Traian Basescu a trimis Consiliului Legislativ, pentru avizare, proiectul de revizuire a Constitutiei

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 1 iunie 2011, 13:34 Actualitate | Modificarea Constitutiei


Presedintele Traian Basescu a transmis, miercuri, Consiliului Legislativ proiectul legii de revizuire a Constitutiei, in vederea avizarii acestuia, informeaza Administratia Prezidentiala. Dupa ce va primi avizul Consiliului Legislativ, proiectul de revizuire ar urma sa fie transmis Curtii Constitutionale si apoi Parlamentului spre dezbatere.

"In conformitate cu prevederile art. 150 alin. (1) din Constitutia Romaniei si avand in vedere dispozitiile art. 19 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, proiectul de lege privind revizuirea Constitutiei Romaniei, initiat de Presedintele Romaniei, la propunerea Guvernului, dupa primirea avizului Consiliului Legislativ va fi transmis Curtii Constitutionale pentru verificarea respectarii dispozitiilor constitutionale privind revizuirea", se arata in comunicatul Presedintiei.

"Ulterior, proiectul de revizuire insotit de avizul Cosiliului Legislativ si de decizia Curtii Constitutionale va fi inaintat Parlamentului Romaniei, in vederea dezbaterii si adoptarii lui", se mai arata in comunicat.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2902 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Link-uri? (Miercuri, 1 iunie 2011, 12:49)

    x [anonim]

    Ceva documentatie?
    • +1 (1 vot)    
      sub titlu putin in dreapta 'documente' (Miercuri, 1 iunie 2011, 16:32)

      mariusxmarius [utilizator] i-a raspuns lui x

      vezi tabelul comparativ
  • -12 (14 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 1 iunie 2011, 13:59)

    catalin_mattei [utilizator]

    uite ca intre doua JB a si lucrat mititelul.. wow.. portocalii vor aplauda furtunos asa vrednicie prezidentiala
    • +2 (2 voturi)    
      Nu te/am vazut scriind (Miercuri, 1 iunie 2011, 16:34)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      ca intre doua curse totnul a cacarezat un program iar muzeograful, dupa vodca de ora 12, s/a apucat de criticat patricii!
      O sa sugi la gem de trandafiri de/o sa/ti creasca spini.
  • +9 (11 voturi)    
    sunt modificari (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:07)

    leopold [anonim]

    absolut necesare.Constitutia,votata timp de doua zile,are multe hibe.Si mai este si referendumul care a fost uitat de parlamentari,dar romanii nu l-au uitat.
  • -11 (11 voturi)    
    Adio Romania (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:30)

    El Condor [anonim]

    Este o cale legala, gursul de adoptare este normal, inainte de terminarea mandatelor termenii conventiilor si intelegerilor trebuie indepliniti. Adioa STAT SUVERAN si de drept.
  • -11 (15 voturi)    
    BASESCU (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:37)

    SMEN [anonim]

    e speriat de suspendare,vrea sa modifice constitutia ca sa nu il mai poata suspenda nimeni,are nevoie de 2/3 din parlamentari,nu ii va merge manevra de data asta
    • +10 (14 voturi)    
      daca este cineva (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:05)

      leopold [anonim] i-a raspuns lui SMEN

      speriat ,acela nu este presedintele!
    • +11 (13 voturi)    
      a balmaji = balmajire??? (Miercuri, 1 iunie 2011, 15:09)

      bula [anonim] i-a raspuns lui SMEN

      noua Constitutie nu intra in vigoare inainte de vot (adica si PSD e de acord) si nu inainte de referendum si se aplica URMATORULUI presedinte. Vezi ca iar te-au instruit prost la partid? sau scrii aberatii de unul singur?
      • -2 (4 voturi)    
        ne indici si articolul care zice asta? (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:33)

        Corneliu [anonim] i-a raspuns lui bula

        Pentru ca deocamdata e asa:
        Articolul 151
        (3) Revizuirea este definitivă după aprobarea ei prin referendum, organizat în cel mult 30 de zile de la data adoptării proiectului sau a propunerii de revizuire.

        Deci ce articol spune ca se aplica urmatorului presedinte?
    • +1 (1 vot)    
      nu (Miercuri, 1 iunie 2011, 21:55)

      Dan-T [utilizator] i-a raspuns lui SMEN

      n-ai inteles nimic. nu se aplica si pentru actualul mandat al presedintelui. te uiti prea mult la antene
  • -5 (5 voturi)    
    mda (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:39)

    Cetateanul [anonim]

    Nu se face si referendum?
    • +5 (5 voturi)    
      _ (Miercuri, 1 iunie 2011, 13:47)

      v [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul

      Daca nu trece in parlament (daca nu voteaza 2/3 din parlamentari) atunci trebuie referendum. Altfel nu.
    • +4 (4 voturi)    
      Pentru Cetateanul (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:47)

      victor L [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul

      Sper ca nu esti cetateanul turmentat.
      Referendumul se poate face dupa toate demersurile spuse in articol, si votarea in Parlament a unui proiect de Constitutie.
      • 0 (0 voturi)    
        CORECT (Miercuri, 1 iunie 2011, 17:07)

        Sile [anonim] i-a raspuns lui victor L

        Chiar daca trece de parlament trebuie aprobata prin REFERENDUM.Numai sa nu fie tributara mintii si limbii de lemn ca actuala constitutie.O zi buna !
  • +6 (6 voturi)    
    Bun asa... (Miercuri, 1 iunie 2011, 15:12)

    nicu [anonim]

    Reforma pana la capat.
  • 0 (0 voturi)    
    Cam tildiu (Miercuri, 1 iunie 2011, 17:02)

    Sile [anonim]

    Dar decit deloc... Ar fi fost totus cazul sa stim si noi ce contine actualul proiect, nu sa fim tratati dupa afirmatia lui Brucan ca suntem un popor de prosti.Daca nu s-a prevazut verificarea constitutionalitatii unei legi inainte de promulgare raminem in situatia celui ce merge la buda si isi da izmenele jos dupa si nu inainte cum e normal.Asteptam in continuare cu oarecare interes. O zi buna !
  • +1 (1 vot)    
    Sa vezi jelanie si tipete... (Miercuri, 1 iunie 2011, 17:52)

    Cetateanul telespectator [anonim]

    "Dictatorul odios si chior vrea sa ne termine", "s-a instaurat regimul dictatorial basescian" si alte si alte declaratii sforaitoare ale liderilor USL, respectiv ale ziaristilor arondati lor, vor inrosi de acum inainte ecranele TV, pe canalele binecunoscute. Dar, orice s-ar zice, am si eu un spin: de ce nu s-au eliminat, dom'le, nenorocitele alea de ordonante de urgenta ale guvernului, din Constitutie?! Alea sunt cancerul democratiei romanesti, celulele care distrug tesutul democratic! Daca facem un Parlament mai slab si mai ager, de ce mai e nevoie de OUG, dom' Presh?!
  • +1 (1 vot)    
    pas mic pt politicieni, salt urias pt democratie (Miercuri, 1 iunie 2011, 18:20)

    Arghir uta [anonim]

    Dincolo de reducerea nr de parlamentari....apreciez ENORM modificarile aduse prin art.44 alin 8, art.52 alin.3, art.72, art.109. Era cazul...si timpul! Hai baetz ca sa poate; daca se vrea, se poate!
  • +1 (1 vot)    
    o neclaritate (Miercuri, 1 iunie 2011, 22:15)

    anonim [anonim]

    in general sunt de acord cu modificarile propuse si le consider binevenite.
    Sunt de acord si cu reglementarile de ordin economic privind deficitul bugetar si datoria publica.

    Nu sunt specialist insa mi se pare insa cam neclar modul in care sunt formulate, sper sa fie clarificate, ca sa avem o constitutie buna.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by