Aeroportul "Traian Vuia" din Timisoara a fost certificat ca aeroport international potrivit noilor norme aeriene, aceasta certificare fiind facuta prin ordin al ministrului Transporturilor si ofera un statut extrem de important pentru activitatea celui mai mare aeroport regional din tara, informeaza Agerpres.

Cornel Samartinean, directorul Aeroportului "Traian Vuia", a declarat miercuri, intr-o conferinta de presa, ca, in cursul lunii octombrie, institutia aeroportuara a fost evaluata de o comisie numita printr-un ordin al ministrului Transporturilor si Infrastructurii, care a verificat daca indeplineste toate cerintele necesare. Din comisie au facut parte reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Ministerului Sanatatii.

Statutul este definitiv, insa, periodic, sunt facute controale care sa ateste ca este respectata legislatia in domeniu.

Certificarea ca aeroport international este o conditie obligatorie pentru a putea opera zboruri regulate in statele non-Schengen. Incepand cu martie 2011, atunci cand vom adera la spatiul Schengen, Romania va avea trei tipuri de aeroporturi: internationale (trafic Schengen si trafic non-Schengen), cele deschise traficului international (cu trafic Schengen si doar ocazional trafic non-Schengen) si cele interne sau domestice (care vor opera doar curse in interiorul spatiului Schengen).

"Pentru obtinerea acestui statut au contat, in primul rand, investitiile pe care le-am facut, este vorba de noua aerogara non-Schengen, fara de care nu am fi putut obtine acest certificat, facilitatile si serviciile pe care le ofera Aeroportul International Timisoara, calificarea personalului, dar si respectarea, cu strictete, a tuturor reglementarile internationale in domeniul aeronautic", a subliniat Cornel Samartinean.

Prin aceasta certificare, Aeroportul International Timisoara dovedeste ca este pregatit in proportie de 100% sa opereze curse non-Schengen. Comisia a evaluat fluxurile de pasageri si de marfa, atat pentru cursele non-Schengen, cat si pentru cele Schengen, zona de tranzit, facilitatile oferite pasagerilor, controlul trecerii frontiera, vama. In total, au fost peste 50 de conditii obligatorii pe care aeroportul le-a indeplinit cu succes.