Noi reguli privind circulatia rutiera in Ungaria, de la 1 ianuarie 2011

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:59 Actualitate | Esenţial


Incepand cu data de 1 ianuarie, in Ungaria au intrat in vigoare noi reguli privind circulatia rutiera, care impun o serie de restrictii legate de depasiri, distanta minima dintre vehicule si majorari de amenzi, avertizeaza vineri ministerul roman al Afacerilor Externe, intr-un comunicat de presa.

Noile reguli impuse de tara vecina:
  • efectuarea de depasiri pe drumurile publice care au cel putin 2 benzi de circulatie pe sens este interzisa autovehiculelor cu o masa mai mare de 7,5 tone, in intervalul orar 06:00 - 22:00;
  • pe drumurile publice unde le este interzisa depasirea, autovehiculele cu o masa mai mare de 7,5 tone trebuie sa pastreze intre ele o distanta de cel putin 68 m, la o viteza de rulare de 80 km/ora (viteza maxima admisa pentru acest tip de autovehicule pe autostrazi);
  • autovehiculele cu o masa mai mare de 3,5 tone sau cu o lungime mai mare de 7 m trebuie sa pastreze, in afara localitatilor, o distanta corespunzatoare in raport cu autovehiculul care ruleaza in fata, astfel incat, atunci cand sunt depasite, autovehiculul care efectueaza depasirea sa se poata reincadra in siguranta. Distanta care trebuie pastrata este de cel putin 50 m.
Cuantumul amenzilor pentru nepurtarea centurii de siguranta, depasirea vitezei legale, trecerea pe culoarea rosie a semaforului si conducerea sub influenta bauturilor alcoolice a fost majorat.

Amenzile pot fi aplicate pe loc, valoarea acestora fiind cuprinsa intre 10.000 si 300.000 HUF.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18361 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Au idei interesante baietii astia (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:06)

    anonim [anonim]

    Si mai au si drumuri...
    • +3 (3 voturi)    
      hm... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:05)

      calin [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Nu stiu, poate am inteles gresit, dar asta inseamna ca pe autostrada un autovehicul de peste 7.5 tone nu are voie sa depaseasca un alt autovehicul intre orele 06:00 - 22:00 ???
      In cazul acesta ce fac tirurile, merg toate cu cea mai mare viteza pe care o poate atinge un alt tir care circula in fata lui in acelasi sens de mers?
      • 0 (2 voturi)    
        Da, curios lucru... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:29)

        old man [utilizator] i-a raspuns lui calin

        Este neclar: "efectuarea de depasiri pe drumurile publice care au cel putin 2 benzi de circulatie pe sens este interzisa".

        Pai daca drumul are doua benzi pe sens, mergand pe o alta banda, nu se considera depasire, sau ma insel?
        • 0 (2 voturi)    
          Nu ,nu te inseli, (Vineri, 7 ianuarie 2011, 16:21)

          c.mike [utilizator] i-a raspuns lui old man

          asa e, faptul ca autovehiculele de pe o banda circula mai repede decat autovehiculele de pe cealalta banda, nu se considera depasire. E si hilar, sa ai in fata o masina care circula cu 70km/ora si ca stai in spatele ei pana la calendele grecesti. O fi iar vreo greseala de traducere.
        • +1 (3 voturi)    
          pai (Vineri, 7 ianuarie 2011, 22:05)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui old man

          daca nu se cheama depasire, ce rost ar mai fi sa o interzica? fiind obligati sa mearga pe prima banda, trebuie sa schimbe banda pt a trece in fata altui TIR deci este depasire.
          • 0 (0 voturi)    
            Tarile civilizate au drumuri de masini.Noi,de (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:06)

            Soferache [anonim] i-a raspuns lui spy

            Carute
            Inseamna ca trecerea de pe banda I-a pe banda a doua este interzisa pentru camioane. Nu va mai mirati atata, fiindca si in Germania este la fel. Camioanele au voie doar cu 80 km/h si merg numai pe banda I-a.Nu au voie sa faca "dublare" sau "triplare" (EXCEPTIE fac polonezii si olandezii care au voie sa faca orice.De aia se numesc NL care inseamna Nur Links = numai pe stanga, iar nu Nederland/Olanda).
            Nu va uitati vigneta in Hu si Au, si centura spate copii. 400 eu
      • +1 (3 voturi)    
        in sfarsit, (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:40)

        hash [anonim] i-a raspuns lui calin

        inchipuie-ti ca mergi pe autostrada si la un moment dat de la 130 la ora scazi la 90 - de ce? pt ca unui tirist i s-a sculat sa -l depaseasca pe altul.

        castigul lui: practic zero, ajunge cu 2 secunde mai devreme la destinatie fata de 'colegul' depasit.

        castigul tau: zece minute, poate treizeci, ca la traversarea Ungariei, se aduna.

        Care-ati fost pe autostrazile lor, inspre Austria si mai incolo, stiti despre ce vorbesc.
        • +1 (3 voturi)    
          Nu sunt sigur. (Vineri, 7 ianuarie 2011, 15:18)

          uwe [utilizator] i-a raspuns lui hash

          Dar daca sunt doua benzi pe sens, nu cred ca se considera ca fiind o depasire cand unul trece de celalalt pe benzi diferite. O explicatie exacta din limba maghiara ar fi utila. Si inca o chestie.... cum anume iti poti da seama cand conduci un tir, daca distanta pana la cel din fata e de 68 sau 67 metri?
          • +3 (3 voturi)    
            numai daca esti pe banda 2 (Vineri, 7 ianuarie 2011, 22:10)

            spy [utilizator] i-a raspuns lui uwe

            da, daca esti pe banda 2. dar cu TIR-ul esti obligat sa mergi pe banda 1. ca sa stii distanta telemetru sau reper terestru: 80 km/h =22,2 m/s. trebuie sa treci de un stilp, indicator, marcaj etc la minim 3 secunde (66,7 m) dupa vehiculul din fata ta. dezavantajul e ca tot trebuie sa numeri pina la 3 si se diminueaza atentia la trafic. mai greu e pt politie sa determine ce distanta a fost...
        • 0 (0 voturi)    
          hm... (Sâmbătă, 8 ianuarie 2011, 0:54)

          calin [anonim] i-a raspuns lui hash

          Eu zic sa nu incurcam aici faptul ca un tir merge cu 90 KM/h iar altul cu 85 KM/h, traficul e relativ intens si cel care merge cu 90 se hotaraste sa schimbe banda si sa incurce celalate masini pana cand il depaseste pe cel care merge cu 85. Cu chestia asta sunt de acord.
          Dar cum ramanem cu situatii in care traficul e liber, sau tirurile urca o panta si unul urca cu 90 ca e gol iar celalalt cu 60 ca e plin, sau o masina merge cu ceva avarii doar cu 60 iar un tir vine cu 90?
          Eu cred ca tine foarte mult de bun simt si regula se aplica oarecum si la masinile mici. E drept ca la masinile mici daca esti la 130KM/h si cel pe care il depaseste e la 125 KM/h, iar din spate vine cineva puternic, mai ai de obicei inca loc sa accelerezi pana pe la 160 KM/h relativ repede ca sa nu il incurci foarte mult pe cel care vine puternic din spate...
      • +2 (2 voturi)    
        depinde (Vineri, 7 ianuarie 2011, 15:06)

        eu [anonim] i-a raspuns lui calin

        am mai vazut cazuri pe autostrazi, nu numai in ungaria ... un tir merge cu 90 si il depaseste unu care merge cu 91, depasirea facandu-se in cateva minute, timp in care se face coloana in spatele lui
      • 0 (0 voturi)    
        Problema este alta (Vineri, 7 ianuarie 2011, 17:30)

        M.Andrei Iulian [anonim] i-a raspuns lui calin

        Un TIR care nu atinge viteza legală maxima de 80km/h as putea considera ca nu are ce sa caute pe drumurile publice pentru ca economia unei tari nu sta in acel camion, si chiar daca un TIR ar merge cu 70 km/h aş putea considera ca pot sa-l depăsesc utilizând acei 10 km până la 90 km/h ar fi totul ok. LEgat de distanţa dintre camioane asta este treaba soferului pentru ca un sofer de TIR trebuie sa stie ce inaltime,latime,greutate si lungime are ansamblul vehicului sunt reglementate prin indicatoare, apoi stiind lungimea vehiculului nu cred eu ca un sofer nu conducator auto nu stie cate lungimi de TIR sunt intre el si ceilalti participanti la trafic.Acum mai este si partea asta "civilă" "sunt bizon" de conducători auto care nu au aceeasi experienta la volan si cateodata pot deveni obstacole pentru soferii de TIR, astfel aici apar depasirile din lipsa de bun simt si organizare, si nu depasesc doar soferii de TiR sunt si conducatorii auto din categoria B mai ales care depasesc un TIR si hopa constata ca nu este doar unu ci sunt 2,3,...,n parol desi acel TIR avea o viteza de 80 si ceva spre 90, manevra care nu era necesară.Chestiile astea trebuie dezbatute intre soferii de TIR si conducatorii auto sa stie fiecare ce pretentii au unul de la altul, cerinte multumiri acestea trebuiesc dezbatute incontinuu.Ar fi interesanta o sectiune "cum ne comportam in trafic" mai ales dezbatute carti de ingineria traficuluui cum ar fi o carte scrisa de "Tom Vanderbilt" cultura rutiera trebuie luata in serios pentru ca unii oameni ajung sa petreaca mai mult timp in masina decat in birou si cum stim in orice mediu sunt niste reguli unele mai putin sau nu stricte.As vrea sa vad o asociatie reprezentativa a tuturor soferilor din Romania cu un cod de onoare al lor in care sa aiba si ei niste reviste in care sa la prezinte noutatile din domeniul Ingineriei Traficului noi reglementari adoptate de alte tari state etc. oricum ceva global, nu de alta poate cu disciplina creste si economia:ppp
        • 0 (0 voturi)    
          sofer de A si B (Joi, 14 aprilie 2011, 1:52)

          Ionut [anonim] i-a raspuns lui M.Andrei Iulian

          A propos de soferul care depaseste un TIR si isi da seama ca in fata acestuia sunt de fapt mai multe si el este in situatia de a face manevra mai repede (vine altul mai tare din spatele lui)... cred ca aici ar trebui o reglementare de genul soferii de TIR trebuie sa lase o distanta chiar mai mare fata de camionul din fata pentru a permite unui alt autovehicul sa se inscrie in fata lui.

          De multe ori am vazut TIR-uri care merg aproape unite creind practic niste coloane foarte lungi, mai greu de depasit pentru unii.

          Acum evident ca depinde foarte mult si de diferenta de viteza intre cei doi ca sa aiba sens o astfel de manevra..
      • +1 (1 vot)    
        nu este o greseala de traducere (Vineri, 7 ianuarie 2011, 20:25)

        daria [anonim] i-a raspuns lui calin

        regula este in toata europa civilizata, camion peste 7,5t sau tir , nu pot depasi. ele pot dor fi depasite de catre autoturisme. si nu merg cu cea mai mare viteza ci doar cu 90 km/h. ci sare calul, pe riscul lui. nu am vazut stirea, dar de la 1 ianuarie, toate amenzile de circulatie "colectionate" in ue, sa le asteptati acasa! (noua lege com. eu, valabila in 27 de tari)
        • 0 (0 voturi)    
          Tirurile merge cu 120km/h??? (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:09)

          Soferasul cel Viteaz [anonim] i-a raspuns lui daria

          TIR-urile sunt limitate din fabrica la 90 km/h. Lasati-i mai moale cu 91 km/h.
  • 0 (4 voturi)    
    Sunt curios... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:22)

    vali [anonim]

    ... cum masoara soferii distanta de fix 68m?
    • +8 (8 voturi)    
      :) (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:28)

      ovicash [utilizator] i-a raspuns lui vali

      laser frate :)

      acuma serios, e foarte buna ideea cu distanta intre camioane.

      Nu de putine ori am pins pe plaiurile mioritice 3 4 tiruri pe drum cu 2 benzi si distanta intre ele 10 m

      Cum depasesti? E prea periculos
      • +4 (4 voturi)    
        camionagii (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:11)

        horatiu [anonim] i-a raspuns lui ovicash

        Exact asta am vrut sa spun si eu (chestia cu TIR-urile).
        Unii camionagii merg in coloana de 2-3 tiruri fara sa lase loc intre ei. Nu-i prea intereseaza ca nu pot fi depasit ....
        • +2 (2 voturi)    
          Asa e, (Vineri, 7 ianuarie 2011, 16:25)

          c.mike [utilizator] i-a raspuns lui horatiu

          nasol sa vrei sa depasesti tir-ul din fata ta si odata intrat in depasire sa constati ca de fapt sunt 5 tiruri si care mai merg si bara la bara.
    • +1 (3 voturi)    
      4-5 lungimi de camion (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:29)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui vali

      Cu ruleta ... de ce esti absurd?
    • +6 (6 voturi)    
      deschide ochii (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:34)

      umbra [anonim] i-a raspuns lui vali

      pai nu trebuie FIX 68m; trebuie CEL PUTIN 68m. 100 e bun, la fel si 5000
    • 0 (0 voturi)    
      se poate (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:01)

      masurare distanta [anonim] i-a raspuns lui vali

      Exista niste marcaje pe autostrazile de la ei (si de pe la altii) care sunt pozitionate la o anumita distanta (care iti este indicata pe indicatoare) . Distanta este de aprox 20 metri. Este simplu - trebuie sa pastrezi minim 3 marcaje libere intre tine si cel din fata ta.
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca asa se masoara: (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:19)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui vali

      Acolo au avut grija autoritatile ca intai sa puna pe autostrazi semne pe asfalt si apoi sa emita legea.
      Indicatoarele spun ceva de genul "daca nu vezi cel putin xx semne pe asfalt pana la vehicolul din fata, inseamna ca mergeti prea aproape."
    • +2 (2 voturi)    
      Şcoala de şoferi (Vineri, 7 ianuarie 2011, 15:10)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui vali

      Cum ai învăţat (sau nu) şi tu în şcoala de şoferi şi în cea primară.
      La 54 km/h, adică 15m/s, o distanţă de circa 4 secunde înseamnă 60 m.
      La 72 km/h, adică 20m/s, o distanţă de circa 3 secunde înseamnă 60 m.

      Când cel din faţă trece prin dreptul unui reper, trebuie să numeri cinci secunde până ajungi în acelaşi loc; asta ca să fii acoperit.
    • 0 (0 voturi)    
      Cobra the best (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:11)

      Tarzan [anonim] i-a raspuns lui vali

      Cu telemetrul laser. Costa 300 euro buc. Ti-l dau cu 275. Te bagi?
  • -10 (10 voturi)    
    Tampenie (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:48)

    Mircea [anonim]

    E o mare tampenie.
    • +3 (3 voturi)    
      S-ar putea sa ai permis dar sofer nu esti! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:04)

      Vival [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      ...
  • -1 (1 vot)    
    radar (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:50)

    valeriu teodoroiu [anonim]

    trebuie sa ti ei radar de bord in care introduci distanta minima care se cere in lege iar acesta la rindul lui te atentioneaza sonor
  • +4 (4 voturi)    
    Bravo (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:18)

    Mircea [anonim]

    In sfarsit reguli care sa mai taie din elanul tiristilor cu depasirile lor interminabile.
    Cu cel putin 68 m intre 2 tiruri depasirile mai sunt posibile, adica nu mai trebuie sa stau dupa ei, mai ales in afara localitatilor unde de-abia se taraie.
  • +2 (2 voturi)    
    doxa tip ungaria (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:38)

    dr. jivago [anonim]

    excelent ! legi... RATIONALE! halal, popor !
  • 0 (0 voturi)    
    da (Vineri, 7 ianuarie 2011, 16:03)

    misu [anonim]

    camioanele sunt motorul economiei oricarei tari
    germania dupa razboi a facut autobandul pt camioane sa poata misca cat mai mult si cat mai repede.
    noi...o natie de plimbareti la predeal la ski...o sa dureze mult pana o sa intelegem adevaratele prioritati.
    pt noi e mai important sa mearga la sinaia turistul de weekend decat sa miscam tone de marfa asa ca restrictionam circulatia camioanelor vara in weekend...iarna in sezonul de ski....si asteptam sa ne mearga bine
    • +2 (2 voturi)    
      Da si nu ! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 16:23)

      norocel [anonim] i-a raspuns lui misu

      @misu
      Dta ai dreptate in continut, asa este, dar gresesti cand spui "germania dupa razboi a facut autobandul pt camioane", in Germania s-a inceput inca din anii '30 constructia de AUTOSTRAZI (in germana Autobahn - si este o prostie mare de tot ca in romana sa spui "autoband" (!??) in loc de "autostrada" ,la fel de stupid se zice in Romania "GrundiNg" in loc de "Grundig"). Si de altfel nemtii s-au luat dupa italieni, ei au construit prima autostrada din lume(in italiana "autostrada"!!!), Hitler fiind un mare admirator al lui Mussolini, l-a imitat in atatea ...
  • +2 (2 voturi)    
    vizibilitate redusa (Vineri, 7 ianuarie 2011, 22:38)

    spy [utilizator]

    deci numai noaptea au voie sa depaseasca, la vizibilitate redusa...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by