumva sa dispari si ei sa ramana cu paguba.
        Din intamplare cunosc cum fucntioneaza lucrurile in alte tari. Amicul din Italia, cu o "valoare de piata" de aprox 25 mil EUR este constant bombardat de oferte avantajoase de finantare, de credite, de carduri, etc. Pana la urma a acceptat oferta unei banci. Inainte de criza.
        A venit criza, firmele lui nu au mai performat si a intrat in dificultati de cash-flow. Banca, observand acest lucru l-a invitat si au purtat o discutie despre cum vede el viitorul si cum ar fi mai bine pentru el, clientul, sa isi aranjeze finantele. Rezultatul: a primit o pasuire de cateva luni contra a unei cresteri de 0,5% de dobanda pe o perioada de 6 luni. Nici un moment pe parcursul discutiei nu a aparut vreo amenintare ca vreuna din garantii va fi executata.
        Dar la ei sunt vreo 200 de banci numai in regiune, la noi vreo 30 in toata tara. La ei banca te vrea de client si peste cativa ani buni, la noi banca te vrea client numai pana cand ai semnat.
        • 0 (0 voturi)    
          asa e si la noi (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:02)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Robert

          Robert, asa este si in Romania, executarea garantiilor este ultima solutie. Bancile si-au infiintat departamente de restructurare credite, deoarece orice banca urmaeste ceva foarte simplu: sa isi recupereze banii pe care i-a imprumutat clientului.
          Nu o intereseaza executarea acestuia, ci doar sa isi primeasca banii inapoi, ceea ce este si foarte normal, nu?

          Daca tu dai imprumut unui prieten, si ai semnale ca acesta ar pleca din tara (echivalentul falimentului clientului bancii), nu ti-ai manifesta ingrijorarea? Nu ai face presiuni sa iti recuperezi imprumutul?

          Ca si in comentariul meu de mai jos, nu firma producatoare de autoturisme este vinovata daca Gigel si-a cumparat un bolid pe care l-a condus imprudent si si-a pierdut viata; vinovatul este Gigel, pentru ca nu a avut grija sa conduca prudent.
          Este vinovata firma de masini ca si-a facut reclama, si a etalat performantele masinii?
  • 0 (0 voturi)    
    alt articol subtire (Miercuri, 28 aprilie 2010, 13:55)

    alex [anonim]

    ///
    Ma indoiesc de faptul ca functionara bancara avea posibilitatea sa ii comunice dlui Ionescu pe acest ton: "„Din cauza dumneavoastra nu ne mai atingem tintele de vanzari si nu mai luam bonusuri. Si noi avem familii, sa stiti. Platiti-va ratele, ca altfel nu va vad bine!”.
    Nu de alta, insa se pot face reclamatii superiorilor pentru o asemenea atitudine.

    Mai mult, din informatiile date in articol, inteleg faptul ca un credit de 18200 euro acordat in Sep 2007 ar fi avut o perioada de rambursare pana in prezent de 2 ani, aproximativ 24 luni. Avand in vedere soldul, si ratele de dobanda la momentul 2007 (~8% dobanda anuala), pot estima faptul ca acest credit a fost dat pe 10 ani, la o rata de ~220 euro.
    Ma indoiesc de faptul ca dl Ionescu nu mai avea 220 euro pentru rambursarea creditului, dar sunt sigur de faptul ca s-a gandit la faptul ca fiind un credit fara ipoteca, poate sa uite de rambursarea acestuia.
    De ce spun ca e fara ipoteca? Deoarece in cazul creditului de investitii de 150,000 euro, a venit cu ipoteci, si de frica sa nu fie executat, a rambursat intregul credit.

    Speta lui Dan Popa ne releva gandirea romanului in relatia cu un creditor, indiferent daca este vorba de banca, leasing, stat, vecin, etc. : "Ia banii daca poti, si de rambursat,,,, trai neneaca!"
    Este exclusiv responsabilitatea familiei Ionescu pentru indatorarea la care s-a expus si nu banca, asa cum este in sarcina soferului de a conduce prudent masina sa nu moara in accident, si nu in sarcina producatorului masinii.

    Inca odata spun ca ma indoiesc teribil de veridicitatea si continutul logic al spetei prezentate, dar nu functionarii bancari sunt de vina pentru situatia familiei Ionescu.
    A incercat familia Ionescu sa mearga la banca sa stabileasca un rescadentare inainte? NU, deoarece din articol inteleg faptul ca a ajuns la banca in urma unei scrisori, si "a recunoscut" ca nu a mai avut de unde sa plateasca ratele.

    Dumnezeu cu mila!(editat de HotNews.ro)
  • 0 (2 voturi)    
    Uitati-l pe Ionescu (Miercuri, 28 aprilie 2010, 17:08)

    Ionescu [anonim]

    Nu va ambalati fratilor. E doar o poveste, Ionescu nu exista. Dar e interesant cum puteti sa-l urati sau sau compatimiti.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici,nici (Joi, 29 aprilie 2010, 0:09)

      Mihaela [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

      Sunt doar ravisata ca un om tanar(?)a putut lua atatia bani credit.In 2003 am fost la banca sa iau un credit ipotecar(sau imobiliar) de 10000e.M-am dus cu venituri de 36milioane pe luna(venituri constante in ultimii 3 ani conform foselor fiscale), adica 900e.La ING au zis ca imi dau, dar doar lei, ca nu castig 1000 e/luna. La BCR au zis: nu luam in consideratie garzile,nici policlinica cu plata, nici salariul sotului pt,. ca nu are contract pe viata.am ramas cu 9 mil/luna,si am luat un credit de 8000e.Comisioanele,taxele si pierderile cu schimbul valutar au fost 500e.Am acitat creditul anticipat,nu am intarziat nici o rata.Daca lui Ionescu i-au dat 150000, ma bucur, dar imi pare rau ca banca nu a pierdut.
  • -2 (2 voturi)    
    bucura-te prostule de raul altuia...d-aia ne merit (Miercuri, 28 aprilie 2010, 17:59)

    sorin [anonim]

    oare unde mi-o fi mai bine?..intr-o dacie veche de 20 de ani sau intr-un mertzaN?...oh...mai bine intr-o dacie sa nu se supere vecinii...
    nu inteleg care este problema ta?...fiecare traieste cum il duce capul si nu cred ca e cazul sa acuzam pe nimeni. daca omul ala si-a tras viloi sau are 7 masini pe care probabil nu si le permite, care e problema ta, le plateste din banii tai sau ce? ar trebui probabil sa faca o sedinta de bloc, neamuri, prieteni si dusmani sa l;e spuna ce vrea sa cumpere si sa supuna adunarii hotarareadaca sa cumpere sau nu. sunteti absurzi!!!!
    de ce va freaca grija vecinul >>...dar, noi romanii asa suntem : e mauuuult mai comod sa tragem pe cel de sus langa noi...in jos, decat sa incercam ca noi sa fim mai sus decat ei. este exact ca si cum urlam ca altul are salariu mai maredecat noi si sa-l aiba mai mic, dar doamne -fereste sa nu incercam ca NOI sa avem un salariu mai mare.
  • 0 (0 voturi)    
    Cam ciudat (Miercuri, 28 aprilie 2010, 20:21)

    SomeGuy [anonim]

    Ca Ionescu din poveste e atit de fraier incit sa plateasca un credit cu dobinda mica pe termen lung anticipat (casa) si sa neglijeze un credit termen pe termen scurt cu dobinda mare. (Card VIP) in conditiile in care problemele lui sint pe termen scurt si orice om care s-a descurcat sa cistige banii astia nu e atit de fraier si stie si el ca o sa-si revina dupa criza.

    Asta numai in povestile ireale despre banci ale susnumitului Popa se pot citi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri